Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet echt, hier haal je zaken aan waar de weerman zijn expertisedomein ligt. Ik denk dat MVR al meer uitspraken heeft gedaan over zaken waar zijn expertise niet ligt, dan waar die wel ligt.
De remafstand in het verkeer ligt in het expertisedomein van de weerman? Of zijn we misschien gewoon aan het focussen op de "corona-experts"?

Niet echt, hier haal je zaken aan waar de weerman zijn expertisedomein ligt. Ik denk dat MVR al meer uitspraken heeft gedaan over zaken waar zijn expertise niet ligt, dan waar die wel ligt.
Hoe is "je komt beter niet buiten bij een storm" anders dan "je hebt beter geen sociaal contact bij een pandemie"?

Hoe is "je komt beter niet buiten bij een storm" anders dan "je hebt beter geen sociaal contact bij een pandemie"?
Wel, het eerste wordt door een weerman gezegd en het 2e door een persoon in wiens expertisegebied het ligt maar waar veel mensen een afkeer van hebben omdat hij de moeite doet om effectief in te gaan op uitnodigingen van de media waar veel anderen (*kuch* politiekers en beleidsmakers *kuch*) dit niet doen. Beide krijgen evenveel media-aandacht (gezien de situatie, tijdens een hittegolf of een ongezien weerfenomeen krijgt de weerman ook veel aandacht; de huidige situatie duurt gewoon al veel langer) maar de 2e wordt als de boeman aanzien.

Wel, het eerste wordt door een weerman gezegd en het 2e door een persoon in wiens expertisegebied het ligt maar waar veel mensen een afkeer van hebben omdat hij de moeite doet om effectief in te gaan op uitnodigingen van de media waar veel anderen (*kuch* politiekers en beleidsmakers *kuch*) dit niet doen. Beide krijgen evenveel media-aandacht (gezien de situatie, tijdens een hittegolf of een ongezien weerfenomeen krijgt de weerman ook veel aandacht; de huidige situatie duurt gewoon al veel langer) maar de 2e wordt als de boeman aanzien.
Ja maar :

1) de weerman die zie je dagdagelijks, die is ondertussen onderdeel van het meubilair geworden.
2) de viroloog die zie je anders nooit.

De discrepantie is te groot waardoor sommige mensen er niet kunnen mee omgaan. Dat die persoon zegt wat je moet doen. Bij de andere heb je al x jaar ja geknikt.

Ja maar :

1) de weerman die zie je dagdagelijks, die is ondertussen onderdeel van het meubilair geworden.
2) de viroloog die zie je anders nooit.

De discrepantie is te groot waardoor sommige mensen er niet kunnen mee omgaan. Dat die persoon zegt wat je moet doen. Bij de andere heb je al x jaar ja geknikt.
Dus de oplossing tegen de volgende pandemie is om de virologen, epidemologen, ... nu al een vast slot van 5min te geven na het nieuws (voor of na het weerbericht) zodat men het tegen dan ook gewoon is? :unsure:

Bij het ene verplicht de overheid dat advies, bij het andere blijft dat bij het advies.
Het ene duurt 1 dag, het andere meer als een jaar.
Oh, maar er is genoeg wetgeving rond het weer hoor.
Smog-alarm
Sproeiverbod
Een aanzienlijk stuk uit de wegcode

En geen idee wat de duurtijd te maken heeft met de geloofwaardigheid van een expert. Ik vermoed dat ze op de Noordpool ook een heel jaar aanraden om warme kleding aan te doen...

Bij het ene verplicht de overheid dat advies, bij het andere blijft dat bij het advies.
Het ene duurt 1 dag, het andere meer als een jaar.
Advies is maar dat hoor, dan moet de regering nog beslissen wat ze doet. Mensen zouden beter zich daar eens van bewust worden in plaats van bij elke scheet van MVR meteen gek te worden. Zoals gewoonlijk is het ook bij zaken die mensen opvallen dat er plots een sterke opdeling moet zijn volgens expertise, meestal door mensen die zelf er geen hebben.

Ook lijkt het mij dat de duur niet echt uitmaakt, als iets relevant blijft.

Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het over MVR die praat en uitspraken doet over zaken die totaal niet zijn domein zijn.
Dat hij uitspraken doet over het virus en de circulatie daarvan is allemaal goed en zelfs top. Maar zijn uitspraken over zaken buiten zijn domein moet hij gewoon zwijgen. Of de politiek ingaan.

Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het over MVR die praat en uitspraken doet over zaken die totaal niet zijn domein zijn.
Dat hij uitspraken doet over het virus en de circulatie daarvan is allemaal goed en zelfs top. Maar zijn uitspraken over zaken buiten zijn domein moet hij gewoon zwijgen. Of de politiek ingaan.

Zoals? En dan bedoel ik niet zaken die hij op z'n social media-kanalen post, maar wel uitspraken in de media?

Laatst bewerkt:
Nu ben ik wel benieuwd naar een paar voorbeelden.

"Boenk erop" met een artikel waarin alles 'moet opgevolgd' en 'voorzichtig' en 'verder onderzocht' moet worden.

...

ok

Ik lees wat bij in het topic en kwam het verhaal van @MiniJeffrey tegen. Los van de discussie wil ik toch ook mijn medeleven betuigen.

Bij de bevolkingsgroep jonge mensen bestaat er ook een spectrum. Er zijn mensen zoals de vriend van MiniJeffrey waar, vermoedelijk, reeds een zekere vatbaarheid voor zelfmoord bestond en dat dan gecultiveerd is geweest door de gebeurtenissen van de voorbije 16 maanden. Maar ik ben er ook vrij zeker van dat sommigen in die generatie uit een zekere vorm gebrek aan levenservaring het uitschreeuwen terwijl men in de realiteit het niet bijzonder hard te verduren heeft. Ik durf me afvragen hoe hard een jongere uit een warm gezin het effectief heeft omdat hij tijdelijk minder naar school kan.

Gelekte documenten wijzen op vroegtijdige vaccinatie Truiense burgemeester en haar familie
Burgemeester Sint-Truiden in opspraak wegens mogelijke vaccinfraude: ‘Of ik al een prik kreeg? Daar heeft niemand zaken mee’

Heb ik hier nog niets over gelezen... Uiteraard kan je een gegeven vaccin niet terugnemen. Maar voor zo'n politici zouden ze bijzondere procedures moeten hebben om hun uit hun functies en hun politieke rechten te ontzetten en er nog een straf bovenop te geven. Men kan hele coronawetten doorvoeren zonder parlementair debat, dus graag ook wat dictatoriale maatregelen voor dergelijke burgemeesters en andere politici die hun macht misbruiken.

Maar goed, de deze komt uit een partij wiens voorzitter op restaurant gaat in tijden van corona, wiens wit konijn van binnenlandse zaken gezellig binnen gaat sporten als fotomomentje en die straks een minister die uit eigen schande ontslag heeft moeten nemen, straks gepromoveerd wordt tot rechter in het grondwettelijk hof. Kotspolitici.

Ondertussen werkt haar partijvoorzitter ook aan een vaccinatiepas waarbij je binnenkort aan jan en alleman een bewijs van vaccinatie moet voorleggen om dagelijkse activiteiten te kunnen doen. Benieuwd of ze dan ook op de barricades zal staan om het medisch geheim te verdedigen.

Ondertussen werkt haar partijvoorzitter ook aan een vaccinatiepas waarbij je binnenkort aan jan en alleman een bewijs van vaccinatie moet voorleggen om dagelijkse activiteiten te kunnen doen. Benieuwd of ze dan ook op de barricades zal staan om het medisch geheim te verdedigen.

Wanneer iedereen kans heeft gehad zou het kunnen zijn dat ze een paspoort invoeren.
Het zal niet enkel vaccinatie zijn maar ook een negatieve PCR test of bewijs van immuniteit zou ook gelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan