Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cash geld verbieden omdat het gebruikt kan worden voor zwartwerk. Anders auto’s verbieden omdat ze gebruikt kunnen worden voor kidnapping? Wat ge hier soms leest.
Het is corona en mensen betalen nog seeds met cash geld. = virusspreider. Dat alleen is al reden genoeg om iets achterlijks als cash geld te verbieden. We zijn verdorie 2021.

Cash geld verbieden omdat het gebruikt kan worden voor zwartwerk. Anders auto’s verbieden omdat ze gebruikt kunnen worden voor kidnapping? Wat ge hier soms leest.

Cash geld is nu anders ook verboden om daar zomaar even een nieuwe auto mee te gaan kopen.
Dat heeft men nu éénmaal verboden omdat dat een verleidelijke route is omdat dat een verleidelijke route is om zwart geld voor te gebruiken als je het hebt.

Horeca zaken is het omgekeerde: die hebben bewezen dat ze geld dat ze binnen krijgen, niet correct aangeven. Een steunmaatregel die hen verplicht om geld op een traceerbare manier binnen te halen lijkt me dus zeker niet ongepast.

De horeca-zaak kan dan nog altijd cash aanvaarden, maar aan 21% BTW. Ze kunnen gerust een toeslag vragen.

Zal nochtans de trend zijn komende jaren, zie ook Scandinavie waar de kans groot is dat die ergens de komende jaren naar een cashloze maatschappij gaan (oa Zweden)

Mijn huisdokter en ook mijn dermatoloog aanvaarden alleen cash geld. Het is niet alleen horeca. Ik vind dat ook achterhaald maar je kan mensen nu eenmaal niet verplichten te betalen om te mogen betalen (vergoedingen en kosten bancontact). Als bancontact overal gratis gemaakt wordt en ter beschikking gesteld + de rente NOOIT negatief zal worden (belofte overheid) OK dan kan je cash afschaffen.

Het is corona en mensen betalen nog seeds met cash geld. = virusspreider. Dat alleen is al reden genoeg om iets achterlijks als cash geld te verbieden. We zijn verdorie 2021.
Allemaal hetzelfde bakske gebruiken om een code in te toetsen is beter? Of ga je contactloos ook verplichten?

So what dat het 2021 is? Er worden ook nog altijd pennen en papier verkocht. Waarom iets schrijven als je het kan noteren op uw gsm. Zaken voor altijd verbieden omdat je nu in eens situatie zit die je misschien een keer in de 100 jaar meemaakt is toch te gek voor woorden.

Mijn huisdokter en ook mijn dermatoloog aanvaarden alleen cash geld. Het is niet alleen horeca. Ik vind dat ook achterhaald maar je kan mensen nu eenmaal niet verplichten te betalen om te mogen betalen (vergoedingen en kosten bancontact). Als bancontact overal gratis gemaakt wordt en ter beschikking gesteld + de rente NOOIT negatief zal worden (belofte overheid) OK dan kan je cash afschaffen.
Horeca is soms paar euro, bij huisdokter en dermatoloog zit je aan min 25? Lijkt me dat die daar echt niet zoveel kost aan hebben + veel veiliger

't Zal dan ook gedaan zijn met die zelfstandigen die in't zwart wat willen bijklussen.
Of die vragen gewoon om in bitcoin betaald te worden. Zal nu nog niet echt werkbaar zijn wegens te onbekend maar ik denk wel dat we in de toekomst de vooruitgang die fraudebestrijding al gehad heeft en nog zal hebben door cash zoveel mogelijk te weren deels zal teniet gedaan worden door crypto. Het heeft geen nut cash af te schaffen als er een even makkelijk alternatief betalingsmiddel is dat net zo handig is voor fraude.

Na wat posts over die verdomde Molenberghs en andere experten hun communicatie, toch ook eens iets positief vermelden! Gisteren zat Niel Hens weer in De Afspraak. Om de paar maanden duikt hij op, en enkel als hij iets te zeggen heeft. Ook niet uit eigen beweging voor zover ik kan beoordelen, hij is dan ook maar in beeld gekomen nadat Goossens naar hem refereerde als autoriteit en zo enige bekendheid verwierf bij de media.
Geen afgeleefde communist met overgewicht die door elke stoel zakt of mand valt, maar een rijzige man die, eens plaatsgenomen, de reeds verwijde tafel van het programma nog steeds in zijn voegen laat kraken. Met de volle kruin van een twintigjarige en een stemfrequentie die de micro's nog net kunnen oppikken zou het kijkend publiek hem meteen van de rol van Bruce Wayne verdenken in nog fictievere televisieshow dan De Afspraak. Hens komt ook altijd over als een wetenschapper die tijdens zijn vrije zaterdagnamiddag liever nog eens zijn modellen voor de honderdste keer controleert in plaats van pinten te gaan uitdelen op de Izegemse markt. Kortom, de tegenhanger van Cobblepot Van Ranst. Of scarecrow Molenberghs als dat soort figuur meer uw ding is, ieder zijn fetisjdeskundige.

In dat kwartier zendtijd dat hij krijgt dan: geen politieke statements en hij probeert ook geen beleidsbeslissingen aan te raden of te evalueren, zelfs niet als ze hem er expliciet naar vragen, buiten een uitstel van het huidig schema van versoepelingen van twee weken gebaseerd op zijn modellen dan. Geen waardeoordelen over degenen die de regels niet of niet strikt genoeg volgen, geen doembeelden ook al zijn de cijfers niet denderend, maar een positief vooruitzicht vanuit zijn rol als wetenschapper. Verder gewoon wat droge info over de ontwikkelingen, duiding bij zijn modellen en cijfers, en op het einde zelfs een moment van eigen zwakte toegevend. Allemaal oprecht en zonder mediatraining, zelfs een verwijzing naar de gewaarwording dat er voor de zoveelste keer "nog even" werd gevraagd kon ervan af. Zo kan het dus ook, voor Batman Hens zou ik dat pintje nog wel twee weken uitstellen. En aangezien zijn cijfers zowaar gebaseerd zijn op vijf knuffelcontacten, neem ik die versoepeling er ook ineens bij vanaf 21 mei wat het plan van de politiek ook zal zijn.

Of die vragen gewoon om in bitcoin betaald te worden. Zal nu nog niet echt werkbaar zijn wegens te onbekend maar ik denk wel dat we in de toekomst de vooruitgang die fraudebestrijding al gehad heeft en nog zal hebben door cash zoveel mogelijk te weren deels zal teniet gedaan worden door crypto. Het heeft geen nut cash af te schaffen als er een even makkelijk alternatief betalingsmiddel is dat net zo handig is voor fraude.
Kunt dan beter voor Monero kiezen, bitcoin is niet ontraceerbaar hé

De Croo over horeca: "Vrijdag de juiste beslissingen nemen"​

Het is nog koffiedik kijken of de horeca vanaf 8 mei zijn terrassen weer zal kunnen buitenzetten, maar de voorwaarden om te kunnen versoepelen gaan voorzichtig de goede richting uit. Dat heeft premier Alexander De Croo gezegd aan VTM Nieuws.
"De vaccinatiegraad voor de 65-plussers moet voorbij de 70 procent zijn en bedraagt momenteel 67 procent." De ziekenhuiscijfers worden "dag na dag opgevolgd", aldus de premier.
Het is nog onduidelijk onder welke voorwaarden de horeca eventueel zal kunnen heropenen. Vrijdag tijdens het Overlegcomité van de verschillende regeringen zal dat beslist worden
De Croo over horeca: "Vrijdag de juiste beslissingen nemen"

Rationeel is het "no go", maar tis bijna politieke zelfmoord als je het niet heropent.

Met de opening van de Nederlandse terrassen (beperkt tussen 12 en 18 uur) proberen ze Vlaamse toeristen op voorhand af te raden om af te zakken. Een stap richting NL vereist eerst 5 dagen quarantaine, de boodschap is om weg te blijven.

Cash geld verbieden om het 2021 is.
Het is niet het jaar 121 waar we nog met koperen muntstukken moeten betalen voor transacties. En omdat fysiek geld vandaag geen enkel voordeel meer biedt.

Het is niet het jaar 121 waar we nog met koperen muntstukken moeten betalen voor transacties. En omdat fysiek geld vandaag geen enkel voordeel meer biedt.
Ik zou dat niet slecht vinden. 't is toch veel gemakkelijker om met de kaart te betalen, de enige reden voor mij om nog cash bij te hebben is om op café te gaan. En mijn kapster die werkt ook nog met cash geld. Maar uiteindelijk kan dat toch via payconiq desnoods.

Altijd dat verbieden.
Omdat jij het punt van iets niet inziet moet het nog niet verboden worden.

Ik betaal graag met cash en werk nochtans nooit in het zwart. Zakgeld ga ik ook het liefst cash geven, in plaats van een rekening te openen voor een 10 jarige.

De Croo over horeca: "Vrijdag de juiste beslissingen nemen"

Rationeel is het "no go", maar tis bijna politieke zelfmoord als je het niet heropent.
Indeed, en uiteindelijk zitten die politici daar toch om het volk te vertegenwoordigen. Niet voor de virologen te vertegenwoordigen.

Ik betaal graag met cash en werk nochtans nooit in het zwart.
Je had vroeger ook mensen die graag met een paardenkoets reden. Dat is er ook volledig uitgegaan met de tijd.
Cash geld brengt enkel problemen mee (het wordt hoofzakelijk nog gebruikt voor zwart geld door bepaald beroepen, je kan het verliezen, het kan gestolen worden, ...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan