Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rijbewijs is objectief gezien nu eenmaal meer essentieel dan een fris kapsel.

Het gaat er dan ook niet om of iets gevaarlijker is dan het ander met het oog op directe besmettingen, het gaat er om dat bij versoepelingen gekeken moet worden wat dusdanig essentieel genoeg is om terug toe te laten zonder dat dit een te grote invloed gaat hebben op de cijfers.

Behalve het essentiële aspect van rijlessen, zal het aantal personen op een dag dat rijlessen volgt ook lager liggen dan het aantal personen op een dag bij alle contactberoepen tezamen.
Daar heb je gelijk in, heb er eventjes niet bij stilgestaan.

Is ook makkelijk te organiseren. Alle rijlessen en -examens in een cabrio :cool:
ze zouden motorrijden moeten promoten. sowieso afgesloten van uw eventuele medereiziger, ge kunt nooit met meer dan twee zijn, genoeg ventilatie, beter voor de files, en bij een ongeluk is er een veel grotere kans dat ge direct dood zijt, dus geen extra belasting van de ziekenhuizen.

Volgens Wouter Beke zou Vlaanderen 7 miljoen vaccins in één maand kunnen zetten, mochten ze voorradig zijn.

I lolled.
Eens alle vaccinatiecentra er zijn? Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. 120 centra, 2.000 vaccinaties per centrum per dag, zeven op zeven.

Volgens Wouter Beke zou Vlaanderen 7 miljoen vaccins in één maand kunnen zetten, mochten ze voorradig zijn.

I lolled.
Mja, hij kan zo dingen beweren en sommigen zullen dat wellicht zelfs slikken, net zoals ze de good news show telkens slikken en zelfs meegaan in de narratief dat België het al goed gedaan heeft met corona.
We leven in tijden van alternative facts.

Vlaanderen loopt achter op Wallonië, niet alle vaccins worden benut, maar Vlaanderen zou toch in staat zijn om 10 tot 100x sneller te vaccineren dan alle andere landen, moesten de vaccins beschikbaar zijn (terwijl er nu 10x zoveel beschikbaar zijn dan er al gebruikt zijn).

Mja, hij kan zo dingen beweren en sommigen zullen dat wellicht zelfs slikken, net zoals ze de good news show telkens slikken en zelfs meegaan in de narratief dat België het al goed gedaan heeft met corona.
We leven in tijden van alternative facts.

Vlaanderen loopt achter op Wallonië, niet alle vaccins worden benut, maar Vlaanderen zou toch in staat zijn om 10 tot 100x sneller te vaccineren dan alle andere landen, moesten de vaccins beschikbaar zijn (terwijl er nu 10x zoveel beschikbaar zijn dan er al gebruikt zijn).
Nee, hij kan dat beweren en als dat niet gebeurt ondanks dat de vaccins er op dat moment zijn, dan is zijn politieke carrière voorbij.

En ge zijt weer een hele hoop onjuiste dingen aan het vertellen. Ik zal het nog eens simpel houden, dan begrijpt ge het misschien:

1) Op dit moment is de logistieke operatie om de vaccins zo snel mogelijk te gebruiken gecompliceerd, voornamelijk omdat die van Pfizer op -80 graden bewaard moeten worden.
2) Binnen een paar maanden, met Moderna, AstraZenica en (hopelijk) J&J is dat probleem van de baan en wordt de vaccinatiecampagne op logistiek vlak een pak simpeler.
3) Tegen dat het zo ver is, zal de infrastructuur ook op poten staan om dat volume aan vaccins zo snel mogelijk erdoor te jagen.

Wat er vandaag gebeurt, kunt ge op geen enkele manier vergelijken met de situatie binnen 2-3 maanden, uw bewering is dus eigenlijk gewoon onjuist en dat weet ge zelf goed genoeg. Ik ga er ook van uit dat ik opnieuw geen antwoord ga krijgen, want dat zijn we ondertussen wel gewoon van u. Gewoon wat onwaarheden of halve waarheden komen spuien en dan niks meer.

PS: Graag cijfers van het feit dat a) Vlaanderen achter loopt op Wallonië en b) dat het plan dat Beke voorstelt 10 tot 100 keer sneller vaccineert dat onze buurlanden op dat moment.

PS: Graag cijfers van het feit dat a) Vlaanderen achter loopt op Wallonië en b) dat het plan dat Beke voorstelt 10 tot 100 keer sneller vaccineert dat onze buurlanden op dat moment.

Het snelste land, Israël, doet ongeveer 1.2% bevolking/dag. Op een maand tijd dus een 36%.
De meeste andere snelle landen doen ongeveer 0.1-0.2%/dag. Dus 3-6%/maand.
De wat tragere landen sukkelen aan 0.01-0.05%/dag of 0.3 - 1.5%/maand.
België tot nu toe is een categorie apart, de sukkelgroep, trager dan traag.

Beke beweert dat Vlaanderen 100%/maand zal kunnen.
100%/maand is ongeveer 3.3%/dag.
Dat is 3 keer sneller dan het veruit snelste land, 15-30 keer sneller dan snelle landen, 60-300 keer sneller dan tragere landen. Oneindig sneller dan het tempo dat Vlaanderen tot nu toe aankon, ondanks dat beschikbare vaccins hier totaal geen limiterende factor was.

Daarbij heeft België het in principe logistiek veel minder lastig omdat wij in Puurs een groot productiecentrum hebben voor de vaccins en de levering dus vlakbij is.
Dit voordeel heeft België kunnen vertalen is veel trager zijn dan de trage landen.

Op dit moment zijn er (helaas!) geen dagcijfers over hoeveel vaccinaties België reeds gedaan heeft. OurWorldInData is dan ook geen goeie bron, want die cijfers zijn helemaal niet up to date voor België. De gegevens van vrijdag zitten er bijvoorbeeld niet in. Wel relevant als we nog maar bezig zijn sinds woensdag.

Op dit moment zijn er (helaas!) geen dagcijfers over hoeveel vaccinaties België reeds gedaan heeft. OurWorldInData is dan ook geen goeie bron, want die cijfers zijn helemaal niet up to date voor België. De gegevens van vrijdag zitten er bijvoorbeeld niet in. Wel relevant als we nog maar bezig zijn sinds woensdag.
We zitten al aan een 25000 of zo ondertussen. Het komt dus wel op gang.
Maar dat is nog altijd schaamtelijk traag en een belachelijk klein deel van de bevolking en aantal beschikbare vaccins.

Het snelste land, Israël, doet ongeveer 1.2% bevolking/dag. Op een maand tijd dus een 36%.
De meeste andere snelle landen doen ongeveer 0.1-0.2%/dag. Dus 3-6%/maand.
De wat tragere landen sukkelen aan 0.01-0.05%/dag of 0.3 - 1.5%/maand.

Beke beweert dat Vlaanderen 100%/maand zal kunnen.
100%/maand is ongeveer 3.3%/dag.
Dat is 3 keer sneller dan het veruit snelste land, 15-30 keer sneller dan snelle landen, 60-300 keer sneller dan tragere landen. Oneindig sneller dan het tempo dat Vlaanderen tot nu toe aankon, ondanks dat beschikbare vaccins hier totaal geen limiterende factor was.

Daarbij heeft België het in principe logistiek veel minder lastig omdat wij in Puurs een groot productiecentrum hebben voor de vaccins en de levering dus vlakbij is.
Dit voordeel heeft België kunnen vertalen is veel trager zijn dan de trage landen.
Ok, en hebt ge nu ook cijfers van hoeveel mensen er effectief gevaccineerd zijn in Wallonië, Brussel en Vlaanderen? Want wat ge daar zegt was een prognose, geen definitief cijfer.

Voor de rest maakt ge een valse vergelijking, namelijk wat Israël nu doet (met snellere goedkeuringen van vaccins en niet afhankelijk van Europa) vergelijken met wat wij binnen vier maanden willen doen met vier vaccins waarvan er twee logistiek veel 'simpeler' zijn. Ik ga u geen leugenaar noemen, maar gans uw epistel hangt weeral aan elkaar met halve waarheden.

PS: Logistiek gaat niet alleen om de locatie van productie. In het geval van Pfizer gaat dat om de manier van opslag, bij -80 graden. Maar dat weet ge zelf ook goed genoeg.

Het slaat toch ook weer op niets dat rijscholen wel weer les mogen geven maar andere contactberoepen verboden blijven.
Je kan perfect 2 ruimtes maken in auto met plexiglas :)

En je mag geen cijfers van vaccinatie vergelijken als dat niet zelfde is. Een dat je gewoon zo kan vervoeren is eenvoudiger dan dat van Pfizer bv, al geef ik toe dat het te traag gaat maarja had niets anders verwacht

Ik ga je post opslaan om binnen 3 weken terug boven te halen :) .
Scholen terug open, groot aantal vakantiegangers net terug, heel koud weer waardoor er nog weinig ramen openstaan, lagere luchtvochtigheid, intrede van besmettelijkere variant, positieve vooruitzichten, veel meer volk op het werk, de handgellekes worden niet meer bovengehaald, in on omgeving merk ik dat meer en meer mensen terug beginnen afspreken bij elkaar, meer grootouders die terug op de kinderen letten,..
Dat kan zeker. Maar Jpv bekijkt de cijfers van NU en die tonen (nog) géén 3de golf aan hé :)

https://covid-vaccinatie.be/nl is het beste dat ik al gevonden heb (via JPV)

Voor de rest maakt ge een valse vergelijking, namelijk wat Israël nu doet (met snellere goedkeuringen van vaccins en niet afhankelijk van Europa) vergelijken met wat wij binnen vier maanden willen doen met vier vaccins waarvan er twee logistiek veel 'simpeler' zijn. Ik ga u geen leugenaar noemen, maar gans uw epistel hangt weeral aan elkaar met halve waarheden.

PS: Logistiek gaat niet alleen om de locatie van productie. In het geval van Pfizer gaat dat om de manier van opslag, bij -80 graden. Maar dat weet ge zelf ook goed genoeg.
In vergelijking met andere Europese landen zijn we ook veel trager + Beke zijn voorspelling zou talloze keer sneller zijn dan wat die landen doen. Dus ge maakt een valse voorstelling als dat ik zou vergelijken met speciaal geval Israël.

In andere landen moet dat ook aan -80°C bewaard worden. Dus de vergelijking gaat op.

14000 in Wallonië.
In Vlaanderen: 23300 (België) - 14000 (Wallonië) - x (Brussel) = 9300 - x (Brussel)
In verhouding tot bevolkingsaantal is de kloof nog groter aangezien Vlaanderen bijna het dubbele van de bevolking heeft.

In Wallonië moeten de vaccins ook aan -80°C bewaard worden.

Toch fijn. Even snel hln.be open doen.

Daar zien dat de cijfers fel aan 't stijgen. Snel hier komen lezen voor de juiste en volledige analyse met cijfers ipv het paniek gedoe in de pers vaak.
Press repeat sinds maart 2020 eigenlijk.

Blij dat dit forum blijft doen wat het ervoor deed.

In vergelijking met andere Europese landen zijn we ook veel trager + Beke zijn voorspelling zou talloze keer sneller zijn dan wat die landen doen. Dus ge maakt een valse voorstelling als dat ik zou vergelijken met speciaal geval Israël.

In andere landen moet dat ook aan -80°C bewaard worden. Dus de vergelijking gaat op.

14000 in Wallonië.
In Vlaanderen: 23300 (België) - 14000 (Wallonië) - x (Brussel) = 9300 - x (Brussel)
In verhouding tot bevolkingsaantal is de kloof nog groter aangezien Vlaanderen bijna het dubbele van de bevolking heeft.

In Wallonië moeten de vaccins ook aan -80°C bewaard worden.
Ok, nog een keer.

Stop met vergelijken tussen wat wij binnen x maanden gaan doen en wat andere landen nu doen. DAT. IS. NUTTELOOS.

Volgende week worden er 45k vaccinaties gezet in Vlaanderen en maar 35k in Wallonië. Gaat ge dan ook komen melken dat ze over de taalgrens te traag zijn? Of past dat niet in uw narratief?

Dat kan zeker. Maar Jpv bekijkt de cijfers van NU en die tonen (nog) géén 3de golf aan hé :)
De cijfers op dit moment zijn goed maar ik vrees ook dat het gewoon een kwestie van tijd is. Zonder de Britse (en Zuid-Afrikaanse) variant zag het er een stuk hoopvoller uit op korte termijn.

Interessant om weten is dat DNA sequentie van stalen minstens twee weken in beslag neemt. Tel daar dan nog de incubatieperiode bij en je zit met een vertraging van minstens drie weken.

En voor de allerlaatste keer, de meeste Europese landen zijn hooguit een week bezig met vaccineren. Het is belachelijk om nu al conclusies te trekken.

Eeuhm...maak ik ook maar ergens gewag over het feit dat regels voor mij niet meer zouden gelden? Laat het me gewoon even duiden met een factcheck.

Inderdaad.
Maar als ricicopatiënt het gevoel hebben dat je terug op een normale manier kunt "overleven" (!) is al heel wat. Dat je daarna dan nog de maatregelen volgt, lijkt mij een evidentie.

Heb de indruk dat er velen hopen dat er van de ene op de andere dag een kantelmoment gaat komen, maar dat zal dus niet gebeuren.
Het is dus niet zo dat er opeens op Werchter of in het Sportpaleis een "lockdown-free-feestje" gaat komen (ook al zou dat ergens wel een enorme uitlaatklep kunnen zijn, maar zo zal het dus helaas niet zijn...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan