Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierlangs is zo een bruin cafe en daar is 't nog 1.6 euro ofzo voor ne cola.
Hier op het dorp ook nog zo`n cafe, maar ja: dat meubilair is ook al 100 jaar geleden afbetaald.
Iets meer compleet logisch, maar 50 of 60 procent meer ... ik vind dat er over.
Dat is absoluut zo. Maar wij hebben 'dankzij' Covid-19 serieus veel kunnen sparen. 'k Zal niet zeggen dat we dezelfde spaarquote zullen aanhouden, maar het zal zeker nog meer worden dan voor de pandemie.
tja, dat is ieder voor zich om te bepalen. Ik ga ook nooit naar concerten omdat ik 80-100€ voor een paar uur muziek te zot vind, met de kans dat ge nog mijlenver van de stage af zit en dus minder ziet dan als ge later de dvd van het concert koopt. Anderen volgen hun lievelingsartiest half over de wereld. Anderen betalen goed geld voor een voetbalabonnement, terwijl die spelers miljoenen binnen rijven en ge de match ook op tv kan zien (of toch de hoogtepunten).
Sommige mensen geven graag geld uit aan eten en drinken, anderen aan reizen en anderen zien liefst hun spaarrekening of hun aandelen/bitcoins portefeuille groeien.
Het is maar wat u het meeste interesseert.

Bij gaan eten betaalt ge ook de kosten van personeel en vastgoed/meubilair etc. natuurlijk, dus ik denk dat die meerprijs meer gerechtvaardigd is dan de 1.5€ die ze vragen in het frituur voor een potje mayo.
Als ge kijkt naar lonen alleen al, moet ge toch al wat eten verkopen wilt ge winst maken, er ook rekening mee houdend dat bij restaurants ze ook geen 8 u aan volzette tafels hebben, terwijl ge wel uw personeel en kosten ook tijdens de rustige momenten moet betalen he.

Maar zoals gezegd: iedereen doet wat hij wil en voor u zijn het precies woekerprijzen, maar ik denk dat de gemiddelde belg het er wel voor over heeft.

34 extra vaccinatiecentra gaan ook QVax gebruiken dus er zullen via dat systeem steeds meer mensen worden opgeroepen als ze uiteraard in de juiste doelgroep zitten.

Opvallend is dat Antwerpen en Gent er ook tussen staan hoewel ze eerst hadden aangekondigd voor een opt-out. Nu kan het wel zijn dat ze erop staan maar nooit iemand oproepen...

Als ik mij niet vergis is het 7000+
Maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe hé, is een beetje op de man spelen. Niets verbiedt u om hetzelfde te gaan proberen.

Dat het weinig empathisch is naar ondernemend Vlaanderen toe in wat voor hen de twee grootste kutjaren van de moderne geschiedenis zijn, dat dan weer zeer zeker wel.
Het is mij er niet om te doen om op de man te spelen. Maar wel om aan te tonen dat het vaak diegene met een zeer riant loon zijn die met dergelijke “voorstellen” afkomen. Enkel een terras kunnen open doen is voor sommige cafés open gaan met 75% minder capaciteit. En die terrassen mag je dan nog niet eens 100% benutten aangezien je je aan de bubbelregel en afstandsregels moet houden.

Om dan te gaan roepen dat per direct de maatregelen met 75% moeten zakken is dan vrij makkelijk als je as individu meer verdient dan 2 gezinnen samen. En hij zal dat loon wel verdienen en ervoor werken, dat ontken ik niet. Maar het vertroebeld toch wel uw beeld voor een groot stuk. Nuja, dat is typisch 9lives/BG zeker.

Iets meer compleet logisch, maar 50 of 60 procent meer ... ik vind dat er over.
50-60 procent is toch helemaal niet veel?
Ik denk dat de meeste zaken meer dan het dubbele vragen van wat een bepaald biertje in de supermarkt kost. Logisch ook, gezien zij een gigantische personeelskosten hebben.

Edit/ ik had precies een pagina gemist :unsure:

Het is mij er niet om te doen om op de man te spelen. Maar wel om aan te tonen dat het vaak diegene met een zeer riant loon zijn die met dergelijke “voorstellen” afkomen. Enkel een terras kunnen open doen is voor sommige cafés open gaan met 75% minder capaciteit. En die terrassen mag je dan nog niet eens 100% benutten aangezien je je aan de bubbelregel en afstandsregels moet houden.

Om dan te gaan roepen dat per direct de maatregelen met 75% moeten zakken is dan vrij makkelijk als je as individu meer verdient dan 2 gezinnen samen. En hij zal dat loon wel verdienen en ervoor werken, dat ontken ik niet. Maar het vertroebeld toch wel uw beeld voor een groot stuk. Nuja, dat is typisch 9lives/BG zeker.
Ik denk dat de situatie in kleine dorpen nog erger is. Hier hebben bv maar 4 van de 10 cafés een terras, waarvan er 2 niet meer zijn dan wat tuinstoelen op de stoep.

Het probleem is ook dat de meeste chiquere terrassen even coronaproof zijn dan binnen zitten. Dit heet een terras aan de zeedijk:

Restaurant-picardie-zeedijk-terras.jpg

Die ramen kunnen allemaal open alsook de parasols.
Dus neen die zijn niet even coronaproof zoals binnen. Je kan die terrassen volledig verluchten.

Maar dat gebeurd niet als er klanten zitten tenzij +25° en het niet regent. Waardoor het dus eigenlijk gewoon een binnenruimte is.

Dan moet je maar eens kijken naar de marges op kledij.
Om dan te constateren dat het nog altijd geen winstgevende business is.
Als je naast relabeled turkse of chinese OEM ook nog merkkleding in uw winkel wilt dan ben je verplicht om een complete collectie aan te schaffen in meerdere maten. Dat daar dan direct een reeks aan quasi onverkoopbare maten tussen zitten of gewoon lelijke stuks moet ge er maar bij nemen.
Die vliegen dan de solden in, waar ge ze met amper of nul marge met veel geluk toch verkocht krijgt.
Als het niet lukt in de solden dan gaat het naar opkopers, die u een paar euro per kilogram kledij geven. Wordt ge dolgelukkig van als ge wat merken in uw winkel hebt waar de inkoopprijs van een T-shirt rap 7 a 10 EUR is, een broek 20 EUR en een jurk 20 a 30 EUR.

Koppel dat ook nog eens met de Zalando-cultuur waar mensen uw halve winkel leegkopen op CC om dan van de 40 gepaste stuks er 38 terug te sturen, die ge dan direct in de outlet moogt leggen aan gereduceerde marge omdat ze niet meer nieuw zijn.

Ge gaat snel tot de conclusie komen dat ondanks de hoge marges op kledij het gewoon een kutproduct is om te verhandelen in brick & mortar.

(ik spreek hier niet over haute couture ofzo he, die zijn zelfs slim genoeg om een specifieke lijn te maken van mindere kwaliteit voor hun outletwinkels)

Maar dat gebeurd niet als er klanten zitten tenzij +25° en het niet regent. Waardoor het dus eigenlijk gewoon een binnenruimte is.

Yep laten we weer vergelijken met gewone situaties.
Laten we vergeten dat horeca al maanden dicht is en dat er voorwaarden gaan komen om terug open te gaan. Dat terrassen daar een grote rol kunnen in spelen.
Maar neen, laten we denken dat mensen niet buiten gaan zitten tenzij het 25 graden volle zon en windstil is

Yep laten we weer vergelijken met gewone situaties.
Laten we vergeten dat horeca al maanden dicht is en dat er voorwaarden gaan komen om terug open te gaan. Dat terrassen daar een grote rol kunnen in spelen.
Maar neen, laten we denken dat mensen niet buiten gaan zitten tenzij het 25 graden volle zon en windstil is
Ik zou dat toch niet overschatten. De eerste drie dagen kunt ge de mensen misschien nog verleiden om een koffie te drinken in de regen en de kou omdat het lang geleden is, maar dat blijft niet duren he.

Een terras met volk op veilige afstand en geen schuttingen en warmteblazers rond me ok. Maar zo'n terras dat wordt verwarmd en met schuttingen tegen de wind er rond, dat zou ik toch niet te veel vertrouwen.

50-60 procent is toch helemaal niet veel?
Ik denk dat de meeste zaken meer dan het dubbele vragen van wat een bepaald biertje in de supermarkt kost. Logisch ook, gezien zij een gigantische personeelskosten hebben.

Edit/ ik had precies een pagina gemist :unsure:

Ik vind dat persoonlijk veel. Ofwel ben ik zeer gierig 😁

En kijk eens, nog iemand die vindt dat de virologie te sterk regeert, niet toevallig in een Waalse publicatie:

"En Flandre, la cause est entendue : selon les experts ayant voix au chapitre, il faut rester confinés le plus longtemps possible tant qu’une majorité de la population n’est pas vaccinée. Sous la houlette de Marc Van Ranst, ils représentent un petit groupe aux idées bien arrêtées. Quiconque pourrait émettre un avis discordant en fera les frais. C’est ainsi que Lieven Annemans subit une mise à mort médiatique d’une violence inouïe pour avoir remis en cause la vision dominante. Il fut même accusé d’être, avec Jean-Luc Gala et quelques autres (tous francophones), l’une des causes de la deuxième vague.
[...]
En Flandre, l’uniformité des points de vue des virologues et leur présence médiatique laissent peu de marge de manœuvre aux politiques."

Samengevat: de Vlaamse virologen (dat als term wordt gebruikt voor virologen, epidemiologen en andere wilde zalmen) zijn een kleine groep met sterke ideeën. Iedereen met een afwijkende mening zal de prijs betalen. Door hun overweldigende media-aanwezigheid laten ze weinig ruimte voor de politiek.
Oei, wacht! Nu vind je het weer wél, nadat je het niet vond omdat ik je "onterecht woorden in de mond legde", toen je "maar een vraag stelde" en het niet echt vond (want ze vroegen advies). En je natuurlijk niet letterlijk bedoelde wat je zei. En je het toen weer wel vond toen MVR iets kwam zeggen wat je niet aanstond. En je het weer niet vond, toen bleek dat MVR niet datgene zei wat jij dacht dat hij zei. Ik heb hier moeite mee, hoor.

Voor mijn part mogen die terrassen gerust open hoor, ik reageerde gewoon op een foto van iets wat in België inderdaad maar al te vaak doorgaat voor een terras, maar wat er eigenlijk nauwelijks nog één is. Typisch Belgisch misschien zo de kantjes van de regels aflopen, maar bij een heropening in coronatijden moet men dat dan ook verbieden.

bv. een terras enkel als terras aanschouwen als het niet overdekt is en als men voldoende ventilatie kan aantonen.

Wat steunmaatregelen voor de horeca betreft, is men vooral in het begin te vrijgevig geweest: € 5000 voor elke zaak ongeacht de grootte, dan nog eens de eindejaarspremie voor horeca-personeel - nochtans notoire zwartwerkers - te betalen, tijdelijke werkloosheid te verhogen naar 70% i.p.v. 60%, etc. Dat voelt dubbel voor iemand die wel is blijven werken en niets gekregen heeft financieel. Nu goed, ik heb werkzekerheid en kon mijn loon behouden met thuiswerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan