Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Algemeen overzicht, nationaal
Disclaimer: recentste 3 dagen zijn onvolledig
Code:
Rijlabels #Hosp #ICU Opname Ontslag #Besm.#Test1D #Besm.7D #Test7D Bsm/Test7D Hsp(7/7) Case(7/7) Tests(7/7)
2021-05-01 2593  824    195   278      3    1656   17544   291708      6,01%   -7,21%   -28,54%  -5,33%
2021-04-30 2707  855    191   235   1735   55049   19426   328646      5,91%   -6,29%   -22,28%  +7,46%
2021-04-29 2776  863    206   247   3254   54149   21312   324540      6,57%   -5,50%   -16,09%  +8,54%
2021-04-28 2809  886    210   249   3427   53950   21850   317618      6,88%   -4,69%   -14,00%  +8,20%
2021-04-27 2858  892    231   342   3750   58304   22486   313085      7,18%   -3,29%   -10,96%  +8,67%
2021-04-26 2952  892    155    64   4243   47823   23187   312452      7,42%   -2,27%    -7,57% +10,05%
2021-04-25 2883  886    162   122   1132   20777   24382   308915      7,89%   -1,73%    +0,06%  +9,77%
2021-04-24 2846  886    228   325   1885   38594   24552   308123      7,97%   -1,57%    +0,78%  +9,71%
2021-04-23 2943  901    222   275   3621   50943   24996   305845      8,17%   -1,79%    +2,52%  +8,95%
2021-04-22 2989  910    231   280   3792   47227   25398   298997      8,49%   -1,92%    +2,25%  +4,84%
2021-04-21 3078  935    244   293   4063   49417   25408   293546      8,66%   -2,16%    -0,31%  +0,20%
Alle dalingen die er moeten zijn, zijn er duidelijk én versterken nog, terwijl aantal testen blijft stijgen. Wallonië versnelt nu ook qua daling positiviteitsratio.

En wat gaat Dedecker doen als binnen 2 weken plots zou blijken dat het aantal gevallen in zijn gemeente veel hoger ligt? Zegt hij dan "Mea culpa, ik neem ontslag"? Nee, dan zegt hij "oh, dat is toeval".

Want "het is veilig verlopen" etc, kan je pas zeggen eens je het aantal besmettingen gaat tellen nadien. Maar er gaat niemand durven zeggen dat ze daar bij zaten natuurlijk.
weinig kans dat je het zal kunnen zien, omdat het vaak over toeristen gaat en er al bij al geen terrassen mét bediening open waren, dus eigen werknemers/bevolking liep weinig extra risico.

Hij beloofde terrassen, maar heeft picknickbanken geleverd. Veel aandacht, maar uiteindelijk weinig resultaat.

En wat gaat Dedecker doen als binnen 2 weken plots zou blijken dat het aantal gevallen in zijn gemeente veel hoger ligt? Zegt hij dan "Mea culpa, ik neem ontslag"? Nee, dan zegt hij "oh, dat is toeval".

Want "het is veilig verlopen" etc, kan je pas zeggen eens je het aantal besmettingen gaat tellen nadien. Maar er gaat niemand durven zeggen dat ze daar bij zaten natuurlijk.

Natuurlijk is er sowieso een risico om het Corona virus op te lopen. Parken, straten, stranden en pleinen liggen er als vuilnisbelten bij tegenwoordig. Dedecker heeft zich aan de regels gehouden en het is er op een gecontroleerde manier verlopen. Hij heeft gewoon stoelen en banken geplaatst en de horeca op de dijk heeft een grotere omzet behaald. Dedecker heeft alweer een moment of fame gehad, 't Is toch niet omdat er een pandemie woedt dat de mensen zich niet mogen amuseren?

weinig kans dat je het zal kunnen zien, omdat het vaak over toeristen gaat en er al bij al geen terrassen mét bediening open waren, dus eigen werknemers/bevolking liep weinig extra risico.

Hij beloofde terrassen, maar heeft picknickbanken geleverd. Veel aandacht, maar uiteindelijk weinig resultaat.

Als gemeente kan je toch moeilijk zelf duur horeca-meubilair kopen? Die banken en tafels in Middelkerke zijn basic, maar de mensen hebben tenminste plaats om te zitten.

Liever zoiets dan een ongecontroleerde drukte met vaak rellen en een ongecontroleerde mensenmassa tot gevolg. En dan op tv staan janken dat het de schuld van de NMBS is😁.

Ik vind het veel heisa om niks. Het is niet eens de terrassen openen. Het is gewoon wat bankjes bijzetten zonder bediening. En het is kleinzerig langs beide kanten. Het is niet dat hij de terrassen geopend heeft zoals volgende week en aan de andere kant is het gewoon een dwaze actie om een beetje dwars te doen. Volgende week gaat het open en daar had hij gewoon op kunnen en moeten wachten. Beetje kinderachtig is het.

Als gemeente kan je toch moeilijk zelf duur horeca-meubilair kopen? Die banken en tafels in Middelkerke zijn basic, maar de mensen hebben tenminste plaats om te zitten.
Het gaat me niet om de vorm van de tafels/stoelen (nog geen foto/video gezien), maar over het feit dat hij de terrassen open wou en dat is met bediening. Wat mij betreft mag Middelkerke nu de ganse zomer zo verderdoen, eens zien of de toeristen dan ook nog zullen zeggen dat de terrassen open zijn in Middelkerke.

Ik vind het veel heisa om niks. Het is niet eens de terrassen openen. Het is gewoon wat bankjes bijzetten zonder bediening. En het is kleinzerig langs beide kanten. Het is niet dat hij de terrassen geopend heeft zoals volgende week en aan de andere kant is het gewoon een dwaze actie om een beetje dwars te doen. Volgende week gaat het open en daar had hij gewoon op kunnen en moeten wachten. Beetje kinderachtig is het.
Nagels met koppen. Het toont nog maar eens aan welk kinderlijk niveau onze samenleving haalt.

Hij heeft de terrassen niet geopend maar hij heeft het er wel aangenamer gemaakt voor veel mensen die naar een badplaats afzakken en de horeca op de dijk heeft er zeker baar bij gehad. Eten en drinken is nog altijd een van de favoriete bezigheden van veel mensen.

Als het de komende weekends mooi weer zal zijn, zal er gegarandeerd miserie zijn in Oostende en Blankenberge. Die burgemeesters zijn gewoon onbekwaam om hun stad te leiden.

Het zou Marc Van Ranst toch wel een beetje sieren om af en toe eens afstand van sommige zaken te doen en eens niet een mening te hebben over iets of hier in dit geval het laatste woord te willen hebben. Hij is een viroloog hij is geen allesweter, hij spreekt heel veel voor zijn beurt en hoeft voor mij zeker niet met het vingertje te zwaaien naar een burgemeester. Al zeker niet op het beleid, want dat heeft niets met een pandemie te maken. Daar zijn andere bevoegde mensen voor ( zoals bv een gouverneur), trouwens binnenlandse zaken ( ondanks ontkenning van de minister) heeft het plan Dedecker goedgekeurd. Eigenlijk is dat dus even democratisch als uw 8 mei. Als de acties dan toch zo schandelijk zijn, dan zullen we het komende dag wel verder horen welke sancties er worden ondernomen.

Appelen met peren vergelijken belastingen gaan vergelijken met corona maatregelen, ja hoor...

Ik ben absoluut geen vertegenwoordiger van Dedecker, in principe ook helemaal geen fan van deze persoon in het algemeen maar als iemand met redelijke argumentatie afkomt. Die ook steun vind bij de Vlaamse minister president, plus andere verscheidene burgemeesters. Men ook effectief kan aantonen dat de kans gewoon onbestaande is op besmetting in openlucht. Dan zie ik daar allemaal weinig graten in daarvoor hoef ik geen populist te zijn, in dat kader af en toe eens een kritische houding hebben en niet zo maar heel de tijd ja knikken en alles blindelings te volgen doet ook wel eens goed hoor.
Je kunt ook kritisch zijn zonder de populistische houding aan te nemen. Nu is JMDD gewoon een kleuter: "ik wil mijn terras en daarmee basta"
Je kunt ook een kleuter beloven om te gaan wandelen en net op dat moment begint het te stortregenen.....we zullen toch maar wandelen, want "beloofd is beloofd". Echt kleutermentaliteit dus. Dat jij dit goedkeurt bewijst dat de gemiddelde mens echt tegen zichzelf moeten beschermd worden.

Wij hebben als samenleving helemaal niets gekozen...ik ben ook niet de persoon of comité die met de datum 1 mei is afgekomen en perspectief heeft proberen te creëren naar de horeca-sector. Ook Dedecker is met deze datum niet op de proppen gekomen he, het is de veiligheidsraad zelf. Dat verspringen van datum dat heeft men zelf gedaan en dan moet je er niet van verschieten dat er is één, zoals nu het geval tegen de richting in zwemt. Er is nog steeds geen één zinnig argument of uitleg gekomen waarom men dat nu één week moest opschuiven? Het feit is, we waren nog geen dag ver of die van de vakbond had al liggen toeteren dat het ' de dag van de arbeid ' was en niet 'de dag van de horeca' ging worden. In het Waalse rode kamp waren ze zich aan het opmaken om de grote goednieuwsshow te geven en 1 mei als een soort van grote bevrijding aan te kondigen en plotsklap wordt dat opgeschoven... dat is pas populistisch boven de corona crisis mekaar het licht niet willen gunnen...
Dat is niet de reden waarom ze die datum verzet hebben. Ze hebben al van in het begin overduidelijk gecommuniceerd dat als de cijfers te sleht zijn, ze die datum gingen aanpassen(ze hebben de voorwaarden meer dan duidelijk gecommuniceerd). Dus zelfs zonder de toeterbellen rond 1 mei "dag van arbeid" ging dat verplaatst worden, de cijfers waren gewoonweg te slecht. Ze waren zelfs te slecht om op 8 mei de terrassen te openen en toch opent het. Eind mei/begin juni ging een véél betere marge zijn.

Lekker de dramatische toer natuurlijk opgaan terwijl dat dit er nu eens niet mee te maken heeft. Het artikel waarin Van Ranst reageert zegt hij zelf dat dit geen bewijs of geen noodzakelijkheid is dat er hier besmettingen zouden uit voortvloeien. Want de zeedijk en buitenlucht is absoluut niet slecht, zelfs het dragen van een mondmasker - weliswaar als het iets minder druk is- ziet hij niet als genoodzaakt. Het is gewoon een zoveelste spierballen gevecht tussen Van Ranst & Dedecker. Waarin de Marc het laatste woord wou hebben...
Buitenlucht is niet slecht, Maar naast elkaar zitten te smakken en virusdeeltjes uitwisselen is een verhoogd risico. Raar toch dat een viroloog vanuit zijn virologisch oogpunt dit geen goed idee vindt. Zeker in het geval dat de regels worden overtreden én de druk op de ziekenhuizen dalende, maar toch nog hoog is. MVR gaf zijn genuanceerde mening. Jij reageert eerder verzuurd.

Als het de komende weekends mooi weer zal zijn, zal er gegarandeerd miserie zijn in Oostende en Blankenberge. Die burgemeesters zijn gewoon onbekwaam om hun stad te leiden.
Een burgemeester uit Middelkerke, relatief moeilijk bereikbaar, doet op een koude dag picknickbanken zonder bediening open en is de held. Want er is geen overrompeling, dus kunnen die terrassen open!.

Een burgemeester uit goed bereikbare steden die bij mooi weer hun terrassen met bediening open laten omdat het nationaal mag en burgemeesters à la Dedecker er om gevraagd hebben, die zijn onbekwaam om hun stad te leiden!

Laatst bewerkt:
't Is een boost voor de horeca op de dijk en het mentale welzijn van de mensen. Na meer dan 1 jaar Corona is het toch wel schrikken hoeveel haat en negativisme er in mensen zit. Het is Dedecker op zaterdag gelukt om het op een gecontroleerde manier te laten verlopen, in Spnje kan het ook daar zijn de terrasjes al eventjes open in bepaalde autonome regio's.

Dedecker is een populist maar moet je dan non-stop negativisme in de media gooien zoals de burgemeesters van Blankenberge en Oostende? Of de gouverneur van West-Vlaanderen kan er ook goed weg mee. Dedecker heeft altijd gezegd iedereen is welkom in Middelkerke. Middelkerke heeft geen treinstation, maar als je ziet welke chaos bepaalde kustburgemeesters vorige zomer hebben veroorzaakt, dan ben je gewoon niet bekwaam om burgemeester te zijn.
Je mag nog 1001 voordelen opsommen, de regels zijn simpel en kristalhelder. Het gaat mij om het respecteren van de regels en de afspraken. Niks met negativisme te maken. 8 mei vind ik persoonlijk ook te vroeg(trend in IC cijfers zijn wel dalende), maar ik gun het wel iedereen.

Al bij al vind ik het raar dat ze JMDD dit gegund hebben. Mocht ik de gouverneur zijn zou ik op heel die terraszone een rampenplan afgekondigd hebben. Ik zou JMDD uiteraard eerst waarschuwen hiervoor. Een gouverneur heeft de machtiging om dit te doen. Een rampenplan afkondigen is juridisch en ethisch gezien verdedigbaar. De ballon van JMDD kon héél simpel doorprikt worden. Een gouverneur is ook niet politiek verkozen dus ook niet politiek af te rekenen hiervoor, dus wat in godsnaam heeft die te vrezen? Een bende slapjanussen zijn het.

Een burgemeester uit Middelkerke, relatief moeilijk bereikbaar, doet op een koude dag picknickbanken zonder bediening open en is de held. Want er is geen overrompeling, dus kunnen die terrassen open!.

Een burgemeester uit goed bereikbare steden die bij mooi weer hun terrassen met bediending open laten omdat het nationaal mag en burgemeesters à la Dedecker er om gevraagd hebben, die zijn onbekwaam om hun stad te leiden!

Wat er zich vorige zomer in Oostende en Blankenberge heeft afgespeeld zijn echt signalen van slecht bestuur. Dan hebben ze NMBS maar de schuld gegeven.

Wat er zich vorige zomer in Oostende en Blankenberge heeft afgespeeld zijn echt signalen van slecht bestuur.
De beelden in Middelkerke waren toch ook een mini-versie daarvan?. Al bij al veel te veel volk opeen.

Wat er zich vorige zomer in Oostende en Blankenberge heeft afgespeeld zijn echt signalen van slecht bestuur.
Tuurlijk, want jij weet hoe je het beter zou kunnen doen met de bevoegdheden van een burgemeester?

Tuurlijk, want jij weet hoe je het beter zou kunnen doen met de bevoegdheden van een burgemeester?

Eerst en vooral niet de schuld bij de NMBS leggen. Te weinig treinen inleggen is geen optie, want dan is er chaos in de stations en te weinig spre.

Dagen met mooi weer aan de kust = vaak enkele heethoofden uit het binnenland die vaak al straalbezopen toekomen en soms eens rel schoppen. Als burgemeester weet je dat toch ook dat er gigantische mensenmassa's naar De Kust komen. Wees er op voorbereid en vraag op voorhand al steun van de Federale Politie.

De positie van Dummery is trouwens erg wankel geworden in Blankenberge door haar wanbeleid.

Wil ik even op yt het interview opzoeken met JMDD/ MVR, kom ik dit tegen.
spoel even door naar minuut 2:40.
Indien waar, wat een eikel met twee gezichten is die MVR eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan