Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja. Volmondig ja.
Als inwoner van een grensgemeente geef ik ze groot gelijk TBH.

Alle winkels hier in de buurt zijn op geen enkel moment gestopt van hollanders naar hier te lokken (drankenhandels en naftstations vooral), een witte nummerplaat ziet ge hier amper, zelfs toen de grenzen dicht waren parkeerden ze achter de containers en kwamen dan te voet verder.

Dus ik zeg fuck it, als die hier CON-FUCKING-STANT binnenzitten en alles mogen komen doen, dan mogen wij ook naar daar.

Wette wa mij wel stoort? Een mondmasker voor de bediening snappen ze precies weer niet? Fucking hell.

Alle winkels hier in de buurt zijn op geen enkel moment gestopt van hollanders naar hier te lokken (drankenhandels en naftstations vooral), een witte nummerplaat ziet ge hier amper, zelfs toen de grenzen dicht waren parkeerden ze achter de containers en kwamen dan te voet verder.

Dus ik zeg fuck it, als die hier CON-FUCKING-STANT binnenzitten en alles mogen komen doen, dan mogen wij ook naar daar.

Wette wa mij wel stoort? Een mondmasker voor de bediening snappen ze precies weer niet? Fucking hell.

Die op het journaal die opdiende zette dat ook af om te babbelen 😅
Vind dat een gekke gewoonte die veel mensen hebben. Dat masker afzetten als ge babbelt, net 't moment dat 't belangrijkst is dat ge 't op hebt.

Natuurlijk hebben ze gelijk, niet iedereen gaat even extreem mee is die voorzorgsmaatregelen. Ik ben al geweest in Nederland en ga volgende week naar Luxemburg hetzelfde doen, daar is niets on wettigs aan ofzo.

Indeed, mochten de grenzen nu strikt gesloten en bewaakt zijn konden ze dat nog verwachten, maar België is daar op dat vlak al eens teruggefloten geweest. Ze zouden beter hier in België de terrassen ook al openen, dan moet niet iedereen naar Nederland/Luxemburg op die beperkte terrassen gaan zitten.

Als de prik in u verlof valt zal je ze wel kunnen verzetten.

Ik sta toch achteraan de rij, dus als ik terug ben uit mijn verlof zal ik die wel kunnen inplannen (ik neem aan dat ze niet moeilijk gaan doen als ze zoveel mogelijk mensen gevaccineerd willen krijgen).

Land waar ik naar toe ga heeft heel de pandemie nog geen negatieve PCR test of vaccin gevraagd (en anders haal ik gewoon een test voor die 50 euro of wat is het).

Dat mensen er naar uit kijken om eens op een terrasje te zitten dat snap ik volkomen. De kans dat we met de kleine komend weekend hier in de buurt op een (rustig) terras zitten, is ook reëel. Maar dat mensen naar fuckin Luxemburg gaan rijden omdat daar de terrassen nu al open zijn en omdat het mag? Buh joh, lijkt me eerder een kwestie van stoerdoenerij te zijn, al of niet bewust.

"Ze hebben mij al zo lang opgesloten elk weekend, ik ga nu dus mijn zaterdag in alle vrijheid spenderen door 2 x 3 uur in de auto te zitten!"

Maar ok, het mág ja, maar dan mogen wij dat gedrag ook gewoon een beetje belachelijk vinden.

Laatst bewerkt:

Nederlanders mochten ook komen tanken en naar de drankhandel gaan mits ze de verklaring op eer bij hadden.

Dat mensen er naar uit kijken om eens op een terrasje te zitten dat snap ik volkomen. De kans dat we met de kleine komend weekend hier in de buurt op een (rustig) terras zitten, is ook reëel. Maar dat mensen naar fuckin Luxemburg gaan rijden omdat daar de terrassen nu al open zijn eN oMdAt hEt mAg? Buh joh, lijkt me eerder een kwestie van stoerdoenerij te zijn, al of niet bewust.

"Ze hebben mij al zo lang opgesloten elk weekend, ik ga nu dus mijn zaterdag in alle vrijheid spenderen door 2 x 3 uur in de auto te zitten!"

Maar ok, het mág ja, maar dan mogen wij dat gedrag ook gewoon een beetje belachelijk vinden.
Helemaal mee eens. Ik heb ook geen problemen ermee dat mensen hier aan de grens op een terras gaan zitten, maar van die gekken die daarvoor naar Luxemburg gaan rijden :rofl: .
Tenzij ge er natuurlijk een paar nachten blijft. Als ik ergens speciaal naartoe moet rijden om op het terras te gaan zitten, hoeft het voor mij niet. Gecombineerd met wandelen of shoppen begrijp ik wel nog.

Mij interesseert het geen fuck als ze hollanders naar hier lokken om zaken aan te verkopen of niet. Het gaat mij er om dat de regels voor iedere belg dezelfde zijn, dat we allen moeten leven met de maatregelen en dat ook wij die niet aan de grens wonen zich ook maar moeten schikken naar de maatregelen. Dus als ge de debiel wil uithangen die zodra de terrassen over de grens open zijn daar moet gaan zitten pinten zuipen dan mag er daar gerust tegen op getreden worden. Het is door zulke idioten dat mensen die zich wel aan de maatregelen houden iedere keer maar weer tegen de muur botsen en regels strenger moeten worden. Eigenlijk mag men zelfs van mij zeggen als die debielen corona hebben ze ook maar naar holland moeten gaan om uit te zieken, als ge naar daar kan gaan om toch maar op een terras te gaan zitten kan je het ook als je problemen hebt.

Dat mensen er naar uit kijken om eens op een terrasje te zitten dat snap ik volkomen. De kans dat we met de kleine komend weekend hier in de buurt op een (rustig) terras zitten, is ook reëel. Maar dat mensen naar fuckin Luxemburg gaan rijden omdat daar de terrassen nu al open zijn eN oMdAt hEt mAg? Buh joh, lijkt me eerder een kwestie van stoerdoenerij te zijn, al of niet bewust.

Overdrijven is toch ook een kunst.
Mijn partner haar moeder heeft zelfmoord gepleegd door de corona maatregelen. Hierdoor wonen ik en haar al een 6 maand bij mijn schoonvader. Privacy bijna nul. Zelf heb ik 2 maanden geleden thuis gezeten door paniek/stress aanvallen.
Vorig weekend ben ik dus inderdaad naar Luxemburg gereden met ons TWEE. Terrasje gedaan met ons TWEE. Gewandeld met ons TWEE. Iets gegeten met ons TWEE. Geslapen op ons hotel met ons TWEE. Genoten met ons TWEE. Allemaal stoer doen dus waarschijnlijk...

Tenzij ge er natuurlijk een paar nachten blijft. Als ik ergens speciaal naartoe moet rijden om op het terras te gaan zitten, hoeft het voor mij niet. Gecombineerd met wandelen of shoppen begrijp ik wel nog.
Zoveel langer rijden dan Nederland is het niet voor iedereen, en uiteraard te combineren met shoppen & wandelen. Zo extreem ver is het nu ook niet, vanuit Leuven met de wagen anderhalf uur ofzo. Ik ben al veel langer onder weggeweest voor een dagtripje in midden-Nederland of Frankrijk.

Mij interesseert het geen fuck als ze hollanders naar hier lokken om zaken aan te verkopen of niet. Het gaat mij er om dat de regels voor iedere belg dezelfde zijn, dat we allen moeten leven met de maatregelen en dat ook wij die niet aan de grens wonen zich ook maar moeten schikken naar de maatregelen. Dus als ge de debiel wil uithangen die zodra de terrassen over de grens open zijn daar moet gaan zitten pinten zuipen dan mag er daar gerust tegen op getreden worden.
Er is toch geen regel die dit momenteel verbiedt? Bij mijn weten is het enkel afgeraden, maar verre van verboden.

Zoveel langer rijden dan Nederland is het niet voor iedereen, en uiteraard te combineren met shoppen & wandelen. Zo extreem ver is het nu ook niet, vanuit Leuven met de bedrijfswagen anderhalf uur ofzo. Ik ben al veel langer onder weggeweest voor een dagtripje in midden-Nederland of Frankrijk.
Maar dat ligt aan het doel van het bezoek. Als ge dat doet puur voor op het terras te zitten, is dat in mijn ogen belachelijk. Als ge van plan zijt om te shoppen of wandelen en toevallig op het terras terecht komt, is dat anders. Een anderhalf uur rijden voor puur op het terras te gaan zitten tot 18u vind ik uiterst belachelijk. Of dat nu met een bedrijfswagen is of niet, want dat is niet echt relevant.

Haha
Overdrijven is toch ook een kunst.
Mijn partner haar moeder heeft zelfmoord gepleegd door de corona maatregelen. Hierdoor wonen ik en haar al een 6 maand bij mijn schoonvader. Privacy bijna nul. Zelf heb ik 2 maanden geleden thuis gezeten door paniek/stress aanvallen.
Vorig weekend ben ik dus inderdaad naar Luxemburg gereden met ons TWEE. Terrasje gedaan met ons TWEE. Gewandeld met ons TWEE. Iets gegeten met ons TWEE. Geslapen op ons hotel met ons TWEE. Genoten met ons TWEE. Allemaal stoer doen dus waarschijnlijk...
De meeste van ons bezitten dan ook geen eigen hotel waar we op het dak de nacht eens kunnen doorbrengen

En door dergelijk gedrag zouden de maatregelen eerder langer aangehouden worden / verstrengd dan versoepeld overigens als je het vanuit virologisch standpunt bekijkt

Helemaal mee eens. Ik heb ook geen problemen ermee dat mensen hier aan de grens op een terras gaan zitten, maar van die gekken die daarvoor naar Luxemburg gaan rijden :rofl: .
Misschien moeten we stoppen met de rekening van andere mensen te maken.
Als die x aantal uur willen rijden om op een terras te gaan zitten (en dat is toegestaan), dat ze dat dan maar doen.
Naar Luxemburg rijden om een terras te doen en te gaan shoppen is wel ok voor jou, maar enkel terras niet want dan zijn het gekken. Voor mij zijn beide even gek :biglaugh:
Ikzelf zou dat er niet voor over hebben, maar he, ik heb hetzelfde met dat er veel mensen naar de kust gaan, zegt mij niets, geef mij maar de Ardennen.
Net zoals velen niet begrijpen dat ik regelmatig 3u (heen+terug) in de auto zit om 5u te gaan mountainbiken, of nog erger, 3u in de auto om een wedstrijd van 1u te rijden. Maar he, voor mij is dat het waard. Als je 3u in de auto wilt zitten om 8u te gaan werken, waarom zou je dan niet 3u in de auto willen zitten om iets te doen dat je graag wilt doen ... (ja ik ga ook graag werken, maar ge snapt mijn punt wel)

Ik zou nu ook niet specifiek naar Nederland rijden voor op terras te zitten, eerder een daguitstap plannen. Maar als ge er nu niet ver van af woont, zie ik het probleem niet.

Wat een gezever hier allemaal. Ik ben ook naar Luxemburg gegaan, niet enkel voor een terras. Combinatie van shoppen, sightseeing en wandelen door de stad, terras, overnachting en een hike in de natuur. Mooi weekendje weg dus. Dat sommigen zich liever thuis opsluiten is hun probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan