Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel, misschien net doordat we zo vreselijk laat gestart zijn?
Op dit moment tonen we een ongekende snelheid waarbij we tot de top van Europa horen. Ik weet ook niet of je een zicht hebt op zo een vaccinatiecentrum maar dat loopt perfect georganiseerd in de beste omstandigheden. Alle mensen die ik tot nu toe gehoord heb zeggen me dat daar niets op aan te merken valt. Van zodra er vaccins waren zijn we begonnen in de wzc. Na wat kinderziektes en een voorzichtige strategie in het kader van tweede inenting garanderen bij mindere levering, is dit een pluim voor allen die hier aan meewerkt (en dus ook de regering).
Een groot verschil tegenover de vaccinatiestijl van USA waar het niet overal even vlekkeloos loopt en vooral in een heel ander kader wordt gegoten (kreeg je geen donut bij je vaccinatie of kon dat niet in het stadion voor een wedstrijd?).

Misschien een onpopulaire mening, maar al bij al loopt dit deel van de aanpak toch wel goed en knap en zie ik niet in wie of welke partij dit beter had kunnen organiseren dan de mensen die nu op die plaats zitten.

America GOOOODDD

Belgium BAAAADDDD

quote straddle

Ik vraag me eigenlijk nog altijd af waarom je niet in de VS woont.

edit : trouwens dit
EU Member States approved export authorisation requests for 148 million doses to 44 destinations, including to countries with their own production capacities, high vaccination rates and a less severe epidemiological situation. Of 779 requests for export authorisations received during this time, only one has been rejected.

Hoeveel vaccins heeft de VS al geëxporteerd?

Wat cherrypicking? Ik vergelijk de Belgische inentingen met de Amerikaanse, waar doe ik aan cherry picking?
Ge vergelijkt juist niks. Ge geeft kritiek op de hoeveelheid vaccins die we in belgie al gezet hebben en sleurt er dan de leeftijd bij waar ze in de vs aan het vaccineren zijn. Het een geeft geen kloten met het andere te maken buiten dat gij het opportuun vindt om dat te gebruiken als argument om uw kritiek zogezegd terecht te doen lijken.

Ge vergelijkt juist niks.
Ik vergelijk net wel, vandaar dat ik ook de teller postte.

Ge geeft kritiek op de hoeveelheid vaccins die we in belgie al gezet hebben en sleurt er dan de leeftijd bij waar ze in de vs aan het vaccineren zijn. Het een geeft geen kloten met het andere te maken buiten dat gij het opportuun vindt om dat te gebruiken als argument om uw kritiek zogezegd terecht te doen lijken.
Allé, speciaal voor jou dan, zie grafiek hieronder.
Zie je het verschil tussen de 2 lijnen?

Het is imo verzieken van de discussie wat hij hier om de zoveel tijd komt doen en imo mag men daar wel tegen in gaan.
Ik verziek helemaal geen discussie, ik wijs wel op de fouten en de gebrekken van het Belgische vaccinatiebeleid. Dat jij elke vorm van kritiek daarop al gelijkschakeld met "het verzieken van de discussie" zegt meer over jou dan over mij.

België later begonnen
US aan het afvlakken terwijl België sterker stijgt.
Als trend zich voordoet gaat het niet lang duren of België staat boven US.

Alle, nu kan je wel een vergelijking posten die opgaat. Maar moest je ook lezen wat een ander post zou je al gezien hebben dat ik die ook al gepost had.

Mijn ouders worden ingeënt met Johnson en Johnson ,blijkbaar een zeldzaam vaccin , moet ik me zorgen maken ? Ik lees hier al van proefpersonen voor J&J gezocht. Hmm

Mijn ouders worden ingeënt met Johnson en Johnson ,blijkbaar een zeldzaam vaccin , moet ik me zorgen maken ? Ik lees hier al van proefpersonen voor J&J gezocht. Hmm
Een vaccin is nooit, nooit, nooit goedgekeurd door de EMA voordat het voldoende getest is. En zal nooit, nooit, nooit worden ingezet in de vaccinaticampagne om die mensen nog te gebruiken als proefpersoon. Dat stadium zijn ze al een paar haltes voorbij.

De discrepantie met de USA wordt nog pakken groter als we kijken naar het % dat volledig gevaccineerd is, dan zit België net onder 1/3 van wat de USA al heeft klaar gekregen.

En dan krijg ik van Nestorius het verwijt dat ik discussie "verziek" als ik die verschillen aanduid. Sorry dat ik niet meedoe met de cheerleader uit te hangen o.b.v. zo'n grote verschillen.

Een vaccin is nooit, nooit, nooit goedgekeurd door de EMA voordat het voldoende getest is. En zal nooit, nooit, nooit worden ingezet in de vaccinaticampagne om die mensen nog te gebruiken als proefpersoon. Dat stadium zijn ze al een paar haltes voorbij.
Plus dat het al genoeg gebruikt is in de vs zonder noemenswaardige problemen. Gelukkig zijn we hier in europa slim genoeg om een ander voor proefkonijn te laten spelen.

Neen is goedgekeurd en goed getest.
Het is geen mRNA technologie en beetje minder efficiënt maar meer dan genoeg en het houdt zwaar ziek zijn even goed tegen.

Ik heb ook J&J gekregen. De nacht erop zwaar gerild en koude koorts. Koorts de dag erop maar kon voor de rest alles doen.

Grootste voordeel : 1 prik en volledig gevaccineerd.

De discrepantie met de USA wordt nog pakken groter als we kijken naar het % dat volledig gevaccineerd is, dan zit België net onder 1/3 van wat de USA al heeft klaar gekregen.

En dan krijg ik van Nestorius het verwijt dat ik discussie "verziek" als ik die verschillen aanduid. Sorry dat ik niet meedoe met de cheerleader uit te hangen o.b.v. zo'n grote verschillen.

Omdat ge zaken die geen verband houden vergelijkt.

Dat geraakt hier niet echt op gang, we hebben 12,51% volledig gevaccineerd en 1/3 deels gevaccineerd. Ik las vanmorgen dat USA al kinderen van 10 jaar volop aan het vaccineren is.
Wat is het verband? Leg dat hier nu eens uit.

Nee, je kreeg de commentaar dat je de discussie verziekte, omdat je met opzet appels met peren ging vergelijken. Pas nadat iedereen het zegt, kom je met een vergelijking tussen appelen en appelen, en dan doe je alsof je dat al van in het begin zei.

Er zijn ook andere grafieken die je kunt laten zien, waarop het beeld veel duidelijker is dat Bassie aanhaalde: De VS staat bijna stil qua vaccinaties en in België gaat het nu op volle snelheid, met een veel grotere vaccinatiebereidheid. De late start is een probleem, maar vooral een Europees probleem. Ik denk niet dat veel mensen hier dat zullen ontkennen.

Nee, je kreeg de commentaar dat je de discussie verziekte, omdat je met opzet appels met peren ging vergelijken. Pas nadat iedereen het zegt, kom je met een vergelijking tussen appelen en appelen, en dan doe je alsof je dat al van in het begin zei.
Ik had het vanaf begin over het verschil tussen België en de USA qua vaccinaties. Aangezien er daar zo ongeloofwaardig op gereageerd werd heb ik dan maar een grafiekje gepost om het (toch wel significante) verschil tussen beide regio's in de verf te zetten. Ik was vanaf het begin af aan al de USA met België aan het vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan