Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allez, dan staan ze max. 24u vroeger op de lijst waar deze week slechts 2 vaccinatiecentra gebruik van maken die enkel 65+ gaan opbellen :unsure:
Ik heb er alle begrip voor dat iedereen zijn kans op een ticket naar de vrijheid probeert te vergroten, al is het een zeer kleine vergroting.

Het lijkt er op dat feestjes bedoeld wordt als uitgaan, niet samen met een speakertje van 20 euro bij goed weer samenkomen in het park.
Wat al meer dan een jaar niet meer kan.

De post waar ik op reageerde en die je zelf een like gegeven hebt: 'Waar is de tijd dat een feestje vieren met vrienden in een park nog normaal was...'

Ik heb er alle begrip voor dat iedereen zijn kans op een ticket naar de vrijheid probeert te vergroten, al is het een zeer kleine vergroting.
Maar die gaan de komende 24u niet worden uitgenodigd dus er is zelfs geen “zeer kleine vergroting” van die kans :unsure:

Het lijkt er op dat feestjes bedoeld wordt als uitgaan, niet samen met een speakertje van 20 euro bij goed weer samenkomen in het park.
Wat al meer dan een jaar niet meer kan.

Ik word echt onnozel van mensen die redeneren: okééé je mag niet meer uitgaan* en zo, maar kijk je mag toch nog met 4 afspreken in het park!!

* en op cafe, restaurant, naar de bioscoop, naar een fuif, naar een concert, naar een festival, naar een familiefeest/huwelijk/doopsel/communie, op reis, met groep samenkomen, thuis/kotfeestje, ...

Zo ver zijn sommigen al gevallen in het nieuwe normaal. Wat nooit het normaal zou mogen zijn.

Laatst bewerkt:
Maar die gaan de komende 24u niet worden uitgenodigd dus er is zelfs geen “zeer kleine vergroting” van die kans :unsure:
Door de wachtrij te omzeilen moet je geen uren wachten voor je pc.
Dat doen (de wachtrij omzeilen) is dus niet oudjes pesten maar je tijd efficiënt gebruiken voor uiteindelijk die (zeer kleine) vergroting van de kans.

Door de wachtrij te omzeilen moet je geen uren wachten voor je pc.
Dat doen (de wachtrij omzeilen) is dus niet oudjes pesten maar je tijd efficiënt gebruiken voor uiteindelijk die (zeer kleine) vergroting van de kans.
Ge kunt in de wachtrij gaan staan, computer afsluiten en later met dezelfde computer opnieuw naar die link gaan, uw plekje blijft bewaard. En als ge “te laat” zijt, blijft ge gewoon toegang hebben om het formulier in te vullen.

Er zijn gewoon veel mensen die de verkeerde verwachtingen hebben omtrent die reservelijst.
Enkel mensen die in de huidige vaccinatiegroep zitten en op de reservelijst staan zullen opgeroepen worden.
Dus het is inderdaad heel onnuttig om nu al u in te schrijven als twintiger, je draagt alleen bij aan de wachtrij.
Mijn vriendin zat voor haar moeder in de wachtrij en we hadden gisteren nogal wat problemen met Telenet waardoor onze verbinding vaak wegviel.
Net op het moment dat die registreer pagina aan het laden was.
Heb het dan proberen reproduceren en behold, dat werkt dus. Juist zien dat de captcha goed geladen is :p

Weet de politie eigenlijk wie dat is die organisatoren van La Boum? Want grootschalige evenementen/bijeenkomsten organiseren is toch verboden? Of mag/wil Facebook dat niet zeggen aan justitie?

De vraag is natuurlijk in welke mate ge effectief bestraft kunt worden voor het aanmaken van een Facebook-evenement "bij wijze van grapje" dat vervolgens zijn eigen leven gaat leiden, maar ge zelf voor de rest niéts doet qua organiseren.

De post waar ik op reageerde en die je zelf een like gegeven hebt: 'Waar is de tijd dat een feestje vieren met vrienden in een park nog normaal was...'
Fair enough, in mijn hoofd was het al verruimd naar feestjes tout court.
Maar dan nog is met vier (neem nog 10, voor die paar weken dat het kon) rond een goedkoop speakertje ook niet echt wat ik onder "feesten in het park" vind vallen. De connotatie die ik er bij heb is genre Palm Parkies etc.

Ik word echt onnozel van mensen die redeneren: okééé je mag niet meer uitgaan* en zo, maar kijk je mag toch nog met 4 afspreken in het park!!

* en op cafe, restaurant, naar de bioscoop, naar een fuif, naar een concert, naar een festival, op reis, met groep samenkomen, ...

Zo ver zijn sommigen al gevallen in het nieuwe normaal. Wat nooit het normaal zou mogen zijn.

Ik denk dat je het niet snapt.
Jij zei dat we het 2de jaar zijn ingegaan van geen feestjes meer mogen hebben.

Jou uitspraak is deels waar en deels onwaar.
In de zomer van 2020 mochten we met een pak meer mensen afspreken.
Het is niet zo dat we sinds vorig jaar maart maximum met 4 tegelijk mochten afspreken.
Het is wel zo dat we het 2de jaar Corona crisis hebben ingezet

Oudjes zijn niet zo tech-savy om te weten dat het zo werkt terwijl zij diegene zijn die het formulier zo snel mogelijk moet invullen.
Maar ze kunnen toch ook doen wat jij zegt?
Maakt het voor hen wel uit om binnen de 24u het formulier ingevuld te hebben?
Ge kunt in de wachtrij gaan staan, computer afsluiten en later met dezelfde computer opnieuw naar die link gaan, uw plekje blijft bewaard. En als ge “te laat” zijt, blijft ge gewoon toegang hebben om het formulier in te vullen.

Kortom, ik vind dat je overdrijft en intentieprocessen voert door het als "oudjes pesten" te benoemen, terwijl ik het niet meer dan een doodnormale reactie vind.

Maar ze kunnen toch ook doen wat jij zegt?
Maakt het voor hen wel uit om binnen de 24u het formulier ingevuld te hebben?
neen, maar opnieuw: dat is niet het type mens die dat weet. Ik vraag mij af hoeveel er om het kwartier naar hun computer liepen om de muis te doen bewegen omdat de computer anders wel eens in sluimerstand zou kunnen gaan
Kortom, ik vind dat je overdrijft en intentieprocessen voert door het als "oudjes pesten" te benoemen, terwijl ik het niet meer dan een doodnormale reactie vind.
Vals spelen en voorsteken in een wachtrij waar ge niets aan hebt waardoor het voor de mensen die niet valsspelen langer duurt ... Da’s pestgedrag.

Er zijn gewoon veel mensen die de verkeerde verwachtingen hebben omtrent die reservelijst.
Enkel mensen die in de huidige vaccinatiegroep zitten en op de reservelijst staan zullen opgeroepen worden.
Dus het is inderdaad heel onnuttig om nu al u in te schrijven als twintiger, je draagt alleen bij aan de wachtrij.
Mijn vriendin zat voor haar moeder in de wachtrij en we hadden gisteren nogal wat problemen met Telenet waardoor onze verbinding vaak wegviel.
Net op het moment dat die registreer pagina aan het laden was.
Heb het dan proberen reproduceren en behold, dat werkt dus. Juist zien dat de captcha goed geladen is :p

Als er om een of ander reden géén kandidaten uit de huidige groepen gevonden worden, gaat men volgens mij wel over naar "lagere" groepen, of zo had ik het toch begrepen.

Een thuiswerkende dertiger die quasi altijd beschikbaar is, maakt dus toch nog kans (al is het een waterkans) eerder dan gepland aan de beurt te komen.

Ik heb gisteren de moeite niet gedaan, maar vandaag me wel gewoon al aangemeld aangezien er nu gewoon geen wachtrij meer was. Ik ben zowat letterlijk 99% van de tijd beschikbaar dus ge weet maar nooit. Het is ook niet dat ik daardoor "voorsteek" aangezien men sowieso eerst iedereen zal contacteren die in een hogere groep zit. Maar moesten er op een dag om een of ander reden 's avonds nog steeds vaccins op overschot zijn dan lijkt het me beter dat men iemand zoals mij contacteert dan deze vaccins verloren te doen gaan.

neen, maar opnieuw: dat is niet het type mens die dat weet. Ik vraag mij af hoeveel er om het kwartier naar hun computer liepen om de muis te doen bewegen omdat de computer anders wel eens in sluimerstand zou kunnen gaan
Ik heb voor mijn ouders even gekeken, het staat er redelijk groot boven ....
En opnieuw, maakt het voor de so-called oudjes wel uit als ze dit binnen de 24u doen?
Dat is uw goed recht, maar voorsteken in een wachtrij waar ge niets aan hebt waardoor het voor iedereen langer duurt, terwijl er risicogroepen zijn die voorrang hebben op u ... Ik noem dat pesten.
Wie pest wie? Zeker met de hele discussie over vaccinatieprivileges gisteren vind ik dit niet zo eenduidig.
"waar ge niets aan hebt" is jouw perceptie, zoals ook Lobmans hierboven zegt.
Ook voor die risicogroepen maakt het niet uit als ze 24u later op de wachtlijst komen te staan.
Pesten is toch met de intentie om iemand anders nadeel te berokkenen, terwijl de intentie hier vooral het eigen (miniem) voordeel is - met weliswaar een (heel erg miniem) nadeel voor iemand anders als gevolg (namelijk ietsje langer naar een scherm staren, that's it), niet als doel.

Ook voor die risicogroepen maakt het niet uit als ze 24u later op de wachtlijst komen te staan.
Pesten is toch met de intentie om iemand anders nadeel te berokkenen, terwijl de intentie hier vooral het eigen (miniem) voordeel is - met weliswaar een (heel erg miniem) nadeel voor iemand anders als gevolg (namelijk ietsje langer naar een scherm staren, that's it), niet als doel.
Ik zal het dan (heel erg miniem) (onopzettelijk) pestgedrag noemen.

(hoe duidelijk het vaak ook is, veel pesters hebben niet door wat de gevolgen van hun daden zijn.)

* en op cafe, restaurant, naar de bioscoop, naar een fuif, naar een concert, naar een festival, op reis, met groep samenkomen, ...

Gast, we zitten wel met een pandemie he. Je weet wel, dat onzichtbare moordende virus. En als je niet doodvalt, begin je te hijgen als een 80jarige. én als je niet hijgt zoals een oud verschrompeld mens zijn er risicio's op uw lichaam op lange termijn, je weet dat niet. Het enige probleem is dat dat virus onzichtbaar is. Ga je ook neuten over feesten als uw huis in brand staat? Heel de wereld staat in brand he, dat is pas de realiteit! It's time to wake up and smell the coffee. Ge zit eigenlijk te neuten op de brandweerlui dat ze uw huis zo snel mogelijk moeten blussen, want "jij wilt doodgraag naar dat feestje". Ken uw prioriteiten zou ik zeggen. Besef toch eens hoe doodserieus dit allemaal is en jij komt hier af met pietluttige mierenneukerij. FFS zeg!

Inderdaad, je blijft gewoon in de wachtrij staan ook al staat uw pc in sleepmodus. Zodra ik opende kon ik mij registreren en kon ik meteen een 2e registratie aanmaken voor ons mama.
Voor ons mama kan het zeker helpen iets vroeger te gaan. En je weet nooit dat je alsnog zelf opgeroepen wordt voor een restje, is in ieder geval meer kans dan helemaal niet geregistreerd te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan