Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben totaal niet meer mee let de maatregelen.
Same.

Gewoon nog steeds in groepjes van 4 neem ik aan :D
De rest moet ik niet weten.

En gaan er zaken open, dan zal het wel opvallen zekers.

(oh wacht, het nieuws staat hier op, en ik hoor net vanaf morgen je mag met 10 samenkomen, wel afstand houden)

Nee, makila, het is letterlijk nooit duidelijk wat gij bedoelt, ook nu niet.
Misschien ben ik gewoon zo slim -dat ik denk dat iedereen het altijd begrepen heeft- en daardoor niet de tijd erin steek om iets deftig uit te leggen hé! :tongue:

Maar ik ga daarmee deels akkoord - ik volg je hier wel in. Dat het nooit duidelijk is wat ik neerpen, is overdreven hoor, dat lijkt alleen maar zo omdat natuurlijk alleen mijn posts jou opvallen die je niet begrijpt (wat normaal is, over duidelijke posts daar lees je gewoon sneller over)

Maar eerlijk? Ik blijf in herhaling vallen maar ik sta hier nog steeds achter: Dit blijft een tekstforum en tekst kan nu éénmaal op meerdere manieren geinterpreteerd worden sé. Daarstraks was ik nog in een hevige discussie verwikkeld en toen bleek na 3 (!) keer héén en weer antwoorden dat die mens helemaal iets anders bedoelde, dan ik dacht dat ie bedoelde. Jou posts begrijp ik meestal wel, maar altijd? Nope! Dat kan ook niet.

En dat is normaal. Je ziet elkaar niet in het echt, je leest alleen maar tekst (zonder emoties of de andere zijn 'face' te zien) en je moet die tekst dan ook nog eens correct analyseren en interpreteren. Dat lijkt op het eerste zicht gemakkelijk maar ik zit al op tekstforums sinds 1998 (!) en dat valt soms wel eens tegen.

Hier bij de buren en achter buren ook weer meer dan 5 man
Zo herkenbaar. Mijn vrouw is verpleegster en ik zie die jaar na jaar meer opgebrand raken. Heeft dan nog een vast uurschema in de maand maar dan nog. De maandag dagdienst, di laten, woe dagdienst, do en vrij vroegen. Om de 2 weken dan nog de za en zo een vroegen. Dan mag ze wel 1 keer in de maand een woe thuis blijven. Dit alles voor een loon van om en bij de 1900 euro netto. Echt overbetaald natuurlijk :unsure:
Herkenbaar, madam is vroedvrouw en zie die na tien jaar toch ook opgebrand raken.
Nu met dat de kleine naar school gaat gaat ze de vaste nacht in. Zien wat dat gaat geven ipv de drie shiften.

Voor een verpleegkundige met een bacheloropleiding (minstens 4 jaar) ligt het loon iets hoger. Zij krijgen in hun eerste werkjaar 2.718 euro bruto, dat is 230 euro meer dan vandaag.

2718 eur bruto zonder toeslagen meegerekend.
Voltijds natuurlijk.
Da's geen starter he. Da's iemand met minstens 4 jaar ervaring.

Hier bij de buren en achter buren ook weer meer dan 5 man

Herkenbaar, madam is vroedvrouw en zie die na tien jaar toch ook opgebrand raken.
Nu met dat de kleine naar school gaat gaat ze de vaste nacht in. Zien wat dat gaat geven ipv de drie shiften.
Phoe, dat lijkt me toch ook wel redelijk lastig. En niet alleen voor haar.

Phoe, dat lijkt me toch ook wel redelijk lastig. En niet alleen voor haar.
Dat zal het komende jaar vanaf juli uitwijzen... Hopen dat het beter is voor haar en dat ik me niet teveel moet aanpassen in de week.
Als het echt niet gaat kan ze wel terug naar haar shiften, time will tell.

Al de collega's die in vaste nacht zitten, zeggen dat het beter is voor het gezinsleven...

Misschien ben ik gewoon zo slim -dat ik denk dat iedereen het altijd begrepen heeft- en daardoor niet de tijd erin steek om iets deftig uit te leggen hé! :tongue:

Ja, dat zal het zijn. Jij bent te slim en ik kan eigenlijk helemaal niet lezen maar ik doe gewoon alsof in de hoop dat niemand het doorziet.

Dat zal het komende jaar vanaf juli uitwijzen... Hopen dat het beter is voor haar en dat ik me niet teveel moet aanpassen in de week.
Als het echt niet gaat kan ze wel terug naar haar shiften, time will tell.

Al de collega's die in vaste nacht zitten, zeggen dat het beter is voor het gezinsleven...
Ik doe ook het liefst de nacht (wel andere sector) puur voor de organisatie.
Als ik thuiskom na de nacht doe ik de kindjes naar school, dan kruip ik er in.
M'n wekker staat dan tegen 15u om ze te gaan halen.

Als er bij ons de mogelijkheid zou zijn voor de vaste nacht, ik zou niet lang twijfelen.

Klasgenootje v mijn dochter in de 2de kleuterklas positief getest. Klasgenootjes zijn allemaal laagrisicocontact 😏. Ze mogen nog wel naar school, maar voor de rest niets meer; geen hobby, geen wandelingen met familie en zeker niet laten opvangen door grootouders. Ze gaan lachen op het werk.

Ik weet niet welke tabel gij gebruikt, maar die lonen volgen barema's, en een startende verpleegkundige zit maar ronde de 2.275,62 euro hoor. Met een Bachelor of een Master kan dat opgetrokken worden natuurlijk.
Dit is die van vorig jaar De laagste begint aan 2235 euro in 2020.

IFIC is nu wel een goede zaak geweest, hiermee is het gewicht van "fin de carrière" eerlijker verdeeld geweest. Starterslonen zijn dus na 2018 gestegen.

Volledige calculator hier:
- https://www.if-ic.org/src/Frontend/Files/userfiles/files/Calculator IFIC barema fase 1 (versie juli 2020) -index 01-03-2020.xlsx
- IFIC barema's van de zorg: https://www.if-ic.org/nl/functiewijzer#Verpleging - verzorging

Laatst bewerkt:
Die 4 jaar gaat toch over de opleiding en niet de ervaring?
Ja en neen. Als ge een bachelor hebt ja, maar niet elke verpleegkundige heeft dat hè. Biljart ging daar maar van uit dat iedereen dat heeft precies, en dat is niet het geval. Als je dat niet hebt is uw startersloon een pak lager. Zie de tabellen die Enira gelinked heeft. Er zijn ook heel wat andere factoren die invloed hebben op de omzetting van bruto naar netto natuurlijk.

Maar again, de personen die in de zorg werken en hun loonbrief zien zullen het wel beter weten dan de personen hier op het forum.
Dit is die van vorig jaar De laagste begint aan 2235 euro in 2020.

IFIC is nu wel een goede zaak geweest, hiermee is het gewicht van "fin de carrière" eerlijker verdeeld geweest. Starterslonen zijn dus na 2018 gestegen.

Volledige calculator hier:
- https://www.if-ic.org/src/Frontend/Files/userfiles/files/Calculator IFIC barema fase 1 (versie juli 2020) -index 01-03-2020.xlsx
- IFIC barema's van de zorg: https://www.if-ic.org/nl/functiewijzer#Verpleging - verzorging
Ja, dat is waar ik naar verwees.

Laatst bewerkt:
Ja en neen. Als ge een bachelor hebt ja, maar niet elke verpleegkundige heeft dat hè. Biljart gaat er maar van uit dat iedereen dat heeft precies, en dat is niet het geval. Als je dat niet hebt is uw startersloon een pak lager. Zie de tabellen die Enira gelinked heeft.

Maar again, de personen die in de zorg werken en hun loonbrief zien zullen het wel beter weten dan de personen hier op het forum.

Ja, dat is waar ik naar verwees.
Correct

Gezien een HBO5 drie jaar is, en een bachelor 4 jaar kiezen er meer voor een HBO5.
Tevens HBO5 kan rekenen op de standaard toestroom van zorgkundigen van het beroeps onderwijs, die al meestal een zevenste jaar achter de rug hebben. Waardoor de keuze van 3 jaar versus 4 jaar wel aanlokkelijk wordt. Heel veel laattijdige omscholingen zijn ook HBO5ers.

En dan zijn er nog een boel zorgkundigen ook. Want in theorie kan een "verpleegster" ook een zorgkundige zijn. De functieomschrijving hiervan is:
"- Uitvoeren van gedelegeerde verzorgende en verpleegkundige taken zoals voorzien in het zorgplan en binnen de toegestane wettelijke bepalingen". Zorgkundigen voeren ook gedelegeerde verpleegkundige taken uit.

Bachelor is dus niet de evidentie. Dus "oh maar nen bachelor verdient x" geeft toch net een iets te vertekend beeld van de realiteit.

Enfin, de tabellen zijn er. Alles is plein publique. Nu kan iedereen zelf een lijntje tekenen en zien of dat ne vetpot is en of ze daar zelf content mee zijn. Als ge dat dan nog eens samenraapt met mijn commentaar van een tijdje terug, zoals bijvoorbeeld dat eenmaal als er kinderen in het spel zijn e.d. dat de meesten toch ineens 80% gaan werken omdat dat praktisch gezien echt wel zwaar is.

An sich, naar mijn gevoel niet "de slechtste job". Maar wel ne sector dien met momenten wel echt recht van klagen heeft.

Laatst bewerkt:
Hoeveel verschillende mensen ziet Marc Van Ranst zo op een maand tijd? Met al die interviews op tv kom ik toch aan zo’n 50 verschillende mensen.

Maar ik ga daarmee deels akkoord - ik volg je hier wel in. Dat het nooit duidelijk is wat ik neerpen, is overdreven hoor, dat lijkt alleen maar zo omdat natuurlijk alleen mijn posts jou opvallen die je niet begrijpt (wat normaal is, over duidelijke posts daar lees je gewoon sneller over)

Maar eerlijk? Ik blijf in herhaling vallen maar ik sta hier nog steeds achter: Dit blijft een tekstforum en tekst kan nu éénmaal op meerdere manieren geinterpreteerd worden sé. Daarstraks was ik nog in een hevige discussie verwikkeld en toen bleek na 3 (!) keer héén en weer antwoorden dat die mens helemaal iets anders bedoelde, dan ik dacht dat ie bedoelde. Jou posts begrijp ik meestal wel, maar altijd? Nope! Dat kan ook niet.

En dat is normaal. Je ziet elkaar niet in het echt, je leest alleen maar tekst (zonder emoties of de andere zijn 'face' te zien) en je moet die tekst dan ook nog eens correct analyseren en interpreteren. Dat lijkt op het eerste zicht gemakkelijk maar ik zit al op tekstforums sinds 1998 (!) en dat valt soms wel eens tegen.
Klopt volledig wat je zegt. En als je autisme hebt is het nog moeilijker om begrepen te worden en omgekeerd... ikzelf de anderen correct te begrijpen..

Correct

Gezien een HBO5 drie jaar is, en een bachelor 4 jaar kiezen er meer voor een HBO5.
Tevens HBO5 kan rekenen op de standaard toestroom van zorgkundigen van het beroeps onderwijs, die al meestal een zevenste jaar achter de rug hebben. Waardoor de keuze van 3 jaar versus 4 jaar wel aanlokkelijk wordt. Heel veel laattijdige omscholingen zijn ook HBO5ers.

En dan zijn er nog een boel zorgkundigen ook. Want in theorie kan een "verpleegster" ook een zorgkundige zijn. De functieomschrijving hiervan is:
"- Uitvoeren van gedelegeerde verzorgende en verpleegkundige taken zoals voorzien in het zorgplan en binnen de toegestane wettelijke bepalingen". Zorgkundigen voeren ook gedelegeerde verpleegkundige taken uit.

Bachelor is dus niet de evidentie. Dus "oh maar nen bachelor verdient x" geeft toch net een iets te vertekend beeld van de realiteit.

Enfin, de tabellen zijn er. Alles is plein publique. Nu kan iedereen zelf een lijntje tekenen en zien of dat ne vetpot is en of ze daar zelf content mee zijn. Als ge dat dan nog eens samenraapt met mijn commentaar van een tijdje terug, zoals bijvoorbeeld dat eenmaal als er kinderen in het spel zijn e.d. dat de meesten toch ineens 80% gaan werken omdat dat praktisch gezien echt wel zwaar is.

An sich, naar mijn gevoel niet "de slechtste job". Maar wel ne sector dien met momenten wel echt recht van klagen heeft.
Inderdaad en een sector die nog steeds zwaar onderbetaald blijft voor het werk dat ze moeten doen..

Sommige politici hebben elke voeling met de werkelijkheid en maatschappij kwijtgespeeld.
Dit doet als iemand die zaalsporten uitoefent enorm pijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan