Je neemt me de woorden uit de mond :-D
Ik snap de voorwaardelijke wijs hier niet, er is nu al selectie op vaccinatie bv. als je naar het buitenland wil: Geen pcr-testen nodig als je naar Griekenland wil sinds 2 weken, Spanje vanaf volgende week etc.
Waarvoor dient dat vaccinatiepaspoort waar ze al 2 maand over bezig zijn in Europa? Uiteraard om meer/gemakkelijker dingen toe te laten aan gevaccineerden.
En terecht, zoals
@cege zegt, want: pragmatiek. De onderliggende reden is 100% rationeel, nl. besmettingsgevaar.
De afweging was dus: economie nog een maand langer handicappen of niet-gevaccineerden die een maandje ambetant gaan lopen?
Die keuze werd 2 maanden geleden al gemaakt met het opzetten van dat vaccinatiepaspoort.
En is dat mentaal wat vervelend na 4 maanden '1 ploeg van 11 miljoen'?
Ja, maar ze konden niet anders want het is duidelijk dat velen hier anders (nog meer) hun voeten aan de regels geveegd hadden, waren ze direct transparant geweest over vaccinatieprivileges.
(Full disclosure: zelf reeds full gePfizerd, want 2 maand geleden een halve dag gevrijwilligd in een vaccinatiecentrum, onder het motto: in de plaats van erover te zagen, zelf een pragmatische oplossing zoeken om sneller gevaccineerd te worden.
14 maanden perfect aan de regels gehouden, nu 2 weken sinds full vaccinatie quasi geen regel meer (ik volg eerder gewezen FDA verantwoordelijke Gottlieb die al 14 maanden op rij het verloop van de pandemie correct inschat, dan wat random Belgische academici die maar wat vogelpikken.
(Belgische corona-woordvoerder Van Ranst in die Telegram-groep; tegen betaling bier promoten bij een lockdown; spreken op PVDA event. Qua beoordelingsvermogen zegt mij dat genoeg.)
Net weekje Griekenland achter de rug, geen enkele test nodig gehad.)