Nee, hier is het op zijn Vlaams "eten wat de pot schaft".
Inderdaad. Ons mama heeft gisteren haar uitnodiging gehad. Zij krijgt als risicopatiënt Astrazeneca, haar 2e prik staat gepland in augustus. Dat wil zeggen dat als risicopatiënt zij later volledig zal gevaccineerd zijn dan heel wat gezonde jonge mensen. Daarnaast is zij een risicopatiënt omwille van bloedstollingsproblemen wat al meermaals tot tromboses heeft geleid en ervoor gezorgd heeft dat zij een hartpatiënte is. Als je de instanties belt krijg je het antwoord dat 1 prik alvast voldoende werkt. Zij heeft de dag van haar vaccinatie een afspraak bij de dokter om haar bloedstolling te controleren (was 1 van de aanbevelingen op de website van de registratie van haar vaccinatie). Ronduit belachelijk, ik had dan veel liever een systeem gehad waarbij je zelf uw vaccin aankocht en dus zelf kon bepalen welk vaccin je krijgt. Dit is de zorg en de labo's imo nodeloos extra belasten. Risicopatiënten hebben er net het meeste baat bij om de betere vaccins te krijgen.
Kijk gewoon naar de laatste pagina's hier. Genoeg mensen die het ook van plan zijn, Nederland of Luxemburg.
Dus ja, en niet enkel die mensen.
Veel bepaalt ook hoe je er zelf mee omgaat. Ik zou inderdaad ook graag eens naar Zeeland gaan, maar ik ga dat bewust niet in een weekend doen, noch onmiddellijk bij opening van de terassen. Als ik al ga dan is het niet om opgepakt op een terras in Sluis/Vlissingen/Cadzand etc te zitten, wel op een plek die wij sowieso altijd bewust opzoeken om onze eigen drukkere kuststeden te mijden. Is het er toch te druk, dan gaan we voor de take-away drinks en een eigen dekentje op het strand.
Het is bij ons niet altijd beter. Wij zijn het voorbije weekend gaan wandelen in het bos. Wij voelden ons niet veilig, het was er veel te druk. mondmasker aangedaan op de drukke toegangen van het bos en bewust rustigere wandelpaadjes opgezocht.
Aan het ijskraam stond wel zeker 60 man op elkaar geplakt aan te schuiven voor een ijsje. Ze stonden letterlijk in elkaars nek te puffen. Sommige stonden in die rij zonder mondmasker omdat ze al iets aan het knabbelen/drinken waren.
Het gaat hier vanaf 8 mei niet veel beter zijn ze. En wij willen ook opnieuw gaan eten en iets gaan drinken, maar het zal niet op de drukke terrasjes in het stad zijn

.
Ik heb alvast geleerd om in heel die pandemie naar mezelf te kijken. Ik verwacht niet dat een ander de nodige maatregelen zal treffen om mij te beschermen. Zelf zoveel mogelijk afstand proberen houden, FFP2 mondmaskers, continu handen ontsmetten en handen wassen voor het eten/bij thuiskomst.