Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wat je krijgt wanneer je alles wat uit Trump z'n mond kwam, per se wou wegzetten als onzin uit politieke weerzin, tegenover toegegeven een weerzinwekkend figuur die veel onzin uitkraamde, maar er is ook een uitdrukking met een stilstaande klok die de tijd weergeeft...

Dat er effectief mensen zijn die geloven dat het zuiver toeval is dat er in Wuhan een labo is dat onderzoek deed naar coronavirussen, dit terwijl virale luchtaandoeningen een reputatie hebben van uit labo's te ontsnappen én dat dat er geruchten/aanwijzingen zijn van controversiëel "gain of function" research.

Voldoende degelijke wetenschappers die de lab leak hypothesis ook vorig jaar al niet zomaar afschreven. Politiek zou het natuurlijk een splinterbom zijn om de schuld van de pandemie in véél grotere mate wél bij China te kunnen leggen.

Ik vond de "SARS-COV-2 is een mutatie die uit een labo ontsnapte" theorie altijd een geloofwaardige verklaring. Veel mensen vonden dat een complottheorie, het is nochtans vrij logisch. China was een zwaar slachtoffer van de eerste SARS-uitbraak, dus het is logisch dat ze er onderzoek naar doen. Virussen worden vaak gedwongen te muteren bij dat soort onderzoek, om te ontdekken hoe ze werken. De Chinezen staan niet bekend als een volk dat veiligheid & voorzichtigheid hoog in het vaandel dragen, en er is maar 1 onvoorzichtigheid nodig om het virus naar buiten te brengen. Het labo is toevallig gelegen waar de ziekte eerst uitbrak.

Dat dit met opzet gebeurde vind ik dan weer een pak minder aannemelijk. Waarom zouden ze het eerst in eigen land loslaten, als dat het plan was? Maar dat is niet wat jouw artikel beweerd.

De vraag is dan: hoe kunnen we dat sluitend bewijzen (zeer moeilijk) en welk gevolg geven we aan die informatie? Eisen we reparaties van China? Gaan ze nooit mee instemmen.

Dan kan je kiezen: je doet niets (en geeft daarmee toe dat China de scepter zwaait), je verbreekt alle handel met China (waardoor we alles zelf weer moeten produceren, wat de prijzen van veel artikelen sterk zal doen stijgen), of je gaat ten oorlog (moet ik echt zeggen wat hiervan de nadelen zijn?).

Walgelijk wat die mens allemaal uitkraamt:

Triestige boel. En dat mag allemaal maar ondertussen blijft alles waar ik al anderhalf (!) jaar of langer naar uitkijk wel gewoon afgelast want "Oh nee corona". Als door die bende asociale kloothommels ook maar één versoepeling in het gedrang komt, mogen ze wat mij betreft allemaal stante pede doodvallen.

Dit is dé reden dat versoepelingen zolang zijn uitgebleven. Mensen beschouwen de minste toegeving als een vrijgeleide om gewoon ordinair te gaan feesten zoals voorheen. En iedereen praat het goed, korpschef en burgemeester inclusief. Niet te geloven.
Naar mijn mening moet de voetbalbond daar in tussenkomen. Er zijn daar duidelijke regels opgelegd, en ze negeren die gewoon massaal, tja dan is het volgend seizoen maar één seizoen zonder publiek he...

Ik vond de "SARS-COV-2 is een mutatie die uit een labo ontsnapte" theorie altijd een geloofwaardige verklaring. Veel mensen vonden dat een complottheorie, het is nochtans vrij logisch. China was een zwaar slachtoffer van de eerste SARS-uitbraak, dus het is logisch dat ze er onderzoek naar doen. Virussen worden vaak gedwongen te muteren bij dat soort onderzoek, om te ontdekken hoe ze werken. De Chinezen staan niet bekend als een volk dat veiligheid & voorzichtigheid hoog in het vaandel dragen, en er is maar 1 onvoorzichtigheid nodig om het virus naar buiten te brengen. Het labo is toevallig gelegen waar de ziekte eerst uitbrak.

Dat dit met opzet gebeurde vind ik dan weer een pak minder aannemelijk. Waarom zouden ze het eerst in eigen land loslaten, als dat het plan was? Maar dat is niet wat jouw artikel beweerd.

De vraag is dan: hoe kunnen we dat sluitend bewijzen (zeer moeilijk) en welk gevolg geven we aan die informatie? Eisen we reparaties van China? Gaan ze nooit mee instemmen.

Dan kan je kiezen: je doet niets (en geeft daarmee toe dat China de scepter zwaait), je verbreekt alle handel met China (waardoor we alles zelf weer moeten produceren, wat de prijzen van veel artikelen sterk zal doen stijgen), of je gaat ten oorlog (moet ik echt zeggen wat hiervan de nadelen zijn?).

Ik denk ook absoluut niet dat het met opzet gebeurd zou zijn. Een opzettelijk gemaakt virus zou een heel andere dodelijkheid en genetische structuur hebben. Maar ik acht ontsnapping uit dat lab waarschijnlijker dan een nieuwe zoönose toevallig in dezelfde stad waar dat labo ligt.

Ik vrees echter dat het ook optie A wordt. Oorlog zou me sowieso absurd lijken, maar in een ideale wereld: wél economische sancties tot China dergelijke labo's verplaatst naar het midden van de woestijn en met deftige veiligheidsvoorzieningen werkt.

Is het opzettelijk laten "ontsnappen" niet de complottheorie? Want wetenschappers hebben toch nooit echt uitgesloten dat het niet per ongeluk daar onstaan kan zijn of ben ik mis?

Economische sancties tegen China? Productie terug naar hier halen?
Dan gaat men toch minstens een 10 jaren plan moeten hebben om dat te doen, want op korte termijn kan dat gewoon niet!
We hebben niet de kennis meer om massaproductie te doen, we hebben de fabrieken niet meer en we hebben het werkvolk niet (dreigt nu alweer tekort op arbeidsmarkt)
Met sancties gaan we onszelf meer pijn doen/isoleren dan China met hun grote binnenlandse markt en tentakels in Afrika.
En wat met bedrijven van hier met Chinese aandeelhouders/eigenaars? Zijn er meer dan men denkt hoor en dan heb ik niet over de frietchinees.

Club Brugge: als de club en de stad de supporters niet in gareel kunnen houden, dan moet men de club maar straffen.
x aantal wedstrijden zonder publiek.

Krijg het schijt aan voetballers, clubs en supporters die altijd maar meer mogen.
Amper RSZ betalen, portretrecht, politiebewaking op kosten van de gemeenschap, de boel afbreken als ze winnen of verliezen, ...
Dat gebeurt toch allemaal niet bij andere 'sporten' (want het heeft voor mij nog maar weinig met sport te maken)?

Economische sancties tegen China? Productie terug naar hier halen?
Dan gaat men toch minstens een 10 jaren plan moeten hebben om dat te doen, want op korte termijn kan dat gewoon niet!
We hebben niet de kennis meer om massaproductie te doen, we hebben de fabrieken niet meer en we hebben het werkvolk niet (dreigt nu alweer tekort op arbeidsmarkt)
Met sancties gaan we onszelf meer pijn doen/isoleren dan China met hun grote binnenlandse markt en tentakels in Afrika.
En wat met bedrijven van hier met Chinese aandeelhouders/eigenaars? Zijn er meer dan men denkt hoor en dan heb ik niet over de frietchinees.
My point exactly.

Club Brugge: als de club en de stad de supporters niet in gareel kunnen houden, dan moet men de club maar straffen.
x aantal wedstrijden zonder publiek.

Krijg het schijt aan voetballers, clubs en supporters die altijd maar meer mogen.
Amper RSZ betalen, portretrecht, politiebewaking op kosten van de gemeenschap, de boel afbreken als ze winnen of verliezen, ...
Dat gebeurt toch allemaal niet bij andere 'sporten' (want het heeft voor mij nog maar weinig met sport te maken)?
Vijf punten aftrekken. Racing Genk kampioen!

Even duidelijk maken dat de voordelige behandeling op RSZ en fiscaal vlak niet enkel voor voetballers is, maar ook voor andere sporten. Het voordeel is in de praktijk wel voor een héél groot deel door het voetbal door de hogere lonen.

Ik vind het aanfluiting en een stamp "in de onderbuik" eigenlijk dat sporters die bijna geen maatschappelijke meerwaarde leveren continue voordelen krijgen (verlaagde rsz, portret toestanden, allerlei constructies, vaccinatie, testen, mogen groepen vormen van meer dan 4 in corona tijden etc).

Waarom? Om de zoveelste huurling zijn zak te vullen die na 1 of 2y toch naar ergens anders gaat. En waarom exact moeten wij dat financieren????

En dan is de politiek verwonderd dat de mensen verzuurd zijn...

Het gaat altijd over "sporters hebben een voorbeeld functie". Tenzij het gaat over bijdragen leveren of de regels volgen.....

Even duidelijk maken dat de voordelige behandeling op RSZ en fiscaal vlak niet enkel voor voetballers is, maar ook voor andere sporten. Het voordeel is in de praktijk wel voor een héél groot deel door het voetbal door de hogere lonen.
Maar het is voor die andere sporters natuurlijk ook niet goed te praten

En wat beste is: dat is ook voor e-sporters zo :lol:

Zou ik aan mijn werkgever niet kunnen vragen om me ook dat statuut toe te kennen?

Maar het is voor die andere sporters natuurlijk ook niet goed te praten
Op zich is er geen probleem om sport op die manier te subsidieren. Mij lijkt het probleem met de voetballers vooral dat het een miljoenenbusiness is. het loon van de meeste andere sporters in loonverband is een héél stuk minder, zeker bij volley & basket

Net terug van een 3-daagse citytrip in Antwerpen. Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben hoe laks de horeca daar met de regels omgaat. Groepen van + 8 personen waren op meerdere terrassen meer regel dan uitzondering, tafels op 1,5 meter was ook al een uitzondering, meerdere keren de opmerking gekregen van personeel dat een mondmasker niet hoeft als ik over terras liep, agenten in geen velden of wegen te bekennen, ik durf zelf bijna zeggen dat covid niet bestond op de 3 dagen dat we de stad hebben bezocht.
Toch opmerkelijk in vergelijking met de streek waar ik normaal iets ga drinken / eten. Ligt dit dan puur aan burgemeesters hoe streng ze handhaven? Deze taferelen zijn bij ons bijna onbestaande.

Het Overlegcomité zal pas op 4 juni vallen:
Op het MB is het ook nog wachten, minister Verlinden beloofde het eind vorige week maar het is nog altijd stil errond, hopelijk is er deze week meer nieuws. Het bevat enkele praktische afspraken voor de horeca, of je mag eten in de cinema, de regels rond sport, ... Een onaangename verrassing is niet uitgesloten, niemand is zeker na plexigate en de hetze rond tuinfeesten door Jambon.

Net terug van een 3-daagse citytrip in Antwerpen. Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben hoe laks de horeca daar met de regels omgaat. Groepen van + 8 personen waren op meerdere terrassen meer regel dan uitzondering, tafels op 1,5 meter was ook al een uitzondering, meerdere keren de opmerking gekregen van personeel dat een mondmasker niet hoeft als ik over terras liep, agenten in geen velden of wegen te bekennen, ik durf zelf bijna zeggen dat covid niet bestond op de 3 dagen dat we de stad hebben bezocht.
Toch opmerkelijk in vergelijking met de streek waar ik normaal iets ga drinken / eten. Ligt dit dan puur aan burgemeesters hoe streng ze handhaven? Deze taferelen zijn bij ons bijna onbestaande.
Schuld van NVA, de regering, Jurgen Conings, de sossen, Vlaams Belang, Bart Dewever, Gemeentefonds, vervuilde grond, Voetballers. Kies gewoon een uit het lijstje waar je het wil opsteken.

Of misschien eens stilstaan dat ook jij daar op die terrassen gezeten hebt en er niks over gezegd hebt.

Je kan het ook positief bekijken heee👀
En daamee bedoel ik dat ondanks die "schijt aan de overheid"mentaliteit, de cijfers het nog altijd goed doen.👀

Niet altijd alles negatief bekijke hoor. 👀

Ik heb sinds het openen van de terrasjes nooit niets anders gezien dan dat.

En daamee bedoel ik dat ondanks die "schijt aan de overheid"mentaliteit, de cijfers het nog altijd goed doen.👀

Niet altijd alles negatief bekijkeb hoor. 👀
Ik bekijk zeker niet alles negatief hoor. De verbazing was gewoon enorm bij zowel mij als mijn partner als we door de stad liepen. Leef en laat leven, maar daarom moet je niet doelbewust constant de regels overtreden. Ik haal er ook constant het maximale uit, maar wel binnen het wettelijk kader 😉
Komt er gewoon op neer dat als deze taferelen zouden gebeuren in de streek waar ik woon het café/restaurant zonder pardon op slot gaat, maar vanaf je x aantal kilometers verderop gaat dat blijkbaar allemaal geen probleem is.

Niet altijd alles negatief bekijke hoor. 👀

Ik heb sinds het openen van de terrasjes nooit niets anders gezien dan dat.
De terrassen zijn nog maar 2 weken open, daarvan kan je de impact op de cijfers nog niet zien :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan