Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ze zijn er wéér met die vaccinprivilegesbullshit. En geen woord over hoe ethisch ranzig het is. Geen woord!
"We moeten het met de nodige omzichtigheid bekijken", fuck off met die onzin. Ge moet het meteen in de vuilbak kieperen, verdrinken in benzine, en in de fik steken.

Wie kan dit nu godverdomme verdedigen? Waar is de woede?
Jongere mensen moesten in quarantaine voor de ouderen/zwakken = "mensen moeten solidair zijn".
De ouderen/zwakken gaan als eerste terug dinges mogen doen = "de jongeren moeten solidariteit tonen".

Solidariteit is makkelijk als het van één kant komt eh. 😂
Ofwel versoepelen ze ineens voor iedereen, of anders voor niemand.

Ze zijn er wéér met die vaccinprivilegesbullshit. En geen woord over hoe ethisch ranzig het is. Geen woord!
"We moeten het met de nodige omzichtigheid bekijken", fuck off met die onzin. Ge moet het meteen in de vuilbak kieperen, verdrinken in benzine, en in de fik steken als de hoop stront die het is.

Wie kan dit nu godverdomme verdedigen? Ben ik nu echt de enige die zo boos wordt hiervan?
Erika zou misschien beter wa zwijgen.

Hoe gaan ze dit trouwens controleren? Het gaat niet over een paar 100 mensen, de bedoeling is dat minstens 70% gevaccineerd wordt. Veel success als ge in Gent op de Graslei allemaal mensen op elkaar geplakt ziet zonder mondmasker om dan te checken wie al gevaccineerd is. Dat is onmogelijk

"We moeten het met de nodige omzichtigheid bekijken", fuck off met die onzin. Ge moet het meteen in de vuilbak kieperen, verdrinken in benzine, en in de fik steken als de hoop stront die het is.

Wie kan dit nu godverdomme verdedigen? Ben ik nu echt de enige die zo boos wordt hiervan?

Was net ook op het Radio 1 nieuws met inderdaad als enige reden dat daardoor het virus kon circuleren en de gevaccineerden dus anderen wel konden besmetten dixit Van Gucht.
Geen enkel woord over hoe dat totaal oneerlijk is tov mensen die wél gezond zijn en al een jaar zwaar moeten inbinden voor de niet-gezonden.

Zal ik ff in de zomer thuis buiten afspreken met een paar man, niet mogen gaan sporten in de fitness om dan tante Germaine van 180kg te zien bingo spelen met 50 man zeker. :doh:

Was net ook op het Radio 1 nieuws met inderdaad als enige reden dat daardoor het virus kon circuleren en de gevaccineerden dus anderen wel konden besmetten dixit Van Gucht.
Geen enkel woord over hoe dat totaal oneerlijk is tov mensen die wél gezond zijn en al een jaar zwaar moeten inbinden voor de niet-gezonden.

Zal ik ff in de zomer thuis buiten afspreken met een paar man, niet mogen gaan sporten in de fitness om dan tante Germaine van 180kg te zien bingo spelen met 50 man zeker. :doh:
Ik zat in de auto en het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde (maar dan op Klara want Radio 1 is voor plebs) was "Aaaaaggghh, ik moet NU naar mijn bureau zodat ik mij boos kan maken op BG!"

[Vlieghe] zegt dat er ook in ons land door de experten gewerkt aan richtlijnen en aanbevelingen.

Gisteren al zei viroloog Steven Van Gucht (Sciensano) dat de nieuwe ECDC-richtlijn niet betekent dat de regels in ons land op korte termijn zullen veranderen. Maar op iets langere termijn denk ik dat we dit nieuwe advies wel in aanmerking kunnen nemen om ook in België bepaalde aanpassingen te doen. Het lijkt me vooral relevant wanneer er in de toekomst meer mensen volledig gevaccineerd zullen zijn."
Geen greintje schaamte hebben ze. Het is een schande.
Vind jij dit nu goed gecommuniceerd, @Loser (ik haal je er héél toevallig uit :unsure:), met name naar de mensen toe die al meer dan een jaar lang willens nillens solidair zijn?

Tis u eigen schuld tbh. Als ge op dat jaar corona der nog ni in geslaagd zijt om een pens te kweken die u kwalificeert als risicopatiënt en de bijhorende voorrang van vaccinatie zijt ge niet gemotiveerd éh. Fitnessen is voor nà het vaccin.

Bijkomend voordeel is dat ge derna dan kunt uitpakken met een zieke before/after transformatie als Personal Trainer en dus mensen vanuit eigen ervaring wilt helpen. Ik vertrouw sowieso geen PT's die leven op sla :unsure:

(/s voor de zekerheid)

Ik hoop echt dat de politiek een dikke fuck you doet naar MVR en co. Onze Belgische horeca is nu al 6 maand op rij dicht, de evenementensector heeft -met wat mini uitzonderingen vorige zomer- al een jaar (!) geen inkomsten. Genoeg is genoeg, verdommme. :angry: Altijd dieje zever van 'nog even volhouden','nog twee extra weken' en dan die emotionele shit 'het zou moedig zijn'. :puke:
Politici doen al maandenlang een fuck you naar MVR en co. Tis juist daardoor we in deze shit zitten.

Politici doen al maandenlang een fuck you naar MVR en co. Tis juist daardoor we in deze shit zitten.
Politici hebben wel een mandaat van het volk gekregen, virologen niet. Voor virologen zijn de cijfers nooit laag genoeg en had je in een (semi-)lockdown gezeten van maart 2020 tot wanneer het virus beslist om het af te bollen.
Politici moeten daarentegen ook kijken naar de vele andere belangen, maar dat gaat er blijkbaar niet in.

Politici hebben wel een mandaat van het volk gekregen, virologen niet. Voor virologen zijn de cijfers nooit laag genoeg en had je in een (semi-)lockdown gezeten van maart 2020 tot wanneer het virus beslist om het af te bollen.
Politici moeten daarentegen ook kijken naar de vele andere belangen, maar dat gaat er blijkbaar niet in.
En het is de taak van de virologen om op dat nageltje te blijven kloppen. Want versoepelen is iets wat we al van onszelf doen.

Daar zijn we kampioenen eerste klas in. Regels blijven volgen... dat is toch iets anders - uitvluchten zijn snel gevonden (gefantaseerd).

Ik zat in de auto en het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde (maar dan op Klara want Radio 1 is voor plebs) was "Aaaaaggghh, ik moet NU naar mijn bureau zodat ik mij boos kan maken op BG!"

Geen greintje schaamte hebben ze. Het is een schande.
Vind jij dit nu goed gecommuniceerd, @Loser (ik haal je er héél toevallig uit :unsure:), met name naar de mensen toe die al meer dan een jaar lang willens nillens solidair zijn?
Als "hoe dit wordt gecommuniceerd" het grootste probleem is, valt het mij nog wel mee. Allee, dan is er niet echt een probleem, alleen een probleem van communicatie. Maar wàt is er gecommuniceerd? Dat "bepaalde zaken" misschien later zullen bekeken worden, als we algemener hebben gevaccineerd. Dat lijkt me redelijk normaal en logisch. Zoals hiervoor al stond, bij begrafenissen en zo eventueel.

Edit: Voor de volledigheid wel vermelden dat ik nog weinig van nieuws heb opgevangen, dus kan zijn dat ik iets mis!

Laatst bewerkt:
deze passeerde op youtube feed , toch eens benieuwd ofdat het waar is wat JMDD daaar zegt over MVR na hun debat 2:40
indien niet waar zou ik dit als MVR toch niet laten passeren
disclaimer : ik kan diene dries niet uitstaan dus dit geen promo voor zijn kanaal
Goed interview op zich, JMDD slaat de nagel op de knop als het gaat over hoe de media het debat hier stuurt (en dramatiseert) en waarom het daar fout loopt.

Politici doen dat juist wel. Daarom dat er nu softe maatregelen zijn en geen harde lockdown. Politici steken zelfs zodanig hard de middelvinger op naar MVR dat de IC bomvol patienten zit. Nog verder/harder een middelvinger kan gewoonweg niet meer. Of wil je dat de mensen doodvallen op straat of in de gangen van ziekenhuizen worden opgevangen?

Goed interview op zich, JMDD slaat de nagel op de knop als het gaat over hoe de media het debat hier stuurt (en dramatiseert) en waarom het daar fout loopt.
Hij vergeet wel te vermelden dat hij zelf een paar keer met foute informatie kwam, die MVR in de uitzending ter plekke heeft weerlegd, waarna hij gewoon bleef verder doen alsof het nooit gebeurd was.

Hij vergeet wel te vermelden dat hij zelf een paar keer met foute informatie kwam, die MVR in de uitzending ter plekke heeft weerlegd, waarna hij gewoon bleef verder doen alsof het nooit gebeurd was.
Foute informatie ivm 'een van de strengste lockdowns in Europa'? Welke foute informatie nog?
Herinner mij dat niet meer zo goed precies

Ik ga eerder gevaccineerd zijn dan de meesten van mijn leeftijdscategorie en de meesten hier, maar ik vind dus niet dat ik meer "privileges" zou moeten krijgen daarom. Ik blijf overal netjes mijn maskertje dragen en wrijven met handgel en afstand houden zoals de rest. Het is het idee van relatieve veiligheid dat belangrijk is voor mij, niet het meer dingen mogen dan een ander in elk geval, dus ik snap heus wel dat er bij sommigen wat vaccinnijd kan komen als ze bejaarden de komende weken carefree zien petanquen of whatever.

Het ding is echter wel dat iedereen die nu gevaccineerd wordt er niet zelf voor gekozen heeft om in de hoek te zitten waar de ergste klappen vallen wat Covid betreft, en dat velen al een stuk langer met hardere maatregelen zitten dan de "jonge gezonde" bevolking.

Ik snap dus echter wel dat het een belachelijk slecht signaal zou zijn om degenen die hun spuitje al gehad hebben meer dingen toe te laten. Als ze het toch zo graag over de ploeg van 11 miljoen hebben, dan moeten ze de regels lossen voor iedereen die er deel van uitmaakt.

Ik wacht wel tot de twintigers gevaccineerd zijn voor ik terug feestjes ga bouwen 🙂

Ach en hadden permanente lockdowns dan wel iets uitgehaald? De moment dat je versoepeld komen de besmettingen toch terug binnen.
Liever maandenlang teren met een redelijk bezette IC maar zodat het leven nog wel doenbaar blijft voor de meeste mensen dan een kluizenaarssamenleving met 0 mensen op de IC.
ja, maar dat doen we al.
Met deze versoepelde maatregelen zit de IC bomvol.
Er is géén of amper marge.

1+1 is nog altijd 2 he.

Politici doen dat juist wel. Daarom dat er nu softe maatregelen zijn en geen harde lockdown. Politici steken zelfs zodanig hard de middelvinger op naar MVR dat de IC bomvol patienten zit. Nog verder/harder een middelvinger kan gewoonweg niet meer. Of wil je dat de mensen doodvallen op straat of in de gangen van ziekenhuizen worden opgevangen?
Iedereen die kritiek durft geven op de mening van Marc Van Ranst of zijn visie niet volledig volgt ziet liever mensen doodvallen op straat? We weten ondertussen dat alles wat uit de man zijn mond komt voor jouw "boenk erop" is maar dit wordt nu wel heel gortig. Zijn strategie van angst te prediken en de media te overstelpen werkt niet meer na meer dan een jaar, het is tijd voor anders en beter. En dat maakt niet van iedereen die voor een ander beleid en een manier van werken pleit, een moordenaar.

Iedereen die kritiek durft geven op de mening van Marc Van Ranst of zijn visie niet volledig volgt ziet liever mensen doodvallen op straat? We weten ondertussen dat alles wat uit de man zijn mond komt voor jouw "boenk erop" is maar dit wordt nu wel heel gortig. Zijn strategie van angst te prediken en de media te overstelpen werkt niet meer na meer dan een jaar, het is tijd voor anders en beter. En dat maakt niet van iedereen die voor een ander beleid en een manier van werken pleit, een moordenaar.
alé kom, ik wacht. Wat kunnen we versoepelen zonder dat de IC instort? Zeg maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan