Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie nu Birgit Herteleer op het VTM nieuws, maar die is toch ook vorige week terug gekomen uit Zwitserland. Kzie ze graag verschijnen op tv, maar moet die niet in quarantaine of krijgen reporters een uitzondering daar op?
Ge moet pas in quarantaine als ge meer dan 48 uur ginds zijt geweest. Het mag ook duidelijk zijn dat die regel er in de praktijk vooral is voor toeristen en mensen die dus gewoon meer kans hebben om een besmetting op te lopen. Als Birgit Herteleer 's morgens met haar cameraploeg naar ginds trekt, daar haar reportage doet en 's avonds of de dag erna terugkomt, hoeft die helemaal niet in afzondering. Net zoals grensarbeiders die dagelijks de grens over rijden dat ook niet moeten.
Denemarken gebruikt 102% van zijn vaccins al (meer dan 100% omdat men extra dosissen kan halen uit die flesjes).
België: ~0.5%
Relevantie? We zijn begot een paar dagen bezig en hebben net de generale repetitie achter de rug. Dat mensen gelijk gij nu al de rekening proberen te maken verbaast mij niet gezien hun agenda, maar het is gewoon kinderachtig.

Ge moet pas in quarantaine als ge meer dan 48 uur ginds zijt geweest. Het mag ook duidelijk zijn dat die regel er in de praktijk vooral is voor toeristen en mensen die dus gewoon meer kans hebben om een besmetting op te lopen. Als Birgit Herteleer 's morgens met haar cameraploeg naar ginds trekt, daar haar reportage doet en 's avonds of de dag erna terugkomt, hoeft die helemaal niet in afzondering. Net zoals grensarbeiders die dagelijks de grens over rijden dat ook niet moeten.
Exact zoals het gegaan is ;)

Het is goed mogelijk dat we volgende week of de week daarop een sterke stijging van het aantal gevallen zien ten gevolge de B117 variant (het Boris-virus). Indien dat het geval is, kunnen er bijkomende maatregels getroffen worden, op basis van de vaststellingen die men doet.
Nu schreeuwen en roepen voor extra maatregels is disproportioneel.
Indien het aantal gevallen snel stijgt, moet de beslissing om in te grijpen gewoon voldoende snel genomen worden. Bijkomende maatregels zonder draagvlak bij de bevolking zorgen ervoor dat de mensen die nu geen risico lopen dat nog altijd niet doen, en de mensen die de regels niet volgen zich nog altijd niks van de regels gaan aantrekken

yep, best nooit blussen voordat het huis in brand staat.

er is idd geen enkele reden om voorzichtig te zijn, de regeringen in België hebben alles onder controle.

gelukkig heeft men de perfecte uitvlucht al voorbereid: de reizigers!
Lijkt me maar logisch. Als een nieuwe variant die nu voornamelijk in het buitenland aanwezig is plots zou opduiken en zich snel zou verspreiden dan ligt dit in de basis idd aan de reizigers. Dat virus komt hier binnen via de reizigers eh.

Amai, als ge Terzake hoort, dat geeft geen vertrouwen in het Belgisch gesukkel.
Traag, traag, uitgaand van goed verloop, excuses, geen rekening houden met 3de golf.

Lijkt me maar logisch. Als een nieuwe variant die nu voornamelijk in het buitenland aanwezig is plots zou opduiken en zich snel zou verspreiden dan ligt dit in de basis idd aan de reizigers. Dat virus komt hier binnen via de reizigers eh.
Mssh door schooluitstappen he, 2 vliegen in 1 klap :unsure:

Traag, traag, uitgaand van goed verloop, excuses, geen rekening houden met 3de golf.
Ik heb u speciaal getagd hier 2 pagina's terug over een artikel met de scenario's waarmee ze rekening houden..

Ik heb u speciaal getagd hier 2 pagina's terug over een artikel met de scenario's waarmee ze rekening houden..
Alsook nog eentje waar hij nogal voorbarig onheil kon voorspellen:

Ondertussen ook nog altijd geen reactie toen jpv zijn doembericht weerlegde.

Gisteren het toonbeeld van onvoorzichtigheid,
vandaag, ttz binnen enkele minuten, gaat Boris Johnson zijn totaal fout beleid van gisteren herroepen.

die variant is al veel langer in België/Europa , vele weken voordat de pers/politiek de aandacht ineens op "reizigers" richtte.

die variant is al veel langer in België/Europa , vele weken voordat de pers/politiek de aandacht ineens op "reizigers" richtte.
Dat klopt. Maar als ge van die variant op dit moment misschien 20 besmettingen hebt, en morgen importeert ge er via vakantiegangers een duizendtal, dan is dat wel degelijk een klein verschil.

Zijt gij eigenlijk nog van plan om te reageren op iedereen die elke keer uw posts weerlegt, of is dat te veel gevraagd?

Zijt gij eigenlijk nog van plan om te reageren op iedereen die elke keer uw posts weerlegt, of is dat te veel gevraagd?
Bij geen antwoord, heb je direct je antwoord... :D
schools significant factor in reproduction factor in the UK.

bron: Boris en dr Kit Yates, live op de BBC
En dat gaat niemand ontkennen, toch niet bij de B117 variant die momenteel ook de dominante variant is in het VK in de groep 0-19 jarigen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan