Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
momenteel lijkt me dat niet moeilijk, het lijkt me logisch dat de mensen die NIET op hun werk of in hun residentie ingespelen worden, op moment van eerste vaccinatie direct een afspraak zullen krijgen voor de 2e vaccinatie.Is er al een plan hoe ze de mensen efficiënt gaan oproepen voor hun 2e spuit?
Denk ik niet dat al geweten is (het vaccin mag ook nog maar enkele maanden geleden getest worden, hé). Hangt ook af van eventuele mutaties van het virus, dat kan je niet voorspellen.Cerv.be zei:Hoe lang werken die vaccins? Als we elk jaar deze circus moeten ondergaan..
Welja nog zoiets.. Tegen wat gaat het allemaal beschermen? Dat is net als het griepvaccin. Je bent lang niet tegen alle varianten beschermd door de constante veranderlijke variaties. Volgende herfst zullen we veel weten.momenteel lijkt me dat niet moeilijk, het lijkt me logisch dat de mensen die NIET op hun werk of in hun residentie ingespelen worden, op moment van eerste vaccinatie direct een afspraak zullen krijgen voor de 2e vaccinatie.
Denk ik niet dat al geweten is (het vaccin mag ook nog maar enkele maanden geleden getest worden, hé). Hangt ook af van eventuele mutaties van het virus, dat kan je niet voorspellen.
Ik ben gisteren in Knokke gaan winkelen. Ik vond het toch wel extreem rustig voor het eerste weekend van de solden. Dat koppelshoppen stoort mij niet echt, zeker niet als het zo rustig is. De winkeliers kloegen zelf dat het een zeer sombere start van de solden is. Het mes staat die mensen echt op de keel. Meesten zitten op grote voorraden oude stock. Als accountant zie ik maar al te goed welke bedragen aan voorraad we uitzonderlijk afschrijven.Net eens gewandeld in Oostende door de winkelstraat.
De 'alleen winkelen' regel lijkt onbestaande. Terwijl ik mooi buiten stond te wachten zag ik koppels lustig naar binnenwandelen. Meerdere mensen die tesamen naar binnen lopen. Een paar winkels die zich houden eraan en controle doen, de grote ketens.
En die zitten in die 40% waarschijnlijk zelf niet in. Die 40% duidde op mensen die het formulier hadden ingevuld, een code hadden gekregen om zich te laten testen en zich nooit met die code hadden aangemeld voor de test. Men ging die nu 1 per 1 opbellen.Het grote probleem zijn de mensen die met de wagen op reis geweest zijn. Je hebt meer kans om de lotto te winnen dan aan de grens tegengehouden te worden als je terugkomt van het buitenland.
Dus goed van Knokke dat ze taferelen zoals Gent en Brussel geweerd kunnen hebben en het shoppen op een verantwoorde manier georganiseerd hebben?Wat mij wel opviel is dat stad er weer alles aan doet om het volk weg te houden. 2 weken geleden stonden er nog op meerdere plaatsen toiletcontainers, inmiddels weer allemaal weggenomen. Je kan maar op 2 plaatsen naar het toilet (infocenter en het station). Verschillende openbare toiletten zelf bewust afgesloten. Ik vind dat echt hun ondernemers pesten, dat maakt dat nog meer volk het stad mijdt en online bestelt. Men kan perfect het shoppen op een verantwoorrde manier organiseren, meeste ondernemers respecteren dat ook, het is hun broodwinning!

Die toiletten waren bemand en werden na elk bezoek ontsmet. Wat tevens ook zo was in die van het infopunt. Nog wat inkomsten voor het stad en tijdelijk werklozen die legaal aan het werk kunnenDus goed van Knokke dat ze taferelen zoals Gent en Brussel geweerd kunnen hebben en het shoppen op een verantwoorde manier georganiseerd hebben?
Ik snap de frustraties van sommige mensen, maar ik snap het standpunt van de stad Knokke ook zeker. Dit is niet om "ondernemers te pesten", dit is voor de volksgezondheid. Toiletten, en zeker publieke, hebben namelijk een groot risico om het virus te verspreiden (en dit is niet mijn mening, maar wel de mening van experten: 1, 2, 3, ...). Ze laten de solden doorgaan en weren niet actief mensen, maar beperken wel een deeel mogelijkse besmettingshaarden (de toiletten).
.Waarol zouden de tijdelijk werklozen - vooral personeel uit horeca- en eventsector zijn - toiletmadam willen gaan spelen?Die toiletten waren bemand en werden na elk bezoek ontsmet. Wat tevens ook zo was in die van het infopunt. Nog wat inkomsten voor het stad en tijdelijk werklozen die legaal aan het werk kunnen.
En meer toiletten betekent extra personeel, dus extra kosten voor de overheid. Dat kan nuttig zijn, maar ik heb zo het idee dat weinig mensen zeggen: ik ga niet shoppen omdat er slechts 2 ipv 4 toiletten zijnDie toiletten waren bemand en werden na elk bezoek ontsmet. Wat tevens ook zo was in die van het infopunt. Nog wat inkomsten voor het stad en tijdelijk werklozen die legaal aan het werk kunnen.
Om een inkomen te hebben? Als je maandenlang tijdelijk werkloos bent als deeltijdse werknemer zou ik blij zijn om toch nog een job te hebben... Want een voltijdse job als 'sanitair managers tov een deeltijds werkloosheidsuitkering kan best tellen.Waarol zouden de tijdelijk werklozen - vooral personeel uit horeca- en eventsector zijn - toiletmadam willen gaan spelen?
70% krijgen ze toch? Minder dan hun normaal loon, maar die staan toch niet te springen om voor €200 of €300 een maand lang toiletten te kuisen? Als het zo nauw zit of ze invulling zoeken zijn die toch al lang elders aan de slag via een interimkantoor?Om een inkomen te hebben? Als je maandenlang tijdelijk werkloos bent als deeltijdse werknemer zou ik blij zijn om toch nog een job te hebben... Want een voltijdse job als 'sanitair managers tov een deeltijds werkloosheidsuitkering kan best tellen.
Het probleem is niet het ontsmetten, maar de aerosols die in een niet/slecht verluchte ruimte ronddwalen. Aerosols van het doorspoelen (en die kunnen ook virusdeeltjes bevatten sinds deze aanwezig zijn in urine en stoelgang, zoals in die studies staat) of omdat de mens ervoor er mogelijks zijn longen aan't uithoesten was zonder mondmasker. Daar gaat den bril en de klink ontsmetten niet veel aan doenDie toiletten waren bemand en werden na elk bezoek ontsmet. Wat tevens ook zo was in die van het infopunt. Nog wat inkomsten voor het stad en tijdelijk werklozen die legaal aan het werk kunnen.

Niet iedereen kan zich zorgeloos ophouden, voor ouderen of zwangere vrouwen of zelf mensen met medische achtergrond is dat een ramp.En meer toiletten betekent extra personeel, dus extra kosten voor de overheid. Dat kan nuttig zijn, maar ik heb zo het idee dat weinig mensen zeggen: ik ga niet shoppen omdat er slechts 2 ipv 4 toiletten zijn
Het funshoppen moet trouwens zonder discussie afgeraden worden momenteel.
Inderdaad. Daar doelde ik op. En dan mogen ze al blij zijn als ze op tijd hun inkomen krijgen! Ken genoeg mensen die moeten krabbelen of spaarboek plunderen door tijdelijke werkloosheid (halftijdse baan omwille van de kinderen) of laattijdige uitbetaling door problemen met de papierwinkel. Die mensen springen om een centje extra te verdienen. En dat zijn vaak mensen met lagere inkomens (poetsdienst kantoren, onthaalmedewerkers, kantinepersoneel, kappers, horecapersoneel, verkopers) die op tijdelijke werkloosheid vallen wat enorm zwaar is voor die mensen. Zeker jonge mensen die nog vaak van loon tot loon leven. Niet iedereen heeft de luxe om elke maand 2,3 k op zijn rekening te krijgen en daar vlot de helft van te kunnen sparen!Om een inkomen te hebben? Als je maandenlang tijdelijk werkloos bent als deeltijdse werknemer zou ik blij zijn om toch nog een job te hebben... Want een voltijdse job als 'sanitair managers tov een deeltijds werkloosheidsuitkering kan best tellen.
En dat is in een werkomgeving verschillend?!! Wouden we onze economie net niet zoveel mogelijk sparen?Het probleem is niet het ontsmetten, maar de aerosols die in een niet/slecht verluchte ruimte ronddwalen. Aerosols van het doorspoelen (en die kunnen ook virusdeeltjes bevatten sinds deze aanwezig zijn in urine en stoelgang, zoals in die studies staat) of omdat de mens ervoor er mogelijks zijn longen aan't uithoesten was zonder mondmasker. Daar gaat den bril en de klink ontsmetten niet veel aan doen![]()
Het verschil is groter dan 200-300 euro voor wie deeltijds in de horeca werkte, hoor. En als je Nederlandstalig bent, zal je idd wel gemakkelijker een nieuwe job vinden, als afwasser en dergelijk is taalkennis niet één van je vereisten70% krijgen ze toch? Minder dan hun normaal loon, maar die staan toch niet te springen om voor €200 of €300 een maand lang toiletten te kuisen? Als het zo nauw zit of ze invulling zoeken zijn die toch al lang elders aan de slag via een interimkantoor?
.Ik vermoed dat die vaccinatiecentra ook 's avonds open zullen zijn. Ik vermoed dat die vaccinaties ook via de corona-app zullen verlopen, dus afspraak maken voor een slot dat jou het beste uitkomt.Ik vraag me af hoe ze die vaccins int groot willen uitrollen eens de werkende bevolking aan de beurt is. Ofwel geeft ge vanuit de overheid iedereen 2 (halve) dagen congé, ofwel zet ge mobiele teams in, maar dat is voor de gemiddelde KMO ook niet echt efficiënt..
Want ik hoor ze graag zeggen dat ze massaal centra gaan oprichten en die bemannen enzo, maar tijdens de week overdag krijgt ge daar u werkende bevolking niet naartoe éh.
Nee, maar daar is men verplicht om thuis te werken indien mogelijkEn dat is in een werkomgeving verschillend?!!
En dat is een onderdeel van de besmettingsmogelijkheden te beperken.Er zijn toiletten open, he.Niet iedereen kan zich zorgeloos ophouden, voor ouderen of zwangere vrouwen of zelf mensen met medische achtergrond is dat een ramp.