Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg toch niks over 'random mensen uitnodigen'.

Een online systeem om een afspraak te maken, ongeacht leeftijdsgroep.
Maar bon, als jongere kan je je beter ASAP registreren op qvax, waarschijnlijk ben je dan sneller aan de beurt dan als je moet zitten wachten op een brief. Maar dat is dan ook halsoverkop (als er iemand anders toch niet komt opdagen word je plots gebeld) i.p.v. ingepland op een bepaalde datum.
Is het eigenlijk hals over kop of is het 'de dag erop'?
Want als ik het de dag ervoor weet kan ik eigenlijk altijd, maar als ze bellen en uur later wordt lastig als ik gaan fietsen ben bv :p

"Zestien infanteriepelotons met elk 40 agenten houden zich klaar. Om het verboden feestje in goede banen te leiden, houdt de politie vier sproeiwagens met een waterkanon en verscheidene combi’s om arrestanten af te voeren achter de hand, meldt de krant. En naast een circulerende politiehelikopter en twee speciale drones zouden ook 18 paarden en enkele politiehonden van de partij zijn op La Boum 2. "

Ga u dik schamen, Verlinden.

"Zestien infanteriepelotons met elk 40 agenten houden zich klaar. Om het verboden feestje in goede banen te leiden, houdt de politie vier sproeiwagens met een waterkanon en verscheidene combi’s om arrestanten af te voeren achter de hand, meldt de krant. En naast een circulerende politiehelikopter en twee speciale drones zouden ook 18 paarden en enkele politiehonden van de partij zijn op La Boum 2. "

Ga u dik schamen, Verlinden.
Dus als de bevoegde minister voorziet om genoeg politie ter plaatse te hebben voor een aangekondigd, illegaal event waar vorige keer rellen ontstonden en gewonden vielen, moet ze haar schamen.

Sterke logica.

Ik hoop dat ze niet gaan zitten janken als ze een knuppel in hun nek krijgen. Ze kunnen nu moeilijk zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn na de vorige keer.

Ik hoop dat ze niet gaan zitten janken als ze een knuppel in hun nek krijgen. Ze kunnen nu moeilijk zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn na de vorige keer.

als de betogers mogelijks ook met paarden gaan aanzetten wordt het lastig.

(stel u eens voor )

Dus als de bevoegde minister voorziet om genoeg politie ter plaatse te hebben voor een aangekondigd, illegaal event waar vorige keer rellen ontstonden en gewonden vielen, moet ze haar schamen.

Sterke logica.

Repressie Repressie Repressie

Het enige wat deze regering kan. En dan de moraalridders overal te velde die dit goedkeuren dat je 700 politiemensen inzet om feestende jongeren aan te pakken. Hoogstwaarschijnlijk allemaal in burger zodat menselijk gepraat kan worden en zéker niet in gevechtsuitrusting met zwaar materieel alsof we hier een maffiabende gaan oprollen.

Repressie Repressie Repressie

Het enige wat deze regering kan. En dan de moraalridders overal te velde die dit goedkeuren dat je 700 politiemensen inzet om feestende jongeren aan te pakken. Hoogstwaarschijnlijk allemaal in burger zodat menselijk gepraat kan worden en zéker niet in gevechtsuitrusting met zwaar materieel alsof we hier een maffiabende gaan oprollen.
Wie zich hier moet schamen zijn die twee idioten die dit event "plannen", goed wetende dat het uit de hand kan lopen.

Hier worden verschillende wetten gebroken, en daartegen optreden is volgens jou dan fout? Als je niets doet geef je elke idioot de vrijgeleide om ook zoiets te doen, kunnen ze elke week zoiets doen. Een overheid moet toezien dat wetten gevolgd worden, meer valt daar niet over te zeggen.

Ondanks altijd te vragen naar "perspectief" ontbreekt het velen er toch aan wanneer het op deze zaken aankomt hoor.

Geweld is een teken van zwakte, en deze overheid is zwak en laf. Met Verlinden, aka beep test, op kop.

Mooi om in de wc te hangen maar een overheid bezit nu eenmaal het monopolie op geweld. De politie zal niet zelf eerst met stenen beginnen gooien hoor.

Ik stel voor dat de overheid alles maar zijn gang laat lopen, een werkelijk teken van kracht.

Dit dus, he.

De eerste keer waren daar waarschijnlijk heel veel jongeren die gewoon wilden feesten. Niet ok gezien de huidige situatie, maar wel nog begrijpbaar. Er werd toen op een bepaald punt duidelijk en op vreedzame manier gevraagd om naar huis te gaan. Pas op het einde liep het uit de hand, wanneer een normaal denkend mens al lang naar huis zou zijn gegaan.

Maar degenen die daar nu een tweede keer naartoe gaan, die gaan toch gewoon om ambras te maken. Daar zijn geen excuses voor.

Dit dus, he.

De eerste keer waren daar waarschijnlijk heel veel jongeren die gewoon wilden feesten. Niet ok gezien de huidige situatie, maar wel nog begrijpbaar. Er werd toen op een bepaald punt duidelijk en op vreedzame manier gevraagd om naar huis te gaan. Pas op het einde liep het uit de hand, wanneer een normaal denkend mens al lang naar huis zou zijn gegaan.

Maar degenen die daar nu een tweede keer naartoe gaan, die gaan toch gewoon om ambras te maken. Daar zijn geen excuses voor.

Dus de honderden mensen die daar nu in groepjes op het gras zitten, zijn daar allemaal om ambras te maken? Interessant.

Één ministrieel besluit. Niet verschillende wetten.
Ik denk dat bij een openluchtevent nu ook wel wat verplichtingen komen kijken. Op zijn minst lijkt mij dat zoiets moet aangevraagd worden bij de gemeente. Dan zullen er wel een hoop zonder maskers rondlopen, meer dan 10 dichte contacten, enz.

Het aantal zou ook niet mogen uitmaken hé, kennelijk moet de minister van binnenlandse zaken zich schamen als ze politie ter plaatse stuurt om erop toe te kijken dat zaken volgens de wet verlopen, nadat een event wordt aangekondigd dat vorige keer slecht afliep. Gekker moet het toch niet meer worden zeker, een minister die zich moet schamen wanneer ze wel haar werk doet.

Één ministrieel besluit. Niet verschillende wetten.
A propos, gesproken over MBs en 1mei. Was daar nen tijd geleden genen vervaldatum op geplakt?

Of is dit zo'n geval van "ten minste houdbaar tot" of "te gebruiken tot". :unsure:

Laatst bewerkt:
A propos, gesproken over MBs en 1mei. Was daar nen tijd geleden genen vervaldatum op geplakt?

Of is dit zo'n geval van "ten minste houdbaar tot" of "te gebruiken tot". :unsure:
denk dat 18 mei de nieuwe datum is , ale ze gingen in beroep en er ging een beslissing volgen van de rechter op 18 mei geloof ek , hoe het ondertussen zit met die pandemiewet , geen flauw idee . Onze Minister Verlinden heeft blijkbaar andere prioriteiten .

denk dat 18 mei de nieuwe datum is , ale ze gingen in beroep en er ging een beslissing volgen van de rechter op 18 mei geloof ek , hoe het ondertussen zit met die pandemiewet , geen flauw idee . Onze Minister Verlinden heeft blijkbaar andere prioriteiten .
Enfin soit, het gaat dus nog grappig worden. Vanaf dat daar den advocaat van ne fils à papa zen eigen aanzet...

Zo van da volk van La Hulpe me meer namen dan vingers aan één hand.

Nu soit ik begrijp het, het recruterings-orgaan van volk dat daar moet door gaan krijgt natuurlijk prioriteit d.m.v. een publiciteitsstunt op basis van een testje.

idd hopelijk hebben ze hem goed te stekken.
C.P. company, das al duidelijk, dien is daar ni om te feesten. Mss moette ze die mannen wa meer in't oog houden ipv de tetten van een hippiewijf. Alhoewel, 't is koud. Vrees dat we niet veel tetjes gaan zien.

Misschien dat ze best alles met C.P. ff preventief moeten controleren. Zullen nog wel enkelen zijn met iets in' t dossierke.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan