Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indeed, en uiteindelijk zitten die politici daar toch om het volk te vertegenwoordigen. Niet voor de virologen te vertegenwoordigen.

Je had vroeger ook mensen die graag met een paardenkoets reden. Dat is er ook volledig uitgegaan met de tijd.
Cash geld brengt enkel problemen mee (het wordt hoofzakelijk nog gebruikt voor zwart geld door bepaald beroepen, je kan het verliezen, het kan gestolen worden, ...).
Volksgezondheid is niet "het volk vertegenwoordigen"?

Indeed, en uiteindelijk zitten die politici daar toch om het volk te vertegenwoordigen. Niet voor de virologen te vertegenwoordigen.
De burger heeft bewezen dat hij niet zo bijster slim is.

Altijd dat verbieden.
Omdat jij het punt van iets niet inziet moet het nog niet verboden worden.

Ik betaal graag met cash en werk nochtans nooit in het zwart. Zakgeld ga ik ook het liefst cash geven, in plaats van een rekening te openen voor een 10 jarige.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen(miljarden euro's zwart geld)

Horeca is soms paar euro, bij huisdokter en dermatoloog zit je aan min 25? Lijkt me dat die daar echt niet zoveel kost aan hebben + veel veiliger

Mijn huisdokter vraagt sinds dit jaar 4 euro. Tegenwoordig kan dat rechtstreeks met het ziekenfonds. Geen gedoe meer met dat briefje en sticker.

Ik vind iets niet goed of nuttig: weg ermee!

Dat zijn dan diezelfde die hier zagen als de overheid covidmaatregelen oplegt.
Waarom cash geld behouden als je door het afschaffen hiervan jaarlijks miljarden euro's aan belastingontduiking kunt stoppen? Geef mij eens een duidelijke reden.

Ik vind iets niet goed of nuttig: weg ermee!
In de warenhuizen zie je nu ook steeds meer rijen waar je enkel nog met kaart kan betalen. Vorige week was er nog een 70 plusser tegen mij aan het klagen dat het moeilijker wordt om nog zonder kaart te betalen. Die winkels doen dat niet omdat ze het niet leuk vinden, maar wel omdat cash geld een hoop meer last met zich meebrengt (telwerk, het kan verdwijnen, je kan je vergissen bij het afrekenen, het moet naar de bank gebracht worden, ...).
In landen zoals Australië, China, of de Nordics zie je bijna geen cash betalingen meer, die trend gaat niet omkeren omdat hier een paar man nostalgisch blijft hangen aan koperen muntstukken.

Waarom cash geld behouden als je door het afschaffen hiervan jaarlijks miljarden euro's aan belastingontduiking kunt stoppen? Geef mij eens een duidelijke reden.
Ik heb toch al meer dan 1 situatie meegemaakt waar bv het kastje niet werkte, aan een automaat was, etc. Ook voor een verjaardag eens een cent te geven. Misschien eerder de échte reden van die belastingontduiking aanpakken ipv een geldig betaalmiddel verwijderen.

Cash geld brengt enkel problemen mee (het wordt hoofzakelijk nog gebruikt voor zwart geld door bepaald beroepen, je kan het verliezen, het kan gestolen worden, ...).
Zijt gij ook fan van het opheffen van net neutraliteit? Als privacy en vrijheid u niks waard zijn. "Weet ge nog, den tijd dat ge gewoon vrij op internet kon rondbazuinen en vrij websites kon oprichten zonder controle orgaan?".

Dat is bij mijn weten enkel voor mensen met laag inkomen etc.
Nee hoor, kan voor iedereen enkel remgeld. Mijn dokter aanvaardt ook enkel cash en 1e keer dat ik er kwam, wist ik dit niet. Hij had er geen probleem mee om enkel remgeld te aanvaarden (waar ik wel genoeg cash voor meehad). Sindsdien altijd gezorgd dat ik genoeg cash geld meehad.

Sinds begin corona 1x moeten gaan, en die vraagt nu ook aan iedereen enkel remgeld. Hij doet zelfs €5, omdat dit makkelijker te passen is.

Sinds 1 oktober 2015 geldt de zogenaamde 'derdebetalersregeling' voor mensen die het financieel moeilijk hebben. Dat betekent dat ze bij de huisarts enkel nog het remgeld betalen. Het remgeld is de kost die je niet terugkrijgt van de mutualiteit. In de meeste gevallen is dat ongeveer 1 euro
Dus nee als die dat gebruiken voor u 4 of 5 euro te laten betalen dan misbruiken ze het systeem.

@the_fox klopt dat ook met overzicht mutualiteit? Normaal is het bij raadpleging 4 euro remgeld (tenzij hem niet gevonventioneerd is maar dat geloof ik niet)

Laatst bewerkt:
Kleine wistjedatje....vorige zomer toen we weer open mochten hebben we tijdelijk enkel elektronische betalingen doorgevoerd bij onze zaak ( die ook een witte kassa heeft, stel je voor zeg), en we hebben dat moeten afvoeren omdat het personeel steeds ambras kreeg met klanten die enkel in cash wilden betalen.
Haha, ik ken er zo.

Gaan (gingen) constant op cafe, maar moeder de vrouw mocht het niet weten...

Horeca is soms paar euro, bij huisdokter en dermatoloog zit je aan min 25? Lijkt me dat die daar echt niet zoveel kost aan hebben + veel veiliger
Mijn tandarts accepteert bv enkel cash en Payconiq. Net zoals veel andere zelfstandigen wil die geen bancontact terminal in de zaak wegens veel te duur.

Mijn tandarts accepteert bv enkel cash en Payconiq. Net zoals veel andere zelfstandigen wil die geen bancontact terminal in de zaak wegens veel te duur.
Dat is ook van bancontact ;)

Bij zowel onze vorige als onze huidige huisarts moeten wij niets betalen. Die regelen alles direct met de mutualiteit. En het is niet dat wij een laag inkomen hebben..
Ook geen remgeld? Dat kan niet he, tenzij hem u sociaal tarief aanrekent

In 2018 is er wetsvoorstel ingediend om dat idd enkel via remgeld te doen bij huisarts maar geen idee of dat al effectief in voege is (artikel van september 2020 dat ik vond zegt alvast nog van niet)

Laatst bewerkt:
Dat is ook van bancontact ;)

Ook geen remgeld? Dat kan niet he, tenzij hem u sociaal tarief aanrekent
Nee, niets.

Vorige huisarts deed dit met al zijn patiënten. Hij vond dat hij al genoeg verdiend had en wou de mensen helpen. Is ook zo goed als op pensioen.

Huidige is familie. Da is blijkbaar wel een speciaal tarief of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan