Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor maar ieder klein kind zag direct dat het heel dom was om data te communiceren.

Ik vind het wel heel makkelijk om de fout bij de mensen en de pers te leggen, as per usual. Als de boodschap door een groot deel niet verstaan wordt ligt is het te goedkoop om dat te wijten aan de "domme" ontvanger van die boodschap.
En de regering moet zich daar ook maar eens bewust van worden.

Na een jaar in deze crisis weet je toch gewoon dat het dom is om met een kalender te werken. Je mag nog zoveel voorbehoud daarbij zetten als je wil. Je weet dat dat bij een deel mensen verkeerd binnenkomt en je ook allesbehalve goodwill en geloof in uw aanpak krijgt als ge die data dan niet haalt.

Dus nee. De fout ligt daar in eerste plaats bij degene die 't slim vond om met zo ne kalender te werken.
Sorry, maar als er bij elke zin duidelijk gezegd wordt "als alles volgens plan gaat" of "als de cijfers het toelaten" of "we moeten blijven evalueren" maar mensen lezen/luisteren enkel naar de eerste helft van de zin; dan ligt het probleem bij de ontvanger (zowel de media als de man in de straat) en niet de verzender.

Dus ja, de fout ligt bij de mensen die na een halve zin denken dat dat de boodschap is (of mensen die enkel de titels van artikels lezen) of de media die dit fout naar voren brengten niet bij de persoon die dit duidelijk gecommuniceerd heeft.
Zelfs vooral de media eigenlijk, sinds die een foute interpretatie naar voor geschoven hebben. Want wat in de media kwam, was wederom niet wat er beslist en overduidelijk gecommuniceerd was.

Ik vrees dat men bepaalde groepen weer heel moeilijk zal kunnen bereiken.
Dat was te verwachten, en gaat leiden tot “wat als het “globaal” aanvaardbaar gaat in Vlaanderen/België, maar er zijn hotspots in bepaalde wijken die hardnekkig blijven?”. Plaatselijke lockdowns ga je dan niet verkocht krijgen hoor.

Ik mag vandaag terug buiten na 10 dagen quarantaine. Oef, de laatste dagen werden echt zwaar.
Tien dagen u voordeur niet open doen en geen persoon zien buiten de vriendin. Gaat raar zijn om straks ne mens tegen te komen op straat.

Ergernis: hoewel ik positief testte op 01/04 is mijn vriendin tot tweemaal toe negatief getest. Dit terwijl we totaal geen afstand of iets van rekening mee hielden. In theorie moet mijn vriendin nu nog eens 10 dagen in quarantaine vanaf vandaag. (Ik kon haar zogezegd gisteren nog besmet hebben.) Is dit er niet wat over? Indien ik mijn vriendin zou besmet hebben, zou dat toch de eerste dagen moeten gebeuren nadat ik het virus opgelopen had? Of werkt het niet op die manier? Ik vind het echt sneu voor haar, ze mag terug uit quarantaine als de paasvakantie afgelopen is. In totaal gaat ze dan 20 dagen in quarantaine gezeten hebben, das toch niet menselijk?
Bij bevriend koppel heeft hij 27 maart positief getest, zij 2 maal negatief om dan 7 april toch ook positief te testen. Better safe than sorry ;). Die hun kinderen zullen heel de verlengde paasvakantie in quarantaine zitten ( hun schoolgaand zoontje had het na uitbraak op school binnengebracht). Britse variant breekt vaak later uit. Denk dat net daarom de cijfers ook trager dalen.

Volgens HLN zijn er geen traditionele Gentse feesten maar wordt een alternatief voorbereid (helaas achter paywall, maar erg veel info is er niet). De komende dagen zal wel bekend raken wat er allemaal gepland is.

Volgens HLN zijn er geen traditionele Gentse feesten maar wordt een alternatief voorbereid (helaas achter paywall, maar erg veel info is er niet). De komende dagen zal wel bekend raken wat er allemaal gepland is.

Wel een verstandige keuze van Gent.

AZ negeert de klachtenbrief van de EU over de te late en te kleine leveringen. Ze lachen ze gewoon in het gezicht uit, want ze weten dat er toch geen repercussies zijn...

Sorry, maar als er bij elke zin duidelijk gezegd wordt "als alles volgens plan gaat" of "als de cijfers het toelaten" of "we moeten blijven evalueren" maar mensen lezen/luisteren enkel naar de eerste helft van de zin; dan ligt het probleem bij de ontvanger (zowel de media als de man in de straat) en niet de verzender.

Dus ja, de fout ligt bij de mensen die na een halve zin denken dat dat de boodschap is (of mensen die enkel de titels van artikels lezen) of de media die dit fout naar voren brengten niet bij de persoon die dit duidelijk gecommuniceerd heeft.
Zelfs vooral de media eigenlijk, sinds die een foute interpretatie naar voor geschoven hebben. Want wat in de media kwam, was wederom niet wat er beslist en overduidelijk gecommuniceerd was.

Als op het werk den baas iets uitlegt en de werknemers verstaan 't niet dan ligt 't ook aan de baas se.
Het is vaak de boodschapper die fout is in de boodschap.
Zeker als ge, zoals ieder weldenkend mens, de krantenkoppen kunt voorspellen en de reacties als ge ne datum vooropstelt.
De regering zou dat na een jaar aan corona-berichtgeving toch mogen weten

Als op het werk den baas iets uitlegt en de werknemers verstaan 't niet dan ligt 't ook aan de baas se.
Het is vaak de boodschapper die fout is in de boodschap.
Zeker als ge, zoals ieder weldenkend mens, de krantenkoppen kunt voorspellen en de reacties als ge ne datum vooropstelt.
De regering zou dat na een jaar aan corona-berichtgeving toch mogen weten
Als we maar op de regering kunnen kakken, 't is da zeker?

Mensen (zowel journalisten als anderen) die niet snappen dat een hele zin belangrijk is en dat er na het woordje "als" een voorwaarde komt, vallen voor mij voor 100% in wat jij hiervoor "domme ontvangers" noemde.

Ik heb het gelinked, de persconferentie waarin het meermaals heel duidelijk gemaakt is en hoe bepaalde mediakanalen (VRT NWS als voorbeeld in mijn post) het 100% correct overgebracht hebben. Als andere kanalen dat niet kunnen (of doelbewust niet willen?) ligt dit toch wel aan die kanalen. En als andere mensen het van die kanalen oppikken, ligt het ook aan die kanalen (de baas in jouw verhaal, want veel mensen kijken enkel naar die kanalen). Als we jouw analogie volgen: als de CEO A & B wilt (heel duidelijk uitgelegd) en de ploegbaas legt enkel A uit aan zijn werknemers; ligt het dan aan de werknemers, de ploegbaas of de CEO?

In Nederland zijn ze er al met resultaten van de test-events van pakweg een maand geleden, en nu wil meneer de minister wel eens kijken "of en hoe we dat eventueel ook zouden kunnen proberen testen."

Ge moest verdorie al lang begonnen zijn met organiseren en een protocol opstellen voor de culturele sector.
Ik dacht dat Jambon daar al vrij ver in stond, die is daar ook al weken over bezig toch? Hoe is het godverdomme mogelijk? :help:

Als we maar op de regering kunnen kakken, 't is da zeker?

Mensen (zowel journalisten als anderen) die niet snappen dat een hele zin belangrijk is en dat er na het woordje "als" een voorwaarde komt, vallen voor mij voor 100% in wat jij hiervoor "domme ontvangers" noemde.

Ik heb het gelinked, de persconferentie waarin het meermaals heel duidelijk gemaakt is en hoe bepaalde mediakanalen (VRT NWS als voorbeeld in mijn post) het 100% correct overgebracht hebben. Als andere kanalen dat niet kunnen (of doelbewust niet willen?) ligt dit toch wel aan die kanalen. En als andere mensen het van die kanalen oppikken, ligt het ook aan die kanalen (de baas in jouw verhaal, want veel mensen kijken enkel naar die kanalen). Als we jouw analogie volgen: als de CEO A & B wilt (heel duidelijk uitgelegd) en de ploegbaas legt enkel A uit aan zijn werknemers; ligt het dan aan de werknemers, de ploegbaas of de CEO?

Ik denk niet dat ge mij hiervan kunt beschuldigen om op de regering te kakken
Ik heb die hier al meermaals verdedigd. Maar dat was gewoon een domme zet en iedereen zag dat op voorhand afkomen.

Dus het is heel goedkoop om de fout nu bij de pers te leggen omdat iedereen wist dat die communicatie in de pers zou ging lopen.
Dus nee, ze hadden dat moeten zien aankomen en die data nooit moeten communiceren.

Ik denk niet dat ge mij hiervan kunt beschuldigen om op de regering te kakken
Ik heb die hier al meermaals verdedigd. Maar dat was gewoon een domme zet en iedereen zag dat op voorhand afkomen.

Dus het is heel goedkoop om de fout nu bij de pers te leggen omdat iedereen wist dat die communicatie in de pers zou ging lopen.
Dus nee, ze hadden dat moeten zien aankomen en die data nooit moeten communiceren.
Het is heel makkelijk om het op de regering te steken als het net de pers is die de boodschap verkeerd overbrengt.
En lees mijn post goed, niet alle mediakanalen deden dit. Dus nee, men kon dit niet met zekerheid op voorhand weten. Want kanalen zoals VRT NWS, Het Nieuwblad, BD (nederlandse krant maar ook van DPG), De Standaard, ... hebben het wel correct overgebracht.

Achteraf zeggen van "ze hadden maar moeten weten dat de media het verkeerd in beeld ging brengen" is pas heel goedkoop. Zeker omdat het heel duidelijk gecommuniceerd was (die keer, in het verleden niet altijd; maar dat wel).

Het is heel makkelijk om het op de regering te steken als het net de pers is die de boodschap verkeerd overbrengt.
En lees mijn post goed, niet alle mediakanalen deden dit. Dus nee, men kon dit niet met zekerheid op voorhand weten. Want kanalen zoals VRT NWS, Het Nieuwblad, BD (nederlandse krant maar ook van DPG), De Standaard, ... hebben het wel correct overgebracht.

Achteraf zeggen van "ze hadden maar moeten weten dat de media het verkeerd in beeld ging brengen" is pas heel goedkoop. Zeker omdat het heel duidelijk gecommuniceerd was (die keer, in het verleden niet altijd; maar dat wel).

Het eerste wat ik, en vele anderen, onmiddellijk zeiden/dachten is dat het exact op de manier in de pers ging komen zoals ook gebeurde.
Dat zag ge gewoon van ver afkomen. Ge moogt daar anders over denken, ik vind 't een serieuze flater.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan