Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
MVR wil zijn eigen ook relevant houden natuurlijk. Wat gaat hij na de corona crisis doen, als hij niet meer elke dag in de krant verschijnt?
Een sterrenrestaurant open doen met vleermuizen soep op de menu. :unsure: (low hanging fruit)

Nu effe wat extra uitleg: ik heb na lockdown één dus wel effectief die afweging gemaakt. Dat ik het gevaarlijk vond om teveel buiten te komen. Quasi nen helen zomer amper buiten geweest. En als ik dan ging keek ik minutieus de cijfers na hoe het er voor stond qua besmettingen waar ik naartoe ging.

Om dan wanneer het kerst was en ik graag met mijn moeder (die weduwe is) en nog iemand anders kerst te vieren al dat gezeik moeten aan te horen van "jamaar, in de zomer kon ge ervan profiteren", "toen moest ge der maar van profiteren hé", "wie is hier nu de lompe".

Maar bij deze mijn restaurant reservering is verplaatst.

Het zou mij ondertussen ook wel verbazen moest horeca inderdaad niet open gaan, tenzij de cijfers plots heel dramatisch verslechteren. De voorwaarden die verbonden waren aan die heropening, en die helemaal niet gehaald zijn, die worden fijntjes genegeerd.

Ondertussen lees je dan berichten dat er ziekenhuizen zijn waar de helft van de hartoperaties geannuleerd moeten worden door capaciteitsgebrek.

MVR wil zijn eigen ook relevant houden natuurlijk. Wat gaat hij na de corona crisis doen, als hij niet meer elke dag in de krant verschijnt?
Ik stel voor dat je zijn posities/CV eens opzoekt, dan zou je zo geen vragen stellen.
Misschien kan @Muñoz nog eens zeggen dat hij er ongezond of moe uitziet, waarschijnlijk omdat hij te weinig te doen heeft buiten wat korte interviews.

Mensen mogen toch eens leren dat het niet is omdat MVR als persoon of als boodschapper je tegen de haren strijkt, dat het daarom een amateur is.

deze passeerde op youtube feed , toch eens benieuwd ofdat het waar is wat JMDD daaar zegt over MVR na hun debat 2:40
indien niet waar zou ik dit als MVR toch niet laten passeren
disclaimer : ik kan diene dries niet uitstaan dus dit geen promo voor zijn kanaal

Ik stel voor dat je zijn posities/CV eens opzoekt, dan zou je zo geen vragen stellen.
Misschien kan @Muñoz nog eens zeggen dat hij er ongezond of moe uitziet, waarschijnlijk omdat hij te weinig te doen heeft buiten wat korte interviews.

Mensen mogen toch eens leren dat het niet is omdat MVR als persoon of als boodschapper je tegen de haren strijkt, dat het daarom een amateur is.
Beg your pardon? Wat heb ik te maken met die aanvallen op MvR als persoon zelf?
Ik vind hem nog altijd de 'beste' viroloog zowel als wetenschapper als communicator, maar de manier en de stijl waarop men zich keer op keer voor de versoepelingskar gooit en zo gigantisch veel druk creëert, ik denk dat iedereen dat zowat beu is. In een virocratie waren de virologen koning, maar in een democratie nog altijd de politici die met veel meer belangen moeten rekening houden. We zitten bij de meest kwetsbaren al op een redelijk hoge vaccinatiegraad en er zijn amper nog sterfgevallen, dan wordt het wel tijd om die fetisj van "elke besmetting is er één te veel" te laten varen en beginnen nadenken hoe we mensen op een zo goed mogelijke manier buiten kunnen laten lopen (want surprise surprise de mensen gaan niet nog een hele zomer in hun kot blijven). Het is veiliger om ze gecontroleerd op de terrasjes te laten zitten dan te laten samentroepen in elkaars tuin of in de parken.

En dat MvR er "ongezond of moe" uitziet, dat is geen mening, maar een feit zou ik denken. Die man werkt zich letterlijk dood en heeft meer rimpels en minder tanden dan de gemiddelde 90-jarige.

Ik vind hem nog altijd de 'beste' viroloog zowel als wetenschapper als communicator, maar de manier en de stijl waarop men zich keer op keer voor de versoepelingskar gooit en zo gigantisch veel druk creëert, ik denk dat iedereen dat zowat beu is. In een virocratie waren de virologen koning, maar in een democratie nog altijd de politici die met veel meer belangen moeten rekening houden.

En dat MvR er "ongezond of moe" uitziet, dat is geen mening, maar een feit zou ik denken. Die man werkt zich letterlijk dood en heeft meer rimpels en minder tanden dan de gemiddelde 90-jarige.
Zever zoals "virocratie" of hoe goed iemand er uitziet hoort gewoon niet in een deftig debat, net zoals die geveinsde of terechte onwetendheid over wat zo'n viroloog nu zou doen als hij niet meer in de krant komt.

Laatst bewerkt:
deze passeerde op youtube feed , toch eens benieuwd ofdat het waar is wat JMDD daaar zegt over MVR na hun debat 2:40
indien niet waar zou ik dit als MVR toch niet laten passeren
disclaimer : ik kan diene dries niet uitstaan dus dit geen promo voor zijn kanaal
Als ik me niet vergis heeft Van Ranst zelf aangehaald in dat debat dat mondmaskers op openbare plaatsen die niet zwart zien van het volk inderdaad weinig zinvol zijn en dat het debat daar te ver is in doorgeslaan. Ik snap niet goed waarom Dedecker dat nu ineens naar boven trekt terwijl hij op dat punt gelijk kreeg van Van Ranst.

Mondmaskers op de dijk heeft ook niets te zien met terrassen imo. Ik vind het wat flauw hoe het voorgesteld wordt, al is de reden erachter duidelijk.

Ik heb spijt dat hij door mij een view meer heeft, wel gecompenseerd door een duimpje naar beneden, hopelijk brengt het wat balans :p

Zever zoals "virocratie" of hoe goed iemand er uitziet hoort gewoon niet in een deftig debat, net zoals die geveinsde of terechte onwetendheid over wat zo'n viroloog nu zo doen als hij niet meer in de krant komt.
Wat andere mensen hier zeggen over MvR interesseert mij niet.
Maar jij die doet alsof MvR er niet moe en heel gezond uitziet, dat is even grote zever. De man ziet er gewoon objectief slecht uit, get over it.
Is hij daarom een slechte viroloog? Niet voor mij in ieder geval, hoe graag je dat ook in mijn schoenen wil duwen.

Ik vind hem nog altijd de 'beste' viroloog zowel als wetenschapper als communicator, maar de manier en de stijl waarop men zich keer op keer voor de versoepelingskar gooit en zo gigantisch veel druk creëert, ik denk dat iedereen dat zowat beu is. In een virocratie waren de virologen koning, maar in een democratie nog altijd de politici die met veel meer belangen moeten rekening houden. We zitten bij de meest kwetsbaren al op een redelijk hoge vaccinatiegraad en er zijn amper nog sterfgevallen, dan wordt het wel tijd om die fetisj van "elke besmetting is er één te veel" te laten varen en beginnen nadenken hoe we mensen op een zo goed mogelijke manier buiten kunnen laten lopen (want surprise surprise de mensen gaan niet nog een hele zomer in hun kot blijven). Het is veiliger om ze gecontroleerd op de terrasjes te laten zitten dan te laten samentroepen in elkaars tuin of in de parken.

:shutup:

:rofl:

Infectiologe Erika Vlieghe blijft voorzichtig over het advies van het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) van gisteren waarin sprake is van mogelijke versoepelingen voor volledig gevaccineerden. Coronamaatregelen zoals het dragen van een mondmasker en het respecteren van de nodige fysieke afstand zouden kunnen worden "versoepeld" als mensen die volledig gevaccineerd zijn, elkaar ontmoeten.

Vlieghe, voorzitter van de expertengroep GEMS die de overheden adviseert over de aanpak van de coronapandemie, blijft voorzichtig. "We moeten het met de nodige omzichtigheid bekijken", zei Vlieghe in "De ochtend" op Radio 1. Ze wijst er bijvoorbeeld op dat het gaat om een voorlopig rapport met voorlopige resultaten. "Het gaat ook echt over volledig gevaccineerde mensen. Daar zijn we op dit moment niet", zegt Vlieghe. "We moeten voorzichtig zijn en geen verwarring creëren."

Ze zijn er wéér met die vaccinprivilegesbullshit. En geen woord over hoe ethisch ranzig het is. Geen woord!
"We moeten het met de nodige omzichtigheid bekijken", fuck off met die onzin. Ge moet het meteen in de vuilbak kieperen, verdrinken in benzine, en in de fik steken als de hoop stront die het is.

Wie kan dit nu godverdomme verdedigen? Ben ik nu echt de enige die zo boos wordt hiervan?

Wat andere mensen hier zeggen over MvR interesseert mij niet.
Maar jij die doet alsof MvR er niet moe en heel gezond uitziet, dat is even grote zever. De man ziet er gewoon objectief slecht uit, get over it.
Is hij daarom een slechte viroloog? Niet voor mij in ieder geval, hoe graag je dat ook in mijn schoenen wil duwen.
Als ik zeg dat het er niet toe doet dan zeg ik dat hij er niet moe uitziet? Begrijpend lezen is moeilijk.

Verder lijkt het er inderdaad op dat jij er niet mee bent begonnen, waarvoor mijn excuses. Ik had het op de onderstaande post, die ik aan jou had gelinkt:
Maar je merkt dat MVR niet gewoon is tegenkanting te krijgen F2F, hij is gewoon om steeds vrije tribune te krijgen en vooral geen tegenspraak in een debat.

ik vond hem ontstellend zwak en ook direct persoonlijk, de twitterende Marc dus.
Hij zag er ook ongezond uit. Geen voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan