Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien dat dit ergens al gezegd is ma soit ... Wat zijn de verwachtingen qua cijfers voor 9 juni als we deze trend van dalingen blijven verder zetten?

Misschien dat dit ergens al gezegd is ma soit ... Wat zijn de verwachtingen qua cijfers voor 9 juni als we deze trend van dalingen blijven verder zetten?

Van Gucht zei gisteren dat de cijfers de meest gunstige voorspellingen aan het volgen zijn.
Dit wil zeggen dat IC onder de 500 zeker zal bereikt worden.
Wat de besmettingen betreft weet ik niet maar als je ziet dat we daar ook in dalende lijn gaan en dat positiviteitsratio ook mooi zakt komen we er zeker wel.

Viroloog Steven Van Gucht: "Tegen 9 juni minder dan 400 patiënten op intensieve zorg"

Hebben toestanden zoals La Boum nu eigenlijk effect gehad? Ik herinner mij de uitspraak van Erika Vlieghe nog: "Dit is de start van de vierde golf".
Hebben we de huidige cijfers niet zo goed als volledig te danken aan de vaccinatiecampagne?

Zie hierboven voor Steven Van Gucht, in principe moet minder dan 400 ICU zéker lukken. We zitten nu aan net geen 20% minder hospitalisaties/week. Ik vermoed dat dat wel wat zal afzwakken omdat de oudsten nu ondertussen al lang gevaccinneerd zijn. Dus véél minder dan 400 zal het niet zijn.

Qua hospitalisaties zitten we aan onder de 1200 (tegen dan) :)

Laatst bewerkt:
Hebben toestanden zoals La Boum nu eigenlijk effect gehad? Ik herinner mij de uitspraak van Erika Vlieghe nog: "Dit is de start van de vierde golf".
Hebben we de huidige cijfers niet zo goed als volledig te danken aan de vaccinatiecampagne?
Natuurlijk niet. Tenzij je 10 La Boum's op hetzelfde ogenblik organiseert op verschillende plekken waardoor er honderdduizenden mensen samentroepen.

Erika vlieghe zei dat niet, ze zei:

"ERIKA VLIEGHE: "OP DEZE MANIER GAAN WE NAAR EEN VIERDE GOLF"

"Er worden weer veel kantjes afgesneden. En dat is gewoon gevaarlijk", zegt infectiologe Erika Vlieghe in "De zevende dag". "Het was natuurlijk ergens te verwachten. Maar als dit zo doorgaat, dan zit een nieuwe golf eraan te komen."

hahaha, mijn vriendin kreeg om 10u11 een sms dat er een plek is vrijgekomen en dat ze moest bevestigen dat ze vandaag naar het Vaccinatie centrum kon gaan.
Ze had tijd tot 10u11...

Nadien gezien dat ze ook een mail had gekregen om 7u deze ochtend.
Ik dacht dat je maar een half uur de tijd krijgt om te bevestigen, dat wilt dus zeggen dat die sms gewoon veel te laat is gestuurd

hahaha, mijn vriendin kreeg om 10u11 een sms dat er een plek is vrijgekomen en dat ze moest bevestigen dat ze vandaag naar het Vaccinatie centrum kon gaan.
Ze had tijd tot 10u11...

Nadien gezien dat ze ook een mail had gekregen om 7u deze ochtend.
Ik dacht dat je maar een half uur de tijd krijgt om te bevestigen, dat wilt dus zeggen dat die sms gewoon veel te laat is gestuurd
Ja daar zijn wat technische mankementen aan

Proefpersonen J&J gevonden! :unsure:

Nu gaat Molenberghs toch wel erg ver om in de media te komen.

Tegen covidmaatregelen en covidvaccins zijn, valt al te vaak samen met geweldverheerlijking en rauw racisme.
Ik verschiet niet dat bedreigingen bijna uitsluitend uit die hoek komen. Laat één ding duidelijk zijn: zulke bedreigingen maken op mij niet de minste indruk. pic.twitter.com/5LMUYloNNo

MVR is hier een slachtoffer van een duidelijke bedreiging. Ik denk niet dat iemand dat zal betwisten. Tegelijkertijd vind ik het hemeltergend dat de man op een moment dat die gewapende gek nog rond loopt openlijk olie op het vuur moet gooien op Twitter.

Goed dat het allemaal geen indruk maakt op de persoon MVR. Maar hoe zit dat met de politieagenten die momenteel instaan voor zijn beveiliging? Of het team speciale eenheden dat die gewapende oorlogsveteraan moet opsporen in de Limburgse bossen. Is dit nu écht het moment om dan, veilig achter een muur van andere mensen, een grote bek open te trekken?

Ja daar zijn wat technische mankementen aan

Proefpersonen J&J gevonden! :unsure:
volgende de wedemerker van ons vaccinatiecentrum word je dan ook onderaan de reservelijst gezet omdat je hebt geweigerd.Die heeft ons wel het nummer gegeven van de Vlaamse dienst voor de vaccinaties. Daar hebben ze dat ook bevestigd maar die persoon ging dat wel rechtzetten.

Wel fijn als je door technische problemen helemaal onderaan wordt gezet omdat je zogezegd hebt geweigerd.

Dat geraakt hier niet echt op gang, we hebben 12,51% volledig gevaccineerd en 1/3 deels gevaccineerd. Ik las vanmorgen dat USA al kinderen van 10 jaar volop aan het vaccineren is.

Dat geraakt hier niet echt op gang, we hebben 12,51% volledig gevaccineerd en 1/3 deels gevaccineerd. Ik las vanmorgen dat USA al kinderen van 10 jaar volop aan het vaccineren is.
Kwa cherrypicken kan dit wel weer tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan