Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is toch geen regel die zegt dat je enkel op café mag met uw eigen gezin?Ook es een terraske aan 't doen.
Precies allemaal heel grote gezinnen die uitsluitend bestaan uit mannen in de 30 die graag pinten drinken![]()
Er is toch geen regel die zegt dat je enkel op café mag met uw eigen gezin?Ook es een terraske aan 't doen.
Precies allemaal heel grote gezinnen die uitsluitend bestaan uit mannen in de 30 die graag pinten drinken![]()
Nogmaals, het vaccin voorkomt geen besmetting, het voorkomt ziekenhuisopnames en de dood.https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210512_95039922
Zoals ik al eerder aangehaald had. Geen steriliserend vaccin. Hier ws 95% gevaccineerd en toch nog mensen kunnen aansteken....
Ik zie feitelijk geen andere oplossing dan iedereen te vaccineren, de druk op IC verminderen en dan gewoon leren leven met het virus.
Hopelijk geen al te zotte variantes in de toekomst.
Niet noodzakelijk maar het kan wel (en zou deels al het geval moeten zijn maar verder onderzoek is nodig)Nogmaals, het vaccin voorkomt geen besmetting, het voorkomt ziekenhuisopnames en de dood.
Dus wat die mensen daar zeggen, dat de impact meevalt en er sommigen hoogstens een verkoudheid hebben is dankzij het vaccin.
Da's wel dubbel natuurlijk. Het GEMS adviseert voornamelijk vanuit virologisch oogpunt, de politiek moet dat nog altijd uitbalanceren met de rest. Dat wordt gemakshalve ook wel vaak vergeten.Daar ga ik mee akkoord, het probleem daar ligt volgens mij echter niet bij het GEMS, maar bij de politici die de adviezen naast zich neerleggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210511_97343336 en vooral deze: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210512_94982734
Dat vind ik hallucinant, dat de andere politici zo voor de goed nieuws show kiezen.
Blij om je nog een terug te zien.Als de experts wat minder in de tv-studio's zouden zitten en wat meer zouden bezig zijn met hun job, zouden ze weten dat hun vrees momenteel grosso modo onterecht is.
Eén prik van AZ beschermt (minstens) elf maanden, er is sprake van langdurige immuniteit omwille van immunologisch geheugen, en het staat zowat vast dat de vaccins die in de Westerse wereld gebruikt worden goede tot uitstekende bescherming bieden tegen alle tot nu toe bekende varianten (inclusief de Indische).
Veel leesplezier.![]()
Meer zelfs, aangezien er (ondanks de zogezegd zwaarde Braziliaanse variant) maar 22 personen positief hebben getest terwijl er nog weinig gangbare maatregelen waren, wil zeggen dat de vaccinatie hoogstwaarschijnlijk zelfs een hoop besmettingen heeft voorkomen.Nogmaals, het vaccin voorkomt geen besmetting, het voorkomt ziekenhuisopnames en de dood.
Dus wat die mensen daar zeggen, dat de impact meevalt en er sommigen hoogstens een verkoudheid hebben is dankzij het vaccin.

Ik heb het hier al eens eerder aangehaald, maar ik vind persoonlijk dat het totale gebrek aan een striktere ambitie bij die maatregelen wel degelijk van weinig respect naar de zorg getuigt. 500 patiënten éxtra op intensieve zorg is en blijft een gigantische belasting voor mensen die al een heel groot jaar zitten te ploeteren om alles gebolwerkt te krijgen. Niet vergeten dat ze na deze golf nog alle uitgestelde zorg gaan mogen afwerken ook. Die mensen zitten nog een jaar in de shit éh. Hoe sneller we bedden vrijmaken hoe beter.En die uitspraken van FVDB vind ik eigenlijk vrij tot zeer triestig. Dat is gewoon een valse tegenstelling, alsof kiezen voor een afbouw van de maatregelen gelijk staat aan de zorg in het gezicht spuwen.
Wel als je met meer dan 4 aan 1 tafel zit, wat die "heel grote gezinnen" doet uitschijnen...

uiteraard. Maar 0 risico is dus onbestaande he.Meer zelfs, aangezien er (ondanks de zogezegd zwaarde Braziliaanse variant) maar 22 personen positief hebben getest terwijl er nog weinig gangbare maatregelen waren, wil zeggen dat de vaccinatie hoogstwaarschijnlijk zelfs een hoop besmettingen heeft voorkomen.![]()
Ik denk dat dat wel zowat in lijn ligt met wat links en rechts al gemeld werd, dat besmettingskans zwaar gereduceerd werd maar niet tot nul (uiteraard). Maakt in se ook niet uit als je ziet dat er zelfs bij 22 mensen uit de risicogroep, waarvan dan nog een hoop met onderliggende aandoeningen en een fragiel immuunsysteem, er maar drie in het ziekenhuis zijn opgenomen en eigenlijk niemand echt serieus in de problemen is gekomen. Dat zegt veel.uiteraard. Maar 0 risico is dus onbestaande he.
Kherinner me hier nog een discussie maandje ofzo geleden waar er met cijfers geschermd werden... Het was allemaal minimaal.
nu blijkt dat er toch 20% nog besmet kan geraken.. Dat is niet niets.
Bon het zijn wel ouderen en het immuunsysteem zal niet optimaal werken. Hopelijk zien we zo geen cijfers onder de gewone bevolking.

Dacht dat de "gewone" reproductieratie op 3,5 geschat wordt. 1 mens steekt dus zonder maatregelen 3,5 mensen aan. Als je dat kan reduceren tot 20%, dan heb je nog 0,7 en dooft alles uit.uiteraard. Maar 0 risico is dus onbestaande he.
Kherinner me hier nog een discussie maandje ofzo geleden waar er met cijfers geschermd werden... Het was allemaal minimaal.
nu blijkt dat er toch 20% nog besmet kan geraken.. Dat is niet niets.
Bon het zijn wel ouderen en het immuunsysteem zal niet optimaal werken. Hopelijk zien we zo geen cijfers onder de gewone bevolking.
Het is natuurlijk een kleine steekproef. Volgens de hoofdviroloog van Israël zijn alle bestaande varianten uiteindelijk allemaal varianten die op dezelfde plaats muteren, dus vaccins zouden ook enigszins moeten werken tegen die varianten. Veel problematischer is het risico op het ontstaan van een vaccin-resistente variant door veel viruscirculatie gecombineerd met veel gevaccineerden.Ik denk dat dat wel zowat in lijn ligt met wat links en rechts al gemeld werd, dat besmettingskans zwaar gereduceerd werd maar niet tot nul (uiteraard). Maakt in se ook niet uit als je ziet dat er zelfs bij 22 mensen uit de risicogroep, waarvan dan nog een hoop met onderliggende aandoeningen en een fragiel immuunsysteem, er maar drie in het ziekenhuis zijn opgenomen en eigenlijk niemand echt serieus in de problemen is gekomen. Dat zegt veel.![]()
Ik heb vroeger meerdere maanden stage gedaan in een ziekenhuis en weet verdomd goed hoe het daar overal aan toegaat.. Ik weet goed genoeg waarover ik praatGewoon uit curiositeit, heb jij eigenlijk ooit al meegedraaid op intensieve tijdens een zwaar influenzaseizoen? Of tijdens de coviddrukte?
Allez, ik vind dat nogal een raar argument als je zelf ook niet weet hoe het er daar dan aan toegaat.![]()
Kan ook zijn dat je één van de personen bent die gebruikt worden als "opvulling" om de risicopatiënten te maskeren. Je kan zien of je risicopatiënt bent op myhealthviewer.beIk heb vandaag, als 30-jarige inwoner van Leuven, mijn uitnodiging gehad om me te laten vaccineren. Volgende vrijdag krijg ik m'n eerste prik Moderna en dan 4 weken later mijn tweede. Ik ben er heel erg blij mee en kijk er naar uit, maar ik vind het ook vooral vreemd dat ik al zo vroeg de kans krijg. Ik ben geen risicopatiënt zover ik dat weet. Er blijkt wel uit mijn voorgaande bloedonderzoeken dat ik vaak een duidelijk tekort vertoon aan vitamine D en ik heb ook vaak last van luchtwegeninfecties. Iemand enig idee of dat dan daaraan gelinkt is of gewoon puur toeval?
Ze zitten nu al toch nog niet aan deze jonge bevolkingsgroepen?

Dan moet ik ook een uitnodiging krijgen, elke bloedanalyse heb ik vitamine D tekort (altijd in de winter) en ik ben 99% van de tijd verkoudenIk heb vandaag, als 30-jarige inwoner van Leuven, mijn uitnodiging gehad om me te laten vaccineren. Volgende vrijdag krijg ik m'n eerste prik Moderna en dan 4 weken later mijn tweede. Ik ben er heel erg blij mee en kijk er naar uit, maar ik vind het ook vooral vreemd dat ik al zo vroeg de kans krijg. Ik ben geen risicopatiënt zover ik dat weet. Er blijkt wel uit mijn voorgaande bloedonderzoeken dat ik vaak een duidelijk tekort vertoon aan vitamine D en ik heb ook vaak last van luchtwegeninfecties. Iemand enig idee of dat dan daaraan gelinkt is of gewoon puur toeval?
Ze zitten nu al toch nog niet aan deze jonge bevolkingsgroepen?