Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee. 'k Vraag ik mij ook af hoor wie het allemaal oploopt. We naderen de kaap van de 900 000 infecties, en uit onze omgeving ken ik weinig mensen die het hebben opgelopen.
Volledig te begrijpen. Ik hoop dat de regering denkt aan de economie en aan het mentale welzijn. Wij gaan er ook enkele dagen tussenuit in de paasvakantie, aangzien m'n dochter al leerplichtig is.

Hier zelf besmet geraakt in oktober 2020 na alle maatregelen goed te hebben opgevolgd. Iedereen in onze omgeving heeft negatief getest. Hangt het in de lucht, ligt het ergens op? De virologen weten gewoon zelf niet waar het allemaal plaatsvindt.
Dus ge kent uw eigen niet meer?

Reageren op de man hoeft niet, gelieve inhoudelijk en fatsoenlijk te reageren.
Dus ge kent uw eigen niet meer?

Geen commentaar. 't Waren lekkere citroenen zeker als Paasbrunch, met een glaasje azijn erbij. Kom eens buiten en enjoy life 😉. Blij dat ik niet zo zuur ben als sommigen hier.

Tijden van grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid, als er niets verandert zal dat niet meer ver af zijn.
Alle, de voorspellers hebben nog een lid erbij. Gaat die burgerlijke gehoorzaamheid dan samen komen met de grote protesten tegen de regeringscoalitie? Of zitten ze te wachten om het samen te doen met de protesten tegen de migratiepolitiek. Als ik toch 1 ding geleerd heb het laatste jaar is dat velen de mond vol hebben van protesten maar dat het daar ook bij blijft.

Gewoon eens wat realisme predikken. Vandaag was het De Ronde normaal gezien 1 groots volksfeest. Waren er problemen NEEN. 't Zorgsysteem zal niet instorten als we eens een pannekoek gaan eten of een pintje gaan drinken op een terras. Sommige mensen zijn echt gek aan het worden door die pandemie.

Gewoon eens wat realisme predikken. Vandaag was het De Ronde normaal gezien 1 groots volksfeest. Waren er problemen NEEN. 't Zorgsysteem zal niet instorten als we eens een pannekoek gaan eten of een pintje gaan drinken op een terras.
En wat is het verband?

Gewoon eens wat realisme predikken. Vandaag was het De Ronde normaal gezien 1 groots volksfeest. Waren er problemen NEEN. 't Zorgsysteem zal niet instorten als we eens een pannekoek gaan eten of een pintje gaan drinken op een terras. Sommige mensen zijn echt gek aan het worden door die pandemie.
Men denkt dat een voetbalmatch de oorzaak of motor is van de uitbraak in Bergamo vorig jaar in maart. Toen was het virus niet zo verspreid als nu. Ik denk dat nu een RVV zonder maatregelen er voor zal zorgen dat het zorgsysteem binnen enkele weken heel dicht tegen of zelfs over zijn grens zal zitten.

Men denkt dat een voetbalmatch de oorzaak of motor is van de uitbraak in Bergamo vorig jaar in maart. Toen was het virus niet zo verspreid als nu. Ik denk dat nu een RVV zonder maatregelen er voor zal zorgen dat het zorgsysteem binnen enkele weken heel dicht tegen of zelfs over zijn grens zal zitten.

Maar ik pleit niet voor massa-events zoals voetvalwedstrijden, festivals etc. Maar ik geloof wel dat we beheerst op café en op restaurant of voor de kinderen naar een speeldorp of zo kunnen gaan.

Maar ik pleit niet voor massa-events zoals voetvalwedstrijden, festivals etc. Maar ik geloof wel dat we beheerst op café en op restaurant of voor de kinderen naar een speeldorp of zo kunnen gaan.
En ik geloof dat je de gemiddelde mens serieus overschat. Dat jij of ik het beheerst zouden kunnen doen, doet er niet toe. Want als er nog maar een klein aantal zijn die het niet kunnen, zit je met een probleem. Zeker omdat die mensen in dat soort setting ook de mensen die het beheerst doen kunnen besmetten.

En jouw voorbeelden zijn exact hetzelfde als massa-evenementen, namelijk groepen mengen. En eens dat gebeurt, ga je mooie ster/sneeuwvlok verspreidingen zien waarvan je de oorsprong moeilijk kunt achterhalen. Zelfs met wisselende kleine groepen kan 1 besmetting zeer snel exponentiële gevolgen hebben...

Als het bv Vietnam een (fantastisch) land met bijna 100 miljoen inwoners lukt om Covid-19 onder controle te houden, waarom lukt het dan hier niet??

Als het bv Vietnam een (fantastisch) land met bijna 100 miljoen inwoners lukt om Covid-19 onder controle te houden, waarom lukt het dan hier niet??
Waarom lukt het dan bijna nergens bedoel je?

En ik vermoed dat volgende zaken wel meespelen:
  • Mondmaskerplicht waar niemand moeilijk over doet
  • Zware lockdownmaatregelen, zowel nationaal als lokaal bij uitbraken
  • Grenzen sluiten
  • Compleet andere leeftijdspyramide. Tijdens de eerste uitbraak waren het vooral 30ers die besmet raakten.
  • Quarantaine waar men zich effectief als bevolking aan hield
  • Quarantaine die effectief opgelegd werd. Er werden straten afgezet als bv. 1 gezin positief testte.
  • ...

Als we als Westerse samenleving geen pandemie aankunnen mogen we ons daar wel vragen bij stellen ...
- Ervaring met eerdere soortgelijke virussen (SARS)
- Een bevolking die zich veel strikter aan de maatregelen houdt vanwege ervaring met het vorige punt.
- zijn zeer snel in lockdown gegaan, scholen gesloten, vliegverkeer aan banden gelegd
- zelfs bij een handvol besmettingen worden volledige dorpen in quarantaine geplaatst

En het feit dat je niet zo 1-op-1 kan vergelijken.

Waarom lukt het dan bijna nergens bedoel je?

En ik vermoed dat volgende zaken wel meespelen:
  • Mondmaskerplicht waar niemand moeilijk over doet
  • Zware lockdownmaatregelen, zowel nationaal als lokaal bij uitbraken
  • Grenzen sluiten
  • Compleet andere leeftijdspyramide. Tijdens de eerste uitbraak waren het vooral 30ers die besmet raakten.
  • Quarantaine waar men zich effectief als bevolking aan hield
  • ...

Ik heb hier toch non-stop het gevoel dat we met een bazooka op een mug aan het schieten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan