Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat zo stom allemaal. Waarom mogen we niet kiezen?
Binnenkort zitten we op een stapel vaccins die ze bij niemand meer mogen zetten, terwijl er dan jongeren zitten te wachten op een spuit.

J&J of AZ, bij mij mogen ze komen spuiten hoor.
Wat gaan we trouwens doen met al die overstock?
naar ontwikkelingslanden sturen

Toch wel een domper dat de datum van 11 juli opgeschoven wordt. Zat wel een beetje te wachten op mijn uitnodiging.

Toch wel een domper dat de datum van 11 juli opgeschoven wordt. Zat wel een beetje te wachten op mijn uitnodiging.
allemaal door 1 diplomate die ZOU verband hebben met die J&J inspuiting;.;... jonges toch
en tis toch zoooo belangrijk om ons snel en tijdig te laten vaccineren, want het virus is toch o zo dodelijk....

Ik snap niet goed hoe je er uit opmaakt dat er dan nog zoveel risicopatiënten zouden moeten passeren?
de week hiervoor waren het de risicopatiënten tot 49 jaar (stond op diezelfde site), ik ben zelf 45 en ben ingepland volgende week, ook de andere risicopatiënten die ik ken (allemaal tussen 40-50) zijn allemaal volgende week ingepland ... dan is het dus safe om te besluiten dat bij ons geen enkele risicopatiënt onder de 49 zijn 1e prik al gekregen heeft hé? ... en de hele groep 18-49 is toch wel minstens 5% lijkt me

de week hiervoor waren het de risicopatiënten tot 49 jaar (stond op diezelfde site), ik ben zelf 45 en ben ingepland volgende week, ook de andere risicopatiënten die ik ken (allemaal tussen 40-50) zijn allemaal volgende week ingepland ... dan is het dus safe om te besluiten dat bij ons geen enkele risicopatiënt onder de 49 zijn 1e prik al gekregen heeft hé? ... en de hele groep 18-49 is toch wel minstens 5% lijkt me
Dat klopt. Ik heb nu pas je "eerdere discussie" door, voor mij persoonlijk was het handig geweest als je dat wat meer gekaderd had en ik ben dan nog iemand die vrij goed "mee" is in deze topic. Lijkt me interessant om het wat meer te kaderen. ;)

Enige wat ik me wel dan afvraag : Hoe zijn deze verhoudingen in andere centra. Ik ben geen fan van veralgemenen vanuit één lokale dataset. Zeker aan het begin vingen we wel vaak klanken op van lokale centra die soms gewoon lokale fenomenen zijn, wat me wat voorzichter maakt. Pas op, ik beweer niet dat het hier zeker een uitzondering is, maar ben wel voorzichtig. :)

• Deze week worden tweede prikkers gevaccineerd.
  • Voor de zes gemeentes samen gaat het om 2828 vaccins.
citeer je nu bewust maar een stuk en lees je niet dat "de MEESTE bezoekers komen voor hun tweede prik"?

Soit, de iets uitgebreidere tekst, waarop wss dat stuk dat jij geeft gebaseerd is.

Vorige week werden de volgende aantallen eerste dosissen gezet voor de inwoners van Steenokkerzeel:

Code:
Row Labels  0-17  18-34  35-44  45-54  55-64  65-74  75-84  85+  Grand Total
21W20          0     22     10    323    299      5      1    0  660

En nu plots geen enkele meer?

Enige wat ik me wel dan afvraag : Hoe zijn deze verhoudingen in andere centra. Ik ben geen fan van veralgemenen vanuit één lokale dataset. Zeker aan het begin vingen we wel vaak klanken op van lokale centra die soms gewoon lokale fenomenen zijn, wat me wat voorzichter maakt. Pas op, ik beweer niet dat het hier zeker een uitzondering is, maar ben wel voorzichtig. :)
Dit dus hé, de groep risicopatiënten is sowieso al behoorlijk klein onder de 45 en in verschillende centra zijn ze deze week wel nog bezig met de laatste restjes in te spuiten. In mijn centrum staan er alleszins risicopatiënten gepland voor deze week (mogelijks ook volgende geen idee)

citeer je nu bewust maar een stuk en lees je niet dat "de MEESTE bezoekers komen voor hun tweede prik"?

Soit, de iets uitgebreidere tekst, waarop wss dat stuk dat jij geeft gebaseerd is.

Vorige week werden de volgende aantallen eerste dosissen gezet voor de inwoners van Steenokkerzeel:

Code:
Row Labels  0-17  18-34  35-44  45-54  55-64  65-74  75-84  85+  Grand Total
21W20          0     22     10    323    299      5      1    0  660

En nu plots geen enkele meer?
ok, nu ben ik helemaal shocked ... waarom wordt de leeftijd niet respecteerd bij de volgorde van inenting van risicopatiënten??

350 mensen jonger dan mij reeds ingeënt, da's toch niet van hier en daar een overschotje aan het eind van de dag?

Dat klopt. Ik heb nu pas je "eerdere discussie" door, voor mij persoonlijk was het handig geweest als je dat wat meer gekaderd had en ik ben dan nog iemand die vrij goed "mee" is in deze topic. Lijkt me interessant om het wat meer te kaderen. ;)

geen idee, en ik spreek ook enkel uit mijn eigen zeer beperkte evaring hier in de buurt.

Het begin wat mij getriggerd heeft is die uitspraak van Beke dat we tegen eind Mei allemaal gevaccinneerd zouden zijn (risico), later bijgesteld naar 95% maar dat leek me nog straf gezien mijn persoonlijke ervaring.

Ik zou als overheid wat voorzichtiger en conservatiever zijn in de communicatie en prognoses ... een beursbedrijf dat zijn prognoses niet kan waarmaken wordt ook zwaar afgestraft ;)

ok, nu ben ik helemaal shocked ... waarom wordt de leeftijd niet respecteerd bij de volgorde van inenting van risicopatiënten??

350 mensen jonger dan mij reeds ingeënt, da's toch niet van hier en daar een overschotje aan het eind van de dag?
Je zegt zelf dat je 45 jaar bent. Dat wil dus zeggen dat je slechts zeker bent dat er 32 mensen jonger dan jij ingeënt zijn voor een eerste dosis. Dat hoeven géén risicopatienten te zijn, maar kunnen ook werknemers/medewerkers van eerstelijnszorg (rusthuizen, ziekenhuizen, ...) zijn, kinderverzorgsters, kleuterleiders etc (die allemaal voorrang hebben indien een risicopatient afmeldt).

Niks vreemd dus.

Weggeven aan de arme landen (dat was gisteren toch in het nieuws, dat de overstock nadat iedereen in België de kans en de herkans aangeboden heeft gekregen zich te laten vaccineren gedoneerd zal worden).

Wat bedoel je met herkansing?
Eerste keer dat ik zoiets hoor/lees.
Is dat zoiets als iemand die de eerste weigert om alsnog derna in aanmerking te komen?
Zus van vriendin heeft als 40ger AZ geweigerd door al heisa eromheen.:(

Je zegt zelf dat je 45 jaar bent. Dat wil dus zeggen dat je slechts zeker bent dat er 32 mensen jonger dan jij ingeënt zijn voor een eerste dosis. Dat hoeven géén risicopatienten te zijn, maar kunnen ook werknemers/medewerkers van eerstelijnszorg (rusthuizen, ziekenhuizen, ...) zijn, kinderverzorgsters, kleuterleiders etc (die allemaal voorrang hebben indien een risicopatient afmeldt).

Niks vreemd dus.
ignore me, cijfers verkeerd gelezen, ik zag die 300+ in een verkeerde kolom

als een beursgenoteerd bedrijf zijn winstcijfers bekend maakt en deze zijn onder de verwachtingen die het zelf een kwartaal/halfjaar eerder had gecommuniceerd, dan ga je een serieuze daling van de beurskoers krijgen. Je kan er beter voor zorgen dat je verwachtingen iets conservatiever zijn en dat je deze daarna overtreft.

Niks vreemd dus.
+Zwangere vrouwen

Eerste keer dat ik zoiets hoor/lees.
Is dat zoiets als iemand die de eerste weigert om alsnog derna in aanmerking te komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan