Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik me afvroeg, wat zou er gebeuren mochten we geen maatregelen nemen, het leven als normaal zou doorgaan en er geen vaccinatieprocedure zou gestart zijn. Wat zou dan gebeuren met het covid virus? (niet dat ik voor zo een strategie zou opteren, maar eerder uit puur hypothetische interesse). Zou de ziekte dan inheems geworden zijn en overgewaaid zijn, of hoe zou dat in zijn werk gegaan zijn?
Wel in het VK en NL hebben ze die strategie even gevolgd. En zijn ze er van teruggekomen. Ditto voor Zweden.
Alleen in Brazilië doet met nog lustig voort: daardoor (grote viruscirculatie) ontstaan er daar steeds nieuwe mutaties zodat mensen die het virus de eerste keer overleefden de tweede keer sterven.

Wat ik me afvroeg, wat zou er gebeuren mochten we geen maatregelen nemen, het leven als normaal zou doorgaan en er geen vaccinatieprocedure zou gestart zijn. Wat zou dan gebeuren met het covid virus? (niet dat ik voor zo een strategie zou opteren, maar eerder uit puur hypothetische interesse). Zou de ziekte dan inheems geworden zijn en overgewaaid zijn, of hoe zou dat in zijn werk gegaan zijn?
Zie anders naar Indië? Beelden genoeg.

Dan hadden de ziekenhuizen het echt niet meer aangekund. Dan hadden ze patiënten in sporthallen moeten leggen met weinig zorg.

In mijn ogen is er tussen u en de Belgische staatsburgers die overliepen naar de IS om te vechten tegen "het Westen" echt geen verschil, in beide gevallen is het kakken op de eigen samenleving ondanks de massale waarschuwingen. Dit soort gedachtegoed zou ook gemonitored moeten worden door de staatsveiligheid, want dit is zelfs voedingsbodem voor terrorisme.
:rofl: :rofl:
Afin, ik wil nog meegaan dat niet iedereen staat te springen voor versoepelingen en dat je vindt dat de huidige maatregelen te laks zijn. Elk recht op zijn mening.
Maar nu zijt ge toch echt wel de hoofdvogel aan het afschieten ze. Wat voor een absurde vergelijking is dat nu.

:rofl: :rofl:
Afin, ik wil nog meegaan dat niet iedereen staat te springen voor versoepelingen en dat je vindt dat de huidige maatregelen te laks zijn. Elk recht op zijn mening.
Maar nu zijt ge toch echt wel de hoofdvogel aan het afschieten ze. Wat voor een absurde vergelijking is dat nu.
Ja we waren "sharia4belgium" in het begin ook aan het uitlachen met "kijk 4 man en een paardenkop"....maar dat liep ook anders uit. Dat soort gedachtegoed spoort gewoon niet. Je mag nog met alle factschecks komen, het interesseert hen niet. Ze moeten maar iemand met slechte bedoelingen ontmoeten en hup ze zijn geradicaliseerd. Monitoring door staatsveiligheid is een minimum.

Voor de bezoekers hé. Niet de rusthuisbewoners... Ieder moet zijn eigen versie meebrengen.
Ach, wat zeg je dan als je familie zo op bezoek komt. Blij dat ge komt binnen rollen? Want je moet al van voor de ingang in die bal zitten he. En doen we dat dan alleen of nemen we een bal voor het gezin?

Ach, wat zeg je dan als je familie zo op bezoek komt. Blij dat he komt binnen rollen? Want je moet al van voor de ingang in die bal zitten he. En doen we dat dan alleen of nemen we een bal voor het gezin?

Misschien : houd het veilig hé. Al maar goed dat het geen gigantisch condoom was...
En alleen natuurlijk, dan heb je toch het meeste plezier zeg... zou ook geen zicht zijn zo even met 4 in een condoom.

Ach, wat zeg je dan als je familie zo op bezoek komt. Blij dat he komt binnen rollen? Want je moet al van voor de ingang in die bal zitten he. En doen we dat dan alleen of nemen we een bal voor het gezin?
Kijk, ge moet wat out-of-the-box (bal?) denken maar gij zit aan de verkeerde kant van de doos he, er zijn oplossingen voor alles, Laki heeft het gezegd.

Om Terry te citeren:
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it

Ja we waren "sharia4belgium" in het begin ook aan het uitlachen met "kijk 4 man en een paardenkop"....maar dat liep ook anders uit. Dat soort gedachtegoed spoort gewoon niet. Je mag nog met alle factschecks komen, het interesseert hen niet. Ze moeten maar iemand met slechte bedoelingen ontmoeten en hup ze zijn geradicaliseerd. Monitoring door staatsveiligheid is een minimum.
Er is natuurlijk geen gradatie verschil tussen gedachtegoed dat het best wel oké vind om mensen te onthoofden op basis van verkozen ingebeelde god en mensen die graag wensen te wedijveren voor terug wat meer vrijheden of openlijk in vraag stellen wat het effect is van de maatregelen.

Natuurlijk als je reageert al het "kwaad" is "kwaad" dan heb je altijd gelijk. Maar vele zaken zijn nu eenmaal zeer grijs. Bij sharia4belgium was dit zeer duidelijk dat dit moreel verwerpelijk was voor quasi iedereen.

Er is natuurlijk geen gradatie verschil tussen gedachtegoed dat het best wel oké vind om mensen te onthoofden op basis van verkozen ingebeelde god en mensen die graag wensen te wedijveren voor terug wat meer vrijheden of openlijk in vraag stellen wat het effect is van de maatregelen.
Die mannen gaan niet van 0 naar onthoofden of zo. De voedingsbodem blijft wel identitiek.

Die mannen gaan niet van 0 naar onthoofden of zo. De voedingsbodem blijft wel identitiek.
De voedingsbodem blijft inderdaad wel identiek: frustraties.

Bij de ene manifesteert zich dit op een vliegtuigticketje naar een ander land en iemand onthoofden, bij de andere op een fris pintje op't terras.

Wel in het VK en NL hebben ze die strategie even gevolgd. En zijn ze er van teruggekomen. Ditto voor Zweden.
Alleen in Brazilië doet met nog lustig voort: daardoor (grote viruscirculatie) ontstaan er daar steeds nieuwe mutaties zodat mensen die het virus de eerste keer overleefden de tweede keer sterven.
Géén maatregelen nemen? Géén vaccins toedienen? Gewoon het virus zijn gang laten gaan vanaf dag 1?
Dan had men toestanden gehad zoals in oa India en Brazilië. Mensen die al wachtend op de parking van het ziekenhuis doodgaan.
De ziekenzorg die volledig in elkaar stort.

Gaat iedereen dan (ooit) dood aan dit virus? Neen. En wat na 20x varianten? Ook neen, sommige mensen gaan het altijd wel overleven.

Maar het aantal overlijdens mag je dan minstens x10 doen dan hé. En waarschijnlijk een economische en menselijke ramp.

Vandaar dat de mods hier weet hebben van trollgroepen. Die monitoren verdorie het ganse internet.
Je weet toch dat staatsveiligheid dit forum subsidieert ?

Waar anders kun je extreem links EN extreem rechts zo goed monitoren.
Maar shhtttt de mods weten het nog niet. Zij denken echt dat ze het hebben gered via de crowdfunding. Telenet moest van staatsveiligheid daarom dit forum afstoten !!!!

EDIT : er komen hier juist mannen in zwart binnen die eisen dat ik deze post delete : ik weiger dat dus pertinent hé !!!!!

/end conspiracy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan