Ik vind het ook maar wat warrig overkomen van de Nederlandse overheid maar daar kunnen we nu eenmaal weinig aan doen. Imo is er nergens deftige info te vinden voor een toerist die naar Nederland wil gaan. Dus moeten we het maar doen met de info voor Nederlanders zelfs en hetgeen hun ministers zeggen.Ja, ik weet het, dat hebt ge al gepost:
En toen vroeg ik weer, zij het met een niet te veel in de oorspronkelijke post (waarvoor dank Nestorius gij lepen das), over die thuisquarantaine:
Sindsdien is er een halve pagina bijgekomen zonder antwoord. Dus ... opnieuw: wat betekent thuisquarantaine als ge geen huis hebt in Nederland, of als ge niet terugkomt naar Nederland? Zelfs in het Engels staat het er zo: "go home", "live at home", "return to the Netherlands".
Ik ben de site die hier al tien keer gepost is afgegaan, en ik vind niets dat van toepassing is op mij als ik gewoon de grens over rijd met de wagen en een terrasje doe. Pas op, ik ben geen kwajongen gelijk Straddle dus ik ben dat niet van plan, maar ik heb niets gezien dat dat zou verbieden buiten een woordvoerder van een minister die zegt dat het zo is zonder onderbouwing.
Edit: en als je zogezegd als toerist de maatregelen opvraagt kom je iedere keer maar weer terug op de regels die ook voor Nederlanders gelden, dan lijkt het mij ook te gelden voor toeristen die Nederland willen binnen komen.