Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook weet van minstens twee cases, eentje een gewone ziekenhuisopname, de andere op intensieve, die gewoon niet nodig waren, in beide gevallen een ouder uit mijn kennissenkring. Ik kan mij voorstellen dat er veel meer 'proactief' werd opgenomen obv risicoprofiel en dergelijke, maar als dat maatschappelijk zo'n enorme gevolgen heeft, krijgt dat toch een hele zure nasmaak.
En jij hebt de medische kennis en inzicht op hun medisch profiel/situatie om de risico-analyse op dat moment te maken?

Of is het gewoon achteraf zeggen, na van via-via te horen, dat ze er eigenlijk niet zoveel last van hadden en ze het niet nodig vonden?

En laat mij raden; had men hen niet opgenomen en ze waren gestorven, dan zou je ook commentaar hebben?

En jij hebt de medische kennis en inzicht op hun medisch profiel/situatie om de risico-analyse op dat moment te maken?

Of is het gewoon achteraf zeggen, na van via-via te horen, dat ze er eigenlijk niet zoveel last van hadden en ze het niet nodig vonden?

En laat mij raden; had men hen niet opgenomen en ze waren gestorven, dan zou je ook commentaar hebben?
Neen. Ik stel alleen de vraag waarom iemand die zich in haar eigen woorden gewoon grieperig voelde op intensieve moest liggen voor meer dan een week. Of waarom iemand zijn vader, die buiten wat verkoudheidssymptomen en zonder verlaagde zuurstofsaturatie niks mankeerde, toch drie weken in het ziekenhuis heeft gezeten. Ik hoop dat dat nog mag?

Wel blij om te zien dat om het even welke kritische noot hier nog altijd gemarginaliseerd wordt. Sommige dingen veranderen nooit. 😅

Neen. Ik stel alleen de vraag waarom iemand die zich in haar eigen woorden gewoon grieperig voelde op intensieve moest liggen voor meer dan een week. Of waarom iemand zijn vader, die buiten wat verkoudheidssymptomen en zonder verlaagde zuurstofsaturatie niks mankeerde, toch drie weken in het ziekenhuis heeft gezeten. Ik hoop dat dat nog mag?

Wel blij om te zien dat om het even welke kritische noot hier nog altijd gemarginaliseerd wordt. Sommige dingen veranderen nooit. 😅
Probleem met deze bewering is dat je dan zegt dat de artsen bewust verkeerde diagnose stellen zodanig dat deze mensen op intensieve moeten liggen, wetende dat er een tekort is aan bedden maakt dit eigenlijk nog veel erger.

Mensen die geopereerd zijn worden zo rap mogelijk naar huis gestuurd maar dokter gaat iemand met verkoudheidssymptomen wel 3 weken in ziekenhuis houden.
Ik heb weet van 2 mensen die geopereerd zijn die onder normale omstandigheden een week in ziekenhuis zou moeten blijven al na 1 en 2 nachten naar huis werden gestuurd.
Hoe rijm je dat dan met 3 weken hospitalisatie voor een verkoudheid?

En mensen gaan voor hun plezier in het hospitaal zitten...

Ik heb 1 maand in het ziekenhuis gelegen. Ik kon 1 of 2 dagen länger blijven in functie hoe ik mij voelde. Maar zodra ik kon was ik weg.

Ik zie dan ook niet in hoe als er niets aan de hand zou zijn dat je daar gewoon voor de leut opgenomen zal worden en vooral blijven..

Nee, je stelde de vraag niet. Je deelde het mee. Namelijk dat je wist dat het niet nodig was dat die daar lagen, iets wat je niet kon staven, en dan erna zeg je dat het een zure nasmaak had.

En welk nut heeft het om die vragen te stellen als je weinig details geeft (en waarschijnlijk weet)?
Nu geef je al iets meer info; maar noch ik, noch jij, noch gelijk wie anders hier op het forum kan die vraag beantwoorden met wat jij weet en/of hier meegeeft... Dat is iets wat enkel hun behandelende arts kan zeggen.

Dat was dus niet marginaliseren, dat was u wijzen op een ongestaafde stelling (en dus geen vraag).

En mensen gaan voor hun plezier in het hospitaal zitten...
Neen, wel omdat ze een volledig jaar zo bang zijn gemaakt voor corona dat ze niet anders meer durfden.

En voor de rest ga ik echt die discussie niet aan hoor. Ik heb hier gewoon iets meegegeven over twee casussen uit mijn persoonlijke omgeving. Om dan te zien hoe giftig hier weer gereageerd moet worden, ik denk dat sommige mensen dringend eens aan wat introspectie moeten doen eens al deze zever voorbij is.

Dag en bedankt denk ik dan, mijn terugkeer was van korte duur. 🙄

Neen, wel omdat ze een volledig jaar zo bang zijn gemaakt voor corona dat ze niet anders meer durfden.

En voor de rest ga ik echt die discussie niet aan hoor. Ik heb hier gewoon iets meegegeven over twee casussen uit mijn persoonlijke omgeving. Om dan te zien hoe giftig hier weer gereageerd moet worden, ik denk dat sommige mensen dringend eens aan wat introspectie moeten doen eens al deze zever voorbij is.

Maar je gaf geen 2 casussen. Je gaf 2 voorbeelden die je zelf ingevuld hebt, zonder enig bewijs voor je invulling.

Daar is dus niet giftig op gereageerd, de ondertoon van jouw eerdere post + deze is eerder wat giftig is; want je beschuldigt mensen ervan dat ze onnodig "bang gemaakt" zijn. Verder beweer je ook dat je het beter weet dan de dokters, want zij hebben ook weer onnodig mensen opgenomen. Dit beweer je zonder alle details te weten.

Nee, je stelde de vraag niet. Je deelde het mee. Namelijk dat je wist dat het niet nodig was dat die daar lagen, iets wat je niet kon staven, en dan erna zeg je dat het een zure nasmaak had.

En welk nut heeft het om die vragen te stellen als je weinig details geeft (en waarschijnlijk weet)?
Nu geef je al iets meer info; maar noch ik, noch jij, noch gelijk wie anders hier op het forum kan die vraag beantwoorden met wat jij weet en/of hier meegeeft... Dat is iets wat enkel hun behandelende arts kan zeggen.

Dat was dus niet marginaliseren, dat was u wijzen op een ongestaafde stelling (en dus geen vraag).
Dat heet een retorische vraag.

En jezuslief wat kan jij zagen. Hij geeft een anekdote uit zijn persoonlijke kring, dat is toch gewoon wat het is, niet meer of niet minder. Wat voor bewijs verwacht je dan :sarcastic:

Niet weg gaan aub, @puni , er zijn hier al zo weinig aangename users in dit topic :unsure:

Iemand die achter de paywall kan kijken?

HLN ONDERZOEK. Sjoemelen ziekenhuizen met coronacijfers? Documenten wijzen op ‘financiële optimalisatie’​

Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting. Wij kregen ze na lang aandringen in ons bezit en zochten naar uitleg in de sector. Wat we ontdekten, roept vragen op. “Financiële optimalisatie is mogelijk.” Maar de politiek wil weten: “Zijn de ziekenhuizen met ons voeten aan het spelen?”.

Dit was geen toxisch antwoord. Dit was een antwoord op basis van mijn eigen ervaringen in het ziekenhuis die uw ideeën/ anekdotes tegenspreken. Waaruit je misschien een ander idee zou kunnen puren als een complottheorie versie.
Voor de rest ga ik op de rest niet antwoorden, met uitzondering dat je moet doen waar je u goed bij voelt.

De afgelopen dagen hier aan zee paar x gaan wandelen langs de dijk. Er zien hier dus meerdere café's die zo hun "veranda's" geopend hebben en dan een klein zijraampje hebben opengezet. In feite is dat exact hetzelfde als de binnenruimte van een café maar het wordt toch gedoogd blijkbaar..

Iedereen sjoemelt hier in België met coronacijfers.
De medische sector (ziekenhuizen, zorginstellingen) doen hun best om de situatie zo dramatisch mogelijk te doen klinken. Ze zijn zelfs al zover hier gegaan dat België een veel lossere telwijze hanteert dan andere landen om doden als Covid-dode te categoriseren.
Werkgevers zetten hun werknemers om tijdelijke werkloosheid om kosten te besparen, wat gewoon wordt doorgerekend aan de belastingbetalers.
De media doet echt sinds dag 1 haar best om het nieuws zo dramatisch mogelijk te brengen, en gaat zelfs gewone huisartsen naar voren schuiven als "experten".
In mijn ogen is dit één grote travestie geworden, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk de factuur zal mogen betalen.
Die werkgevers kan ik beamen. Genoeg klanten gezien die het doen:
waar men u vroeger op de bench zette als je even zonder project zat zet men u nu op tijdelijke werkloosheid of laat men vandaag bij wat minder werkdruk iemand 3/4e komen en rest op tijdelijke werkloosheid waar men die anders wel gewoon bezig houdt, dat is in mijn ogen inderdaad misbruik maken van het systeem. Erna klagen ze dat ze geen dividend mogen uitkeren (doordat ze bv-kortingen op TW genoten hebben) en op te grote berg cash zitten waar ze teveel negatieve interest op betalen :crazy:.

Gisteren gaan eten op terras in Gent. Wij hadden gereserveerd en hadden overdekt droog tafeltje. Wel allesbehalve op anderhalve meter van onze naasten om toch wat volk droog te kunnen plaatsen. Het volk bleef toestromen: gordijnen dicht en mensen binnen beginnen plaatsen. Het was geen probleem want ze kende genoeg mannen van de Gentse politie en men zou er zich wel uitlullen.
Vandaag terrasje in Zeeland gedaan, gietende regen maar als je niet gereserveerd had, had je geen droog plekje en werd je wandelen gestuurd. In Zeeland zaten we wel allemaal goed ver van elkaar, iedereen had zijn eigen grote parasol. Men paste strikt de ‘1 huishouden per tafel’-regel toe.

Iemand die achter de paywall kan kijken?

HLN ONDERZOEK. Sjoemelen ziekenhuizen met coronacijfers? Documenten wijzen op ‘financiële optimalisatie’​

Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting. Wij kregen ze na lang aandringen in ons bezit en zochten naar uitleg in de sector. Wat we ontdekten, roept vragen op. “Financiële optimalisatie is mogelijk.” Maar de politiek wil weten: “Zijn de ziekenhuizen met ons voeten aan het spelen?”.
Wie wil profiteren van extra covidpremies, zou patiënten in principe langer op de IZ of op de covidafdeling kunnen houden. Ook als dat medisch niet meer nodig is. “Het is zeer onwaarschijnlijk dat directies zoiets zouden doen”, zegt Koen Balcaen. Hij is directeur verpleegkunde in het UZ Leuven en voorzitter van de beroepsvereniging van verpleegkundigen NVKVV. Balcaen denkt dat het uitgesloten is dat patiënten onterecht op covidbedden gehouden worden.
“Niemand heeft graag volle covidafdelingen. Ze leggen veel druk op het personeel en op de werking van het hele ziekenhuis. Het personeel zou dat bovendien snel door hebben en om uitleg vragen. Als directie kan je dat niet verantwoorden.”

Heel lang artikel, volgens mij is dat wel het antwoord op de vraag.

De afgelopen dagen hier aan zee paar x gaan wandelen langs de dijk. Er zien hier dus meerdere café's die zo hun "veranda's" geopend hebben en dan een klein zijraampje hebben opengezet. In feite is dat exact hetzelfde als de binnenruimte van een café maar het wordt toch gedoogd blijkbaar..
In het dorp hier ook een restaurant die zijn volk gewoon in een naastgelegen industriële loods zet met de grote poorten en ramen gewoon open... ik weet niet wat de regels zijn, maar dat is 100% gewoon een gebouw waar je in zit, wel met veel “openingen” en enorm hoge plafonds, maar is in mijn ogen geen terras meer.
ik denk dat er momenteel veel gedoogd wordt omdat er geen duidelijke regels zijn over wat wel en niet mag...politie weet het ook niet vrees ik

ik denk dat er momenteel veel gedoogd wordt omdat er geen duidelijke regels zijn over wat wel en niet mag...politie weet het ook niet vrees ik

Terassen mogen open. Je weet wel, die tafels en stoelen en in sommige gevallen banken die buiten staan. Duidelijker konden ze het echt niet maken, dus al die creatievelingen met hun partytenten en loodsen zijn gewoon weer de typische cowboys die denken dat ze de regels kunnen plooien naar hun eigen interpretatie. Jammer voor de uitbaters die moeite en resources investeren om alles correct te regelen, maar dit soort gedoe heb je nu eenmaal altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan