Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Collega zijn pa krijgt zaterdag 1e prik, hij volgende week zaterdag dus nee ze prikken nog.

Collega is nog geen 30 dus die is risicopatiënt :unsure: hij weet het zelf niet goed maar zou wel eens goed kunnen met zijn medische geschiedenis (al is er niet meteen iets op die lijst die we er aan konden linken).

Jambon net gehoord dat we wel met meer dan 10 mogen afspreken als we tafels van 4 doen.
Vorige zomer mocht meer echt wat een fuckpolitiek is dit
Ze zetten soms ook gezonde mensen tussen de risicopatiënten wegens de GDPR blijkbaar. Misschien is dat de reden?

Ze zetten soms ook gezonde mensen tussen de risicopatiënten wegens de GDPR blijkbaar. Misschien is dat de reden?
Volgens het artikel dat Nixie postte gebeurt dat dus niet (enkel bij de 65-69 jarigen werden risico 65- al gemengd). Dus tenzij via reservelijsten zouden het allemaal risicopatiënten moeten zijn.

Waarom ze dan op voorhand zo aan het neuten waren over privacy en mengen dat snap ik ook niet meer.

Wanneer ben je een risicopatiënt?
Ik zie in mijn omgeving alles en iedereen een prikje krijgen, ze hebben geeneens een ziekte ofzo.:unsure:
Veertigers of eind 30 zelfs.

Wanneer ben je een risicopatiënt?
Ik zie in mijn omgeving alles en iedereen een prikje krijgen, ze hebben geeneens een ziekte ofzo.:unsure:
Je komt niet altijd naar buiten met al je ziektes. Sommige hou je nu eenmaal graag onder de radar. Mogelijks is ook dat ze GDPR-gewijs ertussen zijn gezet.

Volgens het artikel dat Nixie postte gebeurt dat dus niet (enkel bij de 65-69 jarigen werden risico 65- al gemengd). Dus tenzij via reservelijsten zouden het allemaal risicopatiënten moeten zijn.

Waarom ze dan op voorhand zo aan het neuten waren over privacy en mengen dat snap ik ook niet meer.
Hmm ik heb deze week ook al gehoord van iemand van rond de 30 die een uitnodiging gekregen heeft. Buiten allergieën heeft die geen enkele voorgeschiedenis.

Hmm ik heb deze week ook al gehoord van iemand van rond de 30 die een uitnodiging gekregen heeft. Buiten allergieën heeft die geen enkele voorgeschiedenis.
Eenvoudig te checken op myhealthviewer.be maar enkel voor de persoon in kwestie natuurlijk.

Heb nog wel gehoord dat huisartsen eerder ruime criteria gebruikten voor de lijst aan te maken

Ik heb het artikel niet gelezen, maar een vriend heeft 2 collega's die zo een spuit hebben gekregen deze week. En andere vrienden, die in een vaccinatiecentrum werken, bevestigde dat dit nog steeds gebeurde.

5 jaar geleden audioloog geweest zijn is blijkbaar ook al voldoende om voorrang te krijgen. :sop:

Blijkbaar kan dat ook te maken hebben met het statuut dat je van het ziekenfonds door een simpele allergie krijgt. Een vriendin moet door een chronische allergie enkel het remgeld bij de huisarts betalen, omwille van haar allergie heeft ze een bepaald klantennummer bij het ziekenfonds gekregen waardoor enkel het remgeld verschuldigd is bij een bezoek aan de huisarts. Blijkbaar hebben ze bij het opstellen van de lijst van risicopatiënten gewoon naar het lidnummer bij het ziekenfonds gekeken. Zij had dit nagevraagd en deze uitleg verkregen van het ziekenfonds. Zij wordt volgende week geënd.

En het is om die reden dat er zo een grote wachttijden zijn voor mensen die echt ziek zijn en het vaccin nodig hebben om relatief veilig terug buiten te komen. Ze hebben enerzijds hun het gemakkelijk gemaakt en met een erg ruime hamer geslagen bij het opstellen van de lijsten, en er is tegelijk ook bij bepaalde artsen gefoefeld. Er zijn gewoon mensen die zonder blikken en blozen toegeven op reis te kunnen in Juli omdat hun arts hen als risico heeft kunnen zetten. Ja, we mankeren niks maar kunnen nu gelukkig wel zonder zorgen naar Lorret de Mar. Sorry, maar dat soort dingen is gewoon schaamteloos.

En het is om die reden dat er zo een grote wachttijden zijn voor mensen die echt ziek zijn en het vaccin nodig hebben om relatief veilig terug buiten te komen. Ze hebben enerzijds hun het gemakkelijk gemaakt en met een erg ruime hamer geslagen bij het opstellen van de lijsten, en er is tegelijk ook bij bepaalde artsen gefoefeld. Er zijn gewoon mensen die zonder blikken en blozen toegeven op reis te kunnen in Juli omdat hun arts hen als risico heeft kunnen zetten. Ja, we mankeren niks maar kunnen nu gelukkig wel zonder zorgen naar Lorret de Mar. Sorry, maar dat soort dingen is gewoon schaamteloos.
Grote wachttijden :lol:
Met 800k leveringen / week moeten er al 400k mensen in België frauderen om 1 week vertraging te hebben, laat staan dat het om weken wachten gaat

Grote wachttijden :laugh:
Met 800k leveringen / week moeten er al 400k mensen in België frauderen om 1 week vertraging te hebben, laat staan dat het om weken wachten gaat
Die 800k leveringen zijn begin juni he. Ze zijn ondertussen al twee weken aan risicopatienten bezig en dat duurt nog tot de eerste week van juni. Moest die lijst dus secuurder opgesteld zijn waren de meest kwetsbaren nu al allemaal gevaccineerd. Vergeet ook niet dat er een lijst opgesteld werd door de hogegezondheidsraad om mee te beginnen in maart. Dat is door gebrekkige leveringen niet gelukt, maar die lijst is ondertussen ook voor een deel genegeerd. Dat wekt voor een deel frustratie op.

Die 800k leveringen zijn begin juni he. Ze zijn ondertussen al twee weken aan risicopatienten bezig en dat duurt nog tot de eerste week van juni. Moest die lijst dus secuurder opgesteld zijn waren de meest kwetsbaren nu al allemaal gevaccineerd. Vergeet ook niet dat er een lijst opgesteld werd door de hogegezondheidsraad om mee te beginnen in maart. Dat is door gebrekkige leveringen niet gelukt, maar die lijst is ondertussen ook voor een deel genegeerd. Dat wekt voor een deel frustratie op.
Ze zijn normaal al in april begonnen met risicopatiënten. Op die 2 weken zal het nu ook niet steken voor die kwetsbaren

Ik krijg volgende week mijn inenting. Ben op de lijst gezet rond begin mei. Daarvoor stond ik er niet op. Vandaag brief met de uitnodiging gekregen, maandag de uitnodiging via ebox en mijn mailadres en gisteren de bevestiging gedaan online via hun platform en een e-ticket gekregen voor mijn gekozen slot.

Ik herinner mij dat er een paar mensen waren die kritiek hadden op het feit hoe dat in belgië werd afgehandeld, maar eigenlijk lijkt dat voorlopig toch allemaal goed te gaan.

Ik zal wel gewoon op ne brief moeten letten denk ik, is al jaren geleden dat ik voor iets naar ne dokter moest en voor zover ik weet nooit mijn gsm of email gegeven, ook niet bij De Voorzorg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan