Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
duizenden <> een paar :unsure:

2z9J47y.png

Komt uit hetzelfde artikel hoor...

Of over welke "een paar" heb je het? :unsure:
Er zijn in Brussel 500.000 vaccins gezet. Dat is zelfs als er 10K mensen gesjoemeld hebben (ik geloof nooit dat het er zoveel zijn) 2% van het totale aantal die gesjoemeld heeft.

In totaliteit in heel België meer dan 5 miljoen spuiten al gezet. Denken jullie nu echt dat daar honderdduizenden vaccins gezet geweest zijn met een lange arm?
Zelfs als er 100K vaccins foutief gezet zijn spreek je over 2% van het totale aantal.

Is het goed te praten? Absoluut niet, maar dat zijn in het grotere geheel echt minieme aantallen éh.

Maar zeggen dat er daarom massaal gesjoemeld wordt is echt een veralgemening die nergens op slaat. Ik zie vooral veel goed werk en een campagne die heel erg vlot aan het verlopen is.

Voor sommige sectoren, andere zijn er gewoon van aan het profiteren
wat is het alternatief dan? de mensen gewoon buiten gooien en volledig werkloos ?

heel terecht dat ze die TW verlengd hebben. Maar ik ben wel akkoord dat van zodra bijna iedereen is gevaccineerd we daar van moeten afstappen. Dit is niet eeuwig houdbaar. bedrijven die tegen eind september nog niet op eigen benen kunnen staan, gaan het imo nooit meer kunnen.

Hah, het heeft nog lang geduurd.
Graag de cijfers opgesplitst per gemeente, eens zien of landelijker Limburg en West-Vlaanderen ook niet profiteert van mijn Oost-Vlaamse vrijgevigheid.
En wat kost een prik in Sint-Truiden? https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210402_97880450

Ik zag hiernet een interview van MVR dat de vaccins beschermen tegen de Indiase variant. ( HLN)
Mindere bescherming maar ze werken wel beweert hij en dus nog even afwachten of deze variant hier de overhand neemt.

wat is het alternatief dan? de mensen gewoon buiten gooien en volledig werkloos ?

heel terecht dat ze die TW verlengd hebben. Maar ik ben wel akkoord dat van zodra bijna iedereen is gevaccineerd we daar van moeten afstappen. Dit is niet eeuwig houdbaar. bedrijven die tegen eind september nog niet op eigen benen kunnen staan, gaan het imo nooit meer kunnen.
Feit dat waar is.

Maar buiten cultuur/ Event / horeca / fitnesscentra wie vergeet ik nog die er nu nog veel nood aan hebben?

Er zijn in Brussel 500.000 vaccins gezet. Dat is zelfs als er 10K mensen gesjoemeld hebben (ik geloof nooit dat het er zoveel zijn) 2% van het totale aantal die gesjoemeld heeft.

In totaliteit in heel België meer dan 5 miljoen spuiten al gezet. Denken jullie nu echt dat daar honderdduizenden vaccins gezet geweest zijn met een lange arm?
Zelfs als er 100K vaccins foutief gezet zijn spreek je over 2% van het totale aantal.

Is het goed te praten? Absoluut niet, maar dat zijn in het grotere geheel echt minieme aantallen éh.

Maar zeggen dat er daarom massaal gesjoemeld wordt is echt een veralgemening die nergens op slaat. Ik zie vooral veel goed werk en een campagne die heel erg vlot aan het verlopen is.
Leg dat maar eens uit aan Jos van Gerda die een week te laat z'n spuit kreeg omdat er een paar duizend mensen hun spuit al kregen zonder dat ze er op dat moment 'recht' op hadden, en corona opliep en in coma op ICU belandde.
Of nog: die 20.000 coronadoden, dat is echt miniem eh, op 11.5 miljoen inwoners.

Als we zo gaan beginnen :wallbash:

Uiteraard hebt ge sjoemelen en sjoemelen, maar voorsteken op mensen die wél gebaat zijn met een vaccin, dat is schandalig. Vele bruggen te ver en moet imo niet zo geminimaliseerd worden.
"Ach, het waren maar 15 mensen die Veerle Heeren heeft laten vaccineren" "Ach, het was maar dit, ach het was maar dat."
En uiteindelijk maken al die kleine beetjes 1 groot geheel.

Feit dat waar is.

Maar buiten cultuur/ Event / horeca / fitnesscentra wie vergeet ik nog die er nu nog veel nood aan hebben?
is wat kortzichtig.

bij ons in de bouw bijvoorbeeld, zijn 2 van onze grootste klanten failliet gegaan.... ook particulieren doen minder een beroep op ons, wegens financiele crisis en duurdere grondstoffen. (dat laatste valt nu nog te betwisten of dit door corona is).

dus ik denk echt wel dat er veel meer sectoren in de problemen zitten dan de zaken die je aanhaalt.

Ik zeg niet dat er massaal gesjoemeld wordt, maar de argumentatie 'een paar duizend' werd tegengesproken met 'een paar rotte appels', wat me wel deed gniffelen. Je hebt overal foefelaars, dus het is volledig "in de verwachting" dat ook in deze gefoefeld wordt. Er wordt al gefoefeld sinds dag 1, we zijn Belgen voor iets hé :D.

Sectoren die nog niet open mogen ok

Maar consultancy die gewoon de bench -> TW doen mja
Leg dat maar eens uit aan Jos van Gerda die een week te laat z'n spuit kreeg omdat er een paar duizend mensen hun spuit al kregen zonder dat ze er op dat moment 'recht' op hadden, en corona opliep en in coma op ICU belandde.
Of nog: die 20.000 coronadoden, dat is echt miniem eh, op 11.5 miljoen inwoners.

Uiteraard hebt ge sjoemelen en sjoemelen, maar voorsteken op mensen die wél gebaat zijn met een vaccin, dat is schandalig. Vele bruggen te ver en moet imo niet zo geminimaliseerd worden.
"Ach, het waren maar 15 mensen die Veerle Heeren heeft laten vaccineren" "Ach, het was maar dit, ach het was maar dat."
Maar was Gerda een risico-patient?

Het gaat er niet om hoeveel vaccins er in Brussel gezet zijn. Want het zijn mensen van buiten Brussel.
Dat is hetzelfde als zeggen dat de migrantencrisis in de USA geen probleem is want dat zijn er maar 700.000 per jaar op 328 miljoen inwoners...

Als ik het goed lees, is het wel zo dat de vaccinaties afgenomen werden op basis van leeftijd, hé. Dus, ook al is het zeker waar dat dit niet zou mogen, is het puur vaccinologisch beter om ouderen die nog niet in Vlaanderen gevaccineerd kunnen worden, wél al Brusselse vaccins kregen die anders naar jongeren gingen.

Via De Standaard:

'Janssen levert deze week stuk minder coronavaccins aan Europa'​

De Europese Unie krijgt deze week maar de helft van de coronavaccins van Janssen waarop zij rekende. Het bedrijf hoopt de vertraging wel nog deze maand in te lopen, zeggen EU-bronnen.

Het bedrijf heeft de levering van deze week gehalveerd, zegt een ingewijde volgens persbureau Reuters. Dat wil de commissie, die namens de EU-landen het contract heeft gesloten, niet bevestigen. Een woordvoerder beaamt wel dat er 'een tijdelijke vermindering' is. Die wordt 'vrij spoedig opgevangen', heeft de commissie van Johnson & Johnson begrepen.

De fabrikant van het vaccin was al achteropgeraakt met de levering van de 55 miljoen doses die voor 1 juli geleverd zouden worden. De teller stokt vooralsnog op minder dan 5 miljoen vaccins. Zowel moederbedrijf Johnson & Johnson als de Europese Commissie blijven erop rekenen dat de beloofde leveringen voor het tweede kwartaal worden waargemaakt.

Wat de verminderde aanvoer betekent voor België is nog onduidelijk.
Ik denk dat we niet moeten rekenen op 1 miljoen vaccins in mei, het zal spannen in juni. In de laatste weken voor 11 juli hoopt Beke enorme hoeveelheden in te zetten, dus dan kan Janssen goed helpen.

Ik heb mij al afgevraagd dat als 1 familie kan bewijzen dat door het voorsteken van bepaalde mensen hun eigen familielid gestorven is, men die persoon kan aanklagen voor onopzettelijke doodslag. Neem nu die ene persoon die concrete bewijzen heeft dat hij werd opgeroepen voor Pfizer en doordat hij 4 minuten na een kennis van mevrouw de burgemeester kwam AZ heeft gekregen, stel dat die kwam te overlijden aan een trombose of doordat hij veel later zijn 2e dosis hierdoor kreeg, kan men dan gerechterlijke stappen ondernemen?

Nee, uiteraard niet, want die oorzaak-gevolg relatie is nooit te bewijzen. Anders kun je butterfly-effect-gewijs veel mensen gaan aanklagen als er iets misloopt. Dat voldoet ook niet aan de criteria voor onopzettelijke doodslag.

Ik blijf wel standvastig dat de daling vd cijfers niet klopt.
Houdt ook geen enkele logische steek.
Vorig jaar hetzelfde gezien,dat heeft niet erg lang geduurd.
En ik ben geen anti vaxxer,hoe sneller hoe liever,is me bevestigd dat na men besmetting men eerste prik extra beschermt...
Kheb gewoon de indruk dat het niet anders kan,faillissementen om de hoek,te grote schulden,een sociaal drama ...kben ondertussen al vrij zeker dat we hiermee zullen moeten leven en nooit zal weggaan.
En zeker nu de zomer eraankomt men de schade economisch wilt beperken.
Kdenk dat massahysterie gewoonweg niet ver weg meer is en mensen echt kwaad gaan worden als er nog is een zomer op slot gaat,want we zijn toch aant vaccineren.
Het geduld is op ...ma sorry ik geloof echt niet dat de cijfers omlaag gaan
Kijk hier eens of er een hogere incidentie is in jouw regio: https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/giyUB

Benieuwd of de jaarlijkse gecaterde BBQ van een zorginstelling in het Brusselse nu wel kan doorgaan deze zomer. Ik kijk er sowieso naar uit. Veruit het beste tuinfeest van de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan