Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik zeg dat je op zijn minst vermijdbare kankerpatiënten kunt vermijden. Dat zorgt ervoor dat je er minder moet weigeren.

Akkoord, maar de finale call is niet aan de medische sector om te bepalen waar we de threshold leggen. Uiteraard willen zij altijd zo weinig mogelijk zieken en doden. Maar dat is onbetaalbaar, onrealistisch, praktisch niet haalbaar. De finale call is politiek en dat moeten ze aanvaarden.

En het zijn godverdomme kankerpatiënten? Dat we dan eerst een stoppen met sigaretten te verkopen. Nr1 doodsoorzaak in België bij 40+. Dat zijn pas vermijdbare doden.
Het is inderdaad aan de maatschappij om te beslissen maar je kritiek snijd langs 2 kanten he. Als de maatschappij beslist dat we bepaalde vrijheden opgeven om levens te redden moet men zich daar ook bij neerleggen.

En ik vind het wat simpel om te doen alsof sigaretten de enige oorzaak zijn van kanker. Als men iedere deeloorzaak van kanker zou verbieden ga je toch ook wel wat staan roepen dat er bepaalde vrijheden zullen beperkt zijn.

Dus de toestroom aan coronapatiënten zorgt ervoor dat de behandeling van kankerpatiënten wordt uitgesteld (in de mate van het mogelijke met hier en daar desastreuze gevolgen) en gij haalt daaruit dat er dus te veel kankerpatiënten zijn?
Ja ik volg u hierin. Een vriend van mijn moeder had een hersentumor. Amper 1mm dik en nog gewoon opereerbaar. De operatie werd met 4 weken uitgesteld (teveel Coronapatiënten), want hij was géén dringend /spoedgeval. 4 weken later kon hij dus wel geopereerd worden.

Hij krijg dan het nieuws: Helaas is de kanker zéér aggressief en snel vooruitgegaan. De tumor is te hard gegroeid en u bent nu helaas terminaal. Wij kunnen 'niets' meer voor u doen. :frown:

Bleek dat op amper 4 weken tijd, de tumor van 1mm naar de grootte van een ei was gegaan. Hij is nog eens 2 maanden later overleden. Hadden ze die mens meteen geopereerd dan had hij hoogstwaarschijnlijk nog geleefd hé.

Nee, ik zeg dat je op zijn minst vermijdbare kankerpatiënten kunt vermijden. Dat zorgt ervoor dat je er minder moet weigeren.
Het is dat kanker niet iets is dat zich pas na x jaar ontwikkeld natuurlijk, of dat er al niet veel te doen is rond preventie door stoppen met roken te promoten :thinking:

Ja man weg met alle coronaregels we moeten gewoon kanker uit de wereld helpen en dan kan alles weer open!
Schrijnend dit forum. Zo veel mogelijke manieren om kritiek te geven op het beleid, en ze kiezen er consequent de meest achterlijke van de hoop uit. Ge zou haast denken dat het met opzet is.

Ja ik volg u hierin. Een vriend van mijn moeder had een hersentumor. Amper 1mm dik en nog gewoon opereerbaar. De operatie werd met 4 weken uitgesteld want hij was géén dringend /spoedgeval. 4 weken later kon hij dus wel geopereerd worden.

Hij krijg dan het nieuws: Helaas is de kanker zéér aggressief en snel vooruitgegaan. De tumor is te hard gegroeid en u bent nu helaas terminaal. Wij kunnen 'niets' meer voor u doen. :frown:

Bleek dat op amper 4 weken tijd, de tumor van 1mm naar de grootte van een ei was gegaan. Hij is nog eens 2 maanden later overleden. Hadden ze die mens meteen geopereerd dan had hij hoogstwaarschijnlijk nog geleefd hé.

En ik herinner me dat men dit hier op dit forum heeft weggelachen toen, toen je dat hier eerder zei.

Het was toen een “anekdotisch voorval” en men geloofde je niet.

En ik vind het wat simpel om te doen alsof sigaretten de enige oorzaak zijn van kanker. Als men iedere deeloorzaak van kanker zou verbieden ga je toch ook wel wat staan roepen dat er bepaalde vrijheden zullen beperkt zijn.
Er zijn al mensen genoeg die steen en been klagen over iets simpel zoals het verbod op glyfosaat (RoundUp) en allerlei stoten uithalen om dat toch maar te pakken te krijgen. Alles pakken ze ons af, inclusief ons mooi gazon!
:unsure:

En ik herinner me dat men dit hier op dit forum heeft weggelachen toen, toen je dat hier eerder zei.

En ergens ook wél terecht. Ik ben iemand die regelmatig serieus kan overdrijven. Dat is algemeen geweten.
Maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat ik neerpen niet klopt hé. (Soms met de woorden: jammer genoeg)

Dus je weet het wel, maar je slaagt er niet in om 5 seconden verder te denken en je te realiseren dat het voor deze gevallen is dat we de maatregelen hebben die we hebben? Nu ben ik nóg meer onder de indruk, proficiat.

En ergens ook wél terecht. Ik ben iemand die regelmatig serieus kan overdrijven. Dat is algemeen geweten.
Ironisch genoeg is dit geen overdreven statement, voor de verandering.

Media gebruikten deze crisis te veel als clickbait en heeft wel degelijk boter op het hoofd als het gaat over de angstgevoelens die men verspreid heeft onder de bevolking.
Ik wou dat het enkel de media waren, van die kant begrijp ik dat zelfs nog. Overlaatst nog "24-jarige man sterft door covid" als titel, maar in de intro ging het dan om iemand die al sinds zijn geboorte serieuze longproblemen had. Dat is de industrie. Helaas waren het in die periode wel experten en politici/beleidsmakers die vaak zelf initiatief tot dat soort communicatie namen, iets waarvan ik de meerwaarde nog steeds niet snap maar wel veel munitie heeft gegeven aan mensen die alles rond corona larie vinden.

Ook geen probleem dat ge uitgeblust zijt, ik neem wel even over. Dankzij corona beschikken we toch over vijf vervangingen dus dit halen we wel!

Wel, nee. Ik kan niet meer doen dan gebruik maken van mijn recht op vrije meningsuiting om andermans domme meningen te benoemen voor wat ze zijn.
Wat loopt ge toch snel warm. :laugh:

Er zijn al mensen genoeg die steen en been klagen over iets simpel zoals het verbod op glyfosaat (RoundUp) en allerlei stoten uithalen om dat toch maar te pakken te krijgen.
Dat komt omdat het gras altijd groener is aan de overkant.

Wat loopt ge toch snel warm. :laugh:
Oud en grumpy geworden hé.

Weg zijn mijn jonge jaren, toen ik nog zo naïef was om te denken dat er met de mensen op het internet nog wel te praten viel, zolang ge maar geduldig zijt en alles vijf keer grondig uitlegt. Nu zit ik hier nog voor de sport en omdat dat tenminste wél nog mag van meesters Frank en Marc.

Ik wou dat het enkel de media waren, van die kant begrijp ik dat zelfs nog. Overlaatst nog "24-jarige man sterft door covid" als titel, maar in de intro ging het dan om iemand die al sinds zijn geboorte serieuze longproblemen had. Dat is de industrie. Helaas waren het in die periode wel experten en politici/beleidsmakers die vaak zelf initiatief tot dat soort communicatie namen, iets waarvan ik de meerwaarde nog steeds niet snap maar wel veel munitie heeft gegeven aan mensen die alles rond corona larie vinden.

Ook geen probleem dat ge uitgeblust zijt, ik neem wel even over. Dankzij corona beschikken we toch over vijf vervangingen dus dit halen we wel!

Dat komt omdat het gras altijd groener is aan de overkant.
Waarvoor dank :bow:

En ivm dat gras, waarom denk je dat we glyfosaat nodig hebben? Die overbuur met zijn smerige grijns omdat zijn gras groener is zal binnenkort wel verdwijnen. :unsure:

Er zijn al mensen genoeg die steen en been klagen over iets simpel zoals het verbod op glyfosaat (RoundUp) en allerlei stoten uithalen om dat toch maar te pakken te krijgen. Alles pakken ze ons af, inclusief ons mooi gazon!
:unsure:

RoundUp (of verdelgers met glyfosfaat in) waren toch wel the real stuff he😎

Was weer een boeiend debat in Zevende Dag. Drie mensen die pleiten voor verstrengen en 0,0 andere stemmen.

En dan komt Tim Pauwels zeggen dat ze goed bezig zijn in hun debatten en berichtgeving over Corona.

I lolled.

Was weer een boeiend debat in Zevende Dag. Drie mensen die pleiten voor verstrengen en 0,0 andere stemmen.

En dan komt Tim Pauwels zeggen dat ze goed bezig zijn in hun debatten en berichtgeving over Corona.

I lolled.
En laat me raden, de mensen die willen verstrengen kwamen naar de studio ipv hun pleidooi te doen via video-conference thuis?

Ondanks dat ik de maatregelen debiel vind, zit al 400d als een paterke thuis te werken. 4-5h teams meeting per dag om de debielste zaken te regelen die 5 min werk zouden zijn moest je met iedereen rond de tafel kunnen zitten...

En die sjarels zitten elke dag in studios... :woohoo:

Ik wacht op de eerste terzake uitzending met allemaal thuiszitters. Eens zien hoe vlot alles dan nog bediscussiert raakt.

Ja ik volg u hierin. Een vriend van mijn moeder had een hersentumor. Amper 1mm dik en nog gewoon opereerbaar. De operatie werd met 4 weken uitgesteld (teveel Coronapatiënten), want hij was géén dringend /spoedgeval. 4 weken later kon hij dus wel geopereerd worden.

Helaas is dat inderdaad de realiteit.
M'n zus doet longtransplantaties en daar wordt alles ook gewoon opgeschoven.

Nu had ze wel nog eentje op 't programma omdat die echt hoog, hoog dringend was.
Maar de rest,...

Kunt zeggen wat ge wilt en de realiteit niet onder ogen willen zien.
Maar het feit dat door mensen die gewoon de basisregels niet willen volgen die mensen op hun transplantatie moeten wachten...
In feite zou iedereen die z'n voeten eraan veegt es een uurke aan tafel moeten gaan zitten met de slachtoffers van hun gedrag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan