Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel keer ga je dat nu nog herhalen ?
De IC bedden in sommige ! ziekenhuizen zijn volzet ja.

Er wordt dan ook met prognoses gewerkt en rekening gehouden met dat het aantal IC bedden zal afnemen dmv vaccinatie.

En nu moogt ge er echt mee stoppen. 20 keer datzelfde op 5 pagina's ffs

Mijn buurvrouw (die het meegemaakt heeft) vond het toen nochtans niet zo erg als nu. Dus kijk, een ervaringsdeskundige aan het woord.

Kunnen we stoppen met die idiote dooddoeners als: "In de oorlog was het erger", "De kindjes in Afrika zouden hier blij mee zijn", "in China hebben ze pas écht geen vrijheid". Het helpt echt niemand vooruit.
Mijn grootmoeder vond het nu minder erg dan toen.
De broer van mijn grootmoeder idem.
De neef van mijn gestorven grootvader : idem.

Het punt is, dat dit puur anekdotisch is. Maar dat ik liever met al de mogelijkheden die we nu hebben om ons te amuseren in een lockdown zit dan als die lockdown er is wanneer er bommen rond u heen vliegen of wanneer den duits de deuren af aan het gaan is en u en uw zussen met het pistool bedreigen terwijl ze den fons van tegenover in elkaar rammen en daarna neerschieten omdat het nen ondergronder was.

En uiteindelijk was mijn standpunt, mijn standpunt op basis van mijn inschatting. Staat u dat niet aan, zet mij dan op negeer.

Er wordt dan ook met prognoses gewerkt en rekening gehouden met dat het aantal IC bedden zal afnemen dmv vaccinatie.

Letterlijk dit. Het begint semi cringy te worden lol.

20 keer hetzelfde en toch sla je de bal mis.

Er zijn 2000 IC bedden in héél België. 79 bedden zijn vrij. Dus hoezo "sommige ziekenhuizen zijn volzet"? Ze zijn quasi allemaal bezet!! Jij weet niet dat er ook "niet covid patiënten" in de IC liggen. De IC is niet gemaakt om enkel een pandemie op te vangen he?

Waarom zou het geschifter zijn om aan de opening van de fitness te denken tegenover contactberoepen ofzo?
Voor mij is dat even geschift.

Er is al meer dan een jaar de tijd geweest om de capaciteit van de IC op te drijven, maar daar is geen enkele stap voor ondernomen.
als ge constant 24u op nen dag moet blijven rijden moet ge toch ooit is de reflex hebben op ne camion en ne chauffeur bij te zetten.

En uiteindelijk was mijn standpunt, mijn standpunt op basis van mijn inschatting.
En andere mensen hebben een andere inschatting. Een beetje begrip zou langs beide kanten al heel wat problemen verhelpen ipv altijd in die oneliners te vervallen (en daarmee heb ik het ook over de "mijn vrijheid wordt ongrondwettelijk beknot"-brigade, voor de duidelijkheid). Kwam waarschijnlijk aanvallender/persoonlijker over dan het bedoeld was, ik pikte in op de uitspraak, dat is alles.

Waarom zou het geschifter zijn om aan de opening van de fitness te denken tegenover contactberoepen ofzo?
2 personen in een ruimte met mondmasker vs x-tallen aerosool verspreidende mensen in een ruimte. Lijkt me toch wezenlijk verschil?
Er is al meer dan een jaar de tijd geweest om de capaciteit van de IC op te drijven, maar daar is geen enkele stap voor ondernomen.
als ge constant 24u op nen dag moet blijven rijden moet ge toch ooit is de reflex hebben op ne camion en ne chauffeur bij te zetten.
A ja want personeel waar al een tekort aan was dat kunnen ze nu ineens bijtoveren? Wist niet dat ze al mensen konden klonen ondertussen, zal wss ondergesneeuwd nieuws zijn tussen al die Corona-hysterie door

Je kan ook beter stapelen dan kan alles in de camion, dus 2 mensen in een bed is voor u ook een oplossing?

Dat is hier al talloze keren uitgelegd geweest.

Maar ze vragen wel om fitness te openen wetende dat IC bedden volzet zijn. Hoe geschift kun je zijn?
Eer je mensen geschift gaat noemen moet je misschien eens inzien dat zij andere wensen hebben en ook kunnen verschillen van denkwijze. En door uw denkwijze 100 keer te herhalen ga je ze heus niet overtuigen hoor.

Zorgkundigen kunt ge met een versneld traject opleiden tot verplegend personeel. Maak het beroep financieel aantrekkelijk en ge hebt kandidaten genoeg.

En hoe ga je dat doen? Dat is al tig keer uitgelegd geweest dat dit helaas niet zo van de een op de andere dag mogelijk is. Waaronder nog maar eens in de laatste pagina's.

En hoe ga je dat doen? Dat is al tig keer uitgelegd geweest dat dit helaas niet zo van de een op de andere dag mogelijk is. Waaronder nog maar eens in de laatste pagina's.
Heb ik hier net boven gezet: niet vanaf nul beginnen maar zorgkundigen een sneltraject geven zodat ze het ervaren verplegend personeel kunnen ontlasten. Dan kunnen die zich focussen op de complexe taken.

dat kan niet op 1-2-3, maar op ffs een jaar tijd moet ge wel iets kunnen doen he

Heb ik hier net boven gezet: niet vanaf nul beginnen maar zorgkundigen een sneltraject geven zodat ze het ervaren verplegend personeel kunnen ontlasten. Dan kunnen die zich focussen op de complexe taken.

dat kan niet op 1-2-3, maar op ffs een jaar tijd moet ge wel iets kunnen doen he
En wie gaat die zorgkundigen dan vervangen? Of gaan we daar de mensen van de vuilkar voor nemen.

Eer je mensen geschift gaat noemen moet je misschien eens inzien dat zij andere wensen hebben en ook kunnen verschillen van denkwijze. En door uw denkwijze 100 keer te herhalen ga je ze heus niet overtuigen hoor.
Hun wensen leiden wel tot catastrofale gevolgen he. Daarom is dat juist geschift. Nog een geluk dat de overheid al bij al voorwaarden aan de versoepelingen gekoppeld hebben. Als het van sommige leden hier afhangt is dat gewoon "Yo, open de boel maar jongens". Maar over de IC-capaciteit zwijgen ze wel héél heimelijk. Die discussie voeren ze liever niet.

En wie gaat die zorgkundigen dan vervangen? Of gaan we daar de mensen van de vuilkar voor nemen.
Ik zal nu eens het tegenkamp citeren: dat is een kwestie van prioriteiten stellen. Wat vind ge belangrijker? Levens redden op de IC of mensen hun boodschappen gaan doen terwijl voor de moment hun familie thuis zit en dat ook kan doen.

Zorgkundigen kunt ge met een versneld traject opleiden tot verplegend personeel. Maak het beroep financieel aantrekkelijk en ge hebt kandidaten genoeg.
En om die mensen op te leiden heb je personeel nodig die tijd heeft om hen op te leiden.

En het is ook niet alsof dat de studenten verpleegkunde etc ook al niet ingezet worden waar nodig.
Of dat er geen stijgende interesse is geweest
Al zijn er ook die zich bedenken :
Of dat die al niet ingezet worden voor de testdorpen :

Maar ja :
volgens u zeker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan