Je gaf nu reizen en stamcafe aan als voorbeeld, maar uw voorbeelden gaan steeds om mensen met slechts 1 uitlaatklep. Zij zien idd af ja.
En ze gaan daardoor mentale last krijgen? Ja geloof ik ook wel. Maar moet je daartegen dan niks doen? Geen andere tijdelijke hobby zoeken of zo? Gewoon zielig wegkwijnen dan? Hoe is dat beter?
Raar ik heb van de psycholoog wel het advies gekregen om meer tijd te maken voor mezelf. Uitzoeken wat ik graag deed. Tja, zal geen goede psyscholoog geweest zijn dan.
Vb
iemand die die ik ken is zot op voetbal(zacht uitgedrukt). Dat is zijn enige uitlaatklep. Al sinds het begin van corona zit hij MVR uit te schelden tot en met. Zit te zagen en klagen over mentale welzijn. Het enige wat hij wil, is terug naar de matchen gaan van Club Brugge.
Het zou beter zijn mocht die gast zich gewoon neerleggen dat er corona is en tijdelijk een andere hobby zoeken? Dat is idd makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is positiever dan een jaar lang te zagen en klagen op sociale media.
Zeg ik tegen die gast dat die dat niet mag doen? Neen, want zagen op sociale media is nu zijn enige uitlaatklep, dat ga ik hem niet afpakken, Maar mocht hij wat meer veerkracht hebben zocht hij een andere hobby en maakt hij er het beste van Dat zou gezonder zijn voor hem.
Mochten mensen wat korter op de bal spelen wat betreft hun mentale gezondheid, zouden ze ook niet vallen in een depressie of een burnout en hebben ze ook geen psyscholoog nodig.
Nogmaals, ik erken wel degelijk dat mensen afzien. Ik zeg ook nog erbij dat ze niet bij de pakken moeten blijven zitten. Herken de signalen vooraleer je héél diep sukkelt en doe er iets aan. Maar je moet de signalen wel kunnen herkennen natuurlijk.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=23636 zoiets?
Voor zware mentale problemen ga je idd toch eerder naar een psycholoog moeten.
Op commando stoppen met depressief zijn kan niet, maar iedereen moet het er beste ervan maken ja. Ik zit in een scheiding middenin corona, ik moet ook er het beste van maken.
Depressie wordt de westerse welvaartsziekte bij uitstek. Blijkbaar zijn de experten ook onderling oneens over de "welvaartsziekte". So don't blame me.