Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach in Geel hebben ze altijd wel plek. Als er gevallen bijkomen leggen ze de "beste" patiënten wel naar een tussenafdeling, dan is het ook opgelost. Maar als je een keer te veel belt voor informatie krijg je een uitbrander en is het daar blijkbaar WO III. Rondleidingen geven aan profvoetballers die zitten te feesten als "straf", daar is natuurlijk wel alle tijd voor. Uiteraard met de bijhorende krantenartikels. Bezoek voor de patiënten (covid-en non covid) daarentegen is natuurlijk al een half jaar compleet onmogelijk door de extreme werkdruk.
Dat heeft niks te maken met werkdruk. Dat is om besmettingen buiten te houden.

Stond op hln ook een artikel, uit de titel zag het er uit alsof je voor 2 weken uitkering gekregen te hebben je zou moeten 1200 euro bijna betalen..
Ikzelf ben welgeteld 4 dagen technisch werkloos geweest, de week na de 18de maart, vermoed nu niet dat ik dat hard ga voelen op mijn belastingbrief..

Mijn loonbrief is nochtans zo berekend dat ik op het einde van de rit niet moet bijbetalen.
met de vergoeding hebben ze gewoon de belasting op het minimum gezet en wie moet bijbetalen heeft pech.
En waar is dat een verlies ?
Ze hebben toch duidelijk in de media gezegd toen dat ze de inhoudingen gingen verlagen van 27(?)% naar 15% omdat ze wouden dat de mensen op dat moment geen koopkracht vermindering hadden. Uiteindelijk betaal je toch belastingen hé (ofwel zoals jou elke maand voldoende, ofwel op het eind van de rit)

Amai, daarjuist twee pagina's moeten lezen over 'ic vol is niet hetzelfde als quasi vol'? Seriously?

Zeker als dan blijkt dat ze drie dagen later wel letterlijk vol zijn (of toch in die aard dat men al iemand moet verhuizen naar elders).

En dat is dan 'opkloppen in de media'?

De situatie is enorm ernstig. Als je dat opkloppen vind omdat het niet in jouw plaatje past... Triestig ze.

Collega zijn partner ligt sinds zaterdagnacht in het ziekenhuis en hebben ze zondag al tegen gezegd dat ze haar naar Leuven gaan overbrengen. Ondertussen is het dinsdag, en is ze nog altijd niet overgebracht omdat er geen plaats is.

Zal ik tegen mijn collega ook zeggen dat hij en zij zich zo niet moeten aanstellen?

Stond op hln ook een artikel, uit de titel zag het er uit alsof je voor 2 weken uitkering gekregen te hebben je zou moeten 1200 euro bijna betalen..
Ikzelf ben welgeteld 4 dagen technisch werkloos geweest, de week na de 18de maart, vermoed nu niet dat ik dat hard ga voelen op mijn belastingbrief..
HLN sensatie gazette, en zeggen dat mensen daarvoor zelfs betalen. Betalen om een hoop opgeklopte zever te lezen.

Ze hebben toch duidelijk in de media gezegd toen dat ze de inhoudingen gingen verlagen van 27(?)% naar 15% omdat ze wouden dat de mensen op dat moment geen koopkracht vermindering hadden. Uiteindelijk betaal je toch belastingen hé (ofwel zoals jou elke maand voldoende, ofwel op het eind van de rit)
Nee, maar het is wel een heel populistische manier om te doen alsof mensen heel veel steun krijgen terwijl dat niet zo is. Gij en ik zijn slim genoeg om daar rekening mee te houden maar die wortels die ineens liever op den dop stonden als te gaan werken niet.

in de vs is dat overigens een groot probleem, heropstartende bedrijven vinden geen volk omdat een massa mensen liever van stimulus cheques leeft

HLN sensatie gazette, en zeggen dat mensen daarvoor zelfs betalen. Betalen om een hoop opgeklopte zever te lezen.
Mij hoeft dit niet te verbazen. Bladen zoals ne Story, Dag Allemaal et cetera verkopen ook nog altijd als zoete broodjes. Mensen lezen nu eenmaal graag de miserie van een ander zodat het aanvoelt dat het bij hen toch een pak beter is.

Maar noem het dan geen steunmaatregelen maar een uitstelling van de belastingen of zo?
We zullen wel zien hoeveel het is. Ik ben (on)gelukkig niet technisch werkloos geweest.

Bij mij zou er toch een redelijke correctie aan moeten komen. Ik heb vorig jaar iets langer op technische werkloosheid gezeten en dan die 1.700€ bruto gekregen van de werkloosheid en mijn werkgever vulde mijn loon zodanig aan dat ik geen verlies. Hierdoor viel het totale nettoloon een stuk hoger uit, omdat de twee stukken nu lichter belast werden. Ik heb de berekening niet gemaakt, maar zal toch vlot boven de 2000€-2500€ uitkomen gok ik.

Ik vind die artikels over "Belgen met corona-uitkering krijgen onaangename verrassing op belastingsbrief" echt super erg en gevaarlijk.
Het voedt de negatieve perceptie van de mensen over belastingen, politiek en de samenleving enorm. Ze snappen niet hoe het belastingsysteem werkt, en door dat soort artikelen (koppen) worden ze nog gefrustreerder.

Iemand met een coviduitkering (TW) betaalt altijd minder belastingen dan iemand die is kunnen blijven werken, zowel in relatieve als absolute cijfers

Niettemin is mijn buurman ervan heilig overtuigd dat hij (die al 8m thuis zit op TW, erg voor hem) meer belastingen betaalt dan ik. "En nu willen ze ons nog ne keer extra afpakken, vinde gij da normaal"

Als ge 5k terugtrekt laat ge toch uw voorheffing aanpassen ipv de staat een renteloze lening te geven...

Mij hoeft dit niet te verbazen. Bladen zoals ne Story, Dag Allemaal et cetera verkopen ook nog altijd als zoete broodjes. Mensen lezen nu eenmaal graag de miserie van een ander zodat het aanvoelt dat het bij hen toch een pak beter is.

HLN schrijft heel pak suggestieve artikels: halve waarheden, titels die dingen suggereren die er niet zijn, framen, bepaalde stukken overbelichten enz. Verwerpelijke krant.

Ik vind die artikels over "Belgen met corona-uitkering krijgen onaangename verrassing op belastingsbrief" echt super erg en gevaarlijk.
Het voedt de negatieve perceptie van de mensen over belastingen, politiek en de samenleving enorm. Ze snappen niet hoe het belastingsysteem werkt, en door dat soort artikelen (koppen) worden ze nog gefrustreerder.

Iemand met een coviduitkering (TW) betaalt altijd minder belastingen dan iemand die is kunnen blijven werken, zowel in relatieve als absolute cijfers

Niettemin is mijn buurman ervan heilig overtuigd dat hij (die al 8m thuis zit op TW, erg voor hem) meer belastingen betaalt dan ik. "En nu willen ze ons nog ne keer extra afpakken, vinde gij da normaal"
Is dat niet de bedoeling van de ontiegelijke codes op de belastingsbrief? Gokken op de financiele ongeletterdheid bij de burger zodat ze zo weinig mogelijk dienen terug te betalen?
Ik ben ook zo iemand hoor. Ik snap er geen snars van. Gelukkig heb ik iemand voor mij die de belastingsbrief invult.

Tis anekdotisch maar ooit 2.5 maand ziek geweest. Maandje werkgever, 1.5 maand ziekenkas. Dat jaar heb ik 1500 euro minder teruggetrokken.
Dat was toen 60% van het brutoloon met een loonplafond van ergens rond de 2700-2800 euro.

Idd. Persvrijheid moet er zijn. Maar de rol van de media mag toch stilletjes aan eens in vraag gesteld worden. Slinger slaat al tijdje door.

Idd. Persvrijheid moet er zijn. Maar de rol van de media mag toch stilletjes aan eens in vraag gesteld worden. Slinger slaat al tijdje door.

Dus persvrijheid mag er zijn alleen moeten we media in vraag stellen?

Je beseft toch dat het een beetje heel tegenstrijdig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan