Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh oke maar hoe zit dat dan met iemand die bvb wel corona heeft gehad (zonder symptomen of althans geen zware) maar zich nooit heeft laten testen? Ik heb me laten wijsmaken dat zoiets via een bloedtest mogelijk is maar ik heb hier totaal geen idee van.
Ik vroeg het mij ook af maar op basis van wat ik kan vinden lijkt een bloedtest in Denemarken niet aanvaard te worden als bewijs van immuniteit. Als de regels hier hetzelfde worden dan ben je met een bloedtest dus mogelijk niets. Misschien inderdaad zoals horste zegt omdat het moeilijk vast te stellen is op basis van zo'n test wie nog effectief voldoende immuniteit heeft en wie niet.

Het kan zijn dat ze ook dagelijks in het vaccinatiecentrum komt als vrijwilliger?

alles kan.

Echter de leugen/initiële ontkenning verzwaart alles wel.
Ik heb het eerder al gezegd de tijd van het politieke fatsoen ligt achter ons blijkbaar.

kan ze nog functioneren? Me dunkt van niet.

Net zoals haar zoon en haar buren?
Paywall, dus ik kan niet heel het artikel lezen. Maar in het stukje dat ik kan lezen geeft ze enkel toe dat zij al een vaccin heeft gehad.
Ik ken zelf ook mensen die al een vaccin hebben gehad omdat ze vrijwilligerswerk doen in vaccinatiecentrum.

alles kan.

Echter de leugen/initiële ontkenning verzwaart alles wel.
Ik heb het eerder al gezegd de tijd van het politieke fatsoen ligt achter ons blijkbaar.

kan ze nog functioneren? Me dunkt van niet.
Voor zover ik weet, was er geen leugen of ontkenning. Ze heeft gewoon gezegd dat haar medisch diossier geheim was.
Maar nu het toch weer gaat over het ontslag nemen door fouten, heb je al de tijd gevonden om de onderbouwing te vinden van je stelling dat we weer te laat zijn met het sluiten van de grenzen vanuit India, en dat zware maatregelen daar een verschil zouden hebben gemaakt in de verspreiding van de Indiase variant hier? Want je had het te druk de vorige keer.

Ben ik de enige die er geen probleem in ziet? :unsure: Ik zie enkel "+1 gevaccineerde"

Die van de Olympische Spelen hebben het ook gehad en een paar op de 400k per week, lig ik niet wakker van ze.

Het kan zijn dat ze ook dagelijks in het vaccinatiecentrum komt als vrijwilliger?
gedurende de dag, als zittend burgemeester? Die moet niet werken dan?

Man man man...

Het had Dries Van Langenhoven of Theo Francken moeten zijn die zouden voorsteken en hun positie als parlementslid misbruiken om voorrang te krijgen. Het kot had hier te klein geweest.

Ben ik de enige die er geen probleem in ziet? :unsure: Ik zie enkel "+1 gevaccineerde"

Die van de Olympische Spelen hebben het ook gehad en een paar op de 400k per week, lig ik niet wakker van ze.
Dit heeft geen effect op de vaccinatie, maar is ethisch gewoon compleet verwerpelijk. En dit dan voor iemand die opkomt voor de christelijke partij waar solidariteit en naastenliefde belangrijk zijn, althans volgens haar eigen voorzitter.
Wat nog erger is, is dat ze haar buren, kinderen, partner en zelfs vader van de buren mee voorrang heeft gegeven bij het vaccineren.
:puke:

Ik zeg het nog eens, MVR had in de politiek moeten gaan.
Vergelijk dit met een Steven van Gucht bijvoorbeeld of andere wetenschappers zie je dat zij zich bijna niet uitlaten over beleid of over de politieke keuzes die gemaakt zijn, maar wel over hun eigen domein.
Neen, maar Van Gucht is wel de marionet van de overheid. Hij werkt daar namelijk voor. Mag zich dus politiek helemaal niet uitlaten. Trouwens hoeveel keer heeft Van Gucht het afgelopen 1,5 jaar al gezegd dat we het virus bij zijn nekvel hebben.. meermaals en telkens was zijn stevige uitspraak voorbarig tot en met.. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen zeggen ze dan.. :thinking: :thinking:

Voor zover ik weet, was er geen leugen of ontkenning. Ze heeft gewoon gezegd dat haar medisch diossier geheim was.
Maar nu het toch weer gaat over het ontslag nemen door fouten, heb je al de tijd gevonden om de onderbouwing te vinden van je stelling dat we weer te laat zijn met het sluiten van de grenzen vanuit India, en dat zware maatregelen daar een verschil zouden hebben gemaakt in de verspreiding van de Indiase variant hier? Want je had het te druk de vorige keer.

Loser, het lijkt me de logica zelve dat als men bepaalde ziektes/varianten wil buitenhouden, het contact/de blootstelling daarmee zoveel mogelijk beperkt om verspreiding te vermijden.

En verder, de toon van uw bericht staat me niet aan.
We houden het vriendelijk ja?
Sommige mensen werken, hou daar rekening mee.
En als je een persoonlijk probleem hebt met me, PM me.

In de jaren '90 bood men zijn/haar ontslag aan voor zulke fratsen. Nu is dat "schouderophalend de ogen rollen".

Schandalig. Da's het enige begrip dat past.

En wie gelooft dat die burgemeester van Sint-Truiden de enige is? De rest mag van geluk spreken dat er iets bestaat zoals medisch geheim.

Loser, het lijkt me de logica zelve dat als men bepaalde ziektes/varianten wil buitenhouden, het contact/de blootstelling daarmee zoveel mogelijk beperkt om verspreiding te vermijden.

En verder, de toon van uw bericht staat me niet aan.
We houden het vriendelijk ja?
Sommige mensen werken, hou daar rekening mee.
En als je een persoonlijk probleem hebt met me, PM me.
Oei, ik heb geen persoonlijk probleem, hoor. Je kwam alleen met een paar ongefundeerde stellingen na elkaar, eiste van mij wel onderbouwing, maar toen ik naar die van jou vroeg, had je geen tijd. Alle begrip daarvoor, maar aangezien je ondertussen hier weer post, vind ik dat onderbouwing wel weer mag.

Ondertussen is het weer "de logica zelve", dus zijn we nog niet veel verder. Als je de Indiase variant buiten wil houden, waarom denk je dat het zou volstaan om de grenzen met India te sluiten? Aangezien dat met de Britse variant of de Zuid-Afrikaanse ook niet gelukt is, nergens ter wereld trouwens. De Britse variant is op veel plaatsen de dominante variant geworden. En aangezien de naam komt van de plaats waar het ontdekt is, en niet noodzakelijk de plaats waar het ontstaan is, hou je dan de Indiërs misschien wel buiten, maar alle andere nationaliteiten die ook al met die variant zitten niet. Misschien inclusief de nationaliteit waar die variant ontstaan is en ondertussen al dominant is.

In je eigen woorden vond je dat erger dan de fouten die gebeurd waren waarvoor je koppen wou zien rollen, dus nam ik aan dat je daar onderbouwing voor had.

Interessant :p
Natuurlijk gaan de meeste rode duivels gewoon in hun land van verblijf al lang gevaccineerd zijn tegen dat ze hier in België aan de beurt komen...
En ik heb de indruk dat er niet meer zoveel coronagevallen zijn bij de grotere voetbalclubs...

Toen zij haar vaccins regelde voor familie (die zelfs niet eens in de gemeente woonde!), buren en zelfs een vader van een medewerker, waren er nog geen 400K per week beschikbaar. Integendeel, toen was het nog strikt genomen 65+ en risicogevallen en waren er niet genoeg vaccins om in de verste verte aan die prioriteiten te voldoen.
Die Olympiërs hadden er al geen moeten krijgen, da's waar. Maar die verkregen dat privilege tenminste nog via een (semi allicht) publieke drukkingscampagne waar de redenen werden uitgelegd en dat privilege uiteindelijk nog gebaseerd was op het leveren van een bepaalde prestatie die wij als maatschappij al waardeerden voor de crisis. Deze verkozen kerkpilaar uit de partij der naastenliefde regelde het met haar lange arm van burgermoeder echter onder tafel, enkel voor degenen die zij wou en ook niet tot de doelgroepen behoorden, en wou het liefst van al alles stilzwijgen toen het uitkwam.

Als ge dat verschil in nuance in deze tijden niet ziet en dit soort politiek gefoefel onder de mat wilt vegen als "+1" ...

Paywall, dus ik kan niet heel het artikel lezen. Maar in het stukje dat ik kan lezen geeft ze enkel toe dat zij al een vaccin heeft gehad.
Ik ken zelf ook mensen die al een vaccin hebben gehad omdat ze vrijwilligerswerk doen in vaccinatiecentrum.
Volgens mij is iedereen die daar mee helpt al gevaccineerd. Ik ken tenminste niemand die als vrijwilliger daar werkt en nog geen spuitje heeft gehad. En dat zijn ook voornamelijk mensen die bij de gemeente werken.

Wat niet wilt zeggen dat dat hier het geval is indien de rest van de familie ook al voorrang heeft gekregen uiteraard.

Op het vaccinatieschema in het geheel gaat dit geen impact hebben maar het is wel al het zoveelste voorbeeld van een politicus die voor regels pleit en zegt dat de bevolking nog even moet doorbijten om dan voor zichzelf achterpoortjes te zoeken of heimelijk de regels te overtreden. Het geld dat El Kaouakibi heeft scheefgeslagen (naar verluidt) stelt ook niks voor op het totale subsidiebudget. In het geval van de Sint-Truidens burgemeester gaat het niet om strafbare feiten maar als het effectief zo verlopen is zoals geschetst, getuigt het van machtsmisbruik, nepotisme, weinig moreel besef en hypocrisie. Niet meteen eigenschappen die je met een goede burgemeester associeert. Dat er veel mensen, buiten de vrouw zelf waarschijnlijk, van wakker liggen is te betwijfelen maar het vertrouwen in de politiek, dat in België al heel laag ligt, gaat er ook niet door in de goede richting evolueren.

Dit land telt iets meer dan twee miljoen inwoners die jonger zijn dan achttien jaar. Op La Boum stond ongeveer 2000 man lees ik net. Jij gaat dus miljoenen mensen over dezelfde kam scheren omwille van een dermate kleine groep? Sterk.

Sowieso heeft La Boum nog weinig te maken met "jongeren die gewoon nog eens wilden feesten" he. Zeker bij de tweede editie heb ik op basis van beelden toch de indruk dat het gewoon als protest bedoeld is en de gemiddelde aanwezige zeker niet symbool stond voor "de jongeren zijn die zo veel leeftijdsgebonden zaken (verjaardagsfeestjes, X-mos, laatstejaarsreis, eerste jaar studentenleven, ...) door hun neus geboren zagen worden."

Hier hebben we ook prijs..

Gisterenavond mail gekregen van de school van onze kindjes. 3 leerkrachten hebben positief getest, waaronder 1 leerkracht die elke ochtend een uurtje les komt geven in de klas van onze dochter. Het 3e kleuter, en de vaste klas van die 1e leerkracht zitten sowieso in quarantaine thuis.
2 klasgenootjes van onze dochter werden aanzien als hoog-risico contacten (die zaten op de 1e rij) dus die moesten vandaag getest worden.
De rest van de klas mocht nog gewoon naar school komen. Maar 1 van die kindjes heeft een zelftest gedaan, en die was positief. Daarop heeft de school besloten om enkele klasgenootjes preventief naar huis te sturen waaronder onze dochter.
Deze namiddag heeft CLB dan beslist dat die naar het triagecentrum moesten om een test te ondergaan.

We hebben vanochtend ook een zelftest gedaan bij onze dochter, en die was gelukkig negatief, en deze namiddag dan een test gaan laten doen.
Dinsdag een nieuwe test, en pas als die negatief is mag ze terug naar school. Tenzij die positieve zelftest van dat 1 kindje vals positief zou zijn, dan mogen ze gewoon terug naar school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan