Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een orvalleken met een toastjen met zalm smaakt nu eenmaal beter dan paardenstront, dat weet zelfs nen alien al zo ne keer.

Ja om 8h pinten drinken is alcoholieker gedrag, marginaal
Uitzonderlijk vroeg alcohol drinken om te vieren is ook niet bijster hoogstaand imo
Mijn mening maar hé

Maar

Veel mensen hebben nu eenmaal hun terrasken gemist zeker, en het is stap 1 naar meer vrijheid als het meezit. Voor sommigen is het een beetje vieren.
Na ja ik ga me daarom niet lazarus gaan zuipen vanaf s ochtends, de katers van te veel zijn me te ambetant op 45+
Gun mensen hun plezier en de zware katers en mottige avonden (van s ochtends al zuipen) is dan voor de betonkoppen

Het is niet echt Sinterklaas spelen, er is al vaker herhaald dat we pas écht terug kunnen naar hoe het was, als het wereldwijd is aangepakt.
Vaccins als cadeau opsturen naar landen die bijna niets van maatregelen opleggen zou mij nu ook wel geen goed signaal zijn.

Vaccins als cadeau opsturen naar landen die bijna niets van maatregelen opleggen zou mij nu ook wel geen goed signaal zijn.
Maar als je moet kiezen tussen een goed en duidelijk signaal maar wel nog langer met het virus en de gevolgen zitten, of een helpen om het virus en de gevolgen helemaal weg te krijgen uit onze samenleving, maar niet de les kunnen spellen, dan zou ik het ook wel weten. Dan hoeven de principes niet zo voor mij, dan kies ik voor de pragmatiek.

Nog los van het feit dat er misschien vaak maatregelen ontbreken omdat de middelen gewoon ontbreken om het aan te pakken in bepaalde landen.

En, wie is er buiten geweest na middernacht om z'n burgerlijke vrijheid te reclaimen?
Na een outdoor sportactiviteit nog buiten blijven hangen met de maten. En dan rond half 2 naar huis gefietst. Was opvallend druk op de baan met zelfs lokaal enkele vuurwerkpijlen. En dat terwijl ik maar gewoon door enkele simpele dorpjes ben gereden.

Ik weet soms niet of ik blij moet zijn dat ik nu ergens woon waar men corona wel serieus nam/neemt of niet :p

aan de ene kant nooit zo harde lockdowns gehad aan de andere kant is men veel meer terughoudend om alles terug open te smijten.

Op de radio zeiden ze:

Enkel voor Pfizer
Reeds 600M besteld
Nu 900M bij besteld
900M in optie besteld

Allemaal voor 2022-2023. Dat is toch 3-4 herhalingsprikken per jaar als ik kan rekenen.... Er zijn ook nog miljarden AstraZeneca en zo besteld/in omloop......
big bussiness dus voor de vaccinleveranciers

Ik ben erg benieuwd hoe die overvolle terassen, waar (toen ik in Aalst was) niemand echt afstand hield en naar elkaar zat te roepen, invloed zal hebben op de cijfers. We mogen niet vergeten dat de meeste die aan het terras zaten nog NIET gevaccineerd zijn.

Trouwens was er niet een vereiste van max 500 hospitalisaties?

Ik ben erg benieuwd hoe die overvolle terassen, waar (toen ik in Aalst was) niemand echt afstand hield en naar elkaar zat te roepen, invloed zal hebben op de cijfers. We mogen niet vergeten dat de meeste die aan het terras zaten nog NIET gevaccineerd zijn.

Trouwens was er niet een vereiste van max 500 hospitalisaties?
Neen, dat was voor de opening van de horeca binnen.

Tijd voor fotos van schapen... en masse... !1.5meter = 1schaap, en geen lammetje of zeker geen konijn.
Ik ben eens benieuwd naar de cijfers na hemelvaart en het pinksterweekend, hopelijk blijft dat goed gaan .

De beelden van Flageyplein zijn wel grappig, de heropening van de terrassen werd verkocht als maatregel om zo'n toestanden te vermijden en het eerste dat er gebeurd is alweer een massale bijeentroeping.

Dit stoort mij dus mateloos dat er niet tegen opgetreden worden. Als je met 3 op een bankje zat te eten kreeg je €250 boete, als je met 1000 bent gebeurt er niets.

Zijn de cijfers gestegen na La Boum? Ik denk het niet, dus ik zie hier ook geen enkel risico.
Ik hoop het beste, en idd dat het buiten meevalt. Vorige zomer kwam golf 2 niet echt, maar pas na de opening scholen eind september. Laat ons duimen dus. En tegen eind de zomer is de grootste hoop mensen normaal gezien gevaccineerd.

Laatst bewerkt:
Dit stoort mij dus mateloos dat er niet tegen opgetreden worden. Als je met 3 op een bankje zat te eten kreeg je €250 boete, als je met 1000 bent gebeurt er niets.
Als je als agent optreedt tegen deze jongeren en je hebt pech de verkeerde jongeren aan te spreken, dan slagen ze u gewoon bij elkaar.
Als ze u nadien op straat tegenkomen, en ze herkennen jou, dan slaan ze uwe kop in. (Er was er toch ene werkonbekwaam hierdoor)
En je riskeert door die jongeren (of hun familie) aangeklaagd te worden voor buitensporig geweld als je te hard optreedt.
Niets doen is dan voor jou als agent het veiligste.

Als 3 jongeren op een bankje zitten kan je als agent zelfs lekker stoer doen. Er zal je niets gebeuren.

Meer terrassen hier in de gemeente gezien waar ze de anderhalve meter afstand niet kennen dan wel…
Had echt zin om debielen te roepen :unsure: als er dan nog eens nieuwe maatregelen komen (zal wel niet door vaccinatie) dan kunnen de studentjes weer zitten zagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan