Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, als de familie erbij betrokken is, zal het waarschijnlijk wel niet met restjes te maken hebben, maar misbruik van de prioriteiten-lijst. Het gaat om maart, 't is dus niet dat er toen vaccins met overschot waren.

Dat wist je zo, dat er mensen hun lange(re) arm gingen gebruiken om voor te kruipen.

Ik zie toch één cijfer dat me niet echt tevreden stelt: de stijging van het aantal gevallen in de categorie 0-9 jaar de voorbije week. Terug naar school lijkt nu duidelijk een effect te hebben op het aantal besmettingen in deze groep. En die kunnen nadien hun ouders besmetten...
Kan natuurlijk ook zijn omdat we meer testen in deze leeftijdsgroep nu ze naar school gaan. Want in de categorie 10-19 zien we tot op heden in ieder geval geen stijging. Dus op dit ogenblik zeker geen drama.

De besmettingen op de kleuterscholen in onze gemeente schieten ook de hoogte in.
Ik verschiet er toch van hoe besmette kindjes zonder symptomen het toch goed doorgeven. Mijn dochter zit in de 2de kleuterklas. Het is begonnen met 1 kleuter zonder symptomen en ondertussen zijn 7 van de 22 kleuters en 2 leerkrachten besmet. En dan zijn er nog enkele kleuters die hun 2de test niet laten doen hebben en waarvan we het dus niet weten.

Als je dacht dat het na de beelden van La Boum niet marginaler kon, nu is er ook een sjamaan van Belgische bodem opgestaan! Julien Reintjens, MR gemeenteraadslid in Châtelet, ging naar La Boum 2 om daar eigenhandig de politie hun helmen stuk te slagen met zijn bijl :rofl:

E0hnOoiWQAEr94W

Als je dacht dat het na de beelden van La Boum niet marginaler kon, nu is er ook een sjamaan van Belgische bodem opgestaan! Julien Reintjens, MR gemeenteraadslid in Châtelet, ging naar La Boum 2 om daar eigenhandig de politie hun helmen stuk te slagen met zijn bijl :rofl:
Wat een sterk idee van de man, gaat zeker bevorderlijk zijn voor zijn carrière. Opnieuw een illustratie dat het niveau van de lokale politiek niet altijd iets is om naar huis over te schrijven ;)

E0hnOoiWQAEr94W

Idioot.

Over het corona-paspoort:

Een coronapaspoort invoeren voor concrete maatregelen, zélfs nadat "iedereen" de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden, is niet zo eenvoudig: er zijn nog altijd mensen die géén corona-vaccin mogen toegedoend worden (los van minderjarigen), wegens tegenindicaties (bvb allergie aan werkzame stoffen).

Minstens zal je dus ook met een attest van een arts zo'n paspoortvereiste moeten kunnen omzeilen.
Of gewoonweg niets nadat de 70% bereikt is? :unsure:

Wat een sterk idee van de man, gaat zeker bevorderlijk zijn voor zijn carrière. Opnieuw een illustratie dat het niveau van de lokale politiek niet altijd iets is om naar huis over te schrijven ;)
Tenminste een man van het volk. :unsure:

@Nahrtent, ik zie het probleem niet. Toch veel commotie voor iets waar we nog niet van weten hoe het zal werken :unsure:

E0hnOoiWQAEr94W

Wa ne zot seg.. en dat is gemeenteraadslid? Hij mag er fier op zijn.. Hoort thuis bij de Vikingen destijds.. daar zou hij zich kunnen uitleven... Assassin's Creed Valhalla ;-)

Als het in hetzelfde straatje is als de app, de contact-tracing, de opvolging van quarantaine, inreis-checks en de helft van de maatregelen, kun je je de vraag stellen of het gaat werken, ipv hoe.

Is het u al eens opgevallen dat ge die 2 daar nooit tegelijk ziet? Dat daar hoogstwaarschijnlijk ne plexi muur tussen staat?
Container zal te klein zijn voor een zij-shot met hun twee in beeld? Langs achteren (shoulder shot) gaat ook niet, want ze zitten te dicht bij de wand.
Als ze de scheidingswand laten zien op tv, dan ben ik pas overtuigd van hun onschuld. Schuldig tot tegendeel bewezen :biglaugh:.
Of hieronder kan ook, maar ze spreken soms wel over: "Hij gaat naar Karl in de container." Dat zeg je toch niet als er een camera staat met tv-scherm?
Ik heb het gevoel dat die gewoon tegen een camera en een scherm praten.

Container zal te klein zijn voor een zij-shot met hun twee in beeld? Langs achteren (shoulder shot) gaat ook niet, want ze zitten te dicht bij de wand.
Als ze de scheidingswand laten zien op tv, dan ben ik pas overtuigd van hun onschuld. Schuldig tot tegendeel bewezen :biglaugh:.
Of hieronder kan ook, maar ze spreken soms wel over: "Hij gaat naar Karl in de container." Dat zeg je toch niet als er een camera staat met tv-scherm?
Behalve als je weet dat dat toch nooit in beeld komt natuurlijk... :). Mensen vergeten soms dat TV een montage is, en dat niet alles is zoals het lijkt :D

Behalve als je weet dat dat toch nooit in beeld komt natuurlijk... :). Mensen vergeten soms dat TV een montage is, en dat niet alles is zoals het lijkt :D
De Container Cup is wel een heel slecht voorbeeld. Dat is een programma dat al vanaf dag 1 van de quarantaine (!) volledig aangepast was aan de regels toen. Op dit moment zouden bepaalde dingen losser mogen, maar doen ze het nog altijd op deze manier. Nee, daar verloopt alles volgens de regels, en daar wordt streng op toegezien. Die insinuaties zijn dus neit nodig.

Tenminste een man van het volk. :unsure:

@Nahrtent, ik zie het probleem niet. Toch veel commotie voor iets waar we nog niet van weten hoe het zal werken :unsure:
Ze zeggen er wel bij "van zodra iedereen de kans heeft gehad." Die belangrijke nuance maakt Denemarken niet en werd ook niet gemaakt bij de ballonnetjes waar ik zo boos op was.

Wordt de avondklok op 8 mei afgeschaft? Ik lees op vrt nws: "samenscholingsverbod van meer dan drie personen tussen middernacht en 5 uur 's ochtends" dus ik ga ervanuit van wel?

Waar het vroeger de lezers waren die de maatregelen in het belachelijke trokken, begint HLN nu zelf ook al mee te doen aan de "laten we achterpoortjes zoeken!"-mentaliteit door de maatregelen wat in het belachelijke te trekken:

Waar het vroeger de lezers waren die de maatregelen in het belachelijke trokken, begint HLN nu zelf ook al mee te doen aan de "laten we achterpoortjes zoeken!"-mentaliteit door de maatregelen wat in het belachelijke te trekken:
De toon van het artikel is misschien wat amusant, ik vind het best een duidelijk overzicht om er nog aan uit te geraken. Ik probeer me aan de regels te houden maar het wordt er niet eenvoudiger op en dan is zo'n overzicht wel handig.

Ze zeggen er wel bij "van zodra iedereen de kans heeft gehad." Die belangrijke nuance maakt Denemarken niet en werd ook niet gemaakt bij de ballonnetjes waar ik zo boos op was.
Ik doelde eer dat experts nu ook hetgeen zeggen waar jij u zo tegen verzette en men nu opeens niet afkomt met dat het nog zo niet is etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan