Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brouwerij Moortgat heeft mij gisteren nog gebeld om te vragen DRINGEND het leeggoed binnen te brengen, want ze beginnen wat in problemen te geraken in hun bottelarij.

Nog niet gedacht aan stickers te laten maken van de intercommunale en op uw auto te hangen. En te doen alsof ge zwerfvuil aan het sorteren zijt
Oh da's zelfs nog beter. Gewoon een keer een rol vuilzakken niet afhalen en ik kan ze gratis laten opsturen met zo'n grijpertje er bij om de schijn hoog te houden.

Maar.. het gaat niet over "zet u er over en indien niet zoek hulp", het is dat het niet meer voldoende is.

Had enkel restaurants nu open geweest en de rest was verboden, dan was het ook beu op den duur. Ge had ge ook kunnen zeggen "ga gewoon keer naar een ander restaurant?", maar daar gaat het niet om.

Ik ga hier nog 1 keer op antwoorden. Meer daarover zeggen heeft geen zin. Want uw en anderen hun opinie is uw/hun opinie. Die verander ik toch niet. Maar als deze uitleg helpt om 1 persoon te de mogelijkheid geven van hetgeen men niet meer kan te laten relativeren. Dan is mijn post al nuttig geweest. Wat de hele reden is geweest waarom ik uiteindelijk die post heb gemaakt...

Sommigen weten wel dat ik kanker heb waardoor ik door het proces heen ben gegaan en waardoor ik ondertussen een permanente stoma heb. Ik had mij kunnen focussen op hetgeen ik hierdoor mis, dus niet meer kan. Maar dat is nooit mijn ding geweest. Ik heb altijd de omstandigheden genomen zoals ze zijn (ergo het is zo en het is niet anders - fatalistisch principe) en er het beste van gemaakt.
Wat niet wil zeggen dat ik er niet van heb afgezien van de tegenslag. Maar het is wat het is. En ik moest erdoor.

En 1 van de zaken die mij toen heeft geholpen om erdoor te komen dat ik mijn leven 1 jaar on hold moest zetten is dat corona er was. Zo met de noemer van oef ik heb niet te veel gemist. Het had erger kunnen zijn, met name dat ik door dat proces moest, genezen verklaard werd en dan 3 maanden later poef corona. Het feit dat het erger had kunnen zijn hielp mij de problematiek te relativeren. Wat niet wilt zeggen dat ik niet onmiddellijk zou ruilen met 1 van jullie omdat die zich kut voelt (of vindt van zichzelf dat hij/zij erdoor zit) omdat die niet meer dan 4 personen mag zien als ik daardoor mijn kanker kwijt ben. Net zoals dat ik mij ook heb opgetrokken aan het feit dat ik mag blij zijn dat ik in het rijke westen woon en niet in amerika omdat ik dan mijn huis was kwijtgeweest om de behandeling te betalen of erger zelfs afrika omdat ik naast het feit dat ik honger had geleden ook nog eens door die ziekte een doodsvonnis had gekregen dat ik de 40 niet zou gehaald hebben...
En ja dat is allemaal niet mooi. En neen dat lost niet op dat het klote is. Maar het helpt wel. En de eerste diagnose van kanker heb ik mij er volledig kunnen overzetten zonder hulp. Want ja ik ben nu eenmaal hyperanalytisch : probleem -> oplossing. Ik volg oplossing. Het tweede was iets anders en daar heb ik hulp voor gekregen en gevraagd waardoor ik het zo goed als mogelijk aanvaard heb.

Heck ik bekijk het nu vanuit het principe van ik ben blij dat ik die stoma heb want als ik naar de supermarkt wilde gaan en dan ineens moest naar het toilet gaan... dan haalde ik het toilet zelfs niet en zat het in mijn broek...

Had ik het echter bekeken zoals jij het stelde het is niet meer voldoende... (ik ben nu de kay gel !!! ;)) dat is juist hetgeen je moet aanpakken want uiteindelijk ook al is het niet voldoende... je leeft nog altijd en je kunt nog goed leven !!!. Focus dan ook daar op in plaats van op het negatieve want had ik effectief die mindset gehad en niet de stap gezet om hulp te nemen.
Dan had ik al zeker 3 maand geleden er niet meer geweest. Dus neen de uitdrukking van het is niet meer voldoende is iets dat eruit moet op welke manier dan ook!!! Zorg ervoor dat je, desnoods met hulp, uw manier vindt om u daar door te trekken. U focussen op het negatieve helpt u sowieso niet vooruit.

En ja nestorius ik heb hulp gevraagd bij het tweede bij een psycholoog. Dus als het die hulp is die je nodig hebt om er nu door te geraken. Zoek die dan. Zodanig dat je er u kunt overzetten of hetgeen je niet meer kunt leert accepteren/kaderen. Maar blijf aub niet zitten met het zelfvoldane gevoel van ik kan het niet. Het gaat niet. Het is op!
Want daarmee los je niets op. En je gaat toch door het probleem heen moeten... want dat gaat op korte termijn niet weg zijn. En soms kan het al eens helpen om een andere visie dan die van uzelf te zien om u te helpen om zaken aan te pakken. En dan kan die gecontesteerde mening op een forum van die ambetanterik die mij niet wilt laten zwelgen in negativiteit al voldoende zijn.

Indien er iemand voor de rest nog verder over wilt discussiëren, dan zal dat in een IM zijn, want voor de rest zwijg ik nu over dit punt in deze thread. Ik zal er in ieder geval mijn opinie niet door veranderen.

81% / 86% zijn gevaccineerd volgens de officiële cijfers.
Niet veel dus die zich niet laten inenten.
Da's 1 op 5, het is te zien wat je niet veel noemt :unsure:. Blij om te zien dat hier nog steeds dezelfde gezichten aan't roepen zijn.

Buiten heel veel lege ziekenhuisbedden merk ik niet zo bijzonder veel van Corona, al heb ik wel voor de 2e keer in een jaar tijd een serieuze dip. Eerst begin december en nu terug. Vooral het gezever er rond ben ik kotsbeu en het feit dat we in een samenleving zitten waarbij degenen die ons moeten 'leiden' helemaal geen verantwoording meer moeten afleggen. Het is er over en had al lang gedaan moeten zijn. Alles terug open mits beperkte aanpassingen.

Fa-kkin' hell seg.

Ik las die post van dertjooo, als je die bedoelt, vooral als een steek specifiek naar een persoon gericht uit frustratie, niet als algemene stelling.
Althans, ik lees misschien over die algemene teneur die je aangeeft.

Verder wel gewoon eens met wat je schrijft!
Klopt.
Voor persoon X met veel hobby’s kan het zelfs veel eenvoudiger zijn om zich aan te passen aan de huidige situatie dan persoon Y die weinig hobby’s had.
Je kan gewoon niet je eigen situatie simplistisch vergelijken met een ander zoals Matthias doet.
Matthias geeft inderdaad een aantal tips maar de toon waardoor het overkomt als ‘komaan zo moeilijk is het toch niet’ is volledig verkeerd.
Nee, dat werkt niet voor iedereen. Mensen zijn geen robots.

Da's 1 op 5, het is te zien wat je niet veel noemt :unsure:. Blij om te zien dat hier nog steeds dezelfde gezichten aan't roepen zijn.

Buiten heel veel lege ziekenhuisbedden merk ik niet zo bijzonder veel van Corona, al heb ik wel voor de 2e keer in een jaar tijd een serieuze dip. Eerst begin december en nu terug. Vooral het gezever er rond ben ik kotsbeu en het feit dat we in een samenleving zitten waarbij degenen die ons moeten 'leiden' helemaal geen verantwoording meer moeten afleggen. Het is er over en had al lang gedaan moeten zijn. Alles terug open mits beperkte aanpassingen.

Fa-kkin' hell seg.
Neen minder dan 1 op 7 (14% in de klinieken) want de 86% betreft het medisch personeel in de klinieken.
81% is voor de zorgverstrekkers buiten de kliniek.

Jij probeerde in jouw reply initieel toe doen alsof heel veel mensen in de klinieken geen vaccin plaatsten. Wat dus onzin was.

Klopt.
Voor persoon X met veel hobby’s kan het zelfs veel eenvoudiger zijn om zich aan te passen aan de huidige situatie dan persoon Y die weinig hobby’s had.
Je kan gewoon niet je eigen situatie simplistisch vergelijken met een ander zoals Matthias doet.
Matthias geeft inderdaad een aantal tips maar de toon waardoor het overkomt als ‘komaan zo moeilijk is het toch niet’ is volledig verkeerd.
Nee, dat werkt niet voor iedereen. Mensen zijn geen robots.
De toon van jouw eigen boodschap was even simplistisch.
'Mensen zonder vrienden en sociaal leven hebben er geen problemen mee'.
Dat kan je lezen alsof mensen die er geen probleem mee hebben geen vrienden hebben.

De toon van jouw eigen boodschap was even simplistisch.
'Mensen zonder vrienden en sociaal leven hebben er geen problemen mee'.
Dat kan je lezen alsof mensen die er geen probleem mee hebben geen vrienden hebben.
Ik kan wel begrijpen, als je geen hobby's of een beperkt aantal vrienden hebt, dat er tussen 2019 en de huidige situatie weinig verschil is.
Net zoals ik begrijp dat het voor iemand met veel hobby’s en vrienden ook easy kan zijn nu.
Je kan gewoon je eigen situatie niet projecteren op iemand anders en ervan uitgaan dat het even makkelijk kan zijn mits wat structurele aanpassingen.

Neen minder dan 1 op 7 (14% in de klinieken) want de 86% betreft het medisch personeel in de klinieken.
81% is voor de zorgverstrekkers buiten de kliniek.

Jij probeerde in jouw reply initieel toe doen alsof heel veel mensen in de klinieken geen vaccin plaatsten. Wat dus onzin was.
Allee bon, 1 op 7 dan. Lijkt me nog altijd tamelijk veel. Maar dat verbreed uw kijk er niet op uiteraard.

Ik had hier al bijna een wall of text neergepent, maar toen was ik vergeten waar ik zat :unsure:

Neen, for real. Da's al de tweede keer dat de capaciteiten worden opgelegd waar de ziekenhuizen zelf niet achter staan. De tweede golf aan patiënten die worden uitgesteld omdat een Corona besmetting boven alles gaat. Probeer het nog maar eens uit te leggen als er patiënten voor u staan.

Voor de rest sluit ik me af van alle actua ivm Corona, en lees ik hier zo weinig mogelijk. Op m'n werk merk ik er buiten de extreme rust niets van. Maar ja, volgens iedereen die daar nooit komt is het daar wel degelijk complete chaos.

In principe kun je de rollen mooi omdraaien. Hier heb je ook personen die komen vertellen hoe moeilijk ze het hebben, en anderen die er weinig last van hebben. Awel, da's zowat hetzelfde als Corona in de ziekenhuizen. Je hebt ziekenhuizen met 12 patiënten die moord en brand roepen, en je hebt ziekenhuizen met 50 patiënten die half leeg staan. Maar we schikken ons al een jaar naar diegene die het luidste kunnen roepen.

Allee bon, 1 op 7 dan. Lijkt me nog altijd tamelijk veel. Maar dat verbreed uw kijk er niet op uiteraard.

Ik had hier al bijna een wall of text neergepent, maar toen was ik vergeten waar ik zat :unsure:

Neen, for real. Da's al de tweede keer dat de capaciteiten worden opgelegd waar de ziekenhuizen zelf niet achter staan. De tweede golf aan patiënten die worden uitgesteld omdat een Corona besmetting boven alles gaat. Probeer het nog maar eens uit te leggen als er patiënten voor u staan.

Voor de rest sluit ik me af van alle actua ivm Corona, en lees ik hier zo weinig mogelijk. Op m'n werk merk ik er buiten de extreme rust niets van. Maar ja, volgens iedereen die daar nooit komt is het daar wel degelijk complete chaos.

In principe kun je de rollen mooi omdraaien. Hier heb je ook personen die komen vertellen hoe moeilijk ze het hebben, en anderen die er weinig last van hebben. Awel, da's zowat hetzelfde als Corona in de ziekenhuizen. Je hebt ziekenhuizen met 12 patiënten die moord en brand roepen, en je hebt ziekenhuizen met 50 patiënten die half leeg staan. Maar we schikken ons al een jaar naar diegene die het luidste kunnen roepen.
Dat is vreemd. Ik/wij hebben 2 niet dringende afspraken bij 2 verschillende ziekenhuizen die gewoon door zijn gegaan.

En "waar ziekenhuizen niet achter staan" bedoelt ge vooral waar gij niet achter staat gok ik.

Dat is vreemd. Ik/wij hebben 2 niet dringende afspraken bij 2 verschillende ziekenhuizen die gewoon door zijn gegaan.

En "waar ziekenhuizen niet achter staan" bedoelt ge vooral waar gij niet achter staat gok ik.
Dat is vreemd. Ik heb de laatste 2 weken opnames moeten annuleren en sindsdien zijn het aantal patiënten die eventueel op IC/recovery zou kunnen terecht komen gehalveerd. En dat zijn behandelingen die, in tegenstelling tot de uwe, wel belangrijk en/of dringend zijn. Nu zijt ge appelen met peren aan't vergelijken om toch maar uw gelijk te halen.

1 op 7 is niet veel.

Om u er nog eens uit te proberen te kletsen?

86% is gevaccineerd

Ik kan alleen praten voor de verpleging, verzorgenden, artsen en profs als mijn collega's en ik merk hier weinig verschil tussen. En vooral de artsen en profs zijn heel stil als het over de vaccins gaat :).
Ze zijn dus bijna allemaal gevaccineerd
Hey pssssst... Ik werk in de zorg, je moest eens raden hoeveel mensen en geen vaccin laten zetten 😶
Heel weinig dus

1 op 7 is niet veel.

Om u er nog eens uit te proberen te kletsen?

86% is gevaccineerd

Ze zijn dus bijna allemaal gevaccineerd

Heel weinig dus
Of nog altijd minstens 2 personen per afdeling. Nogmaals, het is wat je maar wilt zeggen. Eerder een kinderlijke natrap die niet echt lukt.

Doet ze de groeten thuis 💋

Of nog altijd minstens 2 personen per afdeling. Nogmaals, het is wat je maar wilt zeggen. Eerder een kinderlijke natrap die niet echt lukt.

Doet ze de groeten thuis 💋
Is beter als het te behalen streefcijfer van 70% gevaccineerd. Dus ça va he. 100% haal je toch niet. En beter als een 8 op 10, dus zo slecht is het nu ook weer niet.

Maar her kan altijd beter ja.

Dat is vreemd. Ik heb de laatste 2 weken opnames moeten annuleren en sindsdien zijn het aantal patiënten die eventueel op IC/recovery zou kunnen terecht komen gehalveerd. En dat zijn behandelingen die, in tegenstelling tot de uwe, wel belangrijk en/of dringend zijn. Nu zijt ge appelen met peren aan't vergelijken om toch maar uw gelijk te halen.
maar als ge opnames moet annuleren, dan ligt het toch vol? Hoe kunt ge dan extreme rust hebben?

Dat is hier de laatste weken precies de thread van de mensen met mentale problemen aan het worden, met bijhorende wedstrijd wie de beste psycholoog is. Dat ben ik echt beu aan het worden is dat ook een luxeprobleem?
Ja ik begrijp het ook niet goed, één van de meest ingrijpende ingrepen op veel mensen hun leven, ooit (so far). En er zijn er die het allemaal niet zomaar luchtig kunnen accepteren en verder gaan met hun leven en die dan nog een stap verder gaan en zeggen dat dit mentaal een impact heeft op hen. Dan ook nog op een anoniem forum terwijl ze vier mensen hebben waar ze mee kunnen gaan wandelen en hun verhaal aan kwijt kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan