Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een stuk hoger aantal besmettingen dan verwacht op 17/05 (méér dan dezelfde dag de week ervoor, maar ook een stuk meer tests, mogelijk ligt het deels daaraan (en deels feestdageneffect?). Iets om op te volgen, maar no niet noodzakelijk om van wakker te liggen.

Verder blijft de daling van het aantal hospitalisaties mooi en is het aantal vaccinaties terug sterk aan het stijgen.

Gaat het niet puur verlengd weekendeffect zijn. Heel veel die de brug hebben gemaakt.
Pas de maandag moeten ze weer naar hun werk dus dan pas test laten doen.

Ook veel scholen die in de week van de 13den hun pedagogische studiedagen enzo hebben genomen. Dus op zich minder schooldagen.

Volgens Beke zijn op dit moment de helft van de mensen met onderliggende aandoeningen gevaccineerd. Hij verwacht tegen eind volgende week dat al 95% bereikt is:

De 16-17 jarigen kunnen ondertussen een uitnodiging verwachten voor half juli:
Voor de 12-15 jarigen wordt in de loop van juni een EMA toelating verwacht en dan kunnen ze in augustus of september gevaccineerd worden.

Dat is zo typisch politiekers.

Hij wijst er ook op dat hij altijd gezegd heeft dat de vaccinatie van mensen met onderliggende aandoeningen afgerond zou zijn in de week van 24 mei.

"En dan in de week van 24 mei zullen daar nog eens 100.000 mensen bij komen. Dan hebben we volgens onze schatting 95% van de mensen met onderliggende aandoeningen gevaccineerd."

Die 5% of 40000 mensen tellen niet meer mee dan :p

Net mail gekregen: Uitnodiging COVID-19-vaccinatie (ben 45 jaar en risicopatiënt)
  • De eerste vaccinatie gaat door op 03-06-2021 om 11:30 uur.
  • De tweede vaccinatie gaat door op 08-07-2021 om 11:30 uur
Gaat er eentje van Pfizer en Moderna zijn dan?

Laatst bewerkt:
Die cijfers van 17/5 wijken wel ineens hard af van het verwachtingspatroon, vandaag 2100 erbij geteld, terwijl er ongeveer 2700 werden verwacht in totaal. Nu al hoger aantal met ongeveer 4600 minder tests dan week ervoor... :thinking: Hopelijk idd lang weekend effect, maar dinsdag liggen de cijfers ook al vrij hoog, hoewel er daar gelukkig wel veel meer tests tegenover staan.
De Indische variant ? Ook de UK heeft er mee te maken .

Pfizer en Moderna zijn dan?
Moderna kan alleen als je naar het centrum van Gent, Antwerpen, Kortrijk, Hasselt of Leuven moet. Heeft te maken met een logistieke situatie, waardoor Moderna alleen in grote vaccinatiecentra gebruikt kan worden.

Maar als 45 jarige zit jij toch ook nog in de Astra-Zeneca bracket (ik dacht dat de ondergrens daar 41 jaar was).

Net mail gekregen: Uitnodiging COVID-19-vaccinatie (ben 45 jaar)
  • De eerste vaccinatie gaat door op 03-06-2021 om 11:30 uur.
  • De tweede vaccinatie gaat door op 08-07-2021 om 11:30 uur
Gaat er eentje van Pfizer en Moderna zijn dan?
Dat zal Pfizer zijn, daar wordt 35 dagen gerekend tussen beide prikken.

De Indische variant ? Ook de UK heeft er mee te maken .
Mogelijks, maar ik heb ondertussen toch een paar keer voorbij zien komen dat de grootste reden wordt gezocht in het extra lange weekend. Over die 4 dagen is veel minder getest. Mensen stellen dan blijkbaar hun test wat uit. Laat ons hopen dat het een uitschieter was.

Moderna kan alleen als je naar het centrum van Gent, Antwerpen, Kortrijk, Hasselt of Leuven moet. Heeft te maken met een logistieke situatie, waardoor Moderna alleen in grote vaccinatiecentra gebruikt kan worden.

Maar als 45 jarige zit jij toch ook nog in de Astra-Zeneca bracket (ik dacht dat de ondergrens daar 41 jaar was).
Gistel.

AstraZeneca tussen beide spuiten is toch langer dan 5 weken of is dat onlangs aangepast?

AZ wordt alleen aan x+ gegeven, niet x+ krijgt alleen AZ toch?

Die 12-weken termijn van AZ is een paar dagen geleden teruggeschroefd naar 8 weken ipv 12. Maar ik had over je datums gelezen, dus het zal inderdaad een van de andere vaccins zijn, en aangezien je niet naar een van de 5 grote centra moet, is dat dus Pfizer.

Er zullen wel wat weigeraars tussen zitten ook, daar kan je als politieker niet veel aan doen. 100% is een utopie denk ik.
Zelfs 95% zou me straf lijken tegen 31 mei -> hier in ons vaccinatiecentrum zijn de risicopatiënten jonger dan 49 pas gisteren uitgenodigd voor een 1e prik in de week van 2 juni -> da's dus 50% van de risicopatiënten die al buiten zijn deadline valt in onze regio ...

Als Beke cijfers geeft mogen ze wel correct zijn vind ik, en aangezien de uitnodigingen centraal verstuurd worden moet hij perfect het juiste getal kunnen geven, nee?

Gebrekkige argumentatie + onbetrouwbare bron.
Toch wel spijtig dat er nog meer moeten sterven, vooraleer vastgesteld wordt dat de oplossing erger is dan het probleem. Of misschien beter om het een bijkomend probleem te noemen.

Toch wel spijtig dat er nog meer moeten sterven, vooraleer vastgesteld wordt dat de oplossing erger is dan het probleem. Of misschien beter om het een bijkomend probleem te noemen.

:unsure:

enkele andere koppen van die site:

"20-us-states-liquefy-vaccine-murdered-people-and-spread-their-flesh-goo-on-food-crops"
"connecticut-form-requires-health-care-professionals-sign-away-lives"
"fauci-appears-chinese-asset-continues-to-fund-bioweapon-research-chinese-military"

Wat verwacht je nu dat mensen hierop reageren? Je hebt kritisch denken en idioot zijn. Dit valt 200% in die laatste categorie.

Ahja, natural news: defending health, life, and liberty...cue Amerikaanse vlag.

Natural News (formerly NewsTarget, which is now a separate sister site) is a far-right, anti-vaccination conspiracy theory and fake news website known for promoting pseudoscience and far-right extremism.[1][2][3] Characterized as a "conspiracy-minded alternative medicine website", Natural News has approximately 7 million unique visitors per month.[4]

Klinkt betrouwbaar en neutraal.

Zelfs 95% zou me straf lijken tegen 31 mei -> hier in ons vaccinatiecentrum zijn de risicopatiënten jonger dan 49 pas gisteren uitgenodigd voor een 1e prik in de week van 2 juni -> da's dus 50% van de risicopatiënten die al buiten zijn deadline valt in onze regio ...

Als Beke cijfers geeft mogen ze wel correct zijn vind ik, en aangezien de uitnodigingen centraal verstuurd worden moet hij perfect het juiste getal kunnen geven, nee?
Dat is niet 50% van de risicogroep hé, er zijn véél minder -45 jarige risicopatiënten dan 45 tot 65

Tha_Non zegt het al:

er is een GROOT verschil tussen de mensen +45 en mensen -45.

Dit zijn de aantallen risicopatienten zoals hier al enkele keren gegeven

18-24 3.085
25-29 3.932
30-34 5.317
35-39 6.690
40-44 8.356
45-49 152.802
50-54 235.959
55-59 333.821
60-64 404.995

Als de trend lineair zou zijn, betekent dat dat er zo'n 143.000 mensen <49 jaar nog uit te nodigen zouden zijn nationaal. Dat is wat ze op 1 goeie dag inenten.

Tha_Non zegt het al:

er is een GROOT verschil tussen de mensen +45 en mensen -45.

Dit zijn de aantallen risicopatienten zoals hier al enkele keren gegeven

18-24 3.085
25-29 3.932
30-34 5.317
35-39 6.690
40-44 8.356
45-49 152.802
50-54 235.959
55-59 333.821
60-64 404.995

Als de trend lineair zou zijn, betekent dat dat er zo'n 143.000 mensen <49 jaar nog uit te nodigen zouden zijn nationaal. Dat is wat ze op 1 goeie dag inenten.
Ok, geen 50% dus, maar 5% is ook zever zene: die eerste 6 groepen staan allemaal pas in juni gepland, al zeker in 2 regios waar ik risicopatienten ken

187837123_10159488013230879_4909757893905216787_n.jpg

Maar o wee als ge mee 5 aan een tafel zou zitten

'Toegestane' protestactie Palestina miserie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan