Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De implicaties zijn mij niet volledig duidelijk. AZ heeft veel minder geleverd dan beloofd was. Komt die niet verlenging er dan op neer dat de EU de rest van die vaccins niet meer moet hebben en er dus ook niet voor moet betalen? Of moet AZ die wel nog leveren?

In het ene geval lijkt het er mij op neer te komen dat AZ vooral gehouden zal worden voor diegene die nog een 2de prik moeten krijgen en dat dit vaccin binnenkort amper nog gebruikt zal worden voor 1ste prik.
Ik hoop dat men zo geörganiseerd is.

Maar ergens vrees ik er voor.

is er dan ergens een melding geweest van fitnesscentra als bron van coronabesmetting tussen mei en november ? Ik kan het mij niet herinneren. Er waren in ieder geval geen grote problemen .
Ik heb wel dikwijls gehoord dat de contacttracing niet deftig werkte en het merendeel van de besmette mensen niet goed wist vanwaar ze het kregen.

En wat voor fitnesszaak, is dat geweten? Want een kleinere gym kan je niet met zo’n Basic Fit vergelijken waar god weet wat voor volk komt trainen.
Kijk, de experts zeggen allemaal dat het niet kan. In andere landen kan het ook nog steeds niet, geloof ik? Dan komt iemand zeggen dat het "perfect gaat", en ik geef een voorbeeld waarin ik nog weet dat het niet perfect ging. En plots moet ik gaan bewijzen waarom het niet mag? Dat lijkt me de wereld op z'n kop, toch... Volgens alle experts kan het nog niet. In andere landen kan het nog niet. En ik ken een voorbeeld vanbuiten waar het een probleem was. Dan lijkt het me redelijk duidelijk?

In de meeste zaken waren er geen problemen ,er zal altijd wel ergen een zaak zijn waar er dan wel iets was , maar dit is nog altijd een zeer minimum , moeten daarvoor al de rest gestraft worden ? Mij lijkt het als de binnenhoreca open kan , dan ook de fitnesscentra .

Kijk, de experts zeggen allemaal dat het niet kan. In andere landen kan het ook nog steeds niet, geloof ik? Dan komt iemand zeggen dat het "perfect gaat", en ik geef een voorbeeld waarin ik nog weet dat het niet perfect ging. En plots moet ik gaan bewijzen waarom het niet mag? Dat lijkt me de wereld op z'n kop, toch... Volgens alle experts kan het nog niet. In andere landen kan het nog niet. En ik ken een voorbeeld vanbuiten waar het een probleem was. Dan lijkt het me redelijk duidelijk?
Ik heb eerlijk gezegd heel die discussie niet gevolgd. Hoe graag ik de fitness open wil zien, ik snap waarom ze het nog eventjes uitstellen. Al zou ik ze liefst niet tot midden of eind juni gesloten zien. Maar ik vind het gewoon wel wat extreem om te zeggen dat het niet kan omdat er een deel van een golf te wijten zou zijn aan 1 gym in het Antwerpse. Ik denk dat je die situatie daar niet 1-op-1 met andere centra kan vergelijken. Want als ik aan een Antwerpse gym denk dan is dat een Basic Fit waar alle mooiboys van 16 jaar hun 1 abo met 20 man deelt en zich sowieso al geen sikkepit aantrekt van de coronavoorschriften. Zowel buiten als in de gym.

In de meeste zaken waren er geen problemen ,er zal altijd wel ergen een zaak zijn waar er dan wel iets was , maar dit is nog altijd een zeer minimum , moeten daarvoor al de rest gestraft worden ? Mij lijkt het als de binnenhoreca open kan , dan ook de fitnesscentra .
De verschillen zijn anders redelijk duidelijk, zie ook post #17,441 van the_fox.

Ik heb eerlijk gezegd heel die discussie niet gevolgd. Hoe graag ik de fitness open wil zien, ik snap waarom ze het nog eventjes uitstellen. Al zou ik ze liefst niet tot midden of eind juni gesloten zien. Maar ik vind het gewoon wel wat extreem om te zeggen dat het niet kan omdat er een deel van een golf te wijten zou zijn aan 1 gym in het Antwerpse. Ik denk dat je die situatie daar niet 1-op-1 met andere centra kan vergelijken. Want als ik aan een Antwerpse gym denk dan is dat een Basic Fit waar alle mooiboys van 16 jaar hun 1 abo met 20 man deelt en zich sowieso al geen sikkepit aantrekt van de coronavoorschriften. Zowel buiten als in de gym.

Gohja, maar ik geloof persoonlijk niet dat je iedereen mooi de regels kunt laten volgen in een gym. In de onze loopt volk dat daarvoor te stoer is en/of nooit de functie van water en zeep heeft gesnapt. Bij de horeca zal het ook niet allemaal perfect opgevolgd worden, maar het eigen personeel moet erop toezien en hun job hangt er toch wat van af.

De verschillen zijn anders redelijk duidelijk, zie ook post #17,441 van the_fox.
uiteraard zijn er verschillen maar die wegen niet op imo , als de binnenhoreca open gaat zijn de besmettingen al serieus gezakt en het vaccinatiecijfer serieus gestegen , daarnaast ontsmet je idd zelf het materiaal en draag je een masker . Ik zie het probleem niet , airco ventilatie is ook op de meeste plaatsen voorzien . Je moet niet de dingen langer uitstellen dan nodig is .

En met exact dezelfde logica kan je de après-ski in Italië ook terug openen, want er was daar 1 bron waar het een probleem was en alle anderen is het niet geweten.

uiteraard zijn er verschillen maar die wegen niet op imo , als de binnenhoreca open gaat zijn de besmettingen al serieus gezakt en het vaccinatiecijfer serieus gestegen , daarnaast ontsmet je idd zelf het materiaal en draag je een masker . Ik zie het probleem niet , airco ventilatie is ook op de meeste plaatsen voorzien . Je moet niet de dingen langer uitstellen dan nodig is .
Het punt hier is dat jij (of ik) niet weet wat net "langer dan nodig" is. Maar de kans is redelijk groot dat je dat onderschat omdat je wil trainen.

En met exact dezelfde logica kan je de après-ski in Italië ook terug openen, want er was daar 1 bron waar het een probleem was en alle anderen is het niet geweten.
Als ik zie hoeveel volk er lang het parcours van de giro staat , dan lijkt me het dat ze daar al een stuk verder staan qua versoepelingen dan hier

Behalve dat ik nergens aanhaal om de fitness terug te openen.
Maar het geldt voor quasi alles zo, er komt meestal enkel het eerste geval zwaar in de media.
Woonzorgcentra, vleesverwerkende bedrijven, contactberoepen, scholen, trouwfeesten, ...
Dat is elke keer de eerste waar het stevig uit fout loopt die in het nieuws komt. Dat is niet perse een bewijs dat het altijd een risico is, maar als alle experten dat wel zo beoordelen, zal er wel iets van waar zijn...

Hoe we in een gezondheidscrisis er eerder aan denken om cafés te openen dan mensen hun favoriete sport te laten beoefenen, en dan heb ik het niet enkel over fitness. Om maar te zeggen hoe ridicuul het afgelopen jaar is geweest. Ik heb het in mijn post een hele tijd geleden hier reeds aangehaald. Van alle opgelegde maatregelen is er geen enkele die werkelijk het oogpunt heeft om de gezondheid van mensen te gaan verbeteren. Hier en daar wat symptoombestrijdingsmaatregelen tot in het belachelijke zelfs maar geen enkele waar een beetje visie of beleid inzit. Overgewicht en een ongezonde levensstijl zijn na leeftijd zowat de trigger points om zwaar ziek te worden. En dan geldt trouwens niet enkel voor Covid.

Het kan niet volgens experten zie ik sommigen hier schrijven, als we moeten wachten op experten a la Vlieghe en Van Ranst zitten we in de zomer 2022 nog steeds in dezelfde situatie. In hun vakgebied waarschijnlijk wereldtop maar een maatschappij en alles wat er rondhangt is nu eenmaal meer dan enkel virologie...

Ook Pascy Monette, Open VLD-schepen van Eenzaamheid voor de stad Sint-Truiden, heeft zijn coronavaccin in alle discretie vroegtijdig gekregen.

“schepen van eenzaamheid”.

ik vraag me af, hoeveel gelijkaardige gevallen zijn er zo? Politici die voorgestoken hebben voor een prik?

Ben ik het helemaal mee eens, hoor. Ik zeg ook niet dat het niet kan omdat een deel can die golf te wijten zou zijn aan een fitnesscentrum. Ik zeg alleen dat het toen dus niet perfect ging, zoals BlackDevil beweert. Dat is niet de reden om nu nog altijd te sluiten, ik mag hopen dat ze zich op meer baseren dan dat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan