Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik weet het, dat hebt ge al gepost:

En toen vroeg ik weer, zij het met een niet te veel in de oorspronkelijke post (waarvoor dank Nestorius gij lepen das), over die thuisquarantaine:

Sindsdien is er een halve pagina bijgekomen zonder antwoord. Dus ... opnieuw: wat betekent thuisquarantaine als ge geen huis hebt in Nederland, of als ge niet terugkomt naar Nederland? Zelfs in het Engels staat het er zo: "go home", "live at home", "return to the Netherlands".

Ik ben de site die hier al tien keer gepost is afgegaan, en ik vind niets dat van toepassing is op mij als ik gewoon de grens over rijd met de wagen en een terrasje doe. Pas op, ik ben geen kwajongen gelijk Straddle dus ik ben dat niet van plan, maar ik heb niets gezien dat dat zou verbieden buiten een woordvoerder van een minister die zegt dat het zo is zonder onderbouwing.
Ik vind het ook maar wat warrig overkomen van de Nederlandse overheid maar daar kunnen we nu eenmaal weinig aan doen. Imo is er nergens deftige info te vinden voor een toerist die naar Nederland wil gaan. Dus moeten we het maar doen met de info voor Nederlanders zelfs en hetgeen hun ministers zeggen.

Edit: en als je zogezegd als toerist de maatregelen opvraagt kom je iedere keer maar weer terug op de regels die ook voor Nederlanders gelden, dan lijkt het mij ook te gelden voor toeristen die Nederland willen binnen komen.

Ik lees dat tussen de lijnen https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ken-in-coronatijd/toerisme-en-vakantiebranche
Lijkt me ook logisch dat je dat op een hotel etc moet uitzitten
Ik vind het ook maar wat warrig overkomen van de Nederlandse overheid maar daar kunnen we nu eenmaal weinig aan doen. Imo is er nergens deftige info te vinden voor een toerist die naar Nederland wil gaan. Dus moeten we het maar doen met de info voor Nederlanders zelfs en hetgeen hun ministers zeggen.
Edit: en als je zogezegd als toerist de maatregelen opvraagt kom je iedere keer maar weer terug op de regels die ook voor Nederlanders gelden, dan lijkt het mij ook te gelden voor toeristen die Nederland willen binnen komen.
"Lees dat tussen de lijnen", "warrig overkomen", "moeten we het maar doen met", "lijkt het te gelden"

Dat klinkt al heel wat anders dan op de vorige pagina's alleszins waar alles zogezegd duidelijk was volgens de regels. Dat was het alweer, groetjes!

"Lees dat tussen de lijnen", "warrig overkomen", "moeten we het maar doen met", "lijkt het te gelden"

Dat klinkt al heel wat anders dan op de vorige pagina's alleszins waar alles zogezegd duidelijk was volgens de regels. Dat was het alweer, groetjes!
Nee je moet in quarantaine dat is toch duidelijk?

Sorry maar het is in de media gekomen dat naar Nederland trekken om terrassen te doen niet toegelaten is, woordvoerders van hun regering hebben het al gemeld maar omdat hun site onduidelijk is zou het opeens wel een schemerzone zijn? Dat vind ik gewoon lame om zo te doen, iedereen die naar een ander land wil trekken is geacht de regels te kennen en zo niet te zorgen dat hij ze wel kent. Dus dan moet je niet op de personen schieten die melden dat het niet mag omdat diegene die de grens overtrok te tam was om zich deftig te informeren.

Dus Nederlanders die thuiskomen uit rode zones moeten 10 dagen in quarantaine (5 na test)

Maar een toerist zou zomaar vrij kunnen rondlopen en doen wat hij wil?

Sorry maar het is in de media gekomen dat naar Nederland trekken om terrassen te doen niet toegelaten is, woordvoerders van hun regering hebben het al gemeld maar omdat hun site onduidelijk is zou het opeens wel een schemerzone zijn? Dat vind ik gewoon lame om zo te doen, iedereen die naar een ander land wil trekken is geacht de regels te kennen en zo niet te zorgen dat hij ze wel kent. Dus dan moet je niet op de personen schieten die melden dat het niet mag omdat diegene die de grens overtrok te tam was om zich deftig te informeren.
Er zijn ook meerdere burgemeesters die Belgen letterlijk uitnodigen op hun terrassen. Dus allez, wat is het nu?

De jonge veertigers die AstraZeneca zouden krijgen zijn nu toch wel serieus benadeeld, niet?

- Gezien de lange termijn tussen de 2 vaccins, langer wachten ook tegen dat je volledig beschermd bent en weer wat "vrijheid" hebt (pas "klaar" na 08.09, dus de jongeren die later komen, zijn eerder "klaar").
- Minderwaardig vaccin (sorry, zo zie ik dat nu éénmaal)
- Minimale kans op bijwerkingen, rekening-houdende dat andere landen enkel aan 60+ geven...

tussen…entussen…entussen…entussen…en
1e prik2e bij Pfizer2e bij AZ2e bij Moderna
4602/0612/0607/0717/0725/0804/0930/0610/07
4503/0613/0608/0718/0726/0805/0901/0711/07
4404/0614/0609/0719/0727/0806/0902/0712/07
4304/0614/0609/0719/0727/0806/0902/0712/07
4205/0615/0610/0720/0728/0807/0903/0713/07
4106/0616/0611/0721/0729/0808/0904/0714/07
4007/0617/0612/0722/0705/0715/07
3908/0618/0613/0723/0706/0716/07
3809/0619/0614/0724/0707/0717/07
3710/0620/0615/0725/0708/0718/07

Er zijn ook meerdere burgemeesters die Belgen letterlijk uitnodigen op hun terrassen. Dus allez, wat is het nu?
Maken die burgemeesters het beleid? En eigenlijk gaat het zelf daar nog niet om maar op het continue vergoeilijken van eigen daden onder het mom van het was niet duidelijk, men zegt dit, die zei dat. Zeg dan gewoon dat ge naar een nederlandse terras geweest zijt omdat ge er zin in had en ge het er wel voor over had om daarvoor de wet te overtreden en daar gerust de consequenties wil aanvaarden ipv te doen alsof ge de regels niet begreep.

Ze voeren het in elk geval uit.
Maakt Berx het beleid? Zij heeft toch ook vanalles doorgevoerd afgelopen zomer, in haar regio.

Allez bon, ik ben pro versoepelingen en bepaalde andere zaken terug open te smijten maar dat pinten hatsen in Nederland gaat er bij mij toch maar moeilijk in.

Voor die twee weken alvorens hier den horeca open gaat, gebruik die tijd dan toch effe om te genieten van eigen versoepelingen.

Al knuffelt of lekt ge elkander hier af in België, maar den toerist gaan uithangen in een land dat op dit moment er slechter aan toe is en terug aan het stijgen is gewoon omdat ze twee weken vroeger een pintje voor u kunnen ingieten in plaats van dat ge dat zelf moet doen is in mijnen woordenboek toch wel niet al te snugger.

Stel dat de cijfers beduidend laag waren en op zen zomers, er nog geen sprake was van iets van opening van horeca in België dat ge dan zegt: "wette wa kust allemaal mijn kloten", dan zou ik het wel ergens begrijpen. Maar dit gedrag van de laatste dagen? Moeilijk.

De jonge veertigers die AstraZeneca zouden krijgen zijn nu toch wel serieus benadeeld, niet?

- Gezien de lange termijn tussen de 2 vaccins, langer wachten ook tegen dat je volledig beschermd bent en weer wat "vrijheid" hebt (pas "klaar" na 08.09, dus de jongeren die later komen, zijn eerder "klaar").
- Minderwaardig vaccin (sorry, zo zie ik dat nu éénmaal)
- Minimale kans op bijwerkingen, rekening-houdende dat andere landen enkel aan 60+ geven...

- géén vaccinatie tijdens de vakantie dus ongestoord op reis kunnen gaan
- géén minderwaardig vaccin, even efficient. En voor de leeftijdscategorie ook veilig.
- wat is er slecht aan minimale kans op bijwerkingen?

Ik ben 41, dus zo'n jonge veertiger. Geen enkel haar op mijn lijf die eraan denkt om dit vaccin te weigeren.

We gaan er toch mee moeten bricoleren wat we hebben. De cijfers gaan waarschijnlijk toch beter zijn in de zomer.

En feitelijk alles draait rond de opnames, niet rond de vaccinatie graad. Het is niet zo dat vanaf iedereen 100% gevaccineerd is dat alles terug open mag, want de 0-18 jarigen gaan nog steeds virus doorgeven.

Het is nog steeds een groeps effort, en de volledige Pfizers/Modernas/... zullen de onvolledige Astra Zeneca's bijspringen in de getallen, en het is niet zo dat ge geen enkele weerstand hebt op gebouwd totdat ge de volledige twee hebt.

Zeiden ze niet dat er tegen eind augustus ofzo voldoende groepsimmuniteit wordt bereikt ? Enfin, had ergens zoiets gelezen maar weet niet meer precies waar

Hier dus , de topman van BioNtech

Ze voeren het in elk geval uit.
Maakt Berx het beleid? Zij heeft toch ook vanalles doorgevoerd afgelopen zomer, in haar regio.
Sommige mensen snappen het woordje EN duidelijk niet. Als je nationale, provinciale & gemeentelijke maatregelen hebt, moet je altijd de strengste volgen.
Men kan t.o.v. een hoger niveau enkel strengere maatregelen toepassen. Als een burgemeester zegt "in mijn gemeente geldt de avondklok niet" terwijl die nationaal nog van kracht is; dan is ze in die gemeente van kracht.
Als er geen nationale verplichting is tot het dragen van een mondmasker buiten, maar een burgemeester beslist om dat in zijn gemeente in te voegen, dan geldt het daar wel.

Het is dus A EN b.

Dus als een burgemeester van een Nederlandse gemeente zegt dat Belgen op terras mogen komen zitten, maar de federale maatregelen zijn dat je bij het binnenkomen van het land 10 dagen in quarantaine moet; dan zal je pas na 10 dagen op een terras in de gemeente van die burgemeester kunnen gaan zitten. Want hij kan een zwaardere maatregelen die nationaal geldt niet zomaar afschaffen op zijn grondgebied ;)

Ja, ik weet het, dat hebt ge al gepost:

En toen vroeg ik weer, zij het met een niet te veel in de oorspronkelijke post (waarvoor dank Nestorius gij lepen das), over die thuisquarantaine:

Sindsdien is er een halve pagina bijgekomen zonder antwoord. Dus ... opnieuw: wat betekent thuisquarantaine als ge geen huis hebt in Nederland, of als ge niet terugkomt naar Nederland? Zelfs in het Engels staat het er zo: "go home", "live at home", "return to the Netherlands".

Ik ben de site die hier al tien keer gepost is afgegaan, en ik vind niets dat van toepassing is op mij als ik gewoon de grens over rijd met de wagen en een terrasje doe. Pas op, ik ben geen kwajongen gelijk Straddle dus ik ben dat niet van plan, maar ik heb niets gezien dat dat zou verbieden buiten een woordvoerder van een minister die zegt dat het zo is zonder onderbouwing.
En de website van het RIVM en de website met daarop het reisadvies en de richtlijnen volgens alle kranten. Maar jij ziet ‘thuis’ dus het geldt niet meer. Oké, dan. Omdat zij een ander woord gebruiken. Je verblijft in een hotel, dat is je thuis.

Nee, volgens een dringend advies (op dit moment).
Wat - volgens een kennis in Nederland - door naar schatting 10 % wordt opgevolgd.
Neen. Volgens de richtlijnen. Alleen blijven overtredingen nog onbeboet. Daarna verandert er niks aan de regels, wel aan de boetes.

Neen dit klinkt helemaal niet anders... zodra je nederland binnen moet, moet je 10 dagen in quarantaine. Voor mijn part lees je dat als :

Ik vertrek van belgië naar nederland
Ik mag de grens over, van België
In nederland moet ik zodra ik daar binnen kom. 10 dagen in quarantaine gaan. Hoe JIJ dat regelt, dat interesseert Nederland geen sikkepit. Vertrek jij terug naar België en ga jij daar 10 dagen in quarantaine. Geen probleem. Doe je dat in België niet en heb je lak aan de nederlandse regels, geen probleem. Maar in geen enkel geval wil dat zeggen dat je de quarantaine kunt uitstellen om een pintje op een terras te gaan drinken.
Blijf jij in nederland dan moet je een manier zoeken om in quarantaine te gaan. Hoe, gebruik uw creativiteit. Een huurhotel voor 10 dagen, een mobilhome, een 10 dagen retraite met uw nederlandse vriend/vriendin, whatever floats your boat en dat overeen komt met een quarantaine van 10 dagen (en neen op een terrasje op uw eentje is ook geen quarantaine ongeacht of uw huis is waar uw stella staat).

Dus ja de regels zijn duidelijk. Neen uw gemiereneuk is niet van toepassing. En ja het is verkeerd.

Boeit het mij 1 iota dat je met die nederlandse regels uw achterste afveegt. Nope.

Het is gewoon zoals met alle regels. Ofwel volg je ze ofwel volg je ze niet en neem je er de gevolgen ervoor. En deze gevolgen kunnen niets zijn (want je bent niet gepakt bij de overtreding) of ze kunnen een gepeperde boete zijn. Mij boeit het niet welke je kiest, maar je moet achteraf ook niet afkomen dat het zo fracking oneerlijk is als je gepakt bent of als je corona krijgt. Maar dat doet geen afbreuk aan wat de regels zijn.

Ik doe het niet. Ik ga in normale omstandigheden al geen terras doen. Zwijg dan stil dat ik dat ga doen op dit moment...

nuja de regels zijn dus in ieder geval al weer verwarrend , men kan ook nooit iedere Belg gaan controleren als die effectief in quarantaine is geweest , mag een Nederlands agent dat ook zomaar vragen ? Als die uitbaatster in Sluis al zegt dat het om een sterk aangeraden maar niet verplicht advies gaat , dan kan je al raden dat ook veel mensen dit advies zullen volgen . En anders moeten ze maar weer de grenzen sluiten als je verlangt dat iedereen zich 100% aan houdt. Maar dat mag niet van Europa en maar goed ook .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan