Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is er nu irrationeel aan het J&J vaccin te verkiezen ? Het is als "jongere" de makkelijkste manier om volledig gevaccineerd te zijn met het oog op de uitrol van het vaccinatiepaspoort in binnen en buitenland. Voor mij is elk vaccin evenwaardig maar als ik mij vrijwillig met J&J kan laten vaccineren zal ik dat zeker doen.
Misschien moet je dat reageren op @anders. in plaats van op mijn algemene vaststelling.

Wat is er nu irrationeel aan het J&J vaccin te verkiezen ? Het is als "jongere" de makkelijkste manier om volledig gevaccineerd te zijn met het oog op de uitrol van het vaccinatiepaspoort in binnen en buitenland. Voor mij is elk vaccin evenwaardig maar als ik mij vrijwillig met J&J kan laten vaccineren zal ik dat zeker doen.
Niet elk vaccin is evenwaardig, aangezien er 2 zijn met mogelijks dodelijke bijwerkingen. Ik schrik er best van hoe hard de lockdown mensen hun redeneringsvermogen aantast. Ik kan me niet inbeelden dat er voor Corona iemand zou zeggen: "ahja, geef mij dat vaccin met bijwerkingen maar, want ik moet op reis"

Wat is het verhaal eigenlijk nu het "lijkt" alsof de UK terug de controle aan het verliezen is? Zuiver en alleen omdat het AstraZeneca vaccin niet effectief is tegen de Indische variant?

Serieuse versoepelingen op moment dat die Indische versie uitbreekt.
Volgens dat ik lees vooral in streken waar er weinig werd gevaccineerd zoals bv Bolton. Week nadien stonden ze aan te schuiven om vaccin te krijgen.

Grootste nadeel van VK is dat AZ hun hoofdleverancier is. Daardoor duurt het langer om volledig gevaccineerd te zijn MAAR blijkbaar bij deze variant is 1 prik nutteloos. Enkel bij volledige vaccinatie werkt het vaccin.

Dit.
Ik heb me de voorbije weken bewust wat van de discussie terug gehouden omdat ik de bui al voelde hangen en het gedoe gewoon beu was.
Ben van dag 1 de maatregelen aan het toepassen, vaak zelf wat strenger.

Maar om dan nu al te zien dat er voor diegene waar ik mijn leven al 1.5 jaar ettelijke versnellingen trager voor moet zetten al wat extra privileges krijgen...

Forget it. Ik had het de laatste weken al moeilijker om de maatregelen aan te houden.
Nu is voor mij ook de maat vol se, ze kunnen het in hun gat steken.

Ik zal bij mijn ouders etc... nog wel voorzichtig zijn en op afstand blijven om die niet te besmetten ondanks dat ze al 1 prik gehad hebben.
Maar voor mij was dit toch wel even de druppel.

Gaan ze gvd degenen die eerst geweigerd hebben nog eens een kans geven en ik zit hier maar te wachten, knap echt waar.
Jammer dat ik maar ne gewone sterveling die wat jonger is en geen (familie van een) burgemeester is.

En dan kan je nog zeggen dat geen wet is maar een richtlijn. Zo komt het niet over bij de meeste mensen.
Ik heb de richtlijnen al meer dan genoeg gevolgd en de blunders in de communicatie van de overheid en de even belachelijke persberichtingeving ook al vaak genoeg door de vingers gezien. Maar heb altijd mijn eigen moraal maar hoog proberen houden.

Maar 9 juni is het hek gewoon helemaal van het dam en daar is dat geklungel van de overheid mee de schuldige aan (voor de zoveelste keer).
Deze keer ga ik niet meer braaf aan de zijlijn staan toe kijken om mensen te sparen die hun vaccin geweigerd hebben en zelf overal hun voeten aan vegen.
Dat snap ik wel, maar je baseert je beslissing om op 9 juni niks nog te volgen op iets wat iemand nu tegen een krant heeft gezegd, hè. En "iemand" is dan redelijk breed te nemen, het is één kant van de zaak die belicht wordt. Terwijl in datzelfde artikel iemand met evenveel zeggenschap en ongeveer eenzelfde autoriteit precies het tegenovergestelde zegt. Dus ik zou de reactie in de praktijk eerder laten afhangen van de regels in de praktijk.

Niet elk vaccin is evenwaardig, aangezien er 2 zijn met mogelijks dodelijke bijwerkingen. Ik schrik er best van hoe hard de lockdown mensen hun redeneringsvermogen aantast. Ik kan me niet inbeelden dat er voor Corona iemand zou zeggen: "ahja, geef mij dat vaccin met bijwerkingen maar, want ik moet op reis"
Heb je mijn vorige post ook gelezen? Waarin ik het had over de bijwerkingen van de pil, die iedereen toch nog altijd neemt? Want de kans op bloedklonters bij de meeste anticonceptiepillen is veel hoger dan de kans op bloedklonters bij een van de vaccins. En bij de andere vaccins is het toch niet nul. De kans op huidverlies bij het nemen van Dafalgan is groter dan de kans op bloedklonters bij AZ.

Beide middelen zijn goedgekeurd en veilig bevonden bij bepaald gebruik door de EMA. En bij ander gebruik niet. Dus waarom zou je hier niet voor beide middelen dezelfde bedachtzaamheid toepassen?

Dat snap ik wel, maar je baseert je beslissing om op 9 juni niks nog te volgen op iets wat iemand nu tegen een krant heeft gezegd, hè. En "iemand" is dan redelijk breed te nemen, het is één kant van de zaak die belicht wordt. Terwijl in datzelfde artikel iemand met evenveel zeggenschap en ongeveer eenzelfde autoriteit precies het tegenovergestelde zegt. Dus ik zou de reactie in de praktijk eerder laten afhangen van de regels in de praktijk.

Maar dat is het probleem hé, de praktijk.

Ik zie nu al zo lang rondom mij hoe zoveel mensen hun voeten eraan vegen.
En nu komt het er op neer dat iedereen er ook legitiem zijn voeten mag aanvegen want afstand houden moet niet meer.
"Gebruik je gezond verstand"

Sorry maar voor veel mensen is dat gewoon een vrijgeleide. Ik zag dat vorige zomer al bij de versoepelingen hoe veel mensen de teugels volledig loslieten.

Voor mij is gezond verstand dan nu geworden:

De mensen beschermen die we moesten beschermen zoals van dag 1 eigenlijk de bedoeling was.
Awel, die hebben bijna allemaal al minstens één prik gehad.
Zal ik van die mensen wat op afstand blijven, de zon schijnt toch dus buiten kan dat perfect.
En voor de rest ga ik dan mijn leven na 1.5 jaar wel volledig terug oppikken.

Ik vind het vooral wraakroepend dat dezelfde mensen (in grote lijnen: de overheid, experts, onze coronacommissaris,...) die zo predikten om het gezond verstand te gebruiken dat zelf niet toepassen in hun advies/communicatie.
Ik zeg het, ik heb dat lang vergeven en door de vingers gekeken omdat ik ook versta dat het allemaal moeilijke en unieke tijden zijn.
Maar na 1.5 jaar hadden er toch eens een paar mogen leren om niet zo maar overal ballonnetjes op te laten.

Wat mij vooral stoort aan heel dat idee over voordelen voor gevaccineerden (ik zal het zo maar samenvatten) is niet zozeer het feit dat het letterlijk discriminerend zou zijn (want zo ver zijn we naar mijn mening nog niet) maar wel dat dat het hele 'samen uit, samen thuis' gevoel serieus op de helling zet.

Ik heb me al anderhalf jaar zeer goed (als ik de vergelijking maak met mijn brede omgeving en de omgeving waar ik woon) aan de regels gehouden ondanks het feit dat dat virus mij, statistisch gezien, vrijwel niks zal doen als jonge actieve persoon. Ja, ik weet dat de kans altijd bestaat dat je ernstig ziek wordt van het virus ongeacht je leeftijd, maar ik herinner me toch vooral een 'we moeten de zwakkeren beschermen' gevoel. Ploeg van 11 miljoen, weet je wel. Ik heb dat altijd gesteund, en ik heb de volgorde waarin de vaccins worden toegediend ook altijd gesteund omdat ik me daar echt wel kan in vinden.

En dan zie je dat er gaandeweg allerlei ballontjes de lucht in worden gestuurd om gevaccineerden toch maar meer vrijheid te geven en ik vind dat wraakroepend. Hoe zit dat dan met de ploeg van 11 miljoen? Om het bij die ploeg te houden: als je de helft van je kern alle mooie wedstrijden laat spelen waar heel de ploeg al zo lang naar heeft uitgekeken terwijl de andere helft steevast op de bank moet blijven zitten puur omwille van hun leeftijd en andere factoren waar zij niks aan kunnen doen dan gaat die ploeg niet lang one happy unit blijven hoor. Al zeker niet als je op voorhand hebt beloofd dat ze allemaal dezelfde kansen gaan krijgen. 't Zal snel transfer requests beginnen regenen.

Je kan dan wel zeggen 'het gaat slechts om adviezen,' maar daar gaat het bij mij niet om. Nogmaals: ik vind persoonlijk niet dat we hier al echte discriminatie hebben gezien op dat vlak (hoewel ik zeker kan begrijpen dat mensen dat vinden in verband met reizen en festivals) maar het feit dat er geregeld wordt over nagedacht is voor mij al voldoende om diep teleurgesteld te zijn. Dat is misschien drama queen gedrag, maar dat is dan maar zo.

Zelfs al zijn het slechts adviezen, als die officieel uitgaan van de regering dan heeft dat toch nog een effect? Ik zie het bijvoorbeeld al gebeuren dat mensen feestjes doen en hun niet-gevaccineerde vrienden niet uitnodigen want dan kunnen ze nog eens 'zoals vroeger' doen. Zijn dat dan rotvrienden? Misschien wel ja, maar het is slechts een voorbeeld.

Het is gewoon enorm frustrerend om, na een inspanning van anderhalf jaar (die iedereen heeft moeten maken, dat is zo) vlak voor de finish te moeten horen 'je ploeggenoten willen er zonder jou vandoor en de coaching staff vindt dat op zich niet zo'n slecht idee', om maar bij die ploeg van 11 miljoen te blijven. Het zorgt er voor dat ik, denk ik, bij de volgende opflakkering of volgende situatie waarin we 'samen uit, samen thuis' zijn misschien toch eens wat meer aan mezelf ga denken. Dan bedoel ik niet alle remmen los natuurlijk, maar goed voor mijn persoonlijke motivatie is dat toch echt niet.

En ik weet nu al dat sommige mensen dat zelfzuchtig gaan vinden, mijn mening. 'Dus jij gunt niemand iets' en dergelijke. Maar ik ben niet degene die van 'het plan' afwijkt hoor. Ik was volledig on board met het 'samen uit, samen thuis' idee. Dat daar nu van wordt afgeweken was wat mij betreft niet de afspraak. Als je dat zelfzuchtig vindt dan kan ik daar mee leven.

Ik stel het misschien allemaal met wat te veel drama voor, maar ik moest het toch even van me af schrijven.

Hoe zit dat dan met de ploeg van 11 miljoen?
Een woord: de applausvervanging.

Het is inderdaad wraakroepend, en als het erdoor komt, identificeer ik mezelf ook als een gevaccineerde (de intentie is er, de timing helaas niet).

Ik ben er 33, 't zal dus voor ergens eind juni zijn, hopelijk, maar dat hangt dan natuurlijk ook nog eens af van regio tot regio ifv vaccinvoorraad en demografie.

Wat mij vooral stoort aan heel dat idee over voordelen voor gevaccineerden (ik zal het zo maar samenvatten) is niet zozeer het feit dat het letterlijk discriminerend zou zijn (want zo ver zijn we naar mijn mening nog niet) maar wel dat dat het hele 'samen uit, samen thuis' gevoel serieus op de helling zet.

...

Langs de andere kant vraag ik me af welk wezenlijk nadeel dat effectief (nog) zal betekenen voor (tijdelijk) niet gevaccineerden.

Een tijdje terug stond hierover trouwens een artikel in het topic. De tendens was dat het weinig zinvol was om gevaccineerden geforceerd dingen te blijven ontzeggen omdat een ander deel van de bevolking tijdelijk nog met die regels moet leven. Wie wint daar bij.

Een woord: de applausvervanging.

Het is inderdaad wraakroepend, en als het erdoor komt, identificeer ik mezelf ook als een gevaccineerde (de intentie is er, de timing helaas niet).

Ik ben er 33, 't zal dus voor ergens eind juni zijn, hopelijk, maar dat hangt dan natuurlijk ook nog eens af van regio tot regio ifv vaccinvoorraad en demografie.

Ja ben benieuwd.
Wel beetje lullig om verlof in te plannen. Bij AZ zit er 8 weken tussen zeker?

Dus ja kan zijn dat mijn eerste oproep eind juni is of begin juli, dus kan dan al best niets boeken als ik "snel" gevaccindeerd wil worden.
En dan pas in juli zou ik kunnen boeken maar dat moet dan binnen de 8 weken als ik optimaal in orde wil zijn?
Dan gaat alles allicht al vol zitten vrees ik :p

Ja ben benieuwd.

Dus ja kan zijn dat mijn eerste oproep eind juni is of begin juli, dus kan dan al best niets boeken als ik "snel" gevaccindeerd wil worden.
En dan pas in juli zou ik kunnen boeken maar dat moet dan binnen de 8 weken als ik optimaal in orde wil zijn?

Maar er is nog altijd een leeftijdsbeperking op AZ, die gaat ge dus niet krijgen. Tenzij gij een pak ouder zijt dan ik denk.

Ja ben benieuwd.

Ja, bij AZ is het momenteel 8 weken met ±5 dagen speling (dag 51-61) https://www.laatjevaccineren.be/covid-19-vaccins/beschikbare-vaccins

Dus indien je bijvoorbeeld op 30-juni gevaccineerd wordt met AZ krijg je in het slechtste geval op 30-Aug je tweede inenting en pas na 14 dagen ben je volledig beschermd (94,5% (14 dagen na dosis 2)). Dan zitten we al half September de zomer is al zo goed als voorbij.

Via pfizer gaat het een stuk sneller worst case (42 dagen 2de spuit) 11-Aug of best case 21-Jul, volledige bescherming 2 weken later.

Op basis van dit gegeven hoop ik al dat ik net zoals mijn ouders pfizer zal krijgen, dan is tenminste toch nog een stukje van mijn zomer gered na 1,5 jaar me strict aan de regels te houden en full time thuis te werken. Volgens de oude planning zou ik deze week uitnodiging krijgen en rond half Juni eerste prik krijgen maar ik vrees dat het eind Juni zal worden en in geval van AZ geen zomerpret of pas vakantie zonder zorgen eind September.

Ik heb me al anderhalf jaar zeer goed (als ik de vergelijking maak met mijn brede omgeving en de omgeving waar ik woon) aan de regels gehouden ondanks het feit dat dat virus mij, statistisch gezien, vrijwel niks zal doen als jonge actieve persoon. Ja, ik weet dat de kans altijd bestaat dat je ernstig ziek wordt van het virus ongeacht je leeftijd, maar ik herinner me toch vooral een 'we moeten de zwakkeren beschermen' gevoel. Ploeg van 11 miljoen, weet je wel. Ik heb dat altijd gesteund, en ik heb de volgorde waarin de vaccins worden toegediend ook altijd gesteund omdat ik me daar echt wel kan in vinden.

En dan zie je dat er gaandeweg allerlei ballontjes de lucht in worden gestuurd om gevaccineerden toch maar meer vrijheid te geven en ik vind dat wraakroepend. Hoe zit dat dan met de ploeg van 11 miljoen? Om het bij die ploeg te houden: als je de helft van je kern alle mooie wedstrijden laat spelen waar heel de ploeg al zo lang naar heeft uitgekeken terwijl de andere helft steevast op de bank moet blijven zitten puur omwille van hun leeftijd en andere factoren waar zij niks aan kunnen doen dan gaat die ploeg niet lang one happy unit blijven hoor. Al zeker niet als je op voorhand hebt beloofd dat ze allemaal dezelfde kansen gaan krijgen. 't Zal snel transfer requests beginnen regenen.

Je kan dan wel zeggen 'het gaat slechts om adviezen,' maar daar gaat het bij mij niet om. Nogmaals: ik vind persoonlijk niet dat we hier al echte discriminatie hebben gezien op dat vlak (hoewel ik zeker kan begrijpen dat mensen dat vinden in verband met reizen en festivals) maar het feit dat er geregeld wordt over nagedacht is voor mij al voldoende om diep teleurgesteld te zijn. Dat is misschien drama queen gedrag, maar dat is dan maar zo.

Zelfs al zijn het slechts adviezen, als die officieel uitgaan van de regering dan heeft dat toch nog een effect? Ik zie het bijvoorbeeld al gebeuren dat mensen feestjes doen en hun niet-gevaccineerde vrienden niet uitnodigen want dan kunnen ze nog eens 'zoals vroeger' doen. Zijn dat dan rotvrienden? Misschien wel ja, maar het is slechts een voorbeeld.

Het is gewoon enorm frustrerend om, na een inspanning van anderhalf jaar (die iedereen heeft moeten maken, dat is zo) vlak voor de finish te moeten horen 'je ploeggenoten willen er zonder jou vandoor en de coaching staff vindt dat op zich niet zo'n slecht idee', om maar bij die ploeg van 11 miljoen te blijven. Het zorgt er voor dat ik, denk ik, bij de volgende opflakkering of volgende situatie waarin we 'samen uit, samen thuis' zijn misschien toch eens wat meer aan mezelf ga denken. Dan bedoel ik niet alle remmen los natuurlijk, maar goed voor mijn persoonlijke motivatie is dat toch echt niet.

En ik weet nu al dat sommige mensen dat zelfzuchtig gaan vinden, mijn mening. 'Dus jij gunt niemand iets' en dergelijke. Maar ik ben niet degene die van 'het plan' afwijkt hoor. Ik was volledig on board met het 'samen uit, samen thuis' idee. Dat daar nu van wordt afgeweken was wat mij betreft niet de afspraak. Als je dat zelfzuchtig vindt dan kan ik daar mee leven.

Ik stel het misschien allemaal met wat te veel drama voor, maar ik moest het toch even van me af schrijven.

1 tip: leef je leven zoals je wil.

Na dik jaar leef ik quasi normaal terug, ik zie wie ik wil en ik doe wat ik wil. Ik draag een mondmasker waar het moet (trein, winkel, ...) maar voor de rest trek ik me quasi niks nog aan van heel dit circus. We hebben een jaar ons leven half opgegeven om de kwetsbaren te ontzien en beschermen, tis welletjes geweest.

Overzichts tabel 1st vaccinatie en 2de vaccinatie moment.

Alle datums zijn berekend op de minimum en maximum datum na 1ste inenting (bestcase/worstcase interval). Pfizer heeft de grootste interval tussen best case en worst case (21 dagen). 2 weken na 2de vaccinatie is er 100% werkzaamheid. Alle data over de vaccins komt van https://www.laatjevaccineren.be/covid-19-vaccins/beschikbare-vaccins

Minimum interval (Best Case):

Vaccin:​
Moderna​
Pfizer-BioNTech​
AstraZeneca​
1st Vaccinatie​
28-30 dagen
strikt minimum 26 dagen​
21-42 dagen
strikt minimum 19 dagen​
8 weken met ±5 dagen speling (dag 51-61)
strikt minimum 4 weken (dag 28)​
1. Jun. 2021​
29. Jun. 2021​
22. Jun. 2021​
22. Jul. 2021​
2. Jun. 2021​
30. Jun. 2021​
23. Jun. 2021​
23. Jul. 2021​
3. Jun. 2021​
1. Jul. 2021​
24. Jun. 2021​
24. Jul. 2021​
4. Jun. 2021​
2. Jul. 2021​
25. Jun. 2021​
25. Jul. 2021​
5. Jun. 2021​
3. Jul. 2021​
26. Jun. 2021​
26. Jul. 2021​
6. Jun. 2021​
4. Jul. 2021​
27. Jun. 2021​
27. Jul. 2021​
7. Jun. 2021​
5. Jul. 2021​
28. Jun. 2021​
28. Jul. 2021​
8. Jun. 2021​
6. Jul. 2021​
29. Jun. 2021​
29. Jul. 2021​
9. Jun. 2021​
7. Jul. 2021​
30. Jun. 2021​
30. Jul. 2021​
10. Jun. 2021​
8. Jul. 2021​
1. Jul. 2021​
31. Jul. 2021​
11. Jun. 2021​
9. Jul. 2021​
2. Jul. 2021​
1. Aug. 2021​
12. Jun. 2021​
10. Jul. 2021​
3. Jul. 2021​
2. Aug. 2021​
13. Jun. 2021​
11. Jul. 2021​
4. Jul. 2021​
3. Aug. 2021​
14. Jun. 2021​
12. Jul. 2021​
5. Jul. 2021​
4. Aug. 2021​
15. Jun. 2021​
13. Jul. 2021​
6. Jul. 2021​
5. Aug. 2021​
16. Jun. 2021​
14. Jul. 2021​
7. Jul. 2021​
6. Aug. 2021​
17. Jun. 2021​
15. Jul. 2021​
8. Jul. 2021​
7. Aug. 2021​
18. Jun. 2021​
16. Jul. 2021​
9. Jul. 2021​
8. Aug. 2021​
19. Jun. 2021​
17. Jul. 2021​
10. Jul. 2021​
9. Aug. 2021​
20. Jun. 2021​
18. Jul. 2021​
11. Jul. 2021​
10. Aug. 2021​
21. Jun. 2021​
19. Jul. 2021​
12. Jul. 2021​
11. Aug. 2021​
22. Jun. 2021​
20. Jul. 2021​
13. Jul. 2021​
12. Aug. 2021​
23. Jun. 2021​
21. Jul. 2021​
14. Jul. 2021​
13. Aug. 2021​
24. Jun. 2021​
22. Jul. 2021​
15. Jul. 2021​
14. Aug. 2021​
25. Jun. 2021​
23. Jul. 2021​
16. Jul. 2021​
15. Aug. 2021​
26. Jun. 2021​
24. Jul. 2021​
17. Jul. 2021​
16. Aug. 2021​
27. Jun. 2021​
25. Jul. 2021​
18. Jul. 2021​
17. Aug. 2021​
28. Jun. 2021​
26. Jul. 2021​
19. Jul. 2021​
18. Aug. 2021​
29. Jun. 2021​
27. Jul. 2021​
20. Jul. 2021​
19. Aug. 2021​
30. Jun. 2021​
28. Jul. 2021​
21. Jul. 2021​
20. Aug. 2021​
1. Jul. 2021​
29. Jul. 2021​
22. Jul. 2021​
21. Aug. 2021​
2. Jul. 2021​
30. Jul. 2021​
23. Jul. 2021​
22. Aug. 2021​
3. Jul. 2021​
31. Jul. 2021​
24. Jul. 2021​
23. Aug. 2021​
4. Jul. 2021​
1. Aug. 2021​
25. Jul. 2021​
24. Aug. 2021​
5. Jul. 2021​
2. Aug. 2021​
26. Jul. 2021​
25. Aug. 2021​
6. Jul. 2021​
3. Aug. 2021​
27. Jul. 2021​
26. Aug. 2021​
7. Jul. 2021​
4. Aug. 2021​
28. Jul. 2021​
27. Aug. 2021​
8. Jul. 2021​
5. Aug. 2021​
29. Jul. 2021​
28. Aug. 2021​
9. Jul. 2021​
6. Aug. 2021​
30. Jul. 2021​
29. Aug. 2021​
10. Jul. 2021​
7. Aug. 2021​
31. Jul. 2021​
30. Aug. 2021​
11. Jul. 2021​
8. Aug. 2021​
1. Aug. 2021​
31. Aug. 2021​
12. Jul. 2021​
9. Aug. 2021​
2. Aug. 2021​
1. Sep. 2021​
13. Jul. 2021​
10. Aug. 2021​
3. Aug. 2021​
2. Sep. 2021​
14. Jul. 2021​
11. Aug. 2021​
4. Aug. 2021​
3. Sep. 2021​
15. Jul. 2021​
12. Aug. 2021​
5. Aug. 2021​
4. Sep. 2021​
16. Jul. 2021​
13. Aug. 2021​
6. Aug. 2021​
5. Sep. 2021​
17. Jul. 2021​
14. Aug. 2021​
7. Aug. 2021​
6. Sep. 2021​
18. Jul. 2021​
15. Aug. 2021​
8. Aug. 2021​
7. Sep. 2021​
19. Jul. 2021​
16. Aug. 2021​
9. Aug. 2021​
8. Sep. 2021​
20. Jul. 2021​
17. Aug. 2021​
10. Aug. 2021​
9. Sep. 2021​
21. Jul. 2021​
18. Aug. 2021​
11. Aug. 2021​
10. Sep. 2021​
22. Jul. 2021​
19. Aug. 2021​
12. Aug. 2021​
11. Sep. 2021​
23. Jul. 2021​
20. Aug. 2021​
13. Aug. 2021​
12. Sep. 2021​
24. Jul. 2021​
21. Aug. 2021​
14. Aug. 2021​
13. Sep. 2021​
25. Jul. 2021​
22. Aug. 2021​
15. Aug. 2021​
14. Sep. 2021​
26. Jul. 2021​
23. Aug. 2021​
16. Aug. 2021​
15. Sep. 2021​
27. Jul. 2021​
24. Aug. 2021​
17. Aug. 2021​
16. Sep. 2021​
28. Jul. 2021​
25. Aug. 2021​
18. Aug. 2021​
17. Sep. 2021​
29. Jul. 2021​
26. Aug. 2021​
19. Aug. 2021​
18. Sep. 2021​
30. Jul. 2021​
27. Aug. 2021​
20. Aug. 2021​
19. Sep. 2021​
31. Jul. 2021​
28. Aug. 2021​
21. Aug. 2021​
20. Sep. 2021​

Maximum interval (Worst Case):

Vaccin:​
Moderna​
Pfizer-BioNTech​
AstraZeneca​
1st Vaccinatie​
28-30 dagen
strikt minimum 26 dagen​
21-42 dagen
strikt minimum 19 dagen​
8 weken met ±5 dagen speling (dag 51-61)
strikt minimum 4 weken (dag 28)​
1. Jun. 2021​
1. Jul. 2021​
13. Jul. 2021​
1. Aug. 2021​
2. Jun. 2021​
2. Jul. 2021​
14. Jul. 2021​
2. Aug. 2021​
3. Jun. 2021​
3. Jul. 2021​
15. Jul. 2021​
3. Aug. 2021​
4. Jun. 2021​
4. Jul. 2021​
16. Jul. 2021​
4. Aug. 2021​
5. Jun. 2021​
5. Jul. 2021​
17. Jul. 2021​
5. Aug. 2021​
6. Jun. 2021​
6. Jul. 2021​
18. Jul. 2021​
6. Aug. 2021​
7. Jun. 2021​
7. Jul. 2021​
19. Jul. 2021​
7. Aug. 2021​
8. Jun. 2021​
8. Jul. 2021​
20. Jul. 2021​
8. Aug. 2021​
9. Jun. 2021​
9. Jul. 2021​
21. Jul. 2021​
9. Aug. 2021​
10. Jun. 2021​
10. Jul. 2021​
22. Jul. 2021​
10. Aug. 2021​
11. Jun. 2021​
11. Jul. 2021​
23. Jul. 2021​
11. Aug. 2021​
12. Jun. 2021​
12. Jul. 2021​
24. Jul. 2021​
12. Aug. 2021​
13. Jun. 2021​
13. Jul. 2021​
25. Jul. 2021​
13. Aug. 2021​
14. Jun. 2021​
14. Jul. 2021​
26. Jul. 2021​
14. Aug. 2021​
15. Jun. 2021​
15. Jul. 2021​
27. Jul. 2021​
15. Aug. 2021​
16. Jun. 2021​
16. Jul. 2021​
28. Jul. 2021​
16. Aug. 2021​
17. Jun. 2021​
17. Jul. 2021​
29. Jul. 2021​
17. Aug. 2021​
18. Jun. 2021​
18. Jul. 2021​
30. Jul. 2021​
18. Aug. 2021​
19. Jun. 2021​
19. Jul. 2021​
31. Jul. 2021​
19. Aug. 2021​
20. Jun. 2021​
20. Jul. 2021​
1. Aug. 2021​
20. Aug. 2021​
21. Jun. 2021​
21. Jul. 2021​
2. Aug. 2021​
21. Aug. 2021​
22. Jun. 2021​
22. Jul. 2021​
3. Aug. 2021​
22. Aug. 2021​
23. Jun. 2021​
23. Jul. 2021​
4. Aug. 2021​
23. Aug. 2021​
24. Jun. 2021​
24. Jul. 2021​
5. Aug. 2021​
24. Aug. 2021​
25. Jun. 2021​
25. Jul. 2021​
6. Aug. 2021​
25. Aug. 2021​
26. Jun. 2021​
26. Jul. 2021​
7. Aug. 2021​
26. Aug. 2021​
27. Jun. 2021​
27. Jul. 2021​
8. Aug. 2021​
27. Aug. 2021​
28. Jun. 2021​
28. Jul. 2021​
9. Aug. 2021​
28. Aug. 2021​
29. Jun. 2021​
29. Jul. 2021​
10. Aug. 2021​
29. Aug. 2021​
30. Jun. 2021​
30. Jul. 2021​
11. Aug. 2021​
30. Aug. 2021​
1. Jul. 2021​
31. Jul. 2021​
12. Aug. 2021​
31. Aug. 2021​
2. Jul. 2021​
1. Aug. 2021​
13. Aug. 2021​
1. Sep. 2021​
3. Jul. 2021​
2. Aug. 2021​
14. Aug. 2021​
2. Sep. 2021​
4. Jul. 2021​
3. Aug. 2021​
15. Aug. 2021​
3. Sep. 2021​
5. Jul. 2021​
4. Aug. 2021​
16. Aug. 2021​
4. Sep. 2021​
6. Jul. 2021​
5. Aug. 2021​
17. Aug. 2021​
5. Sep. 2021​
7. Jul. 2021​
6. Aug. 2021​
18. Aug. 2021​
6. Sep. 2021​
8. Jul. 2021​
7. Aug. 2021​
19. Aug. 2021​
7. Sep. 2021​
9. Jul. 2021​
8. Aug. 2021​
20. Aug. 2021​
8. Sep. 2021​
10. Jul. 2021​
9. Aug. 2021​
21. Aug. 2021​
9. Sep. 2021​
11. Jul. 2021​
10. Aug. 2021​
22. Aug. 2021​
10. Sep. 2021​
12. Jul. 2021​
11. Aug. 2021​
23. Aug. 2021​
11. Sep. 2021​
13. Jul. 2021​
12. Aug. 2021​
24. Aug. 2021​
12. Sep. 2021​
14. Jul. 2021​
13. Aug. 2021​
25. Aug. 2021​
13. Sep. 2021​
15. Jul. 2021​
14. Aug. 2021​
26. Aug. 2021​
14. Sep. 2021​
16. Jul. 2021​
15. Aug. 2021​
27. Aug. 2021​
15. Sep. 2021​
17. Jul. 2021​
16. Aug. 2021​
28. Aug. 2021​
16. Sep. 2021​
18. Jul. 2021​
17. Aug. 2021​
29. Aug. 2021​
17. Sep. 2021​
19. Jul. 2021​
18. Aug. 2021​
30. Aug. 2021​
18. Sep. 2021​
20. Jul. 2021​
19. Aug. 2021​
31. Aug. 2021​
19. Sep. 2021​
21. Jul. 2021​
20. Aug. 2021​
1. Sep. 2021​
20. Sep. 2021​
22. Jul. 2021​
21. Aug. 2021​
2. Sep. 2021​
21. Sep. 2021​
23. Jul. 2021​
22. Aug. 2021​
3. Sep. 2021​
22. Sep. 2021​
24. Jul. 2021​
23. Aug. 2021​
4. Sep. 2021​
23. Sep. 2021​
25. Jul. 2021​
24. Aug. 2021​
5. Sep. 2021​
24. Sep. 2021​
26. Jul. 2021​
25. Aug. 2021​
6. Sep. 2021​
25. Sep. 2021​
27. Jul. 2021​
26. Aug. 2021​
7. Sep. 2021​
26. Sep. 2021​
28. Jul. 2021​
27. Aug. 2021​
8. Sep. 2021​
27. Sep. 2021​
29. Jul. 2021​
28. Aug. 2021​
9. Sep. 2021​
28. Sep. 2021​
30. Jul. 2021​
29. Aug. 2021​
10. Sep. 2021​
29. Sep. 2021​
31. Jul. 2021​
30. Aug. 2021​
11. Sep. 2021​
30. Sep. 2021​

Deze discussie is toch hetzelfde als zeggen: waarom sluiten ze de zwakkere niet op en laten ze de rest hun leven leiden.
Nu is het waarom sluiten we de onbeschermde niet op en laten we de beschermde hun leven leiden. (kort door de bocht beetje)

Enige verschil is dat de beschermde nu het kies publiek is en de jongere geen fuck waard zijn voor politiekers.

(Full disclosure: zelf reeds full gePfizerd, want 2 maand geleden een halve dag gevrijwilligd in een vaccinatiecentrum, onder het motto: in de plaats van erover te zagen, zelf een pragmatische oplossing zoeken om sneller gevaccineerd te worden.

14 maanden perfect aan de regels gehouden, nu 2 weken sinds full vaccinatie quasi geen regel meer (ik volg eerder gewezen FDA verantwoordelijke Gottlieb die al 14 maanden op rij het verloop van de pandemie correct inschat, dan wat random Belgische academici die maar wat vogelpikken.
(Belgische corona-woordvoerder Van Ranst in die Telegram-groep; tegen betaling bier promoten bij een lockdown; spreken op PVDA event. Qua beoordelingsvermogen zegt mij dat genoeg.)

Net weekje Griekenland achter de rug, geen enkele test nodig gehad.)

Dus jij hebt u opgegeven om een half dagje te gaan vrijwilligen met als enige doel zo versneld gevaccineerd te worden en zit hier nu in een topic waar een paar mensen terecht hun frustraties uiten over de gang van zaken wat te peacocken dat je u nergens nog wat van moet aantrekken en al lekker carefree op reis kon gaan? Heb ik het juist of zie ik iets over het hoofd? :D

Deze discussie is toch hetzelfde als zeggen: waarom sluiten ze de zwakkere niet op en laten ze de rest hun leven leiden.
Nu is het waarom sluiten we de onbeschermde niet op en laten we de beschermde hun leven leiden. (kort door de bocht beetje)

Enige verschil is dat de beschermde nu het kies publiek is en de jongere geen fuck waard zijn voor politiekers.
Ja, nee. Ik ben er ook geen voorstander van, hè. Integendeel, ik ben er tegenstander van. Maar er is wel een groter verschil dan wat jij aangeeft. Het verschil is namelijk dat "sluit de zwakkere op" enorme economische kosten met zich meebrengt, en "laat de beschermden volledig vrij" brengt economisch net een pak op.

Ik snap niet dat zo'n "motivatie psycholoog" niet inziet dat dit soort ballonnetjes oplaten net nefast is voor de motivatie bij net die groep die het steeds moeilijker en moeilijker heeft met de maatregelen.
Hij heeft ergens wel een punt, waarom moet de hele samenleving afzien wanneer het eigenlijk gemakkelijk te doen is om een deel af te zonderen en de rest de vrijheid te laten nemen met minimale risico's.

Wat mij net als velen hier wel stoort isd at dit enkel kan wanneer het over versoepelen gaat, maar niet voor de verstrengingen.
Ik heb hier even terug eens uitgelegd hoe er een theorie was waarbij men alles openliet en mensen van bepaalde leeftijd had kunnen afzonderen om de impact op de samenleving te minimaliseren. Dat was een groot taboe, dus dan zou het in de omgekeerde richting ook best taboe blijven.

Langs de andere kant weten we allemaal dat jongere mensen al maanden geen fluit meer om corona geven en zich niet meer aan de regels houden. Mijn versoepelingen heb ik al lang genomen, hoef ik neuzeltrien Verlinden niet eerst voor te horen of te zien.

Nu hebben we café's die jongeren weren omdat ze niet gevacinneerd zijn en das allemaal OK. Beeld u even in dat bij het stijgen van de cijfers een cafébaas hetzelfde bord zet maar dan met 65+ op. Het kot zou te klein zijn en verschillende moraalridders hadden de kruistocht op twitter en facebook al ingezet.

Ja, nee. Ik ben er ook geen voorstander van, hè. Integendeel, ik ben er tegenstander van. Maar er is wel een groter verschil dan wat jij aangeeft. Het verschil is namelijk dat "sluit de zwakkere op" enorme economische kosten met zich meebrengt, en "laat de beschermden volledig vrij" brengt economisch net een pak op.
Ja want de vergrijzing en alles wat daar bij komt kijken is een financiële droom natuurlijk. Pure economische logica om zoveel mogelijk oudjes te redden, zodat ze deze zomer geld kunnen gaan uitgeven in Benidorm. 4D Chess dadde. Dat ik zulke argumenten van u moet lezen, Loser, schande.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan