Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanwaar deze aanval? Houden we het netjes? Tnx
Hoe is dat een aanval? Als je van andere mensen willekeurige mea culpa's gaat eisen, hoe is dit dan zo vreemd als ik vraag waarom? Waarom is het dan vreemd als ik dat even willekeurig van jouw vraag?

Hou het serieus, thx.

Ondertussen Biljart in de BG-fora aan het verkondigen dat “Als zij niks doen, dan ik ook niet”.

Dus alweer de verantwoordelijkheid leggen bij de regering, terwijl het parcours van de Biljart en sommige posters hier eerder past in het grote calimeroboek.

Ik vind dit getuigen van arrogantie.
Als ik minder netjes zou zijn, zou het zoiets geweest zijn.

Ja, ik ben dat calimero-gedrag om het overtreden van de regels te verantwoorden meer dan beu. En dan vooral de arrogantie die er mee gepaard gaat. Je geeft zelf toe dat je de regels overtreed, verwacht van de regering dat men alleen perfectie kan brengen, maar doet zelf niet eens je best? Dat vind ik gewoon hypocriet.

En dit goedpraten/aanzetten tot illegale praktijken mag gerust eens beginnen bestraft worden.
warnpuntenmaanden
Aanzetten tot illegale praktijken (warez, diefstal, ...)6pt6mnd

Edit : Mijn excuses als dit te persoonlijk wordt opgevat, dat is zeker niet zo bedoeld. Ik wil vooral de gedraging aanklagen. Het goedpraten van illegale activiteiten. En dan nog eens geregeld op een "aggressieve" wijze. Het is wat een hyperbool hoe ik het hierboven zeg qua bestraffen, maar stel je eens voor hoe hier zou gereageerd worden op openlijk stoefen met zwartwerk, stelen, wegpiraat uithangen, ...

Laatst bewerkt:
Hoe is dat een aanval? Als je van andere mensen willekeurige mea culpa's gaat eisen, hoe is dit dan zo vreemd als ik vraag waarom? Waarom is het dan vreemd als ik dat even willekeurig van jouw vraag?

Hou het serieus, thx.

ik dacht dat ik met een mea culpa moest beginnen, vandaar..

Ik ga ervan uit dat je zelf wel weet welke fouten er zijn gemaakt, gratuite uitspraken etc,... er zijn in het verleden al voor minder ministers mogen opstappen,

Op uw laatste post, waarbij je mijn tekst eigenhandig zit aan te passen om zo bepaalde uitspraken te ontlokken ga ik niet ingaan.

Er zijn fouten gemaakt. Dit is een unieke situatie. Maar ik ben benieuwd welke grove fouten op dit moment tot ontslag zouden moeten leiden van bv. FVDB, aangezien het daar specifiek om ging?

Enlighten me. Want neen, oftewel zijn de mensen die hierom roepen (zeker niet alleen jij en niet persoonlijk bedoeld) enorm kleinzerig naar mijn aanvoelen en gewoon in hun gat gebeten omdat ze hun vrijheid nog niet hebben (wat ik ook snap, daar niet van), oftewel heb ik bepaalde zaken gemist. Nu, dit past inderdaad eerder in P&A, maar zie vreemd genoeg niet direct een thread waar dit in zou passen?

Laatst bewerkt:
Ondertussen VDB in de pers aan het verkondigen dat “de mensen niet beseffen...”.

Dus alweer de verantwoordelijkheid leggen bij de bevolking, terwijl het parcours van de regering(en) eerder past in het grote blunderboek.

Ik vind dit getuigen van arrogantie.

Dit getuigt niet van arrogantie. Dit getuigt van inzicht. Aangezien het uiteindelijk de bevolking is die het moet doen.
De politiek kan enkel de lijnen uitzetten. Maar de verantwoordelijkheid om die lijnen te volgen of niet te volgen ligt bij de bevolking.

Daarnaast zal ik niet zeggen dat het parcours van de regering perfect was. Maar om nu te zeggen het past in het grote blunderboek, dat zie ik echt niet.

Ik ben wel curieus naar wat er allemaal zou horen in dit blunderboek. En hoeveel van de items die in dit zogestelde blunderboek komen eigenlijk eerder komen van ik ben het niet eens met de richting die ze gekozen hebben.

Maar dat laatste maakt het nog geen blunder.

Hangt het er dan niet vanaf of J&J wel wil leveren? Als die iets hebben van "ja, EMA kan zeggen wat ze willen, maar wij vinden het niet veilig, we stoppen de verkoop (tot x of y uitgeklaard is)"?
Gelukkig is dat geen probleem. Johnson levert gewoon terug.
Following the PRAC recommendation, the Company will resume shipment of the Janssen COVID-19 vaccine in the European Union (EU), Norway and Iceland. The updated EMA and Healthcare Professionals guidance will be available to national healthcare authorities.
Mijn gok is dat de leveringen opgeschort waren met een logistiek motief: in afwachting van het advies, om geen "verloren leveringen" te hebben of om in tussentijd alvast andere landen verder te helpen. Nu dit advies er is, is er geen probleem meer voor JNJ

Gaan we binnenkort bij elke corona overtreding vragen om bans uit te delen? Of waar zit het probleem feitelijk?

ik vraag me trouwens af waar ik oproep tot illegale praktijken.
Als dit de manier van discussiëren is?
Alleen jullie mogen je opjagen in bepaalde dingen en ik mag me niet opjagen in alle personen verantwoordelijk ervoor dat we nog altijd in deze shit zitten? Het probleem is dat veel te veel mensen het probleem gewoon niet inzien en alle verantwoordelijkheid gewoon van zich afschuiven.

En ja, dat was overdreven, maar het 'verheerlijken' van deze overtredingen, daar krijg ik echt het vliegend schijt van. En dan zeker als dit op zo'n arrogante manier gebeurt, gelijk hier soms passeert, alsof degenen die zich er wel aan houden de zotten zijn.

Alleen jullie mogen je opjagen in bepaalde dingen en ik mag me niet opjagen in alle personen verantwoordelijk ervoor dat we nog altijd in deze shit zitten? Het probleem is dat veel te veel mensen het probleem gewoon niet inzien en alle verantwoordelijkheid gewoon van zich afschuiven.

En ja, dat was overdreven, maar het 'verheerlijken' van deze overtredingen, daar krijg ik echt het vliegend schijt van. En dan zeker als dit op zo'n arrogante manier gebeurt, gelijk hier soms passeert, alsof degenen die zich er wel aan houden de zotten zijn.
We jagen ons allemaal wel ergens op betreft corona. Kwestie van bvb dit topic of de kranten nu en dan te mijden ... Ook al verteld iemand onzin of gaat een sensatiegazet als HLN dan in overdrive!
Ik merk ook wel veel 'tegenstrijdige kampen' op betreft denken over, en omgaan met corona ... niet echt bevorderlijk natuurlijk voor alles, en vooral om de eindmeet te halen... de eindmeet zijnde back to freedom.

Als ik minder netjes zou zijn, zou het zoiets geweest zijn.

Ja, ik ben dat calimero-gedrag om het overtreden van de regels te verantwoorden meer dan beu. En dan vooral de arrogantie die er mee gepaard gaat. Je geeft zelf toe dat je de regels overtreed, verwacht van de regering dat men alleen perfectie kan brengen, maar doet zelf niet eens je best? Dat vind ik gewoon hypocriet.

En dit goedpraten/aanzetten tot illegale praktijken mag gerust eens beginnen bestraft worden.

Edit : Mijn excuses als dit te persoonlijk wordt opgevat, dat is zeker niet zo bedoeld. Ik wil vooral de gedraging aanklagen. Het goedpraten van illegale activiteiten. En dan nog eens geregeld op een "aggressieve" wijze. Het is wat een hyperbool hoe ik het hierboven zeg qua bestraffen, maar stel je eens voor hoe hier zou gereageerd worden op openlijk stoefen met zwartwerk, stelen, wegpiraat uithangen, ...

Je hebt verschillende soorten overtredingen.

Ik zie de meeste corona overtredingen zoals 'door het rood lopen op een lege straat' of 'een niet geregistreerde veranda' zetten.
Dus een misdaad zonder slachtoffers waarvan het onredelijk is dat ze illegaal is.

Net zoals andere ziektes doorgeven niet legaal of moreel je schuld is. (of in dit geval zelfs niet dat, eerder 'gedrag dat de regering heeft bepaald dat mogelijks leid tot het doorgeven van een ziekte. Vol met arbitraire regels die om de haverklap veranderen en waar iedere regio ter wereld een andere view heeft').

Jij ziet dat anders, vandaar de oneindige discussie hier tussen de twee kampen

ik vraag me trouwens af waar ik oproep tot illegale praktijken.
Als dit de manier van discussiëren is?
Let's meet in Court. De corona maatregelen op zich worden continue aangevochten in allerlei rechtbanken omwille van al dan niet rechtsgeldig.

Lijkt me dat BG naar de rechtbank moet trekken om al dan niet te weten of bepaalde posts aanzetten tot illegal gedrag !! :woohoo:

Volgende week terrassen open in NL.

- Enkel tussen 12-18u
- Enkel met eigen gezin of maximaal 2 mensen uit verschillende huishoudens
- Reservatie op voorhand, registratie contactgegevens en "gezondheidscheck"
- Max 50 personen per zaak

Horeca staat denk ik te springen om onder die regels te openen /s

Volgende week terrassen open in NL.

- Enkel tussen 12-18u
- Enkel met eigen gezin of maximaal 2 mensen uit verschillende huishoudens
- Reservatie op voorhand, registratie contactgegevens en "gezondheidscheck"
- Max 50 personen per zaak
Horeca gaat precies overal open op terras (Luxemburg, Nederland, UK, ...). Volgend weekend nog eens een tripje richting Luxemburg, ik heb al even niet meer op restaurant gegeten.

Horeca staat denk ik te springen om onder die regels te openen /s
Hier in Vlaanderen worden ze momenteel ook royaal vergoed om niets te doen. Als ik die vergoedingen zou kunnen behouden als horeca-eigenaar zou ik ook liever hebben dat de zaken nog dichtbleven.

Iemand die ik ken zit al 12mnd thuis (zit bij livenation muziek mgmt). Door technisch werkloos en al de compensaties 90% van zijn nettoloon. En geen weekendwerk of late avonden.

Hij zegt zelf dat er veel zal moeten gebeuren voor hij terug aan het werk gaat. Lees: ze gaan hem moeten verplichten.

Ik vrees dat in de horeca voor velen een zelfde verhaal is.

Iemand die ik ken zit al 12mnd thuis (zit bij livenation muziek mgmt). Door technisch werkloos en al de compensaties 90% van zijn nettoloon. En geen weekendwerk of late avonden.

Hij zegt zelf dat er veel zal moeten gebeuren voor hij terug aan het werk gaat. Lees: ze gaan hem moeten verplichten.

Eens hun werkgevers terug aan de slag gaan en hun TW ten einde is zullen ze niet veel keuze hebben tenzij ze werkloos willen worden. En dat is wel een ander paar mouwen dan de TW waar ze nu op zitten.

Veel druk vanuit de sector komt er ook precies niet. Status quo en iedereen content.

We weten allemaal dat die sector zo goed als dood is. TW is in veel gevallen weggesmeten geld en het onvermijdbare uitstellen.

Ik zie festivals/concerten niet terugkomen zoals het was op korte termijn. Zelfs als het mag, gaan de mensen het nog willen?

Horeca gaat precies overal open op terras (Luxemburg, Nederland, UK, ...). Volgend weekend nog eens een tripje richting Luxemburg, ik heb al even niet meer op restaurant gegeten.
Dat mag. Er zijn beperkte restricties.

Hier in Vlaanderen worden ze momenteel ook royaal vergoed om niets te doen. Als ik die vergoedingen zou kunnen behouden als horeca-eigenaar zou ik ook liever hebben dat de zaken nog dichtbleven.
Ik denk dat dit toch wel afhangt van de omstandigheden hoor (voor een eenmansvennootschap komt de vergoeding als royaal over, voor anderen is dat al wat minder). Daarnaast denk ik dat het belangrijkste is om hen perspectieven te geven. Indien ze binnen 2 weken open mogen gaan en 4 weken later moeten ze terug dicht, dan denk ik dat je er weinig gaat vinden die met een grote smile gaan zeggen gooi het maar open.
Indien ze echter zeker zijn dat ze open zijn en open kunnen blijven. En ze kunnen winst draaien, dan verwacht ik toch wel dat ze kiezen om open te gaan ook al is er een royale vergoeding.

Nogal een geluk dat die maatregelen niet oneindig zijn hé. Met de basis werkloosheidsvergoeding spring je niet ver op lange termijn hoor.

Veel druk vanuit de sector komt er ook precies niet. Status quo en iedereen content.

We weten allemaal dat die sector zo goed als dood is. TW is in veel gevallen weggesmeten geld en het onvermijdbare uitstellen.

Ik zie festivals/concerten niet terugkomen zoals het was op korte termijn. Zelfs als het mag, gaan de mensen het nog willen?
Aangezien er in Nederland 1 miljoen mensen waren die zich hadden ingeschreven voor het test event denk ik dat de festivals geen probleem zouden hebben. Als Rock Werchter op 1 juli afkomt met “binnen 2 weken is Rock Werchter er toch!” dan is dat spel op een half uur uitverkocht.

Nu ben je toch aan het zeveren hoor. Geen druk vanuit de sector? Waarom doet Frederik Sioen als spreekbuis voor de sector dan steeds moeite om op constructieve manier perspectief en mogelijkheden te vragen? Volgens hem is het gewoon een kwestie van realisme.

Optredens voor 50 personen moeten de opstap zijn naar een groter publiek. Naargelang de vaccinaties vlotten en de ICU's leeg lopen moet de sector terug volwaardig aan de slag kunnen. Het is niet omdat je de cultuursector niet steeds luid hoort roepen zoals andere sectoren dat er niet gelobby'd word. Het is echter zo dat realisme nu eenmaal belangrijk is. Als er voor begrafenissen nauwelijks 50 man binnen mag en horeca gesloten is, waarom moeten ze dan roepen om open te mogen? Dat is vechten tegen windmolens en daar maak je jezelf belachelijk mee.

Culturele centra en event organisatoren zijn nu al aan het bekijken wat er mogelijk zal zijn deze zomer en in het najaar, maar veel hangt af van de bezoekersaantallen die toegelaten zullen zijn. 200 per optreden zoals vorige zomer is niet bepaald rendabel, 5000 in open lucht in augustus is al een ander scenario. Veel hangt af van de evolutie van de cijfers en overleg met de politiek.

En gaan mensen nog willen? Arsenal in de Lotto Arena op 9 december is een dag in officiele verkoop en al voor 80 procent uitverkocht. Het test evenement in Breda dat nu geannuleerd is had 10 000 tickets in de aanbieding en ruim een miljoen aanvragen. Het publiek en de artiesten zijn er duidelijk klaar voor om terug groen licht te krijgen.

Dode sector.....hah.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan