Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag ook geen alcohol drinken onder de 16. Je mag niet met een taxi rijden onder de 21. Je mag niet naar bepaalde films onder de 13 etc. Ik snap je redenering niet. En dat zijn leeftijden, niks aan te doen behalve wachten. Hier is het een spuitje laten zetten en klaar. Als je aluhoedje mens bent, kom je wel meer onaangename toestanden tegen waar je niet aan kunt meedoen.
Wel ik weet niet of ge mee zijt met wat ik heb geschreven, maar het gaat bij mij niet om "gij moogt nu en ik pas binnen een maand". Bij mij gaat het over ALS die coronapas er komt en mensen zouden gediscrimineerd worden omdat ze niet gevaccineerd zijn. Maar dat is nog altijd maar een "als"..

Ja, dat is bullshit. Ja, er kan een valabele reden zijn, maar dan moet je de gevolgen dragen. Kijk, als ik een brood wil in de winkel, dan moet ik er voor betalen. Als ik dokter wil worden, moet ik er voor studeren. Je kunt niet alles hebben wat je wil.

En er is een zeer simpel alternatief voor het niet willen van een vaccin, een stok in je neus en testen.

Dat paspoort is geen drukkingsmiddel, wat is dat nu. Als je Nieuw-Zeeland of Australie binnen wil, moet je ook allerlei quarantaine regels volgen. Als je niet wil meespelen, dan blijf je thuis.

Ik geef je 100% gelijk ivm roken. Maar in heel veel landen bestaat dat al, rookverbod. Roken = niet binnen in restaurant of publieke buitenruimte (Zelfs in USA - land of the free)
Maar wat brengt dat vaccinatiepaspoort bij als we een voldoende percentage van de bevolking gevaccineerd hebben? Dat we het willen doen voor toerisme, om import van varianten tegen te gaan ok. Kan ik mee leven. Maar dat is dan een voorwaarde om te reizen. Maar dat men dit wil gebruiken om dagdagelijkse zaken als horeca te gaan reglementeren is voor mij echt een brug te ver en ik zie niet in waarom het zou nodig zijn. Tenzij het aantal gevaccineerde personen te laag zou zijn maar dan moet men dit ook maar zo communiceren.

En is het dan zo raar dat mensen vragen vanwaar dat eventueel komt dat gevoel?
helemaal niet, ik leg ook uit dat ik dat gevoel krijg van uitspraken als "we zullen met het virus moeten leren leven" en zoals het artikel dat ik heb gepost. In de afspraak/terzake ook al enkele malen gehoord dat we de maatregelen niet zomaar gaan lossen wanneer iedereen gevaccineerd is.

Voor de rest komt dat gevoel van een gezonde dosis wantrouwen richting de overheid, maar dat mag blijkbaar niet zonder wetenschappelijke bronnen en data.

Voor de rest komt dat gevoel van een gezonde dosis wantrouwen richting de overheid, maar dat mag blijkbaar niet zonder wetenschappelijke bronnen en data.
Van mij zeker wel (tis niet dat ik zelf overloop van vertrouwen in onze overheid) maar beetje tegenkanting kan je dan effectief wel verwachten vrees ik :p .

helemaal niet, ik leg ook uit dat ik dat gevoel krijg van uitspraken als "we zullen met het virus moeten leren leven" en zoals het artikel dat ik heb gepost. In de afspraak/terzake ook al enkele malen gehoord dat we de maatregelen niet zomaar gaan lossen wanneer iedereen gevaccineerd is.

Leren leven met het vaccin, is denk ik vooral omdat het vaccin zelf niet weggaat. Het muteert, wordt gevaarlijker of ongevaarlijker, maar net als de griep zal dat er altijd blijven op 1 of andere manier. En net zoals voor griep zullen we af en toe maatregelen moeten nemen.
Als men merkt dat een Corona variant op een bepaald moment terug in het land is, heb ik liever dat men zegt:
"Ho, vanaf nu even terug maskers op en beetje afstand houden", dan dat we het weer te ver laten komen en in een volledige lockdown moeten.
Wat wil jij?

Ik zou denken dat iedereen die tegen de maatregels is begint te applaudiseren bij "we zullen met het virus moeten leren leven" want dat is zowat hun leuze.

En ik vroeg geen wetenschappelijk bewijs, ik vroeg een uitspraak waar versoepeling als een gunst werd verpakt. Want ik vind dat er een hemelsbreed verschil is tussen "het is misschien niet voor morgen" en "alleen als de bevolking X of Y doet". Enkele posts geleden gaf ik het voorbeeld al van een nieuwe variant waartegen vaccins weinig kunnen doen, dan vind ik een versoepling omdat er vaccins zijn ondoordacht ja.

Wat heeft de overheid te winnen bij die maatregelen en het onnodig aanhouden, dat vraag ik mij vooral af? Welke grote controle kunnen ze nu op de bevolking uitoefenen die ze 2 jaar terug niet hadden?

doe een krant open, zoals onderstaande, voor de rest ga ik niet meedoen aan uw race naar artikels liggen posten en fragmenten uit de afspraak te liggen knippen zodat gij kunt zien wat al obvious aan bod is gekomen.
Ik noem u zelfs naief als je denkt dat we de overheid voldoende kunnen vertrouwen hierin en dat ze al onze vrijheden zomaar zullen teruggeven.

Misschien wel wat verder dan de titel lezen. Zelfs in het "gratis stuk" van het artikel staat :

om te verhinderen dat corona opnieuw uitbreekt. Het moet bijvoorbeeld mogelijk blijven lokaal een mondmaskerplicht op te leggen.

Of heb je veel liever dat als het terug zou opkomen dat we niets doen tot we plots weer allemaal in de shit zitten?
Het gaat hier over als het opnieuw uitbreekt dan lokale maatregelen.

Hoe is dat "de maatregelen behouden"?
En zoals hierboven reeds vermeld, dit gaat niet over politici/beleidsmakers die dit zeggen.

"bijna niet", "veel minder"..

Werkt in beide richtingen:
- Niet gevaccineerden kunnen minder besmet worden omdat gevaccineerden minder kunnen besmetten.
- Gevaccineerden worden bijna niet meer ziek terwijl niet gevaccineerden wel nog kunnen besmetten

En dat heeft helemaal niets met jaloers te maken, verre van zelf. Het gaan om basisrecht van de mens die wordt afgepakt als ge niet gevaccineerd zijt*, ook na juli.

Uw voorbeeld houdt ook geen steek. Ergens in labo's werken vs alledaagse dingen

*stel dat coronapas ingevoerd wordt
Dat is vandaag ook al het geval. Er zijn landen waar je niet naar toe mag/kan reizen zonder bepaalde vaccinaties. Er zijn beroepen die je niet mag uitoefenen zonder bepaalde vaccinaties.
Iemands basisrechten eindigen wanneer zijn 'vrijheden' een gevaar in houden voor anderen/de rest van de samenleving.

Doel je dan op de vrijheid om de grondstoffen voor een bom mee te mogen nemen op een vliegtuig?
De vrijheid om voor een korte citytrip enkel handbagage mee te nemen, inclusief scheergerief, shampoo en douchegel. De vrijheid om mijn flesje frisdrank of water dat al van thuis in mijn rugzak zat mee te nemen.

Brusselse jongeren achtervolgen politieagent en slaan hem in elkaar.

Deze agent (in burger) zou, daags na het YOLO-feestje in het park, herkend zijn door jongeren en dus ging het feesten verder...pardon, timmerde men de agent in elkaar.
Ik wacht vol ongeduld op de beelden waaruit zal blijken hoe deze agent ook nu weer zijn boekje te buiten ging.
Artikel (HLN)

Dat is vandaag ook al het geval. Er zijn landen waar je niet naar toe mag/kan reizen zonder bepaalde vaccinaties. Er zijn beroepen die je niet mag uitoefenen zonder bepaalde vaccinaties.
Iemands basisrechten eindigen wanneer zijn 'vrijheden' een gevaar in houden voor anderen/de rest van de samenleving.
Letterlijk hetzelfde niet. Ik hoef niet te reizen om op restaurant, café etc gaan.

Leren leven met het vaccin, is denk ik vooral omdat het vaccin zelf niet weggaat. Het muteert, wordt gevaarlijker of ongevaarlijker, maar net als de griep zal dat er altijd blijven op 1 of andere manier. En net zoals voor griep zullen we af en toe maatregelen moeten nemen.
Als men merkt dat een Corona variant op een bepaald moment terug in het land is, heb ik liever dat men zegt:
"Ho, vanaf nu even terug maskers op en beetje afstand houden", dan dat we het weer te ver laten komen en in een volledige lockdown moeten.
Wat wil jij?
Da's natuurlijk een vals dilemma.

Je hoeft ook niet op restaurant of op café te gaan om te eten, drinken, of mensen te ontmoeten hé. Lijkt me dezelfde redenering.
Neen totaal niet. Naar de kapper gaan, fitness, restaurant, .. al hetgeen waar wij recht op hadden, zou nu kunnen afgeschaft worden op basis van medische discriminatie.

Beetje beangstigend hoe het idee van een coronapas zo maar geaccepteerd wordt :unsure:

Neen totaal niet. Naar de kapper gaan, fitness, restaurant, .. al hetgeen waar wij recht op hadden, zou nu kunnen afgeschaft worden op basis van medische discriminatie.

Beetje beangstigend hoe het idee van een coronapas zo maar geaccepteerd wordt :unsure:
Wel heel kort door de bocht he. Even doen alsof "een gezonde en veilige omgeving" geen recht is?

En hoe is dat medische discriminatie?

Je mag binnen in de fitness niet roken. Je mag binnen in de fitness geen virus verspreiden.
Hoe toon je dat dat je dat niet doet? Vaccinatie-bewijs of negatieve test.

Je bent je "als" vergeten. Want daarzonder gaan er plots heel wat minder mensen akkoord gaan, hoor.

Wel heel kort door de bocht he. Even doen alsof "een gezonde en veilige omgeving" geen recht is?

En hoe is dat medische discriminatie?
Maar degene die gevaccineerd zijn, lopen geen (minder) risico? Degene die niet gevaccineerd zijn, moeten het maar zelf weten.. Maar aangezien 70% genoeg is, ga ik ervan uit dat het dan virologisch gezien in orde is dat er een deel niet gevaccineerd is?

Ma bon, het is nog maar een idee tot nu toe dus niet echt reden om verder te discussiëren, maar aangezien het sommige landen al doen en iedereen er zich makkelijk bij neerlegt, zie ik het nog gebeuren ook.

Maar degene die gevaccineerd zijn, lopen geen (minder) risico? Degene die niet gevaccineerd zijn, moeten het maar zelf weten.. Maar aangezien 70% genoeg is, ga ik ervan uit dat het dan virologisch gezien in orde is dat er een deel niet gevaccineerd is?
De niet gevaccineerden verhogen het risico enorm. Inderdaad.

Alleszins snap ik de tegenkanting niet. Het alternatief is bepaalde zaken gewoon langer dichthouden. Men gaat deze extra drempel echt niet onnodig aanhouden, daar is toch niemand bij gebaat?

Ik ga er dus vanuit dat iedereen die zegt dat een vaccinatiepas (in voorgestelde vorm, als iedereen kans gehad heef tot vaccinatie EN alternatief bv. negatieve test) een slecht idee is, zegt eigenlijk dat men bepaalde zaken beter dicht houdt. Beter fitness nog wat langer dichthouden als dit anders te gevaarlijk is. Lijkt me toch echt zonde.

Laatst bewerkt:
Visualisatie van de covid golf in de intensieve afdelingen. Het blauwe vlak is het aantal niet-code patiënten de bovenste lijn is de totaal gecreëerde capaciteit, de blauwe lijn is het aantal standaardplaatsen (2000).

Toont mooi aan dat de tweede golf echt op het randje was.

Bijlagen

• 20210504_180059.jpg
    20210504_180059.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan