Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanaf juli is het startloon voor een verpleegkundige 2.718 euro bruto per maand.
En dat is zonder toeslagen
Er zijn er velen die het met minder moeten doen als starter
Klopt en ook onvoldoende opgeleid personeel specifiek voor IC + uitval zorgpersoneel door ziekte, stress,... Lijkt me allemaal niet zo onlogisch in deze corona tijden.Omdat er ook nog andere mensen zijn die op IC liggen buiten coronapatiënten.
Je hebt mss meer tandvlees dan je zou denkenIk zit bijna door mijn tandvlees van al da doorbijten
, dat is zoals kernwapens: je moet geen schrik hebben van diegenen die er veel hebben, diegene die er eentje heeft is veel gevaarlijker. Soeplepel heeft nog wat margeAls het 3 jaar duurt om zorgpersoneel op te leiden dan hoop ik op zijn minst dat er al enkele maanden een fiscaal aantrekkelijke spoedcursus of omscholingscursus in werking is.Klopt en ook onvoldoende opgeleid personeel specifiek voor IC + uitval zorgpersoneel door ziekte, stress,... Lijkt me allemaal niet zo onlogisch in deze corona tijden.
2 weekjes doorbijten?
Voor de 10e keer het horen steekt tegen.
Ik vraag mij af wanneer die sjarels gaan stoppen met die plaat af te draaien. Als 70% gevaccineerd is, gaan we het dan nog horen?
Hoezo onverantwoord?Wanneer de ziekenhuizen niet meer vol liggen met coronapatiënten, misschien? Ale ja ...
Compleet onverantwoord weer dit. Op deze manier kunnen we straks weer naar een volledige lockdown.
Er zijn zat mensen die geen 2 weken maar al 14 maand “efkes doorbijten”. Die hebben nogmaals het deksel op de neus gekregen want die krijgen zelfs geen volwaardige steunmaatregelen.Duidelijk een generatiekloof merkbaar op het forum, wellicht hebben beiden gelijk maar dat is niet het probleem
de achilleshiel blijft opvolging, 2 weekjes doorbijten is iets wat de meeste Belgen blijkbaar mentaal niet aankunnen, dat is jammer en triest tegelijk. Ook vele bedrijfsleiders hebben het daar moeilijk mee, ook dat is jammer en triest.
Urgentiegeneeskunde is toch een vak apart (en vraagt ook een speciaal soort van mensen), en vraagt een skillset die je niet op 123 aangeleerd krijgt. Bovendien is lang niet iedereen geschikt om in de zorg te werken (laat staan de spoed). Dan heb ik het niet zozeer over de fysieke activiteit, maar ge moet het ook willen hé, voor mensen zorgen. Net hetzelfde als mensen die via een D-cursus in het onderwijs gaan stappen. Het is niet omdat ge een diploma X of Y hebt over onderwerp Z dat je daarom een goed persoon bent om daar les over te geven.Als het 3 jaar duurt om zorgpersoneel op te leiden dan hoop ik op zijn minst dat er al enkele maanden een fiscaal aantrekkelijke spoedcursus of omscholingscursus in werking is.
Kan ik ergens wel inkomen wat de ‘speciaal soort mensen’ betreft maar nood breekt wet toch? Misschien rollen er zelfs mensen in die het van zichzelf nooit hebben gedacht en de zorg uiteindelikk toch wel iets vinden. Zo zal je er ook hebben.Urgentiegeneeskunde is toch een vak apart (en vraagt ook een speciaal soort van mensen). Bovendien is lang niet iedereen geschikt om in de zorg te werken (laat staan de spoed). Dan heb ik het niet zozeer over de fysieke activiteit, maar ge moet het ook willen hé, voor mensen zorgen.
Interessante financiële incentives en aanmoedigingen zijn zeer welgekomen, maar je moet dan natuurlijk zien dat je niet de mensen gaat aantrekken die het juist voor't geld doen, je bent nog altijd met mensen bezig, niet met pallet cement of een uitgebeend karkas.
Mijn moeder werkt - net als haar zus - in een WZC. Haar zus heeft zowat de helft van de bewoners zien sterven op heel korte termijn in de eerste golf. Haar zus is daar een tijdje echt niet goed van geweest, en daarbovenop is ze zelf besmet geraakt en is ze ernstig ziek geweest. Mijn moeder is er beter vanaf gekomen, ze is zelf niet ziek geworden en dat zal normaal nu ook niet meer gebeuren na twee prikjes. Ze is wel van de ene afdeling naar de andere gesprongen waar het uitbrak. Dat was toch behoorlijk intensief, ze is dan ook al 55+. Men is op een bepaald moment van 1 verpleegkundige in de nacht (ze is een vaste nacht) naar 3 verpleegkundige gegaan om de zorg nog te kunnen geven en dat in een sector waar er zoveel tekorten zijn. Das niet zomaar een drukke periode hé, das extreem veel werken in buitengewone omstandigheden waarbij fouten maken levens kan kosten. Of denk je dat ze de kabouters gebeld hebben om die uren te doen?Het.
Mensen in de zorg worden goed betaald en zoals ze bij ons op het werk zeggen: “soms zijn er drukke periodes en soms zijn er kalmere periodes”.
ik blijf het wel bijzonder vinden dat we op een bevolking van 11 miljoen mensen, amper 1000 ic bedden hebben en dat men na een jaar er nog niet in geslaagd is dit op te schalen, ondanks we toch een pak belastingen betalen.
Maar dit laatste gebeurt ook niet. Onbegrijpelijk nadat de zorg al voor de zoveelste maal ‘op randje instorten’ staat in een jaar tijd. Laat ons er gewoon nog een jaartje langer over zeurenJa, maar die mensen zet je niet in de spoed. Die laat je bij voorkeur eerst "macereren" in de gewone afdelingen. Voor op spoed te werken moet je veel eelt hebben (op het lijf en de ziel). Dàt, of een erg gezonde dosis gitzwarte humor of bijtend cynisme. Anders ga je er geheid onderdoor.
Maar die drama's over den IC en instortend personeel... We hebben nog altijd de medische component van het leger dat als buffer aangesproken kan worden (en daar zitten écht straffe professionals), waar je erg weinig over hoort. Er is gewoon geen reden om een noodprogramma uit de grond te moeten stampen. Maak het beroep aantrekkelijker en natuurlijke aanwervingen zullen volgen.

Niet dat ik het een slecht idee vind, maar hoeveel van die mensen zijn werkelijk geschikt?Maar die drama's over den IC en instortend personeel... We hebben nog altijd de medische component van het leger dat als buffer aangesproken kan worden (en daar zitten écht straffe professionals), waar je erg weinig over hoort. Er is gewoon geen reden om een noodprogramma uit de grond te moeten stampen. Maak het beroep aantrekkelijker en natuurlijke aanwervingen zullen volgen.