Pietluttige mierenneukerij, ik zou 'lol' antwoorden, maar dan zijn de moderators slecht gezind op mij

.
Dus bij deze iets inhoudelijkers: het huis dat in brand staat, heb je anders nog een grotere dooddoener liggen in je kast? Misschien 'we zijn in oorlog' opwerpen, dat maakt al helemaal geen indruk meer. Van veralgemenen kan je anders ook wel het nodige. Ik wist niet dat iedereen ofwel doodvalt ofwel gaat hijgen als een 80-jarige of lange termijn effecten heeft. Stuur me aub uw wetenschappelijke studies die dit aantonen dat 100% van de bevolking met Covid één van die drie situaties overkomt.
Ja, ik wil stilaan weer mijn familie en vrienden zijn, op reis mogen gaan en ja ook naar feestjes. Mag het zo stilaan? Na een jaar leven als een kluizenaar. Als burger doe ik (doen we) al een jaar wat moet en dat is stilaan genoeg geweest. Ik ga geen twee jaar leven op deze manier, ik zeg het er gewoon maar even bij. Of zoals De Standaard het mooi verwoordt:
"De voorbije weken toonden geen fraai beeld van de politiek en de experts (DS 3 april). Van het standvastige en heldere beleid waarmee België het virus aanvankelijk in bedwang hield, blijft niet veel overeind. Er is onduidelijkheid over de scholen, over de horeca, over de evenementen en nu ook over de precieze gevolgen van de vaccinatiestrategie. Tegelijk zijn er steeds meer tests beschikbaar en komt de vaccinatie stilaan in een stroomversnelling. Om te vermijden dat de burger daar straks gewoon zelf zijn eigen exitstrategie mee invult, moeten de volgende cruciale knopen zo snel mogelijk worden doorgehakt."
En dat is stilaan wat ik aan het doen ben, mijn eigen exitstrategie aan het voorzien en uitvoeren. Heeft lang genoeg geduurd dat een overheid gaat bepalen wie ik mag zien, wanneer, waar en wat ik mag doen. En het spijt me maar ik ga me daar niet over schamen.