Voldoende is als je de ziekenhuiscijfers ziet dalen he.Wat noem je voldoende? Ik zou zeggen tot 45+ en dan den boel open. Maar dan ook alles. ( met maatregelen )
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voldoende is als je de ziekenhuiscijfers ziet dalen he.Wat noem je voldoende? Ik zou zeggen tot 45+ en dan den boel open. Maar dan ook alles. ( met maatregelen )
Ging over aantal gevaccineerden....Voldoende is als je de ziekenhuiscijfers ziet dalen he.
Ja, dat bedoel ik ook.Ging over aantal gevaccineerden....
Hier de persconferentie na deze beslissing: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/05/versoepelingen-overlegcomite/Een gigantische blunder idd , als ze nu weer afkomen met een datum en die datum wordt niet gehaald , mogen ze van mijn part allemaal collectief hun ontslag indienen , op wat stemmen wij eigenlijk? Een bende debielen?Paaspauze zeker niet slecht. Enkel 1 mei als data voor (wss) heropening horeca was een gigantische blunder werd ook toegegeven door politici.
En dan vanaf 9min50:Ik wil ook nog eens benadrukken dat deze kalender, die u ook op de slides ziet, geen automatische kalender is. We zullen steeds opnieuw een evaluatie moeten doen en we zullen vooral kijken naar de evolutie in onze ziekenhuizen en naar de evolutie van de ziekenhuisopnames.
Ten slotte, en daarmee ga ik mee eindigen, hebben we inderdaad beslissingen genomen rond de horeca. Dus de horeca zal zowel binnen als buiten, als alles goed verloopt, als alles naar plan verloopt; op 1 mei opengaan.
3. Mei
Tegen mei hoopt premier De Croo dat we ver genoeg staan met de vaccinatiecampagne om nog extra te versoepelen. “Dan kunnen we voor de eerste keer spreken over binnenactiviteiten.”
Concreet gaat het dan om de langverwachte opening van de horeca en “meer mogelijkheden voor sociale contacten, zoals winkelen en sport”. Op de presentatie die getoond werd tijdens de persconferentie worden ook deze activiteiten opgelijst: kermissen, erediensten, thuisverzorging en fitness.
Belangrijk in deze fase worden de snel- en zelftesten, zo benadrukt de premier. Ook voor deze fase houdt De Croo een slag om de arm: de cijfers moeten deze versoepeling toestaan. Tegen dan moeten de experten bekijken hoe dit allemaal veilig kan gebeuren.
Daar knelt het schoentje he. Gij en co bekampen analisten die afkomen met cijfers en kappen op politici, maar tis juist dat asociaal gedrag(zie vetgedrukte) dat leidt tot minder versoepelingen he. En als je toch spreekt van open ruimte. Ah ja kom dan samen met mondmasker in den tuin. Ondertussen weten we dat geen kat dat doet, dus blijven de cijfers niet meer verder dalen. We zitten vast op een vrij hoog plateau....met minder kans op versoepelingen.......én dus helaas geen terrasjes.Dus we kunnen nu de zomer redden zoals we eerder al de festivals vorig jaar, kerstmis, skireizen, pasen .. konden redden. Hoe kan je nu nog geloven dat een harde lockdown dé methode is om alles op te lossen? We zijn een jaar verder. Outdoor is er amper verspreiding van het virus. Zet in op activiteiten buiten en goede verluchting van de zaken die wel nog binnen moeten (scholen) in plaats van voor alsmaar hardere maatregelen te pleiten. Nu een harde lockdown is gewoon de mensen binnen in de huizen drijven zodat ze met gesloten gordijnen kunnen samenkomen in slecht verluchte ruimtes. Onze buurlanden hebben al versoepelingen of plannen er, dan heeft zelf volledige lockdowns invoeren helemaal geen effect.
de media mogen ze idd eens aanpakken , die sensatiezucht altijd , compleet nefast voor het moraal.Hier de persconferentie na deze beslissing: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/05/versoepelingen-overlegcomite/
Vanaf 5min19sec:
En dan vanaf 9min50:
Of in het artikel eronder:
Dat mensen dan zich vastpinnen op die datum, is hun probleem, want dat is niet wat beslist is. Dus de enige blunder ligt bij de mensen die hier iets in gelezen/gehoord hebben wat niet zo gecommuniceerd is.
Ohja, en daarom leg ik de fout niet bij de mensen zelf, de media is hier zeker ook in fout in mijn ogen. Zeker als je ziet dat er toen gesproken werd over mei & als het mogelijk was maar er dan direct zo'n artikels verschenen:
![]()
ATV - Gazet van Antwerpen
atv.be
![]()
Zo zal horeca openen op 1 mei: met chirurgische mondmaskers én CO2-meters
Horeca Vlaanderen mag op 1 mei volledig heropenen. Dat betekent: zowel binnen als buiten, zowel cafés als restaurants. Een plan om op 15 april enkel de terrassen te openen, werd in allerijl van tafel geveegd. Maar er komen uiteraard wel maatregelen.www.hbvl.be
![]()
Overlegcomité: ‘Horeca open vanaf 1 mei’
Alle Belgische ogen waren vanavond op premier Alexander De Croo (Open Vld) gericht. Hij maakte namelijk officieel bekend wat het Overlegcomité van de verschillende regeringen van ons land vanmiddag heeft beslist. Zo zal het vanaf komende maandag toegelaten zijn om buiten (op afstand) af te...businessam.be
Doen "we" zelf he, door te klikken, liken, sharen.de media mogen ze idd eens aanpakken , die sensatiezucht altijd , compleet nefast voor het moraal.
Jij wil het feit dat er een grote groep niet meer mee is met de maatregelen aanpakken door die maatregelen te verstrengen. Je zegt dat niemand buiten samenkomt, ik zie elke keer ik in de stad rondloop iets anders. Zelfs op een koude dag als vandaag was het druk op pleinen en in parken met mensen die daar met vrienden afspreken. De groep die nu de maatregelen al niet volgt gaat echter hun gedrag niet veranderen door de regels te verstrengen. Ik zou liever hebben dat we de mensen zoveel mogelijk leiden naar de opties die het veiligste zijn. Er is veel mogelijk met een laag Corona-risico. Door voor hardere maatregelen te pleiten, ga je ook zaken die veilig zijn verbieden en weinig extra zaken die onveilig zijn afdekken.Daar knelt het schoentje he. Gij en co bekampen analisten die afkomen met cijfers en kappen op politici, maar tis juist dat asociaal gedrag(zie vetgedrukte) dat leidt tot minder versoepelingen he. En als je toch spreekt van open ruimte. Ah ja kom dan samen met mondmasker in den tuin. Ondertussen weten we dat geen kat dat doet, dus blijven de cijfers niet meer verder dalen. We zitten vast op een vrij hoog plateau....met minder kans op versoepelingen.......én dus helaas geen terrasjes.
Zelfde met mensen die over de file klagen: maar jij bent de file!!
Hier de persconferentie na deze beslissing: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/05/versoepelingen-overlegcomite/
Vanaf 5min19sec:
En dan vanaf 9min50:
Of in het artikel eronder:
Dat mensen dan zich vastpinnen op die datum, is hun probleem, want dat is niet wat beslist is. Dus de enige blunder ligt bij de mensen die hier iets in gelezen/gehoord hebben wat niet zo gecommuniceerd is.
Ohja, en daarom leg ik de fout niet bij de mensen zelf, de media is hier zeker ook in fout in mijn ogen. Zeker als je ziet dat er toen gesproken werd over mei & als het mogelijk was maar er dan direct zo'n artikels verschenen:
![]()
ATV - Gazet van Antwerpen
atv.be
![]()
Zo zal horeca openen op 1 mei: met chirurgische mondmaskers én CO2-meters
Horeca Vlaanderen mag op 1 mei volledig heropenen. Dat betekent: zowel binnen als buiten, zowel cafés als restaurants. Een plan om op 15 april enkel de terrassen te openen, werd in allerijl van tafel geveegd. Maar er komen uiteraard wel maatregelen.www.hbvl.be
![]()
Overlegcomité: ‘Horeca open vanaf 1 mei’
Alle Belgische ogen waren vanavond op premier Alexander De Croo (Open Vld) gericht. Hij maakte namelijk officieel bekend wat het Overlegcomité van de verschillende regeringen van ons land vanmiddag heeft beslist. Zo zal het vanaf komende maandag toegelaten zijn om buiten (op afstand) af te...businessam.be
De besmettingen komen ergens van he. Tis héél simpel. Als uw "soepele" regels er niet of onvoldoende voor zorgt dat de cijfers dalen, dan kun je niet anders dan te verstrengen. Onze politici gaan wellicht verlengen of zorgen voor een "gerommel in de marge", mss nog ergens een "zoethoudertje". en voila we zijn weer vertrokken tot een race van "snelheid vaccinaties vs 4de golf"Jij wil het feit dat er een grote groep niet meer mee is met de maatregelen aanpakken door die maatregelen te verstrengen. Je zegt dat niemand buiten samenkomt, ik zie elke keer ik in de stad rondloop iets anders. Zelfs op een koude dag als vandaag was het druk op pleinen en in parken met mensen die daar met vrienden afspreken. De groep die nu de maatregelen al niet volgt gaat echter hun gedrag niet veranderen door de regels te verstrengen. Ik zou liever hebben dat we de mensen zoveel mogelijk leiden naar de opties die het veiligste zijn. Er is veel mogelijk met een laag Corona-risico. Door voor hardere maatregelen te pleiten, ga je ook zaken die veilig zijn verbieden en weinig extra zaken die onveilig zijn afdekken.
50% Hotelbezetting eerste week van de paasvakantie dus dat is helemaal niet volAan de zee zit het vol... Stewardess bij ba vorige week 3 volle vliegers richting afrika.
Corona-experts zijn hoopvol: “Half juni komen we in een andere wereld terecht
Maar de druk van de bevolking is té hoog. Je moest ze wel een kalender geven. Dat was écht de enige wortel die de ezel nog wilde toehappen. Politici stonden met hun rug tegen de muur. Ze konden enkel nog een schietgebedje doen dat de vaccinaties vlot verliep én dat dit zo snel mogelijk voorbij is.Sorry hoor maar ieder klein kind zag direct dat het heel dom was om data te communiceren.
Ik vind het wel heel makkelijk om de fout bij de mensen en de pers te leggen, as per usual. Als de boodschap door een groot deel niet verstaan wordt ligt is het te goedkoop om dat te wijten aan de "domme" ontvanger van die boodschap.
En de regering moet zich daar ook maar eens bewust van worden.
Na een jaar in deze crisis weet je toch gewoon dat het dom is om met een kalender te werken. Je mag nog zoveel voorbehoud daarbij zetten als je wil. Je weet dat dat bij een deel mensen verkeerd binnenkomt en je ook allesbehalve goodwill en geloof in uw aanpak krijgt als ge die data dan niet haalt.
Dus nee. De fout ligt daar in eerste plaats bij degene die 't slim vond om met zo ne kalender te werken.
Wel met fransen in de winkels50% Hotelbezetting eerste week van de paasvakantie dus dat is helemaal niet vol
Dus de mensen die ervoor zorgen dat we dergelijke maatregelen nemen zeggen dat de maatregelen niet nodig zijnNope, ik weet precies wat het probleem is met het Corona-virus, dat is wel duidelijk voor iedereen ondertussen. Ik vind gewoon dat de huidige maatregels niet in verhouding staan tot de dreiging van het Corona-virus. Dat is ook de reactie die ik te horen krijg van mensen in mijn kennissenkring, ook van mensen die al Covid gehad hebben.

En dat is foute informatie. Dat werd een maand geleden ook al gezegd over het zorgpersoneel, en daar is 81% van gevaccineerd. En van de 80+ers heeft ook bijna 90% zich laten vaccineren.Ondertussen hier en daar berichten vanuit de steden dat de vaccinatie-bereidheid bij de (momenteel aan de beurt zijnde) ouderen eerder laag is.
Ik vrees dat men bepaalde groepen weer heel moeilijk zal kunnen bereiken.
En dit is een neutrale opmerking.
Ondertussen is een bijwoord van tijd, terwijl verloop van tijd er in uw betoog geen zier toe doet aangezien ge uw mening twintig jaar geleden al had klaarstaan. Ik zou normaal niet over zoiets vallen, maar voor u maak ik met plezier een uitzondering.Misschien de betekenis van het woord "ondertussen" eens opzoeken, die term impliceert niet dat er een recente wijziging gebeurd zou zijn. En al zeker niet in de context van mijn post.
En dat is foute informatie. Dat werd een maand geleden ook al gezegd over het zorgpersoneel, en daar is 81% van gevaccineerd. En van de 80+ers heeft ook bijna 90% zich laten vaccineren.
Dat zijn trouwens cijfers die beter zijn dan in sommige buurlanden.