Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wie zegt dat ze niet gaan evalueren? Er zitten 3 tot 4 weken tussen de meeste versoepelingen, ruimte dus om tussentijds nog te evolueren en in te grijpen als de cijfers tegen de verwachtingen in toch niet blijven dalen.

Dat werd er dan ook duidelijk bij gezegd he, dat dit alles uiteraard onder voorbehoud is en dus niets 100% is.

We zitten allemaal al maanden om perspectief te roepen, en dat is er nu. Binnenkort kunnen we weer meer, deze zomer nog veel meer en vanaf september zo goed als álles terug.
Ik snap ook niet waarom sommige hier roepen dat er geen evaluatie komt? Als het de verkeerde kant opgaat, wees maar gerust dat ze het uitstellen.

maar de versoepelingen komen te rap
Heb ik in die quote iets gezegd over de versoepelingen? Nop, nergens.

Ik zag een positief cijfer, wou het even posten. Bedankt voor jou zonnige reactie :thumb:

Als je wil klagen tegen mensen die sneller willen versoepelen heb je andere kandidaten genoeg, ik probeer hier al heel de tijd zo neutraal mogelijk te posten.

Exact dezelfde discussie als vorige maand. Toen was het ook zogezegd veel te vroeg. Er werd nog gezegd dat mensen die op weg naar huis van het terras een ongeval hadden, op straat zouden moeten blijven liggen en niet geholpen zouden worden. "Italiaanse toestanden" waren voor sommigen bijna een zekerheid. Niet veel van gezien. Binnen enkele weken heeft >50% een eerste vaccin gehad; in de landen die voorlopen was dat al genoeg om een gigantische impact te hebben op besmettingen en hospitalisaties. Tegen eind juni is normaliter >80% van de 18+ een eerste keer gevaccineerd, dan gaan er echt wel onvoorziene zaken moeten gebeuren om nog stijgende grafieken te zien. Deze morgen sprak er weer een GEMS'er over "voorwaardelijke invrijheidstelling" alsof we allemaal criminelen zijn met de rechtschapen virologen als onze cipiers. Het wordt tijd om die mensen terug hun werk van voor Corona te laten doen en ze stilaan te negeren, voor hen gaat het nooit tijd zijn om iets toe te laten.

Het gaat echt wel razendsnel nu, waanzin gewoon. Dat zijn er een goeie 100 minder per week de laatste 2 weken. Ik snap nog steeds die antivaxxers niet als je nu die effecten ziet op de cijfers.
Ga er maar vanuit dat die antivaxxers zichzelf ook niet snappen hoor...

Rustig aan met het enthousiasme jongens en meisjes, dokter Devroey ziet het nog steeds somber in.

Bekijk bijlage 1505

De man met bmi van wie weet hoeveel die prioritair een vaccin liet zetten met een restje, hoeveel gezag heeft die nog? Dan nog liever Van Ranst tbh.

Hoe zit dat nu met horeca? Binnen met zoveel je wilt aan tafel? Er was eerst sprake van 4 aan een tafel, meer als het van hetzelfde gezin is, maar daar hoor ik niks meer van?

Hoe zit dat nu met horeca? Binnen met zoveel je wilt aan tafel? Er was eerst sprake van 4 aan een tafel, meer als het van hetzelfde gezin is, maar daar hoor ik niks meer van?
Voor de 9 juni opening max. 4 per tafel (of gezin). Binnen tot 22u, buiten tot 23u30. Verdere versoepelingen mogelijk vanaf juli maar wordt pas volgende maand beslist.

En wie zegt dat ze niet gaan evalueren? Er zitten 3 tot 4 weken tussen de meeste versoepelingen, ruimte dus om tussentijds nog te evolueren en in te grijpen als de cijfers tegen de verwachtingen in toch niet blijven dalen.

Dat werd er dan ook duidelijk bij gezegd he, dat dit alles uiteraard onder voorbehoud is en dus niets 100% is.

We zitten allemaal al maanden om perspectief te roepen, en dat is er nu. Binnenkort kunnen we weer meer, deze zomer nog veel meer en vanaf september zo goed als álles terug.
De stappen die ze nemen zijn veel te groot. Dan kan je nog evalueren wat je wil, het zal te laat zijn.

Ik wilde vooral het stap per stap deel benadrukken en vooral dat momenteel die stappen (te) groot zijn...

Laatst bewerkt:
Buiten tot 23u30. Dat uur is dan met de natte vinger bepaald?
Minister Verlinden gaf uitleg nadien en blijkbaar keken ze vooral naar de dagen waarop het EK voetbal plaats vindt, dan zou 23:30 al na het einde van de wedstrijden zijn. In juli zouden met de finalewedstrijden de beperkingen voor horeca wegvallen en dus ook het einduur van 23:30.

Is dat een logische beslissing? Het is wss eerder onderdeel van een onderhandeld compromis, want het uur is idd wel ongewoon.

maar de versoepelingen komen te rap
Imo komen de versoepelingen niet te rap maar valt de politiek over elkaars voeten om die versoepelingen aan te kondigen. Terwijl het de laatste maanden veel stil bleef. Imo kon men het huidige plan ook al veel vroeger opgemaakt hebben maar dan met duidelijke targets.

Waarom grote evenementen uitzonderingen krijgen snap ik wel niet goed. Als Chokri al loopt te verkondigen dat een normale pukkelpop mogelijk is zonder afstand, mondmasker en dat iedereen er op los mag muilen, dan moet dit toch ook mogelijk zijn voor kleinere events zoals bv trouwfeesten of iets dergelijks.

Nu het is niet omdat Chokri dit zegt dat het uiteindelijk ook zo gaat zijn uiteraard.

Jambon zei juist in De Afspraak dat een volle Pukkelpop zonder mondmaskers nog niet helemaal was vastgelegd, dus het lijkt er idd op dat Chokri zich al rijk rekent. Helaas lijkt er nog geen volledig protocol op tafel te liggen want het is bijzonder vaag wat voor festivals zal gelden.

Heb ik in die quote iets gezegd over de versoepelingen? Nop, nergens.

Ik zag een positief cijfer, wou het even posten. Bedankt voor jou zonnige reactie :thumb:

Als je wil klagen tegen mensen die sneller willen versoepelen heb je andere kandidaten genoeg, ik probeer hier al heel de tijd zo neutraal mogelijk te posten.

het was niet als kritiek.
Maar de reden waarom de versoepelingen komen. Volgens mij gaan ze wel de allerlaatste cijfers hebben dus al gezien hebben dat IC serieus is gezakt en dat de voorgestelde versoepelingen wel gepast zijn qua cijfers.

Jambon zei juist in De Afspraak dat een volle Pukkelpop zonder mondmaskers nog niet helemaal was vastgelegd, dus het lijkt er idd op dat Chokri zich al rijk rekent. Helaas lijkt er nog geen volledig protocol op tafel te liggen want het is bijzonder vaag wat voor festivals zal gelden.
Ik denk dat je ook wel moet beseffen (en Chokri en de regering) dat vaccinatie en testing ook geen 100% coronaveilig verzekert . 66.000 is wel heel veel , we zien wel

Hier ook nog geen enkel bericht gehad. Al paar keer gebeld en bij het vaccinatiecentrum denken ze nog steeds binnen de 14 dagen risicopatienten gevaccineerd te hebben..."maar als je tegen 1 juni nog geen bericht gehad hebt moet je maar nog eens bellen."

Ik hoop dat ik verdorie tegen 9 juni wanneer de zaak weer open mag, toch veilig op de vloer te kunnen staan. Na een ruim half jaar zou dat toch echt mogen lijkt me. Maar he, net als in andere niet nader genoemde Limburgse steden enten ze ook hier liever stiekem het stadspersoneel in met de restjes dan mensen uit de lijsten op te roepen voor een reserve dosis.
ik zou eens aan de burgemeester vragen of die jou wat sneller op de lijst kan zetten of heeft die zijn buur jouw plek ook ingenomen? :unsure:

tis duidelijk dag voor het festival, plexiglas schermen verplicht tussen elke festivalganger

Ik denk dat je ook wel moet beseffen (en Chokri en de regering) dat vaccinatie en testing ook geen 100% coronaveilig verzekert . 66.000 is wel heel veel , we zien wel
das zoals we van de straks ook hoorde in de afspraak; voorwaarde pukkel pop,
groene pas (wss binnekort vervalsing te koop online)
snel test; ahja die indiers waren negatief toch?
bewijs van test (dat liep ook vlot met vliegtuig reizen; ook al vervalsing)

we gaan de mensen nu streng controleren. nog geen 1/3 van de reizers per vliegtuig uit rode zones neemt een test af en gaat in quaratine.
en ver niemand doet de 2de verplichte test 7 dagen achter de eerste.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan