Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat laatste vind ik ook van de jouwe. Keuzes tussen consequenties zijn nog steeds keuzes. Daar draait vrijheid om. Alle dingen die je doet hebben mogelijke consequenties.
Waar vrijheid ook rond draait is dat de een zijn vrijheid start waar de ander zijn begint. Of zou jij het oké vinden als ik gewoon bij je thuis binnen kom, alles leegroof en de boel in brand steek onder de noemer van "vrijheid"? We leven nog altijd in een maatschappij. Jouw mening is wel heel anarchistisch.
Voor de laatste keer, wat jij hoog risico noemt is in de realiteit niet zo hoog. De sterftecijfers die kan je toch zelf even googlen? Net zoals de kans dat iemand van de werkende bevolking in het ziekenhuis zou belanden. Jouw hoog risico zijn in mijn ogen zeer lage risicos.
Wat jij realiteit noemt is jouw realiteit.
Welke bronnen moet ik geven over een ideologisch geschil? Er zijn geen goeie cijfers over wat mensen hier willen, er zijn geen referenda gehouden enkel onnozele steekproeven die niet representatief zijn.
Ah, hierboven gaat het over een ander risico, maar plots is de mate van risico "ideologisch"?

Link naar originele bron van citaat ajb.
“Er werd tegen ons geschreeuwd. We werden beledigd”, schrijft ze verder. “Ze willen hun vrijheid. Ze willen feesten. We zijn zogezegd moordenaars omdat we onze wapenstokken, de sproeier of traangas gebruiken, en het geweld dat we gebruiken is zogezegd schandalig. Maar ze vergeten dat ze 30 minuten lang zijn gewaarschuwd door onze diensten. We patrouilleerden in het park en vroegen hen om te vertrekken. Om de Covid-regels te respecteren. Dat het park zou worden geëvacueerd. En toen ze niet weggingen, gingen we op pad. En er volgden andere waarschuwingen: verlaat het terrein, we gebruiken de sproeier. Verlaat het terrein, we gebruiken traangas. Verlaat het terrein, we gaan chargeren. Maar nog meer flessen en straatstenen kwamen op ons af. Als we ten slotte iemand arresteren, is dat schandalig en zijn zij het slachtoffer. Als iedereen de bevelen had opgevolgd tijdens onze patrouilles in het park, zou het zo niet zijn gelopen. Maar de agenten zijn dan de slechteriken. Omdat het robots zijn, klootzakken, die geen gezinsleven hebben en vooral niet willen feesten en hun grootouders, hun vrienden, buiten hun bubbel willen zien.”
Next step: Rubberkogels ?
Het "gejank" van de jongeren mag nu wel stilaan stoppen hé. Hoe langer ze het doen aanslepen, hoe langer zijn ook gaan mogen betalen :)

Edit: Bron https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf2021...udc_c2a2-2wsdnf57d4tbpz5ejouskhrj9_nc26yzr9zi
Post #11,801 hier enkele pagina's terug

Laatst bewerkt:
Nul komma nul keuze om de maatregelen wel of niet te volgen. Ik kan niet kiezen om toch op restaurant te gaan en het extra risico er op de koop bij te nemen. Ik kan niet kiezen om mijn café te openen voor mensen die het risico aanvaardbaar vinden.
Dus nee, geen keuze. Dus je hele argument dat mensen met een risicoprofiel in de denkoefening van kingjulie dingen worden opgedrongen, slaat nergens op. Dat is net nu het geval.

En dat staat los van wat ik vind van de maatregelen, maar kom niet af met een keuze :oink:

Geen nood om me woorden in de mond te leggen hoor.
Je hebt wel die keuze. Staan gewoon sancties tegenover.

Wat mensen mogen van mij gerust buiten plezier maken? Maar als de regel 4 is, dan hoort het overal de regel 4 te zijn, niet op sommige plaatsen 4 en op andere plaatsen véél meer omdat men het niet afdwingt.

Regels die niet afgedwongen (kunnen) worden zijn zinloze regels.

Ik heb nog NOOIT een agent aan de deur gehad die kwam controleren of ik mij hier thuis bezighoud met kindermisbruik, partnergeweld, heroine spuiten, fraude, zwartwerk, ... ALS ik mij met die zaken zou bezig houden, zou ik dat perfect jaren aan een stuk kunnen doen zonder er voor gestraft te worden.
Al die zaken dus ook maar toelaten? Want ze kunnen blijkbaar toch niet tegoei afgedwongen worden he...

Oh we gaan weeral de semantische toer op. Het is verboden dan.
Ja, en met goede reden.
Of ben je ook tegenstander van het verbieden van roken, het verbod op te snel rijden, het verbod op mensen ontvoeren, het verbod op stelen, ...

Zijn ook allemaal zaken waar "Ik toch geen last van heb als ik ze zelf doe."
We leven in een maatschappij. Daarbinnen zijn er inderdaad verboden en verplichtingen.

En ja, het moet proportioneel zijn, voordat het die toer op gaat. Ik ben zeker geen voorstander van blindelings verstrengen. Maar blindelings alles lossen, is even zot als alle andere regels in de maatschappij gewoon laten varen.

Voor de laatste keer, wat jij hoog risico noemt is in de realiteit niet zo hoog. De sterftecijfers die kan je toch zelf even googlen? Net zoals de kans dat iemand van de werkende bevolking in het ziekenhuis zou belanden. Jouw hoog risico zijn in mijn ogen zeer lage risicos.
Hoe google je in godsnaam de sterftecijfers voor het volledig doen instroten van de gezondheidszorg?

Als je enkel het %-sterftecijfer van corona van NU bekijkt, ja dan kan ik verstaan dat je voor u eigen leeftijd en gezondheidstoestand er niet zo veel schrik van hebt.

Laat alle maatregelen los -> ziekenhuizen lopen vol -> alle zorg begint te verzwakken. Uw corona %-sterftecijfer zal sterk stijgen tegenover wat het nu is, samen met het sterftecijfer van eender welke aandoening die behandelbaar is.

Je mag nog met een groot bakkes verkondigen dat het allemaal zo erg niet is en de zwakkeren maar moet laten sterven, maar besef aub eens dat je in uw droomwereld niet meer bij de spoed moet langskomen met een gebroken pols o.i.d., want uw arts zal het veel te druk hebben met corona slachtoffers. Of zal het van pure miserie opgegeven hebben en zit met een depressie thuis.

Ja, en met goede reden.
Of ben je ook tegenstander van het verbieden van roken, het verbod op te snel rijden, het verbod op mensen ontvoeren, het verbod op stelen, ...

Zijn ook allemaal zaken waar "Ik toch geen last van heb als ik ze zelf doe."
We leven in een maatschappij. Daarbinnen zijn er inderdaad verboden en verplichtingen.

En ja, het moet proportioneel zijn, voordat het die toer op gaat. Ik ben zeker geen voorstander van blindelings verstrengen. Maar blindelings alles lossen, is even zot als alle andere regels in de maatschappij gewoon laten varen.
Leuk he me dingen in de mond leggen die ik niet heb gezegd.
Heb je de keuze nu? Nee, als je je aan de wet houdt niet. Klaar.
Dus met het argument "keuze" afkomen om de denkoefening van kingjulie te verwerpen, is onzin, nu heb je binnen het wettelijke helemaal geen keuze. Dat is hetgeen ik gezegd heb, niet meer, niet minder.

Op de man spelen is niet nodig.
Denkoefeningen zijn zoals schaakpuzzels en sudoku's, je begint best op een niveau dat je ligt als je vooruitgang wil boeken.

Thanks, da's nuttig. Geen idee wat dat bericht voor waarde heeft, ik zeg gewoon dat "keuze" als tegenargument echt geen goed argument is aangezien je nu binnen het wettelijke ook geen keuze hebt om mee te doen aan de maatregelen of niet; die keuze wordt voor jou gemaakt. Terecht hoor, dat stel ik niet ter discussie. Maar het is niet alsof je nu veel keuze hebt.

Leuk he me dingen in de mond leggen die ik niet heb gezegd.
Heb je de keuze nu? Nee, als je je aan de wet houdt niet. Klaar.
Dus met het argument "keuze" afkomen om de denkoefening van kingjulie te verwerpen, is onzin, nu heb je binnen het wettelijke helemaal geen keuze. Dat is hetgeen ik gezegd heb, niet meer, niet minder.
Iets van in de mond leggen. Stropop. Whatever.

Welk argument van keuze? Waar ben je in godsnaam over bezig?

Ik zeg gewoon dat je meer dan 5 miljoen mensen zou verplichten tot solitaire opsluiting, veel strenger dan heel de corona-periode geweest is met haar voorstel. En dat stellen dat dat een keuze is, dat dat voor een heel groot deel van deze mensen GEEN keuze is. Aangezien het alternatief gewoon NUL euro hebben en zelfs geen eten te kunnen kopen is (en zelfs als had je het geld kon je nog niet gaan).

Iets van in de mond leggen. Stropop. Whatever.
Lol, jij doet dit he.
Welk argument van keuze? Waar ben je in godsnaam over bezig?

Laat de mensen zelf maar bepalen of zij dat risico willen nemen, jij moet niet gaan zeggen dat "zij zichzelf een hoger risicoprofiel opleggen". Die stelling alleen al wilt zeggen dat er veel mensen ongerust zijn over hun risico.
[...]
Jij wilt helemaal mensen de keuze niet geven... Als je mensen de middelen niet geeft om die keuze mogelijk te maken, dan is het geen keuze. Dan is het een verplichting.
Hierover.

Hoe google je in godsnaam de sterftecijfers voor het volledig doen instroten van de gezondheidszorg?

Als je enkel het %-sterftecijfer van corona van NU bekijkt, ja dan kan ik verstaan dat je voor u eigen leeftijd en gezondheidstoestand er niet zo veel schrik van hebt.

Laat alle maatregelen los -> ziekenhuizen lopen vol -> alle zorg begint te verzwakken. Uw corona %-sterftecijfer zal sterk stijgen tegenover wat het nu is, samen met het sterftecijfer van eender welke aandoening die behandelbaar is.

Je mag nog met een groot bakkes verkondigen dat het allemaal zo erg niet is en de zwakkeren maar moet laten sterven, maar besef aub eens dat je in uw droomwereld niet meer bij de spoed moet langskomen met een gebroken pols o.i.d., want uw arts zal het veel te druk hebben met corona slachtoffers. Of zal het van pure miserie opgegeven hebben en zit met een depressie thuis.
Ik heb hiervoor al meermaals aangehaald dat je covid patienten kan scheiden op basis van verwachte gezonde levensjaren en enkel de minst zieke kan redden. De gewone zorg komt enkel in het gedrang als en slechts als je meer intensieve bedden wil creëren, dat is een keuze hoor.

Ik heb hiervoor al meermaals aangehaald dat je covid patienten kan scheiden op basis van verwachte gezonde levensjaren en enkel de minst zieke kan redden. De gewone zorg komt enkel in het gedrang als en slechts als je meer intensieve bedden wil creëren, dat is een keuze hoor.
En het merendeel van de bevolking heeft wel een moreel compas.

hoe kun jij als individu die keuze maken ? Die keuze ligt dan toch bij de maatschappij. En het individu heeft dan die keuze te respecteren ?

En shocker, die keuze heeft onze maatschappij gemaakt. En die ligt niet in lijn van uw keuze.

Benieuwd hoe lang dit nog zal duren.
Langer als jij denkt.

De gezondheidszorg werkt helemaal niet op basis van "gezonde levensjaren". De reden dat sommige ouderen geen behandeling meer krijgen, is omdat het risico van de behandeling groter is dan de effecten van de ziekte.

Ik heb nog NOOIT een agent aan de deur gehad die kwam controleren of ik mij hier thuis bezighoud met kindermisbruik, partnergeweld, heroine spuiten, fraude, zwartwerk, ... ALS ik mij met die zaken zou bezig houden, zou ik dat perfect jaren aan een stuk kunnen doen zonder er voor gestraft te worden.
Al die zaken dus ook maar toelaten? Want ze kunnen blijkbaar toch niet tegoei afgedwongen worden he...

Dat zijn zo'n groffe vergelijkingen dat ik eigenlijk aarzel om er nog op te antwoorden.
Bij partnergeweld, kindermisbruik zijn er zware slachtoffers... als je met 5 op iemand's terras zit of zelfs binnenshuis, overtreed je weliswaar de corona-regels maar dat is van een héél andere schaal...

Bovendien doelde ik vooral op de "buitenbubbel", die in Brussel duidelijk niet meer werd afgedwongen, voor dit aprilvis-festival ook niet overigens als je gaat nalezen op NewsMonkey:

Vivaldi wil nieuwe pandemiewet binnen 30 dagen klaar hebben, maar PS, MR en Ecolo zijn niet bepaald enthousiast

https://newsmonkey.be/vivaldi-nieuwe-pandemiewet-binnen-30-dagen-ps-mr-ecolo-niet-enthousiast/

Gewoon mensen laten sterven boven de 75 als ze in het ziekenhuis belanden met corona, ze hebben toch al langer dan 3/4 van hun leven gehad! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan