Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vermoed dat de winstkansen wel achteruit gaan met zieke spelers.Ze konden toch zonder vaccin ook spelen? Dagelijks testen en al die andere zever die wij deze zomer ook zullen moeten. Of is dat teveel gevraagd van sporters?
Hoe kan je ziek worden als je elke dag getest wordt en je binnen je eigen geteste bubbel blijft? Dat zijn beide luxes die bijna niemand van de gewone bevolking heeft of kan betalen, dus het risico is daar vele kleiner dan op Mariette van 45 jaar die ongevacineerd op reis zal moeten gaan (of kan kiezen voor nog een jaartje te gaan wandelen in het lokale park)Ik vermoed dat de winstkansen wel achteruit gaan met zieke spelers.
Zo moeilijk lijkt me dat niet bij een virus zoals dit waar niet iedereen symptomen ontwikkeld en dus best kan besmet raken en dit doorgeven tussen twee testen.Hoe kan je ziek worden als je elke dag getest wordt en je binnen je eigen geteste bubbel blijft? Dat zijn beide luxes die bijna niemand van de gewone bevolking heeft of kan betalen, dus het risico is daar vele kleiner dan op Mariette van 45 jaar die ongevacineerd op reis zal moeten gaan (of kan kiezen voor nog een jaartje te gaan wandelen in het lokale park)
Da's niet echt een antwoord he.Als men dat handvol wielrenners dat professionele wedstrijden rijdt wil vaccineren, so be it.
Of ge nu voor of tegen voetbal zijt, ge kunt moeilijk ontkennen dat er nu eenmaal een groot maatschappelijk en (onrechtstreeks) economisch belang verbonden is aan de Rode Duivels die een groot toernooi spelen. Zoals men wel eens zegt: voetbal is de belangrijkste bijzaak ter wereld, en die bijzaak zal de komende maand miljoenen mensen aan hun scherm gekluisterd doen houden, en daarnaast ook voor topavonden zorgen voor de horeca enz.
Het gaat imo dus niet enkel om het risico van de voetballers op zich (want op dat vlak is er idd weinig verschil met de risicoberoepen waar eerder over gediscussieerd werd), maar wel de belangen die er aan vasthangen als ge de Rode Duivels ongevaccineerd laat vertrekken en men in het slechtste geval al voor de eerste wedstrijd uit het toernooi zouden moeten stappen wegens een besmetting in de ploeg...
Op reis laten gaan is wel niet hetzelfde als hun werk doen uitvoeren. Doen uitvoeren, als er geen constructie is waarbij ze ook mogen thuisblijven zonder veel loonverlies (technisch werkloos). Dus als je die voorrang niet wilt geven, dan vind ik het onverantwoord om de Rode Duivels wel naar het EK te sturen.We gaan deze zomer heel wat mensen van dezelfde leeftijd als de Rode Duivels ongevaccineerd op reis laten gaan. Zij gaan ook heel wat nauwe contacten hebben. Waarom is dat dan wel verantwoord en een afgesloten bubbel als de voetballers zouden moeten zijn, niet? Hen enige verschil lijkt me hun loonstrookje. Een hele hoop studenten en jongeren hebben onlangs moeten horen dat hun vaccinatie met enkele weken vertraagd zal zijn, dan een groepje expats voorrang geven op persoonlijk initiatief van de eerste minister, is voor mij een totaal fout signaal.
Precies zoals het ging in de meeste competities, dus. Waar vaak spelers uitvielen wegens een besmetting. Gaan we nu echt nog altijd doen alsof het niet zo'n besmettelijk virus is en je elke besmetting volkomen aan je eigen onvoorzichtigheid te danken hebt?Hoe kan je ziek worden als je elke dag getest wordt en je binnen je eigen geteste bubbel blijft? Dat zijn beide luxes die bijna niemand van de gewone bevolking heeft of kan betalen, dus het risico is daar vele kleiner dan op Mariette van 45 jaar die ongevacineerd op reis zal moeten gaan (of kan kiezen voor nog een jaartje te gaan wandelen in het lokale park)
Da's niet echt een antwoord he.
Want die wielrenners worden op dit moment niet gevaccineerd. Net zoals professioneel cabinepersoneel, professionele truckers, professionele reisgidsen. Dit kunnen allemaal in de gewone rij aanschuiven.
De vaccinatievolgorde is dus volgens jou op basis van het maatschappelijk nut van een persoon?Omdat één besmette trucker of reisgids er niet voor zorgt dat een heel land teleurgesteld gaat zijn, of ook de horeca een aantal topdagen door hun neus geboord zien worden?
Zoals ik zei, het gaat niet om het individueel risico van de voetballers op zich, wel om de gevolgen die er zijn als er een speler besmet zou geraken.
Of ge er nu zelf fan van zijt of niet, zo'n toernooi houdt nu eenmaal het land in de ban, dus uit het toernooi moeten stappen zou nu eenmaal een grote domper zijn (zowel voor het plezier van het volk, alsook economische gevolgen)

Kan nu niet de video beluisteren (dus corrigeer gerust bij nuances), maar er staat toch dat ze gaan nagaan of pcr testen gratis aangeboden kunnen worden voor reizen? Dat botst toch met wat jij zegt?Omdat ik u zo graag heb, heb ik een efforeke gedaan om het op te zoeken.
My bad, het was in het VTM nieuws dat ik toen heb gezien, de politici struikelen over elkaar heen en zijn plots overal te zien wanneer het over versoepelingen gaat, Verlinden die in 1 week tijd op 2 verschillende zenders en programma's te zien is moet een unicum zijn dus vergeef me dat ik het vergist had met haar optreden in de zevende dag.
![]()
Verlinden: “Nagaan of PCR-testen gratis aangeboden kunnen worden voor reizen”
Er wordt gekeken of PCR-testen voor essentiële reizen naar het buitenland aan een meer democratische prijs kan worden aangeboden. Dat zei minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) deze middag in het VTM Nieuws. Eventueel later kan volgens haar ook nagegaan worden of dit ook voor...www.hln.be
En daarnaast doet het er niet toe wat Belgie beslist. Wanneer ik naar Frankrijk ga zal ik dat niet doen voor 1 dag maar voor een week of meer. Als zij daar beslissen zoals in andere landen dat horeca bezoeken enkel mag met negatieve test of vaccinatiebewijs ben ik onderhevig aan de kostprijs en regels van Frankrijk.
Dat voor de Rode Duivels een argument moet worden aangehaald dat het voor hun werk is, is toch al redelijk ver gezocht. Hoogstens een bijjob waarvoor ze in vergelijking tot hun job peanuts worden betaald. Als ze niet meegaan is het loonverlies in hun jaarloon in ieder geval verwaarloosbaar. Een monitor die in de zomer in een Turks resort wil gaan werken, krijgt geen voorrang en voor hem is dat inkomen wel belangrijk. Die komt elke week met nieuwe mensen uit verschillende regios in (dicht) contact, de Rode Duivels hoogstens met enkele bubbels die allen sterk getest zouden moeten zijn en in isolatie leven. Er was echter beslist om met zulke redeneringen niet te beginnen omdat voor iedereen wel iets te bedenken valt waarom ze belangrijk zijn en het heel inefficiënt ging zijn.Op reis laten gaan is wel niet hetzelfde als hun werk doen uitvoeren. Doen uitvoeren, als er geen constructie is waarbij ze ook mogen thuisblijven zonder veel loonverlies (technisch werkloos). Dus als je die voorrang niet wilt geven, dan vind ik het onverantwoord om de Rode Duivels wel naar het EK te sturen.
Dat voor de Rode Duivels een argument moet worden aangehaald dat het voor hun werk is, is toch al redelijk ver gezocht. Hoogstens een bijjob waarvoor ze in vergelijking tot hun job peanuts worden betaald. Als ze niet meegaan is het loonverlies in hun jaarloon in ieder geval verwaarloosbaar. Een monitor die in de zomer in een Turks resort wil gaan werken, krijgt geen voorrang en voor hem is dat inkomen wel belangrijk. Die komt elke week met nieuwe mensen uit verschillende regios in (dicht) contact, de Rode Duivels hoogstens met enkele bubbels die allen sterk getest zouden moeten zijn en in isolatie leven. Er was echter beslist om met zulke redeneringen niet te beginnen omdat voor iedereen wel iets te bedenken valt waarom ze belangrijk zijn en het heel inefficiënt ging zijn.
Goed, dan is jouw conclusie dus van ze niet te sturen. Toch? Ik zeg: Ofwel vaccineren, ofwel niet sturen. Hoe verschilt dat precies van elkaar?Dat voor de Rode Duivels een argument moet worden aangehaald dat het voor hun werk is, is toch al redelijk ver gezocht. Hoogstens een bijjob waarvoor ze in vergelijking tot hun job peanuts worden betaald. Als ze niet meegaan is het loonverlies in hun jaarloon in ieder geval verwaarloosbaar. Een monitor die in de zomer in een Turks resort wil gaan werken, krijgt geen voorrang en voor hem is dat inkomen wel belangrijk. Die komt elke week met nieuwe mensen uit verschillende regios in (dicht) contact, de Rode Duivels hoogstens met enkele bubbels die allen sterk getest zouden moeten zijn en in isolatie leven. Er was echter beslist om met zulke redeneringen niet te beginnen omdat voor iedereen wel iets te bedenken valt waarom ze belangrijk zijn en het heel inefficiënt ging zijn.
Dat is dan ook waar de discussie om draait?En als ze europees kampioen op hun CV kunnen zetten is hun marktwaarde hoger.
Hoe is het dan maar een bijberoep.
Enigste dat je hen nu kan verwijten is dat ze voorrang hebben gehad in de algemene populatie. Dus dat ze een paar weken eerder hun vaccin hebben gekregen.
De atleten van de OS hebben voorrang gekregen op 65+'ers en risicopatienten.
Vele beperkte groepen maken 1 grote groep.Dan ook niet vergeten dat het een beperkte groep is. Veel van hun medische staff is al volledig gevaccineerd.
Als je dat (vals) dilemma stelt zou mijn conclusie inderdaad zijn, niet sturen. Eventueel TW, al vind ik dat bewust niet meebetalen (korting RSZ) ook consequenties mag hebben.Goed, dan is jouw conclusie dus van ze niet te sturen. Toch? Ik zeg: Ofwel vaccineren, ofwel niet sturen. Hoe verschilt dat precies van elkaar?

Als je dat (vals) dilemma stelt zou mijn conclusie inderdaad zijn, niet sturen. Eventueel TW, al vind ik dat bewust niet meebetalen (korting RSZ) ook consequenties mag hebben.
Als je het vals dilemma loslaat zou je ook zoals bij de rest van de jonge bevolking kunnen doen die nu voor het werk naar het buitenland moet: testen en quarantaine.
Nee, dat is een valse dichotomie. Jij maakt er van dat er enkel een keuze is tussen vaccineren en niet sturen, maar er zijn meer keuzes dan dat. Als jouw argument om te vaccineren is dat ze anders niet kunnen meedoen, is dat fout. De meest logische keuze was ze wel laten meedoen, ze in een bubbel houden zoals nu het geval is en testen zoals ze al een heel jaar doen voor alle voetbalwedstrijden. De vaccinatie-uitrol in lijn met de strategie die is voorgesteld uitvoeren. Voetballers zijn voor mij gelijk aan de rest van de bevolking en ze hoeven geen voorkeursbehandeling omdat ze meer verdienen of meer fans hebben. Zelfde regels voor iedereen. Als we economische aspecten gaan meerekenen, zal er veel van de vaccinatievolgorde moeten omgegooid worden.Goed, dan is jouw conclusie dus van ze niet te sturen. Toch? Ik zeg: Ofwel vaccineren, ofwel niet sturen. Hoe verschilt dat precies van elkaar?