Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij glijdt snel af. Ik denkt niet dat iemand zegt dat mensen die in een park zitten 'in de boeien moeten' of 'moeten worden opgesloten', ook niet als ze daar toevallig met vijf zitten in plaats van met vier.

Met samenkomen in een park is niks mis, met flagrant de regels negeren en amok maken met de politie is echter wel degelijk iets mis, en zo'n mensen moeten gewoon bestraft worden.

Op de rest van die comment ga ik zelfs niet reageren (dat straatje van 'laat het virus waaien' en 'survival of the fittest' enzovoorts is over heel de wereld al oneindig vaak bewandeld dus al die argumenten zijn al wel gekend) maar je moet wel geen dingen uit de context beginnen trekken.

Het punt is dat dat gemaatregel niet werkt. Kijk naar de cijfers, bijvoorbeeld nu in Frankrijk. Je beseft toch dat dit nooit meer stopt he. Door in maart massaal de mensen op te sluiten heeft men de besmettingen uitgesteld. Lockdowns werken niet. Lockdowns zijn enkel nuttig als ze voor altijd zijn, of misschien in de staart van een pandemie om het snel te blussen.

Sinds maart valt men 11.000.000 mensen lastig voor een IFR die nu op 0.15% ligt. Men sluit niet een ganse bevolking op voor een verwaarloosbare fractie te redden he. Een samenleving valt niet stil voor wat doden he. De schade die men nu aanricht voor al die Belgen die geen last hebben van corona, ttz mss hebben ze een snotneus gehad, weegt niet op aan de levensvreugde die vernietigd is.

En nogmaals, als nu blijkt dat het virus muteerde naar een meer dodelijke variant, JUIST omdat men het niet heeft laten waaien en gewoon de kwetsbare beschermd had, is gewoon crimineel. En als men denkt dat het met nog eens een lockdown tegen te houden is, zal men bedrogen uitkomen.

Mensen die in een park samenkomen zwaar beboeten, in de boeien slaan, opsluiten.
We glijden snel af he.
En wat me nog meer verbaasd is de hoeveelheid mensen dat hier in mee gaat.
We zijn nu al een jaar met gemaatregel en lockdowns bezig....
Resultaat : Men geraakt hier nooit meer uit en de vrijheden worden meer en meer beperkt voor het redden van wat levens.
Dit weegt totaal niet op tegen wat we nu weggooien aan verpeste levenskwaliteit.

Lockdowns en gemaatregel stellen enkel maar uit. Men had het beter laten waaien en de ouderen/zwakkeren beschermd, dan waren we er nu al vanaf.

Als nu nog blijkt dat er varianten komen die dodelijker zijn, juist omwille van het feit dat men het niet heeft laten waaien en de meerderheid van de bevolking antilichamen had laten aanmaken door besmettingen, dan zijn we nog niet thuis.

Totale waanzin.
Helemaal mee eens. Extra levensjaren lijken mij niet echt waardevol zonder levensvreugde.

Het punt is dat dat gemaatregel niet werkt. Kijk naar de cijfers, bijvoorbeeld nu in Frankrijk. Je beseft toch dat dit nooit meer stopt he. Door in maart massaal de mensen op te sluiten heeft men de besmettingen uitgesteld. Lockdowns werken niet. Lockdowns zijn enkel nuttig als ze voor altijd zijn, of misschien in de staart van een pandemie om het snel te blussen.

Sinds maart valt men 11.000.000 mensen lastig voor een IFR die nu op 0.15% ligt. Men sluit niet een ganse bevolking op voor een verwaarloosbare fractie te redden he. Een samenleving valt niet stil voor wat doden he. De schade die men nu aanricht voor al die Belgen die geen last hebben van corona, ttz mss hebben ze een snotneus gehad, weegt niet op aan de levensvreugde die vernietigd is.

En nogmaals, als nu blijkt dat het virus muteerde naar een meer dodelijke variant, JUIST omdat men het niet heeft laten waaien en gewoon de kwetsbare beschermd had, is gewoon crimineel. En als men denkt dat het met nog eens een lockdown tegen te houden is, zal men bedrogen uitkomen.
Laat me raden. jij behoort tot de "sterksten" aangezien je om de doden geen moer heeft? En plak eens wat cijfers aan je statement. Hoeveel doden is ok? 5%, 2%? 100 000 doden? Hoeveel doden is voor u "goh cava valt nog mee"

Het is net omgekeerd. Deze varianten zijn het resultaat van dit virus door de wereld te laten rondrazen.

Verder bewijzen deze varianten net dat het plan om iedereen te besmetten niet werkt gezien de mutaties die herbesmetting makkelijk maken.

Laat me raden. jij behoort tot de "sterksten" aangezien je om de doden geen moer heeft? En plak eens wat cijfers aan je statement. Hoeveel doden is ok? 5%, 2%? 100 000 doden? Hoeveel doden is voor u "goh cava valt nog mee"

Dood gaan hoort erbij he, das allang zo. Ik zit in de groep net onder vijftig, mijn kans om te sterven aan corona is zo groot als volgend jaar aan kanker te sterven.
Zolang de maatschappij draait en de meerderheid heeft geen last van de doden is dat ok. We kunnen ook helpen he, door de ouderen en kwetsbare te beschermen, maar een hele bevolking opsluiten en beroven van vrijheden is nogal absurd he.
We kunnen bijvoorbeeld ook meer gaan zoeken naar een behandeling die werkt.

Het is net omgekeerd. Deze varianten zijn het resultaat van dit virus door de wereld te laten rondrazen.

Verder bewijzen deze varianten net dat het plan om iedereen te besmetten niet werkt gezien de mutaties die herbesmetting makkelijk maken.

Ik denk het niet.
Een virus dat kan waaien ondervindt geen weerstand en heeft geen reden tot muteren want het kan zich uitleven.
Door net die weerstand van een lockdown op te bouwen gaat het zoeken en copies maken.

Schelden is ook niet nodig.
....
Sinds maart valt men 11.000.000 mensen lastig voor een IFR die nu op 0.15% ligt. Men sluit niet een ganse bevolking op voor een verwaarloosbare fractie te redden he. Een samenleving valt niet stil voor wat doden he
.....
Na een jaar nog steeds afkomen met een argument dat de focus op de doden ligt.....
Ofwel zijt ge debiel (ja sorry, er zijn er blijkbaar die nog steeds niet begrijpend kunnen lezen of begrijpen waarom een lockdown nodig is/was) ofwel zijt ge kwaadwillig aan het stoken.
Ge moogt zelf kiezen in welke groep ge zit, zo vriendelijk wil ik nog zijn....
😑

Het punt is dat dat gemaatregel niet werkt.
Ze werken wel, alleen houden er teveel zich niet aan.
Het is niet omdat er 150 man elke dag geflitst wordt omdat ze 180 rijden waar zone 30 is dat die zone 30 nutteloos is. Ze gaan alleen nog extra verkeersdrempels moeten installeren zodat ze effectief moeten remmen. Of bloembakken, versmallingen, ..

Na een jaar nog steeds afkomen met een argument dat de focus op de doden ligt.....
Ofwel zijt ge debiel (ja sorry, er zijn er blijkbaar die nog steeds niet begrijpend kunnen lezen of begrijpen waarom een lockdown nodig is/was) ofwel zijt ge kwaadwillig aan het stoken.
Ge moogt zelf kiezen in welke groep ge zit, zo vriendelijk wil ik nog zijn....
😑

Wat heeft men nu op een jaar gedaan om de druk op de zorg te verlichten?
Heeft men de kwetsbare groep beschermt? NEE
Heeft men een corona hospitaal gezet? NEE
Heeft men actief naar behandelingen, zoals Ivermectine, onderzoek gedaan? Nee, men heeft het afgewimpeld, want niet financieel interessant.

De situatie nu is zoals die exact een jaar geleden, en die gaat niet meer veranderen he. Destijds moesten we maskers hebben, en we hadden een oplossing zogezegd. Nadien moesten we een trace app hebben. Nadien moesten we testen hebben het zou opgelost zijn. Nadien moesten we vaccins hebben. Nu beginnen ze te zeggen "als de ganse wereld gevaccineerd is". Kortom, het vorige werkt nooit, maar men vindt telkens iets nieuws uit om te zeggen dat het DAN opgelost zal zijn.

De echte oplossing, namelijk mensen verzorgen en het voor de rest laten waaien, is niet het bewandelde pad en dus gaat dit heel heel heel lang duren. Enkele generaties. Zoals de soviet revolutie en zo he. Eens men op een collectieve gekte is vertrokken, en die een jaar aanblijft, is het voor goed he.

Ze werken wel, alleen houden er teveel zich niet aan.
Het is niet omdat er 150 man elke dag geflitst wordt omdat ze 180 rijden waar zone 30 is dat die zone 30 nutteloos is. Ze gaan alleen nog extra verkeersdrempels moeten installeren zodat ze effectief moeten remmen

Lockdowns werken niet, ze stellen enkel uit. Zolang dit niet doordringt gaat het niet stoppen.
Hoeveel lockdowns zijn er nu al afgekondigd in Europa het afgelopen jaar?

Ik heb hier al wel discussies gehad over sommige maatregelen die ik te streng vind (om maar te zeggen dat ik zeker geen aanhanger ben van de allerstrengste aanpak) maar kom zeg.

Je beseft toch dat dit nooit meer stopt he
Dat weet jij niet. Dat weet ik ook niet. Onzin dus.
Sinds maart valt men 11.000.000 mensen lastig voor een IFR die nu op 0.15% ligt.
Het gaat niet enkel om de doden. Als je dit virus vrije loop laat gaan dan komt ook de gewone zorg in het gedrang. Anekdotisch, maar zo ken ik iemand wiens knie operatie is uitgesteld omdat de zorg overbelast was, en die gaat daar nu waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.
Een samenleving valt niet stil voor wat doden he.
Het gaat niet enkel om de doden.
En nogmaals, als nu blijkt dat het virus muteerde naar een meer dodelijke variant, JUIST omdat men het niet heeft laten waaien en gewoon de kwetsbare beschermd had, is gewoon crimineel.
Dit 'argument' raakt kant noch wal omdat het gewoon een ingebeeld scenario is waar absoluut geen waarheid in zit op dit moment. En als nu blijkt dat dit virus net muteerde omdat het wereldwijd zijn gang heeft kunnen gaan? Of wat als binnen vijf jaar blijkt dat mensen die COVID hebben gehad levenslang last gaan hebben van hun longen of veel vatbaarder zijn voor longkanker?

'Daar is geen bewijs van,' zeg je? Klopt, maar van jouw stelling ook niet.

De echte oplossing, namelijk mensen verzorgen en het voor de rest laten waaien, is niet het bewandelde pad en dus gaat dit heel heel heel lang duren. Enkele generaties. Zoals de soviet revolutie en zo he. Eens men op een collectieve gekte is vertrokken, en die een jaar aanblijft, is het voor goed he.
Bon, duidelijk een troll of iemand waar niet mee te praten valt. De moeite niet meer om op te reageren.

Lockdowns werken niet, ze stellen enkel uit. Zolang dit niet doordringt gaat het niet stoppen.
Hoeveel lockdowns zijn er nu al afgekondigd in Europa het afgelopen jaar?
Vandaar dat in Nieuw-Zeeland er bij 1 besmetting al Lockdown is...

Lockdown is enkel omdat mensen zich niet aan de simpelere maatregelen houden

Ik heb hier al wel discussies gehad over sommige maatregelen die ik te streng vind (om maar te zeggen dat ik zeker geen aanhanger ben van de allerstrengste aanpak) maar kom zeg.

Dat weet jij niet. Dat weet ik ook niet. Onzin dus.

Het gaat niet enkel om de doden. Als je dit virus vrije loop laat gaan dan komt ook de gewone zorg in het gedrang. Anekdotisch, maar zo ken ik iemand wiens knie operatie is uitgesteld omdat de zorg overbelast was, en die gaat daar nu waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.

Het gaat niet enkel om de doden.

Dit 'argument' raakt kant noch wal omdat het gewoon een ingebeeld scenario is waar absoluut geen waarheid in zit op dit moment. En als nu blijkt dat dit virus net muteerde omdat het wereldwijd zijn gang heeft kunnen gaan? Of wat als binnen vijf jaar blijkt dat mensen die COVID hebben gehad levenslang last gaan hebben van hun longen of veel vatbaarder zijn voor longkanker?

'Daar is geen bewijs van,' zeg je? Klopt, maar van jouw stelling ook niet.

Bon, duidelijk een troll of iemand waar niet mee te praten valt. De moeite niet meer om op te reageren.
vroeger zei men gewoon kick ban +1 bij zo'n zaken. Dat je daar echt nog energie wilt insteken.

Wat heeft men nu op een jaar gedaan om de druk op de zorg te verlichten?
Heeft men de kwetsbare groep beschermt? NEE
Heeft men een corona hospitaal gezet? NEE
Heeft men actief naar behandelingen, zoals Ivermectine, onderzoek gedaan? Nee, men heeft het afgewimpeld, want niet financieel interessant.

De situatie nu is zoals die exact een jaar geleden, en die gaat niet meer veranderen he. Destijds moesten we maskers hebben, en we hadden een oplossing zogezegd. Nadien moesten we een trace app hebben. Nadien moesten we testen hebben het zou opgelost zijn. Nadien moesten we vaccins hebben. Nu beginnen ze te zeggen "als de ganse wereld gevaccineerd is". Kortom, het vorige werkt nooit, maar men vindt telkens iets nieuws uit om te zeggen dat het DAN opgelost zal zijn.

Als je met argumenten af komt die vorig jaar al terecht gewezen zijn, wat zit je dan in deze discussie te doen? Lijkt me idd een troll account.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan