Tonerider
Well-known member
Hier op het dorp ook nog zo`n cafe, maar ja: dat meubilair is ook al 100 jaar geleden afbetaald.Hierlangs is zo een bruin cafe en daar is 't nog 1.6 euro ofzo voor ne cola.
Iets meer compleet logisch, maar 50 of 60 procent meer ... ik vind dat er over.
tja, dat is ieder voor zich om te bepalen. Ik ga ook nooit naar concerten omdat ik 80-100€ voor een paar uur muziek te zot vind, met de kans dat ge nog mijlenver van de stage af zit en dus minder ziet dan als ge later de dvd van het concert koopt. Anderen volgen hun lievelingsartiest half over de wereld. Anderen betalen goed geld voor een voetbalabonnement, terwijl die spelers miljoenen binnen rijven en ge de match ook op tv kan zien (of toch de hoogtepunten).Dat is absoluut zo. Maar wij hebben 'dankzij' Covid-19 serieus veel kunnen sparen. 'k Zal niet zeggen dat we dezelfde spaarquote zullen aanhouden, maar het zal zeker nog meer worden dan voor de pandemie.
Sommige mensen geven graag geld uit aan eten en drinken, anderen aan reizen en anderen zien liefst hun spaarrekening of hun aandelen/bitcoins portefeuille groeien.
Het is maar wat u het meeste interesseert.
Bij gaan eten betaalt ge ook de kosten van personeel en vastgoed/meubilair etc. natuurlijk, dus ik denk dat die meerprijs meer gerechtvaardigd is dan de 1.5€ die ze vragen in het frituur voor een potje mayo.
Als ge kijkt naar lonen alleen al, moet ge toch al wat eten verkopen wilt ge winst maken, er ook rekening mee houdend dat bij restaurants ze ook geen 8 u aan volzette tafels hebben, terwijl ge wel uw personeel en kosten ook tijdens de rustige momenten moet betalen he.
Maar zoals gezegd: iedereen doet wat hij wil en voor u zijn het precies woekerprijzen, maar ik denk dat de gemiddelde belg het er wel voor over heeft.